Westfield iRacer: elektrický závoďák ve standardu žádný elektromotor nenabízí

(+ video) Britská novinka je pouhým kitem, který si musíte sami sestavit. V případě motoru však můžete sáhnout i po hybridní soustavě nebo benzinovém agregátu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Westfield iRacer: elektrický závoďák ve standardu žádný elektromotor nenabízí

9.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Westfield iRacer: elektrický závoďák ve standardu žádný elektromotor nenabízí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Britská novinka je pouhým kitem, který si musíte sami sestavit. V případě motoru však můžete sáhnout i po hybridní soustavě nebo benzinovém agregátu.

O britské automobilce Westfield možná slyšelo jen pár zasvěcených. S jejími výrobky se ale mohla setkat daleko větší část populace. Jen je zřejmě zařadila do tábora Caterhamu. Výrobní program obou firem je totiž extrémně podobný a týká se především Lotusu Seven. I díky tomu přišla v závěru 80. let minulého století soudní pře, neboť Caterham legitimně odkoupil práva na jeho výrobu, zatímco Westfield bychom s jeho replikami mohli zařadit do kategorie parazitů. Vše se ale nakonec vyřešilo tím, že firma Chrise Smithe původní design Colina Chapmana lehce přepracovala. Zároveň ovšem zachovala použití sklolaminátových karoserií, zatímco Caterham již přesedlal na hliník. Tím nastalo příměří, které se Westfield rozhodl narušit až nyní - jeho nejnovější iRacer však bude provokovat spíše další britskou firmu Ariel.

Důvodem je vzhled nového modelu zvaného iRacer, který až nápadně připomíná Atom. Samozřejmě až na kapotáž. Westfield přitom na novince spolupracoval s univerzitou města Birmingham, díky čemuž zřejmě další žaloba hrozit nebude. Zvláště po pohledu do motorového prostoru, kde by iRacer měl nabízet dva elektromotory YASA-750 pohánějící zadní kola. Dohromady vytvářejí sílu 134 koní a 748 Nm točivého momentu, přičemž každý z nich váží pouhých 25 kg.

Muší hmotnost však od Westfieldu iRacer nečekejte, jakkoliv tento fakt hnací ústrojí naznačuje. Ve srovnání s Arielem Atom vážícím 612 kg je elektrická novinka o 160 kilogramů těžší, za což mohou její zastaralé lithium-železo fosfátové baterie o kapacitě 23 kWh. I tak je ovšem iRacer schopen akcelerace z klidu na stovku pod pět sekund a nejvyšší rychlosti 185 km/h (bez omezovače by jel až 225 km/h).

Správně bychom ovšem měli napsat, že takového tempa by Westfield byl schopen dosáhnout, kdyby pod kapotou skutečně nějaké hnací ústrojí měl. Pod názvem iRacer totiž britská značka jen prodává kit (za zběsilých 13 999 GBP/406 000 Kč), který zahrnuje hliníkový rám, kompozitové panely karoserie, zavěšení, podvozek a veškerou elektroniku. Po motoru ale budete pátrat marně.

Pokud tedy máte o iRacer zájem, budete si muset zvlášť objednat ještě pohonnou jednotku. Volit přitom nemusíte jen dvojici elektromotorů, daný komplet lze totiž spřáhnout i s běžným benzinovým agregátem nebo hybridní soustavou. Přičemž dojezd v takové chvíli bude stoprocentně přesahovat 25 minut (nebo až 88 km), po které se na závodní dráze udrží elektrická verze.


Westfield iRacer: elektrický závoďák ve standardu žádný elektromotor nenabízí - 1 - Westfield iRacer 01Westfield iRacer: elektrický závoďák ve standardu žádný elektromotor nenabízí - 2 - Westfield iRacer 02Westfield iRacer: elektrický závoďák ve standardu žádný elektromotor nenabízí - 3 - Westfield iRacer 03Westfield iRacer: elektrický závoďák ve standardu žádný elektromotor nenabízí - 4 - Westfield iRacer 04Westfield iRacer: elektrický závoďák ve standardu žádný elektromotor nenabízí - 5 - Westfield iRacer 05
Westfield iRacer vypadá jako kapotovaný Ariel Atom. O jeho pohon se však může starat elektromotor, hybridní soustava či klasická benzinová pohonná jednotka

Zdroj: Carscoop

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.