Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auta, která se v ČR marně snažila prosadit přes Mountfield, letos konečně bodují, alespoň někde
21.10.2021 | Petr Miler
Naprostá většina automobilek by se ve tam, kde už několikrát pohořely, dávno o nic nepokoušela. Cadillac se ale zjevně nechce vzdát a jeho nezdolnost nese ovoce alespoň někde.
Hrdost Cadillacu nikdy nechyběla. Jedna z obecně nejznámějších amerických automobilových značek se i proto opakovaně nevzdávala naděje na úspěch mimo svou domovinu a několikrát chtěla ohromit i Evropany. Nikdy tu ale pořádně nezabodovala.
Místnímu vkusu byla ochotna podřizovat svou nabídku, a tak svého času přišla s rychlými kombíky i dieselovými SUV, o zřetelně úspěšném útoku na starý kontinent ale v jejím případě nemůže být řeč. Při poslední velké ofenzívě se po 10 letech snah stal vrcholem rok 2007, kdy automobilka na starém kontinentu prodala 3 007 aut. Tři tisíce sedm, v celé Evropě, to opravdu není moc.
Řada Čechů by si těchto pokusů zřejmě ani nevšimla, kdyby Cadillac v roce 2006 neudělal velké haló i u nás, kdy se na čas stal jednou z nejskloňovanějších automobilových značek vůbec. Automobilka se tehdy spojila s Mountfieldem, který svým zákazníků skrze losování pravidelně vysílané v celostátní televizi postupně rozdal 53 sedanů CTS svým zákazníkům. Byla to kontroverzní marketingová akce, kterou automobilce mnozí zazlívají, i ta ale nakonec přispěla historicky nejlepšímu prodejnímu výsledku značky na starém kontinentu, to se nedá popřít.
Od té doby ovšem o této značce skoro nebyla řeč. Pouhých 130 vozů prodaných za rok 2020, které následovaly 614 aut dodaných o další rok dříve, poukazovalo na pouhé dožívání. Američané ale nakonec zatroubili k dalšímu útoku, vzali 4,6metrové SUV XT4, napěchovali do něj dvoulitrový diesel se 174 koňmi a doufali, že si jej alespoň v Německu za ceny nejprve od 35 800 Eur, dnes od 39 900 Eur (cca 917 tisíc resp. 1,022 milionu Kč) někdo koupí. Nekoupil.
Pár lidí se tedy našlo, je jich ale opravdu jen pár. I po půl roce, kdy Caddy křičel do světa, že je znovu tady, si XT4 kupuje za měsíc na celém kontinentu jen hrstka odvážných. Letos si tohle auto kupuje na celém kontinentu nanejvýš pár desítek lidí za měsíc, na klíčovém německém trhu jich bylo v září 19 a za celý letošní rok 175. To je opravdu skoro nic a Američané tak směle míří k zopakování svých předchozích „úspěchů” při dobývání Evropy.
Asi bychom se ale k tomuto tématu nevraceli, kdyby s prodejními čísly v zemích EU ostře nekontrastovala ta, kterými se Cadillac může chlubit v Rusku. Tamní Avtostat informuje, že ruští dealeři značky jen v září prodali 329 aut, což je o 34 % vozů více než loni a více než ve zbytku Evropy za celý letošní rok. Plných 2 045 dodaných Cadillaců za první tři kvartály je pak rekordní výsledek a pokud vše půjde dále tímto tempem, může Caddy jen díky ruskému odbytu překonat i svůj rekordní evropský výsledek. Kdo by kdy řekl, že expanzi americké značky v Evropě bude takto podporovat zrovna Rusko.
Ale žerty stranou, XT4 je docela zajímavé auto a možná by si zasloužilo více pozornosti. Standardně je tedy dodáváno jen s pohonem předních kol, ale také devítistupňovou automatickou převodovku, se kterou má XT4 jezdit v průměru za 6,4 litru nafty na sto kilometrů. Ve výbavě lze u standardu počítat s 18palcovými litými koly, vyhřívanými sedadly a volantem či elektrickým otevíráním zavazadlového prostoru, zatímco dovnitř se nastěhoval multimediální systém CUE. To nezní špatně, ale zatím zjevně jen Rusům.
Cadillac XT4 by rád byl zajímavou alternativou k prémiovým německým SUV, zatím se mu ale v EU nedaří oslovovat prakticky nikoho. V Rusku je tomu zcela jinak, jen tamní zájem o americká SUV (vedle XT4 je k mání i větší XT5) jasně překonává prodeje ve zbytku Evropy. Foto: Cadillac
Zdroje: JATO Dynamics, Avtostat, Cadillac
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před hodinou - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 2 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 07:37 - petr_riha
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB