Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo

Neustále skloňovaná infekce se již dostala do Švýcarska, organizátoři show však zatím přišli jen s varováním. Přesto už koronavirus na jejich show zanechává následky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo

27.2.2020 | Petr Prokopec

Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Neustále skloňovaná infekce se již dostala do Švýcarska, organizátoři show však zatím přišli jen s varováním. Přesto už koronavirus na jejich show zanechává následky.

Již nadcházející pondělí, tedy 2. března, začne své brány otevírat ženevský autosalon. Či alespoň by oficiálně měl. Zda k tomu ale skutečně dojde, neví v tuto chvíli jistojistě nikdo. Důvodem je pochopitelně epidemie koronaviru, který se rozšiřuje po Evropě. Po Itálii či Rakousku tak první nakažené hlásí i Švýcarsko, tedy právě země, kde se show má konat. A když uvážíme, jak pestrý mix návštěvníků z celého světa se na ni má sejít, je riziko takové akce v případě propuknutí epidemie i v Evropě jistě nemalé.

Pokud navíc vezmeme v potaz, že zrušena již byla i Mezinárodní výstava vynálezů, která měla na výstavišti Palexpo odstartovat až 25. března, pak ani autosalon nemá nic jisté. Je ale třeba dodat, že na této akci se očekávala hojná účast čínských firem. A jelikož právě největší trh světa je ohniskem nové epidemie, bylo zrušení akce v podstatě jediným možným východiskem.

Otázkou tedy nyní je, jestli se v případě konání autoshow zúčastní výpravy z Číny, odkud v posledních letech jezdila spousta lidí. Ač tedy organizátoři autosalonu vybízejí zástupce mnoha značek k obezřetnosti, ani při současných opatřeních nelze zaručit, že se na výstavišti Palexpo nevyskytne infikovaná osoba. To by však při nemalé frekventovanosti návštěvníků vedlo k rozsáhlému přenosu nemoci.

Je jisté, že tuto skutečnost si organizátoři plně uvědomují. Proto momentálně uvádí, že vše budou pečlivě monitorovat. Je tedy možné, že přes víkend ještě dojde na přelomové oznámení. Zatím ale můžeme zmínit jen první automobilovou „oběť“ nové infekce, a tou je koncept Aiways U6ion. Čínský elektromobil měl v Ženevě debutovat, nicméně automobilka uvedla, že kvůli karanténním procedurám jej nezvládne přepravit na výstaviště včas.

Značka Aiways tedy na autosalonu ukáže pouze produkční model U5, který však není až tak úplně žhavou novinkou. Debutoval již loni v září ve Frankfurtu. Nyní má krátce před zahájením evropského prodeje, přičemž zákazníkům hodlá nabídnout 190 koní a dojezd přes 500 km. Ten však byl vypočítán dle laboratorního cyklu, realita tedy bude výrazně nižší. Nicméně v kombinaci s cenou 25 000 Eur (cca 630 tisíc Kč) vypadá U5 stále zajímavě.


Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo - 1 - Aiways U6ion a U5 2020 prvni sada 01Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo - 2 - Aiways U6ion a U5 2020 prvni sada 02
Čínská automobilka Aiways nakonec nový koncept U6ion v Ženevě nepředstaví, kvůli koronaviru totiž nestihla jeho premiéru připravit

Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo - 3 - Aiways U6ion a U5 2020 prvni sada 03Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo - 4 - Aiways U6ion a U5 2020 prvni sada 04Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo - 5 - Aiways U6ion a U5 2020 prvni sada 05Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo - 6 - Aiways U6ion a U5 2020 prvni sada 06Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo - 7 - Aiways U6ion a U5 2020 prvni sada 07Ženevský autosalon má kvůli koronaviru první „oběť“, byť na zrušení zatím nedošlo - 8 - Aiways U6ion a U5 2020 prvni sada 08
Očekávat tedy můžeme jen již známý model U5, který se zakrátko objeví v evropském prodeji

Zdroj: Aiways

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.