Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Facelift VW Passat poprvé nafocen při testech. Nenabídne ani jeden motor, co dnes
12.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen nemá ve zvyku s facelifty svá auta dramaticky změnit. Současný Passat bude zjevně výjimkou, jak vzhledově, tak zejména technicky.
Stávající Volkswagen Passat dorazil na trh v listopadu 2014, a tak není překvapivé, že už se chvíli živě mluví o jeho blížícím se faceliftu. Teď už je jasné, že nejde jen o ničím nepodložená očekávání - testovací prototypy inovovaného provedení byly včera nachytány v akci špionážními fotografy, a tak se můžeme směl podívat do křišťálové koule a sesumírovat, co nás čeká a nemine.
Začneme nutně u vzhledu, který byl výrazně ovlivněn novějšími modely Arteon a Touareg. Passat B8.5 dostane i podle prvních fotek výraznější čelní masku, která bude přímo navazovat na světlomety. Počítá se přitom s technologií LED, což ostatně platí také o koncových lampách. Dále dorazí sportovnější nárazník, stejně jako více chromu. S tímto materiálem lze počítat také u kompletně falešných koncovek výfuku, s těmi ovšem vyrukoval originál před čtyřmi roky. Netřeba tedy nadzdvihávat obočí.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde by leckdo mohl sázet na příchod nové verze digitálního kokpitu Innovision, s jakým se pochlubil Touareg. Stávající architektura Passatu ale není uzpůsobena k zakomponování 15palcového displeje, očekávat jej tedy nejspíše můžeme drobnější změny a Innovision až u nové generace. Nicméně systém nočního vidění by již dorazit měl, třebaže pochopitelně za příplatek.
Největší změny nás ale čekají pod kapotou, kde doslova nezůstane kámen na kameni. V nabídce se již neobjeví 1,4litrový čtyřválec, místo něj lze počítat s jedna-pětkou naladěnou na 130 nebo 150 koní. Tentýž agregát bude rovněž součástí plug-in hybridní verze GTE, stejně jako varianty BlueMotion. Ta se má vzdát 1,6litrového turbodieselu ve prospěch benzinové jednotky a 48voltového elektrického okruhu.
Diesely samozřejmě tak úplně nevymizí, dorazí ale nový čtyřválec 2,0 TDI. Jeho výkon bude vyšponován až na 204 koní, tutéž pohonnou jednotku pak dostane i Golf osmé generace, a to i v nejvýkonnějším provedení. Změn ale může být ještě více.
Mluví se o tom, že by Volkswagen mohl napěchovat pod kapotu přeplňovaný šestiválec, s jakým se počítá pro Arteon R a tím dal znovu za vznik Passatu R. Prostor pro objemnější jednotku pod kapotou je, nicméně je otázkou, zda se VW do této eskapády pustí. Prototyp prý existuje, pokud by ovšem měla vzniknout sériová verze, pak nedorazí hned s faceliftem. Rozhodně bychom se ale nezlobili, kdybychom se jí dočkali - pořádný motor dnes v nabídce Passatu chybí...
Faceliftovaný VW Passat počítá hlavně s pozměněnými čelními partiemi, v jejichž případě značka čerpala inspiraci u spřízněného modelu Arteon. Pod kapotou nezůstane z dosavadních motorů jediný
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva