Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen upřesnil, jak vás dál nechá platit za koupi auta, i když už je vaše
10.6.2021 | Petr Miler
Časy se mění a ani fakt, že zaplatíte za pořízení nového vozu při převzetí celou kupní cenu za veškeré prvky na jeho palubě neznamená, že to bude konečný účet za něj.
Nové Volkswageny posledních let trápí potíže s palubním software. Jedním z důvodů je, že umožňují konstantní připojení k internetu a dovolují i vzdálenou aktualizaci některých částí. Němci kvůli tomu museli odložit premiéru nového Golfu a posléze i zastavit jeho prodej. V případě elektrického ID.3 se dělo něco podobného a vůz byl nakonec puštěný do prodeje nehotový - majitelé tak musí ještě letos vyrazit do servisů, aby konečně dostali vše, za co zaplatili.
Může se zdát, že VW zbytečně tlačí na pilu a chvátá se zaváděním novinek, které by měl ještě ladit, má pro to ale dobrý důvod. Chce se vydat ve stopách prémiových značek a podobně jako Audi nabízet zákazníkům dodatečné platby za pořízení auta resp. jeho částí. Může to znít nesmyslně a nehorázně, s pochopením detailů to ale dává docela dobrý smysl, alespoň pro automobilku.
Cílem VW je vyrábět auto nejlépe v jediné technické specifikaci, tím maximalizovat úspory z rozsahu a až později softwarově určovat, co který vůz nabídne svému majiteli. Ve hře jsou prakticky veškeré bezpečnostní a komfortní funkce, které vás napadnou - vzhledem k tomu, že ovládání aut stále více probíhá přes dotykové displeje, nebude žádný problém aktivovat nebo deaktivovat cokoli od vyhřívání sedadel po navigaci.
Obecně vzato nejde o nic až tak převratného, mezi mainstreamovými značkami jde ale o novum - lépe situovaným klientům Audi, BMW a Mercedesu obvykle tolik nevadí automobilce za některé funkce dodatečně průběžně či jednorázově platit, reakce zákazníků VW je ale otázkou. Němci se nicméně tváří, že nemají jinou možnost, na elektrických modelech prodělávají a prostor pro zvyšování už tak vysokých cen při prodeji je nulový.
Jakým směrem hodlají Němci dále kráčet, upřesnil v rozhovoru pro německý Welt prodejní šéf automobilky Klaus Zellmer. Firma počítá nejen s výše zmíněným, tedy jednorázovými dodatečnými poplatky za doplnění třeba onoho vyhřívání sedadel, ale také s jakýmsi předplatným či pronájmem. Například systém autonomního řízení úrovně SAE4, kdy už vůz jede téměř sám, by prý pro každé auto jako příplatkový prvek stál pětimístnou sumu v eurech, tedy přes čtvrt milionu Kč. To by prý podle Zellmera nezaplatil z běžných zákazníků nikdo a VW chce tyto systémy „demokratizovat”.
Automobilce tedy dává smysl takovými systémy vozy osadit bez ohledu na to, zda je někdo koupí a účtovat zákazníkům později jejich pronájem. VW by se prý vyplatilo poskytovat autonomní řízení za částku 7 euro za hodinu, tedy asi 178 Kč. Na jednu stranu proč ne, na tu druhou - kdo ze zákazníků aut typu Golf dá skoro dvě stě korun za hodinu za to, že nemusí řídit? Je to poměrně dost peněz a dokážeme si představit dost lidí, kteří raději budou věnovat čas silnici a volantu než někomu z rodiny na palubě.
Zellmer navíc říká, že to není jediná věc, kterou VW takto míní prodávat. Můžeme se tedy evidentně dočkat toho, že technicky našlapané auto bude optikou prodejní ceny relativně levné, většinu techniky na jeho palubě ale stejně nebudete moci použít, dokud nezaplatíte víc. To je dramatický odklon od současné praxe, který může zákazníky tak trochu mást, protože budou mít pocit, že si za ceníkovou sumu kupují vůz nabízející určitou výbavu. On ji ale reálně nabízet nebude - bude nabízet jen možnost si za ni zaplatit resp. průběžně platit. A to, jak vidno, nebudou nutně muset být malé sumy.
VW ID.4 je jedním z prvních aut, který je připraven na dodatečné platby za některé funkce či výbavové prvky vozu. A to i za jejich zpřístupnění na určitý čas, to je docela kontroverzní nápad. Foto: Volkswagen
Zdroj: Welt
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis