Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zeus Twelve Gold Rush, Magnate a Sigma: bizarní švédská trojka
26.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Švédská společnost Grey Design tvrdí, že při svém úvodním vstupu mezi malosériové výrobce automobilů postaví ne jeden ale hned tři stroje.
Vzpomenete si ještě na švédské designové studio Grey Design? V motorismu nějak zvlášť velkou stopu prozatím nezanechalo, tak bychom si mohli osvěžit paměť a připomenout, že firma kromě jiného spolupracovala s lotyšskou společností Dartz na návrzích podivně vypadajícího a neméně zvláštně nazvaného roadsteru Jo-Mojo. Ambice Grey Designu jsou ale evidentně poněkud vyšší.
Švédové založili novou automobilovou divizi Zeus Twelve s podtitulem „exkluzivní automobilové sochy“ a představili rovnou tři stroje, které ji mají reprezentovat. Co víme, auta prozatím existují jen jako počítačové návrhy, nicméně Gray Design se chlubí založením mezinárodní aliance s Lotusem a Mansory, která má ideje transformovat na v omezených sériích ručně vyráběnou realitu.
Dvoudveřové kupé Gold Rush si nečiní nároky na nic menšího než způsobovat oněmění davů, což se mu kombinací černého laku, chromu a skutečného zlata jistě podaří, ačkoli to asi neznamená, že všechny pohledy budou obdivné. K technice auta toho víme jen málo. Zeus Twelve Gold Rush by měl mít pod přední kapotou vidlicový dvanáctiválec o objemu 5 935 cm3 a výkonu 517 koní při 6 500 ot./min a to znamená, že švédská firma by si chtěla zajistit přístup k pohonným jednotkám Aston Martin. Agregát z DBS nebo Vantage V12 se má zde postarat o maximální rychlost 302 km/h.
Také další model (opět neskromně) pojmenovaný Magnate má spadeno na britský motor, tentokrát ale z vlajkové lodi automobilky Bentley - typové řady Mulsanne. Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 6,75 litru disponuje velmi podobným výkonem 512 koní akorát už při 4 200 ot./min a nejvyšším točivým momentem 1 020 newtonmetrů od 1 750 ot./min. To se bude čtyřsedadlové limuzíně s buď proti směru jízdy otevíranými zadními dveřmi anebo dveřmi „motýlího“ typu vcelku hodit. Zeus Twelve Magnate bude na přání pancéřovaný. Jestli byla odhadovaná maximální rychlost 296 km/h stanovena pro standardní nebo zesílenou variantu, to Gray Design neuvádí.
Posledním automobilem v pořadí je Sigma. Osmnácté písmeno řecké abecedy má v tomto případě reprezentovat luxusněji navrženého konkurenta pro automobily typu Caterham nebo Westfield. Zeus Twelve chce stavět karoserie i většinu komponentů z uhlíkových kompozitů a zaměřit se především na špičkovou aerodynamiku. Prosklený kryt kabiny bude možné odstranit a dále vylepšit výhled i prožitek z jízdy. Pohonná jednotka je opět z ostrovů - dvoulitrový čtyřválec Duratec má přímo pocházet z Caterhamu. Firma uvádí výkon 340 koní při 7 500 otáčkách a poněkud odvážnou maximálku až 290 km/h.
Co z toho nakonec skutečně vznikne jako funkční automobil anebo skončí jako pouhá digitální upoutávka na schopnosti studia Grey Design, se v tuto chvíli neodvažujeme odhadovat. Jistá míra zdravého skepticismu je zde asi na místě, ačkoli jména Lotus a Mansory vypadají vcelku důvěryhodně. Navíc vkus ruské nebo čínské klientely jsou zárukou, že dnes je možné opravdu všechno. Pokud se tedy vážný zájemce přihlásí, může mít pro tuto chvíli alespoň jistotu, že Zeus Twelve nevyrobí ze žádného typu více než dvanáct aut.
Gold Rush se tváří jako GT, ačkoli zlato na kapotě a tvary můžou v někom evokovat americkou klasiku Pontiac Firebird Trans Am
Jakým způsobem se chce Zeus Twelve dostat ke dvanácti pohonným jednotkám z Bentley Mulsanne, to tisková zpráva neuvádí
Firma Grey Design nejdříve představila Sigmu jako elektromobil, nyní by ráda atmosférický dvoulitr z Caterhamu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva