Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vzácný okruhový speciál vyzval na souboj rodinný hatchback, málem toho litoval
27.11.2020 | Petr Prokopec
Do jednoho můžete naložit rodinu i s nákupem, druhý ani nemá zadní sedačky a zbytek praktičnosti mu bere vyrámování. Na první pohled zcela nerovný souboj ale nakonec ukazuje hlavně to, kam až dynamicky dokráčely výkonné verze rodinných aut.
Již od nepaměti lidstvem rezonuje příběh o Davidu a Goliáši. Není tak vlastně překvapivé, že i ve světě aut dochází často na souboje, kdy jeden ze soupeřů viditelně tahá za kratší konec provazu. O to větší je pak překvapení, když v klání zvítězí. Jak je patrné z nového videa britského webu Carwow, čelo pelotonu takový vůz často nemusí ani fakticky ovládnout, přesto jej lze vyhlásit přinejmenším morálním vítězem, jako se to ostatně stalo s Rockym Balboou, když se v prvním postavil mistrovi světa Apollo Creedovi.
Mat Watson tentokrát do boxerského ringu hodil Mercedes-AMG A45, kterému se postavil Jaguar XE SV Project 8. V jednom rohu tedy máme německý hatchback použitelný jako rodinné auto, jehož všechna čtyři kola jsou poháněna přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ve druhém pak najdeme limitovaný speciál určený hlavně pro okruhové ježdění, který pohání přeplňovaný pětilitrový osmiválec. Mimo to oba vozy dostaly do vínku osmistupňový automat, byť ten má v prvním případě na starosti „pouze“ 421 koní, zatímco ve druhém jde již o 600koňové stádo.
Jaguar váží pouze o 42 kilogramů více (1 672 kg versus 1 630 kg) a při tomto poměru hmotností a výkonů by neměl prohrát. Cílovou pásku Project 8 skutečně protne jako první, ovšem nikoliv s tak velkým náskokem, jak by jeho třikrát vyšší cena a vyšší výkon naznačovaly. Čtvrtmíli pokoří až za 11,8 sekundy, zatímco A45 je o tři desetiny pomalejší. Jak ovšem Mat dodává, třícípé hvězdě mnohem propracovanější elektronika a systém Launch Control pomohly se lépe vypořádat s nepřízní počasí.
Britský sedan oproti tomu musel bojovat s trakcí, ve výsledku tak zaostal i za svým daleko lepším časem. Když jej totiž Matt poměřoval s Mercedesem-AMG E63, Project 8 zvládl onu čtvrtmíli již za 11,3 sekundy. V takové chvíli je přitom již rozdíl mezi ním a vrcholnou třídou A o poznání větší, jakkoliv řada lidí by u Jaguaru nejspíše očekávala ještě působivější dynamiku. Možná i to je důvod, spolu s onou skutečně enormní cenou, proč ani tři roky po debutu v Goodwoodu stále nejsou rozprodané všechny kusy.



Mercedes-AMG A45 sice prohrál ve všech disciplínách, ovšem jako morální vítěz se může cítit stoprocentně. S více než třikrát dražším, vypiplaným speciálem totiž držel krok více než obstojně. Foto: Mercedes-AMG
Jaguar XE SV Project 8 je sice nejrychlejším vozem značky, ovšem ani to nestačilo k tomu, aby všech 300 kusů bylo rozprodáno, a to ani dlouhou dobu po premiéře. Foto: Jaguar
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 11 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka