VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá

Volkswagen se zdržel použití vlastního loga a rázem je na světě vůz, který umí spojit elektrický pohon s neostudným designem a nízkou cenou. K mání je ovšem jen v Číně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá

11.3.2021 | Petr Prokopec

VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá

/

Foto: JAC-Volkswagen

Volkswagen se zdržel použití vlastního loga a rázem je na světě vůz, který umí spojit elektrický pohon s neostudným designem a nízkou cenou. K mání je ovšem jen v Číně.

Čína je i nadále největším automobilovým trhem světa, a tak není divu, že svá auta tam chce prodávat každý. Výjimkou nebyl ani Seat, který po vstupu do země zatoužil již před několika lety. Nicméně nakonec narazil na odpor místních úřadů, které sice Španělům povolení udělily, nicméně požadovaly, aby vstup doprovázelo založení zcela nové značky. Seat tedy oficiálně v Číně s jeho vlastním emblémem nekoupíte, místo toho v zemi od dubna 2018 operuje značka Sol. Její název přitom pochází ze Španělštiny a odkazuje na slunce.

Sol je partnerským podnikem Seatu a Volkswagenu na jedné straně a čínské automobilky JAC na druhé. Ta se nedávno rozhodla, že do svého členitého portfolia vnese alespoň špetku jasna. Veškeré minivany a MPV tak budou prodávány pod značkou Refine, zatímco pod křídly značky Sol se mají nabízet malé městské vozy, sedany a spíše menší SUV. V mnoha případech pak samozřejmě došlo jen na umístění jiného loga, kromě toho ovšem můžeme přivítat i jednu novinku, a to elektrický hatchback E10X.

Ani v tomto případě nejde o zcela nový vůz, stojí na základech modelu, který se od roku 2016 prodával v Číně jako JAC iEV6E. O dvě léta se pak dočkal faceliftu i vylepšení techniky, kterou používá také jeho nové provedení. To se oproti originálu dočkalo odlišného nárazníku a čelní masky, tím však karosářské rozdíly končí. Na druhou stranu, i takto malé kroky stačí k tomu, aby novinka měla nyní blízko ke „koncernovým” autům, na která jsme zvyklí. Nárazníkem připomene spíše VW up! než Seat Mii, černým pruhem mezi světly pak ID.3.

V rámci venkovní přestavby můžeme zmínit ještě nové přední i zadní lampy, více se však úřadovalo uvnitř. I zde byly evidentně předlohou hlavně elektrické novinky Volkswagenu, kterým se Sol snaží přiblížit hlavně tvarem digitálního přístrojového štítu. Ve srovnání s výchozím JACem však byla upravena i palubní deska, a to včetně výdechů klimatizace, které jsou součástí nových dekorů. A aby toho nebylo málo, nový je i středový tunel, jež hostí držáky na nápoje v podélném a nikoliv příčném směru.

Pod kapotou nicméně již vše zůstává při starém, jak jsme ostatně naznačili. Zákazníci tedy mohou volit mezi základní variantou, která počítá s bateriemi o kapacitě pouhých 15 kWh. Výrobce uvádí, že dojezd činí 150 km, ovšem dle zcela nereálného cyklu NEDC. Reálně tedy nelze počítat ani se stovkou, stejně jako je mimo hru oslnivá dynamika. O pohon se totiž stará elektromotor o výkonu 30 kW, tedy slabší jednotka než v ultra pomalé a taktéž elektrické Dacii Spring.

Stejný motor užívá i verze okupující střed nabídky, která jej ovšem páruje s bateriemi o kapacitě 19,7 kWh a znovu s nereálným dojezdem, jenž tentokráte činí 200 km. Vrchol pak má zvládnout dokonce 302 km, přičemž disponuje bateriemi o kapacitě 30,2 kWh a silnějším elektromotorem s výkonem 38 kW. I jeho maximálka ovšem činí jen 102 km/h, tak jako u slabších variant. Zvládne však pobrat pětici cestujících namísto čtveřice.

Tím jsme se dostali k závěru, tedy k cenám. Ty rozhodně nejsou vysoké, neboť základ je k mání od zhruba 135 tisíc korun, zatímco za prostřední provedení dáte minimálně 158 600 Kč. Vrchol pak vychází na již relativně závratných 236 400 Kč, za čímž stojí i ta skutečnost, že vzadu používá stejně jako vpředu kotoučové brzdy namísto bubnových. Kromě toho je pak k mání i s 10,25palcovou obrazovkou multimediálního systému.


VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 1 - Sol E10X 2021 prvni sada 01VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 2 - Sol E10X 2021 prvni sada 02VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 3 - Sol E10X 2021 prvni sada 03VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 4 - Sol E10X 2021 prvni sada 04VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 5 - Sol E10X 2021 prvni sada 05VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 6 - Sol E10X 2021 prvni sada 06VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 7 - Sol E10X 2021 prvni sada 07VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 8 - Sol E10X 2021 prvni sada 08VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 9 - Sol E10X 2021 prvni sada 09VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 10 - Sol E10X 2021 prvni sada 10VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 11 - Sol E10X 2021 prvni sada 11VW umí postavit levné, sympatické auto na elektrický pohon, vám ho ale neprodá - 12 - Sol E10X 2021 prvni sada 12
Sol E10X spadá částečně i pod křídla Volkswagenu, jakkoliv logo německé automobilky na něm nenajdete. A ani té španělské, za Seat totiž zaskakuje Sol. Výsledkem je opravdu levné a sympaticky vyhlížející, třebaže parametry neoslnivé auto. Foto: JAC-Volkswagen

Zdroj: JAC-Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše