Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hit mezi čínskými SUV-kupé dorazil do Evropy v novém, nabušený je výbavou, stylem i sebevědomím
2.11.2022 | Petr Prokopec
Je to jedno z velmi úspěšných čínských aut, které se velmi dobře prodávají prakticky kdekoli, kde se objeví. V inovovaném provedení má ještě více šancí uspět - je výkonné, vizuálně atraktivní i bohatě vybavené. Levné ovšem už skutečně není.
Největším lákadlem čínských aut byla dlouho jejich cena. Divit se tomu nemůžeme, za místní cenu Škody Fabia totiž na největším trhu světa pořídíte klidně i SUV stojící o dvě třídy výše. Jejich nízké ceny byly dlouho lákadlem i v zahraničí, některé značky už se ale tímto způsobem nepodbízí. Dokládá i Geely a jeho inovovaná Tugella, která aktuálně dorazila na ruský trh. Startovat tam bude na 3 999 990 rublech, což v přepočtu vypadá až hrozivě (cca 1 590 000 Kč), ale víme, jak je to dnes s kursem ruské měny. Nicméně ani cen konkurence nejde o láci - taková Škoda Kodiaq v Rusku začíná níže (3 364 000 RUB) a musíte si vybrat některé z lepších provedení, abyste se dostali Geely cenově aspoň na roveň.
Tugella je v prodeji již od roku 2019, přičemž ve své domovině je nabízena pod názvem Xingyue. Letošní modernizace je pak - na Číňany možná i překvapivě - tou vůbec první, přičemž automobilka přistoupila pouze k drobnějším modifikacím. Vpředu se tedy změnila čelní maska, jenž má vytvářet třídimenzionální efekt. Mimo to dorazil i jiný nárazník s vertikálními bočními lamelami místo dosavadních horizontálních. Nový je pak i nárazník vzadu, který v každém rohu hostí dvojici koncovek výfuku.
V případě venkovních novinek je to vše, i když zapomínat bychom neměli ještě na vrcholnou úroveň výbavy Flagship Sport, jenž se vůči základu liší kontrastní černou střechou, 20palcovými litými koly a spoilerem na zádi. Na ni si nicméně ruská klientela musí připravit 4 299 990 rublů (1 709 000 Kč). U Škody už více dáte jen za Kodiaqy Sportline či Laurin & Klement (5 378 000 resp. 5 806 000 Kč), česká konkurence má přitom ale délku 4,7 metru, tedy o 10 cm více.
Kde nicméně Geely může vedle vzhledu bodovat, to je výbava. Již základní úroveň zvaná Luxury, což hovoří za vše, počítá s duální klimatizací, multimédii doplněnými 12,3palcovou obrazovkou, audio systémem s 12 reproduktory, head-up displejem či sadou kamer. Nechybí rovněž parkovací senzory, tempomat či šest airbagů a automatická světla. Dále pak lze zmínit vyhřívaný volant a sedadla, stejně jako boční zrcátka, čelní okno a dokonce i jeho ostřikovače.
Po stránce motorické se pak sice v rámci modernizace nehnul ani šroubek, na něco takového si ale nejspíše nikdo stěžovat nebude. Zvláště ne v Rusku, kam Tugella míří pouze s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem z produkce Volva. Pohonná jednotka byla naladěna na 238 koní, jenž přenáší osmistupňový automat na všechna čtyři kola. Řidič pak může počítat s pěti jízdními režimy Economical, Comfort, Sport, Snow a Off-Road.
Ve své domovině je SUV-kupé nabízeno také s přeplňovanou tříválcovou jedna-pětkou, a to v mild-hybridní a plug-in hybridní formě. Ani jedno takové provedení nicméně do Ruska zamířit nemá, tedy alespoň ne oficiální cestou. Informační pramen nám tím vysychá, pročež jen zmíníme, že Tugella je dovážena plně smontovaná z továrny v Ningbo. Postavena je pak na platformě CMA, za kterou stejně jako u motorů stojí Švédové.
Geely Tugella prošlo lehkou modernizací. Jakkoli vypadá přitažlivě a je osazena i výkonným motorem a širokou výbavou, má už hodně sebevědomí. Ceny vozu startují citelně nad konkurenční Škodou Kodiaq, třebaže s lepším motorem i výbavou. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024