Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas

Na starém kontinentu zlaté časy nikdy nezažila a je otázka, zda je může zažít v roce 2020 díky drahému SUV poháněnému dieselem, ale myslí si to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas

26.9.2020 | Petr Prokopec

Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas

/

Foto: Cadillac

Na starém kontinentu zlaté časy nikdy nezažila a je otázka, zda je může zažít v roce 2020 díky drahému SUV poháněnému dieselem, ale myslí si to.

Před čtrnácti lety se Cadillac stal v České republice na nějaký čas jednou z nejznámějších automobilových značek vůbec. Stála za tím reklamní akce Mountfieldu, který svým zákazníků skrze losování na televizních obrazových postupně rozdal neskutečných 53 sedanů CTS. Rok 2006 sice byl i díky tomu pro automobilku druhým nejúspěšnějším v rámci jejího působení na starém kontinentu, s odstupem času ale nelze akci označit jinak jako fiasko. Cadillac sice byl vidět, spojení zrovna se zmíněným obchodním řetězcem ale neoslovilo klientelu, po které by toužil a šťastní výherci obvykle získané vozy obratem prodávali pod cenou v bazaru. Caddy tak ČR později se svěšenou hlavou odešel a v Evropě dnes doslova paběrkuje - za prvních sedm měsíců prodal na celém kontinentu jen 32 aut.

Nyní se Američané nicméně evidentně pokouší o comeback, a to s pomocí 4,6metrového SUV zvaného XT4. Vůz se kvůli snahám o dobytí starého kontinentu dočkal i zbrusu nové jednotky, a to dvoulitrového dieselu, který byl naladěn na 174 koní a 381 Nm točivého momentu. Jakkoliv se ovšem k takovému vozu hodí, problémem může být aktuální averze části Evropy právě proti kdysi oblíbenému pohonu. To navíc ještě může umocnit základní cena, která byla stanovena na 35 800 Eur (cca 970 tisíc Kč).

Co za necelý milion korun dostanete kromě již zmíněného motoru? Standardem je pohon předních kol, stejně jako devítistupňová automatická převodovka, se kterou má XT4 jezdit v průměru za 6,4 litru nafty na sto kilometrů. Cadillac nicméně hodlá nabídnout také verzi s mezinápravovou spojkou, stejně jako má ve druhé vlně dorazit také benzinový dvoulitr naladěný na 230 koní a 350 Nm. Rovněž v jeho případě nebude chybět devítistupňový automat, přičemž pohon všech kol je v tu chvíli standardem.

V případě výbavy lze u všech úrovní včetně té základní počítat s 18palcovými litými koly, vyhřívanými sedadly a volantem či elektrickým otevíráním zavazadlového prostoru, zatímco dovnitř se nastěhoval multimediální systém CUE. Stupně Launch Edition a Launch Edition Sport, které budou k dispozici jako první, pak navíc přihazují ještě sadu kamer, automatické parkování a 8palcový displej multimédií. Druhá zmíněná dodá ještě adaptivní tempomat a barevný head-up displej, tedy nepříliš sportovní záležitosti.

Tím jsou dostupné informace víceméně u konce, dodat již lze jen ceny výše položených výbav. Launch Edition přitom bude k mání od 42 900 Eur (1,16 milionu Kč), Launch Edition Sport pak od 47 100 Eur (1,28 milionu Kč). A jakkoliv za dané peníze nabízí adekvátní prostor, výbavu či hnací ústrojí, zájemci se nejspíše budou počítat pouze na prstech několika málo rukou.


Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 1 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 01Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 2 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 02Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 3 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 03Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 4 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 04Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 5 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 05Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 6 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 06Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 7 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 07Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 8 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 08Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 9 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 09Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 10 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 10Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 11 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 11Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 12 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 12Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 13 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 13Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 14 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 14Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 15 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 15Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 16 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 16Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 17 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 17Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 18 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 18Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 19 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 19Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 20 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 20Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 21 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 21Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 22 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 22Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 23 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 23Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 24 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 24Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 25 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 25Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 26 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 26Značka, která se u nás marně pokoušela prosadit přes Mountfield, to v Evropě zkouší zas - 27 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 27
Kdysi by Cadillac XT4 byl zajímavou alternativou vůči hlavně německým SUV. Nyní však míří s dieselem na kontinent, který má k dieselům stále větší výhrady. Vše pak ještě zhoršují poměrně vysoké ceny. Foto: Cadillac

Zdroj: Cadillac

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.