Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen si nechal zaregistrovat jména pěti nových SUV, moc nápaditý nebyl
15.8.2019 | Petr Prokopec
VW nikdy nebyl příliš nápaditý v případě designu a jmen svých nových modelů a tohoto přístupu se evidentně hodlá podržet i v nové éře svojí existence plné elektrických modelů.
Pro Volkswagen je nyní elektromobilita jednou z priorit, nebo to tak automobilka alespoň prezentuje. Firma nedávno oznámila, že do již nebude investovat do hybridní techniky, kterou bere jen jako přechodné řešení. Na trh tak hodlá dostat celou plejádu novinek, o jejichž pohon se bude starat ryze elektrické ústrojí. To ostatně bylo již dříve potvrzeno i patentovým úřadem, kde si Němci nechali zaregistrovat označení ID.1 až ID.9. Neznamená to samozřejmě, že nakonec každý člen party zamíří do výroby, zárodky expanze se však již vytušit dají.
Co je totiž podstatné, výše zmíněná označení jsou určena pro vozy, které dostanou klasičtější karoserii. Půjde tedy o hatchbacky, sedany či kombíky, jakkoliv budou do značné míry profitovat i z benefitů jiných segmentů. S těmi, které se budou více nebo méně blížit SUV, má ovšem Volkswagen jiné plány. Ty budou tvořit druhou rodinu, pro kterou byla zaregistrována označení ID.2 X, ID.3 X, ID.4 X, ID5. X a ID.6 X.
Jak je patrné, moc nápadití Němci nejsou. A stejně tak se dá očekávat, že podobné nebudou pouze názvy, ale i použitá technika. Těžit se bude z velké části z modulární platformy MEB, která byla vyvinuta speciálně pro alternativní pohonné ústrojí. To pak bude pohánět buď jednu, nebo obě nápravy a doplní jej různě veliké pakety baterií. Daná unifikace bude daleko větší než u aut se spalovacími motory, jediné zásadní odlišení lze skutečně již čekat jen v designu a výbavě.
Je to samozřejmě pochopitelné, neboť výše investic do elektromobility je enormní a Volkswagen potřebuje náklady co nejvíce rozmělnit. I tak ovšem automobilka přiznala, že zpočátku bude prodělávat desítky tisíc korun na každém prodaném voze. Nakolik se ale povede tento stav zvrátit a případně kdy, to nyní nemůže vědět ani sám VW. Záviset to bude hlavně na vývoji cen vstupů, které s rozšířením elektrické mobility neklesají zdaleka tak, jak si automobilky představovaly.
Vraťme se ale ještě na chvíli k oněm novým patentům. Také v tomto případě totiž není jisté, kolika modelů se nakonec dočkáme, neboť Němci tímto krokem jistě také brání konkurenci, aby jim zvažované možnosti vyfoukla. Skoro vsadit si ale lze na to, že elektrická SUV s logem Volkswagenu jsou na cestě, jak ostatně naznačily koncepty ID Crozz, ID Crozz II a ID Roomzz z posledních let.
Volkswagen se v posledních letech vytasil hned s trojicí koncepčních SUV, víceméně však neustále opakoval to samé téma
A tak tomu zjevně bude i u sériových aut, jejichž prototypy už se pohybují maskované v provozu. Toto by měl být model ID.4 X
Zdroj: Motor.es
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva