Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal prodávat novou generaci modelu, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšeli
20.4.2019 | Mirek Mazal
Nabídka VW se zdá být široce známou - up!, Polo, Golf, Passat, pár SUV a několik specifických modelů k tomu. Realita je taková, ale jen v Evropě, mimo ni Němci nabízí i dost svérázné stroje.
Volkswagen Caminhões e Ônibus může neznalému přijít jako jméno nějaké delikatesy, realita ale nemůže být odlišnější. Jde o firmu spadající do koncernu VAG, která má základnu v brazilském Resende a vyrábí nákladní a užitková vozidla. Aktuálně na trh uvádí novou generaci náklaďáku Constellation.
Automobil s pohonem všech kol vyvíjeli inženýři přímo pro tropické podmínky Jižní Ameriky. Vzhledem k obtížné sjízdnosti většiny brazilských komunikací asi nepřekvapí, že praktický stroj pro off-roadové ježdění VW v Brazílii nabízel už dříve, ovšem ve starších provedeních.
Jeho podvozky jsou známé hlavně brazilské armádě, která kvůli obtížné průchodnosti většiny nezpevněných cest používá Constellation už zhruba patnáct let. Za tu dobu se do maskovaného zbarvení zahalilo na čtyři tisíce vozů.
Nová generace zdědila nenáročný design s jednoduchou kabinou. Drobné inovace vzhledu ustoupily mnohem důležitější spolehlivosti použité techniky. Přední náprava je stavěna k překonávání přírodních překážek různého charakteru, vysoké pružení poskytuje světlou výšku až 36 centimetrů nad zemí.
Dieselové motory Cummins nahradily 186koňové jednotky MAN z koncernové produkce, stejného původu je automatické převodové ústrojí. Tlačítkem na palubní desce je možné aktivovat uzávěrku zadního diferenciálu. Nenáročné technologie s absencí kilometrů drátů elektroniky nezapře určení pro specifický trh s minimálními možnostmi profesionálního servisu.
Těžká nákladní vozidla Constellation jsou na starém kontinentu prakticky neznámá, právě proto jsme se o nich chtěli zmínit. Úplně neviditelná tu ale také nejsou - v Evropě se poprvé ukázala v rámci Evropského poháru FIA tahačů jako náplň doprovodného programu v roce 2006. Jestli sem Němci někdy přivezou i novou generaci, ukáže až čas.
Největší Volkswageny se vyrábí v Brazílii...
Používají je i vojáci, které jistě nemine několik nových kusů s modernizovanou technikou
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan