BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět

V jiných autech už se velmi dobře ukázala mizerná použitelnost tohoto řešení pro kohokoli, kdo rád aktivně řídí. Zrovna BMW by mělo být takovým lidem blízko, ale není. Dokonce teď sází na ještě větší nesmysl než VW, Škoda či Peugeot.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět

18.5.2022 | Petr Prokopec

BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět

/

Foto: BMW

V jiných autech už se velmi dobře ukázala mizerná použitelnost tohoto řešení pro kohokoli, kdo rád aktivně řídí. Zrovna BMW by mělo být takovým lidem blízko, ale není. Dokonce teď sází na ještě větší nesmysl než VW, Škoda či Peugeot.

BMW máme v poslední době spojená hlavně s kontroverzními designy. Mnichovská automobilka se totiž rozhodla, že stejně jako třeba jí vlastněný Rolls-Royce potřebuje výraznou čelní masku, a proto ledvinky zvětšila až na úroveň portálu do jiné dimenze. Kromě toho přihodila velké množství pouťových prvků, kvůli čemuž zejména z Evropy zaznívá bučení. Asiaté a částečně i Američané si nicméně daný směr chválí. A jelikož nezůstávají pouze u slov, ale otevírají při tom i své peněženky, nedá se předpokládat, že by došlo ke změně.

Automobilka nicméně dráždí bosou nohou hady pouze ve vyšších kruzích, v těch nižších se přeci jen ubírá poněkud konzervativnější cestou. V případě řady 3 jsou tedy ledvinky ještě normální, což platí i po aktuálně odhaleném faceliftu. A jakkoliv musíme zmínit, že zejména černé „kapsy“ v předním a zadním nárazníku nám nejsou příliš po chuti, výsledek mohl dopadnout daleko hůře. Stačí si jen vzpomenout na nedávný debut řady 7, která sice bude v takové Číně velebena, ovšem v Evropě příliš neboduje.

Právě nárazníky jsou přitom hlavní venkovní novinkou, kromě nich ovšem BMW sáhlo po menších modifikacích u světel a masky. Změnila se také nabídka litých kol i paleta barev karoserie, v případě vrcholné verze M340i pak zákazníci budou moci počítat s lichoběžníkovými koncovkami výfuku a zadním spoilerem. Sáhnout pak lze i po specifickém logu značky, jenž odkazuje na padesáté výročí divize BMW M. To je ale v rámci zevnějšku vše, více se toho odehrálo uvnitř.

BMW se v interiéru chlubí hlavně novým virtuálním kokpitem, který tvoří 12,3palcový digitální přístrojový štít a 14,9palcová obrazovka multimédií. Nás nicméně daleko více zaujal nový volič osmistupňové automatické převodovky, která je nově jedinou volbou pro všechny motorizace. Automobilka totiž poslala dosavadní, do ruky padnoucí volič k vodě a na její místo usadila titěrný plastový výlisek, který nikdy nemůže být praktický.

Mnichov se tak ani trochu nepoučil z chyb konkurence, která se přesně tímto směrem vydala. Přišel s tím v prvé řadě koncern VW a jeho značky, později se nešťastně přidal Peugeot, který jsme za to náležitě kritizovali. K BMW musíme připadat stejně - jakkoliv takto středový tunel vypadá čistě a „konzumentům aut” bude asi jedno, jak se mění jízdní režimy, neboť se tomu budou co nejvíce vyhýbat, pro aktivní řidiče je fyzicky dostupný volič jakousi poslední spásou v době automatické. A teď mizí i ten.

Pádla pod volantem pochopitelně dál existují, ale neřeší vše. Pokud potřebujete rychle a poslepu přepínat jízdní režimy třeba při pohybu s autem ve stísněném prostoru, bez fyzického (třebaže dnes už téměř bezvýhradně elektronického) voliče to prostě nejde. A zkuste si s pádly měnit rychlosti třeba při divokém otáčení volantem v městských uličkách, v horských vracečkách či v jakémkoli podobném prostředí. Volič na středovém tunelu s pevným místem, který můžete ovládat pravačkou, když zatáčíte levačkou, tu najednou chybí. Zrovna u BMW je to netolerovatelné a jsme zvědavi, jestli stejný nesmysl dostane i M3. Verze M340i a d jej ale mají, takže naděje na jiný přístup je relativně malá.

Ještě než se přesuneme pod kapotu, lze zmínit, že standardem je nově také třízónová automatická klimatizace a dokonce i navigace. Kromě toho s faceliftem dorazil i nový operační systém multimédií, který nabízí ještě lepší integraci funkcí Android Auto a Apple CarPlay. Počítat lze také s celou řadou bezpečnostních systémů, za příplatek lze sáhnout rovněž po parkovacím asistentu. Jeho vylepšená verze nicméně bude zpočátku k dispozici jen u už zmíněných verzí M340i a M340d

Co se motorového prostoru týče, o změnách vlastně ani nelze hovořit. Kromě výše uvedených variant, které standardně disponují pohonem všech kol, se totiž o pohon stará dvoulitrový čtyřválec, ať již benzinový, nebo dieselový. Výkony trojková řada pokrývá škálu od 150 do 374 koní, přičemž BMW neopomenulo ani na elektrifikaci. K dispozici jsou tedy i dvě plug-in hybridní verze, z nichž 320e disponuje 204 koňmi a 330e 292 koňmi. U druhé zmíněné je k mání i xDrive.

Tím jsme se dostali na závěr, pročež jen dodáme, že zahájení prodeje je naplánováno na červenec letošního roku. Sedan přitom na německém trhu startuje na 43 900 Eurech (cca 1,08 milionu Kč), zatímco kombi Touring je k dispozici od 45 000 Eur (1,11 milionu Kč). Otázkou je však dodání, neboť BMW letos nejspíše nezvládne uspokojit ani veškeré dosavadní objednávky ostatních modelů. V případě zájmu se tedy rozhodně obrňte řádnou trpělivostí.


BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 1 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 01BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 2 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 02BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 3 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 03BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 4 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 04BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 5 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 05BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 6 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 06BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 7 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 07BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 8 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 08BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 9 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 09BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 10 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 10BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 11 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 11BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 12 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 12BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 13 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 13BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 14 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 14BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 15 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 15BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 16 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 16BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 17 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 17BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 18 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 18BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 19 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 19BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 20 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 20BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 21 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 21BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 22 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 22BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 23 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 23BMW začalo svá auta osazovat naprosto nesmyslným voličem převodovky, není ani vidět - 24 - BMW 3-Series 2022 facelift prvni sada 24
BMW řady 3 prošlo faceliftem, přičemž k mání bude nadále jako sedan i kombík. Prodej přitom bude zahájen v červenci, kdy se však objednaná auta skutečně dostanou k zákazníkům, není jisté. V případě Česka to ale letos nejspíše nebude. Foto: BMW

Zdroj: BMW

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše