Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Zázračná” nová Corvette poprvé nafocena po boku té staré, naživo až tak neohromuje
17.2.2020 | Petr Prokopec
Dokud pózovala samostatně, každý se nad ní rozplýval, po boku předchůdce ale zase tak zajímavě nepůsobí. Tedy alespoň vizuálně, po technické stránce je pořád minimálně o úroveň výše.
O nové generaci Chevroletu Corvette se v superlativech mluví již několik měsíců. Americké automobilce se u ní povedl malý zázrak, neboť udržela ve hře osmiválcový motor a ještě jej zpod přední kapoty přesunula za záda cestujících. Zároveň při konstrukci ve větší míře využila exotičtější materiály a nejmodernější techniku. Cenu se však i přesto povedlo udržet extrémně nízko u země, základní kupé schopné jet přes 300 km/h totiž v přepočtu startuje na 1,4 milionech korun.
Znamená to tedy, že bychom veškeré předchůdce, zejména pak sedmou generaci, měli pustit ze zřetele jako zcela nezajímavé? Jak asi již tušíte, až tak jednoduché to není. Potvrzují to i nové snímky, na kterých se C7 a C8 postavily vedle sebe. Stalo se tak před továrnou Bowling Green Assembly, což celou událost vysvětluje. Novinka se totiž ještě mezi běžné zákazníky nedostala. Pokud by ale řada z nich nyní zařadila zpátečku, nebylo by to až tak překvapivé. Teprve přímé srovnání obou aut ukazuje, že osmá generace není tak úplně kráskou z přehlídkových mol.
Je přitom otázkou, zda u novinky zůstal aktivovaný hydraulický zdvih přední nápravy, kvůli kterému vypadá poněkud neohrabaně, zatímco předchůdce je přilepený k zemi a působí tak mnohem atletičtějším dojmem. Nicméně pokud si uvědomíme, že mezera mezi kolem a blatníkem je u obou aut víceméně stejná, zdá se, že systém aktivní není. Corvette C8 se tak náhle zdá být buclatým vozem, čemuž přispívá jak krátká kapota, tak zvednutá záď. Ta je navíc možná až zbytečně moc členitá, stejně jako boky. Vůz tak bude co do vzhledu skoro jistě rychleji zastarávat.
Nechceme působit zpátečnicky, úplně jinou konstrukční úroveň nelze zpochybňovat, patrná byla už dříve vyšší kvalita. A pozitivní je i příchod nových multimédií či třeba 12palcového přístrojového štítu. Ovšem také kvůli tomu, že nová generace je osazena pouze automatickou převodovkou, jednoduše začíná útočit na trochu jiné publikum, než jaké americkou legendu dosud adorovalo. Vyšší prodeje tak sice lze očekávat, více loajality tradičních zákazníků však nikoliv.
Nebude tedy divu, pokud sedmá generace bude postupem více ceněna jako poslední Corvette svého druhu. Jestli bude jednou podobným způsobem ceněna ta osmá jako pro změnu první svého druhu, ukáže teprve čas.
Sedmá a osmá generace Chevroletu Corvette byly nafoceny bok po boku. Nevíme jak vám, ale nám se více líbí provedení s motorem vpředu
Zdroj: Corvette Blogger
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před hodinou - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 3 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 4 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 6 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 7 hodinami