VW rozšíří nabídku Golfu o neskutečné množství verzí, jen sportovních bude šest

Golf to v době SUV nemá lehké, Němci s ním ale nehodlají složit zbraně bez boje. Chystají tak ofenzivu nových modelů, která vyvrcholí 400koňovou sportovní variantu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW rozšíří nabídku Golfu o neskutečné množství verzí, jen sportovních bude šest

30.12.2019 | Petr Prokopec

VW rozšíří nabídku Golfu o neskutečné množství verzí, jen sportovních bude šest

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Golf to v době SUV nemá lehké, Němci s ním ale nehodlají složit zbraně bez boje. Chystají tak ofenzivu nových modelů, která vyvrcholí 400koňovou sportovní variantu.

Osmou generaci Volkswagenu Golf sice již můžete objednávat, stávající nabídka zatím zůstává velmi omezená. Volit je možné pouze mezi čtyřmi motorizacemi, kdy dvě připadají na 1,5litrový benzinový čtyřválec a dvě na dvoulitrový turbodiesel. První z nich vždy doprovází šestistupňový manuál, který na přední kola přenáší 130 nebo 150 koní. Milovníci dieselu pak mohou zvolit verzi se 115 nebo 150 koňmi, přičemž v prvním případě dostanou manuál, ve druhém pak sedmistupňový automat DSG.

Na rozšíření nabídky je třeba vyčkat až do příštího roku, za danou trpělivost by však příznivci značky měli být odměněni. Zvláště pokud touží po vyšších výkonech. Již v březnu se ukážou verze GTI a GTD. Stejně jako v případě sedmé generace nabídnou pohon předních kol, který je v případě prvního zmíněného provedení tradicí již více než čtyřicet let. Nově však u toho bude více než 245 koní, s nimiž automobilka hodlá spárovat jak manuální, tak automatickou převodovku.

Totéž nastane také v případě dieselu, jenž dostane do vínku zcela nový dvoulitr naladěný na 200 koní. Pokud si uvědomíme, že Golf do jisté míry předurčuje cestu Škodě Octavia, dá se předpokládat, že i tuzemský derivát bude nadále k dispozici se dvěma rozdílnými pohonnými jednotkami. Jako liché se tak ukazují být předchozí spekulace o hybridizaci sportovních variant.

Volkswagen dále chystá jisté změny v nabídce provedení GTE, které spáruje přeplňovanou jedna-čtyřku s elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 13 kWh. Kromě toho dorazí 245 koní a sportovní bodykit, což z vozu dělá plnohodnotnou alternativu vůči zmiňovaným verzím GTI a GTD. U Škodovky tato čísla nečekejte, Octavia bude mít v plug-in hybridním provedení 204 kobyl.

Němci takové provedení budou nabízet rovněž, a to od července, kdy se nabídka rozšíří jak o uvedené GTE, tak o mild-hybridní modely. V jejich případě ovšem nedojde na příchod elektromotoru, místo toho se o slovo přihlásí 48voltový elektrický okruh. Dostanou jej jak již prodávané 1,5litrové agregáty, tak rovněž litrový tříválec. Nicméně s hybridizací by měla být spojena pouze jeho nejvýkonnější verze naladěná na 110 koní.

Přesunout se můžeme do září, kdy má spatřit světlo světa absolutní vrchol nabídky. Golf R opět vsadí na pohon všech kol a automatickou převodovku. Němci by dle předchozích spekulací skutečně měli přivést do hry hned dvě verze, z nichž ta základní bude spojena s 330 koňmi. Nejostřejší Golf R Plus by jich však měl dostat do vínku rovné čtyři stovky, přičemž o jejich produkci se v obou případech postará dvoulitr TSI.

Aby toho nebylo málo, čeká nás ještě „most mezi dvěma světy“. Tedy provedení TCR, které se ukáže taktéž v září. I v jeho případě můžeme očekávat přeplňovaný benzinový dvoulitr, výsledných 290 koní by však mělo mířit pouze na přední kola. Je přitom otázkou, jaká u toho bude selekce převodovek, v rámci designu by se však toto provedení mělo nechat inspirovat okruhovou variantou - dorazit by tak mohlo výrazné střešní křídlo.

Tím sice Volkswagen vyčerpá příval sportovních novinek, v žádném případě to však nebude znamenat konec rozšiřování nabídky. V říjnu přijede kombík, který opětovně dostane přízvisko Variant a prodloužený zadní převis. Kromě toho dorazí i jako off-roadová verze Alltrack, u níž se čeká zvýšená světlá výška a pohon všech kol již ve standardu. Očekávat ji však máme až na konci příštího roku.

Jak je tedy vidno, Němci si s příchodem stále přísnějších emisních limitů hlavu nelámou. Což ale do značné míry naznačuje výrazný cenový skok. Pokud je stávající Golf 1,5 TSI nabízen za 28 530 Eur (cca 726 tisíc Kč), je skoro jisté, že GTI, GTD a GTE se přiblíží k milionu korun, či jej dokonce přesáhnou. Dá se navíc předpokládat, že taková situace nenastane pouze na německém trhu, ale i na tom českém. Koncern totiž velkoryse potřebuje jen vypadat, faktické prodeje sportovních verzí jsou ale spíše nežádoucí.


VW rozšíří nabídku Golfu o neskutečné množství verzí, jen sportovních bude šest - 1 - VW Golf GTI a R 2019 neoficialni ilustrace 01
Volkswagen Golf GTI se ukáže v březnu...

VW rozšíří nabídku Golfu o neskutečné množství verzí, jen sportovních bude šest - 2 - VW Golf GTI a R 2019 neoficialni ilustrace 02
...zatímco provedení R dorazí v září. Pod kapotu pak sice nedostane šestiválec jako na neoficiální ilustraci, nabídnout však má 400 koní

Zdroj: Motor1

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše