Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW

Žijeme v poněkud zvláštní době, když výrobci v případě modelů tradičních koncepcí dělají auta, která jsou v losích testech stále méně obratná, a to až do takové míry, že je doslova převálcuje SUV, navíc hybridní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW

13.11.2020 | Petr Prokopec

Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW

/

Foto: Subaru

Žijeme v poněkud zvláštní době, když výrobci v případě modelů tradičních koncepcí dělají auta, která jsou v losích testech stále méně obratná, a to až do takové míry, že je doslova převálcuje SUV, navíc hybridní.

Z losího testu se v posledních měsících stala více než obávaná zkouška pro prakticky jakoukoliv novinku. S něčím takovým asi jen málokdo počítal, neboť starší vozy s ním měly problémy jen zřídka. A jelikož výrobci se vždy u nových generací chlubí tím, kterak překonává předchůdce, zákazníci logicky očekávají lepší chování i při nutném vyhýbání se náhle vzniklé překážce. Jak ale prokázalo hned několik testů posledních měsíců.

Nová Škoda Octavia se svého času mohla stydět za rychlost 70 km/h, přišly ale i horší výsledky. Golf byl ještě pomalejší, sportovní verze BMW řady 2 Gran Coupe ještě horší a Mercedes CLA dokonce dosáhl jen 66 km/h. V takové situaci by bylo na místě očekávat, že cokoli vyššího a těžšího dopadne tragicky, realita je ale jiná.

Subaru Forester je SUV, test ale absolvovalo při rychlosti 77 km/h. Na první pohled nad tímto výsledkem nemá smysl samým jásat, je to jakýsi standard této zkoušky, v kontextu výše zmíněného jde ale o velmi dobrý výsledek. Do testu navíc zamířilo hybridní provedení (používá benzinový dvoulitr se 150 koňmi, převodovku CVT a pohon všech kol), které láme v losím testu vaz Škodě Superb. Japonci ale nastěhovali baterii nízko nad zadní nápravu (zavazadlový prostor má tedy dále 509 až 1 179 litrů) a jízdnímu projevu tedy kila navíc až tak neškodí.

Zajímavé je, že první průjezd vozu na výbornou neskončil. Řidič, který nebyl obeznámen s vozem, vyrazil na trať v rychlosti 76 km/h, ovšem byl konfrontován se značnou nedotáčivostí. A právě proto došlo na sražení několika kuželů. Toho se nicméně Subaru při další rozjížďce již vyvarovalo, neboť řidič zvolil odlišnější přístup a zatáčel volantem jemněji. Tím eliminoval nežádoucí zásah asistentů přibržďujících právě přední kola.

Jak se pak zdá, rychlost 77 km/h byla pro hybridní Forester maximem, při vyšším tempu totiž již na bezproblémový průjezd mezi kužely nedošlo. I tak japonská automobilka může ze Španělska, kde se losí test odehrál, odjíždět se vztyčenou hlavou - být s vysokým SUV o 9 km/h rychlejší než BMW M235i xDrive, není věru zlé.


Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 1 - Subaru Forester 2019 losi test 01Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 2 - Subaru Forester 2019 losi test 02Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 3 - Subaru Forester 2019 losi test 03Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 4 - Subaru Forester 2019 losi test 04Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 5 - Subaru Forester 2019 losi test 05Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 6 - Subaru Forester 2019 losi test 06Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 7 - Subaru Forester 2019 losi test 07Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 8 - Subaru Forester 2019 losi test 08Vysoké SUV zvládlo losí test o parník lépe než Octavia, Golf nebo sportovní BMW - 9 - Subaru Forester 2019 losi test 09
Subaru Forester v losím testu uspělo, řada mnohem vhodnějších konkurentů pro tuto zkoušku si o tom může nechat jen zdát. Ilustrační foto: Subaru

Zdroj: km77.com@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše