VW začal vyrábět své nové nejlevnější SUV, na auto za 308 tisíc nevypadá vůbec špatně

Je relativně levný, a tedy i relativně jednoduchý, kdo by ale čekal nějaký ostudný vůz s „oholeným” interiérem a zjevně laciným vzhledem, ten se zjevně mýlí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW začal vyrábět své nové nejlevnější SUV, na auto za 308 tisíc nevypadá vůbec špatně

19.8.2021 | Petr Miler

VW začal vyrábět své nové nejlevnější SUV, na auto za 308 tisíc nevypadá vůbec špatně

/

Foto: Volkswagen

Je relativně levný, a tedy i relativně jednoduchý, kdo by ale čekal nějaký ostudný vůz s „oholeným” interiérem a zjevně laciným vzhledem, ten se zjevně mýlí.

Když si otevřete slovník antonym, vedle termínu „levný” nejspíše najdete slovo „Volkswagen”. Auta německé automobilky sice nepatří k nejdražším, ale vzhledem k tomu, že jde o docela obyčejně vozy značky, která v překladu znamená „Lidový vůz”, levná opravdu nejsou. O to více může překvapit, že VW právě teď levné auto vyrábět začal. A to dokonce SUV.

V českém ceníku Volkswagenu z vozů tohoto ranku nenajdete nic dostupnějšího než T-Cross, který vás vyjde nejméně na 489 900 Kč, to na tak prťavý crossover opravdu není málo. V Evropě se vzhledem k současnému vývoji stěží v dohledné době dočkáme něčeho dostupnějšího, pokud vůbec někdy, na perspektivním indickém trhu se ale VW musí snažit mnohem víc.

Pověřil tak Škodu, aby za něj pro tamní zákazníky vyvinula a začala vyrábět podstatně levnější automobil stejného ražení a zdá se, že do prázdna nesáhl. Česká automobilka šla cestou nejmenšího odporu a vedle svého Kushaqu začala na stejné lince vyrábět stejně pojatý, podle nás ale atraktivněji vyhlížející Taigun. A dokázala přitom zajistit, aby zůstal nadále velmi dostupný.

Auto tohoto jména už portfolio VW dříve poznalo, velký hit z toho ale nebyl. Novinka má mnohem větší šance na úspěch, neboť docela atraktivní design moderních SUV značky bez vyloženě viditelných ústupků kombinuje s jednodušší technikou a ve výsledku i nižší cenou. S ohledem na výše zmíněnou spřízněnost s Kushaqem nepřekvapí, že vůz stojí na platformě MQB A0 IN a je nabízen s motory 1,0 TSI a 1,5 TSI o 115 resp. 150 koních. Pohon je vždy přední, převodovka je buď šestitupňová manuální nebo šesti- resp. sedmistupňová automatická podle zvoleného motoru.

Vůz měří na délku 4 200 a na šířku 1 760 mm, rozvor náprav činí 2 651 mm. Nejde tedy o úplného prcka a Taigun by měl bez potíží pobrat čtveřici dospělých, technicky jde ale o auto až pro pět lidí. Z interiéru zatím můžeme vidět jedinou fotku, na levný model se ale zdá být sympatickým místem k životu, který by měl nabídnout v závislosti na zvolené konfiguraci všechny důležité bezpečnostní, komfortní i elektronické prvky.

Cenu už znáte, vůz bude k mání od 1 050 000 indických rupií, tedy v přepočtu od 308 tisíc Kč. To je méně, než za kolik u nás Škoda prodává základní Fabii a docela by nás zajímalo, co krom regulací EU vyžadující povinné to či ono brání prodeji takového vozu za stejnou cenu v Evropě. Asi nic. Žijeme ale tam, kde žijeme, takže se budeme muset spokojit s v principu podobným, ale o 60 a více procent dražším T-Crossem.


VW začal vyrábět své nové nejlevnější SUV, na auto za 308 tisíc nevypadá vůbec špatně - 1 - VW Taigun 2021 zacatek vyroby 01VW začal vyrábět své nové nejlevnější SUV, na auto za 308 tisíc nevypadá vůbec špatně - 2 - VW Taigun 2021 zacatek vyroby 02VW začal vyrábět své nové nejlevnější SUV, na auto za 308 tisíc nevypadá vůbec špatně - 3 - VW Taigun 2021 zacatek vyroby 03VW začal vyrábět své nové nejlevnější SUV, na auto za 308 tisíc nevypadá vůbec špatně - 4 - VW Taigun 2021 zacatek vyroby 04VW začal vyrábět své nové nejlevnější SUV, na auto za 308 tisíc nevypadá vůbec špatně - 5 - VW Taigun 2021 zacatek vyroby 05VW začal vyrábět své nové nejlevnější SUV, na auto za 308 tisíc nevypadá vůbec špatně - 6 - VW Taigun 2021 zacatek vyroby 06
VW začal pod taktovkou Škody v Indii vyrábět nový Taigun. Za 308 tisíc Kč to vypadá na slušný kus auta, u nás se ale prodávat nebude, bohužel. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše