Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc

Možná to bude znamenat menší zpoždění uvedení revolučního motoru na trh, Japonci přesto nyní chtějí, aby byl nejen úsporný, ale stavěl i na další podstatné vlastnosti - vysokém výkonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc

2.2.2019 | Petr Prokopec

Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Možná to bude znamenat menší zpoždění uvedení revolučního motoru na trh, Japonci přesto nyní chtějí, aby byl nejen úsporný, ale stavěl i na další podstatné vlastnosti - vysokém výkonu.

Novou generaci Mazdy 3 jsme si mohli představit na sklonku loňského listopadu. O měsíc později se objevil první ceník, ve kterém už figurovala i převratná motorizace SkyActiv-X. Ta bude v sousedním Polsku k mání v přepočtu za 679 tisíc korun. Nicméně na vůz bude třeba vyčkat až do léta. A je otázkou, zda se náhodou zákazníci nebudou muset obrnit ještě větší trpělivostí. Automobilka totiž stále ještě s laděním svého „dieselu na benzin“ neskončila.

Tuto skutečnost potvrdil Masahiro Moro, prezident severoamerické divize značky, který dodal, že cílem pokračujícího vývoje je zvýšení výkonu motoru. Dle něj Mazda jednoduše nemůže stavět revoluční technologii pouze na nízké spotřebě, neboť na některých místech světa jsou jeho ceny příliš nízké na to, aby šlo o podstaty prodejní argument. Proto se automobilka rozhodla, že z motoru vydoluje ještě vyšší výkon, než s jakým se dosud počítalo. Co přesně máme čekat, to již Moro neupřesnil. Nicméně pokud si uvědomíme, že dvoulitrová jednotka měla původně produkovat 190 koní, je jasné, že se maximální výkon musí posunou nad hranici 200 koní.

Právě další kolo ladění je důvodem, proč Mazda kompletně pozměnila strategii uvádění této verze na trh. A z toho důvodu se nemalou měrou věnuje i dalším agregátům, jenž budou pod kapotou trojky k dispozici. Jedním z nich je i diesel, který značka nehodlá nasadit pouze v Evropě, ale dokonce i ve Státech. V zámoří je přitom aktuálně s „producentem sazí“ spojen pouze model CX-5, který používá 2,2litrový čtyřválec. S novou Mazdou 3 ale možná dorazí i dosud nenabízená 1,8litrová jednotka.

Tato strategie je překvapivá, image dieselů je totiž ve Státech poškozena nejen skandálem Volkswagenu, ale také podivnými machinacemi koncernu Fiat Chrysler Automobiles, jenž taktéž vyústily v nemalé pokuty. Moro ovšem věří tomu, že diesel má v nabídce stále své ospravedlnitelné místo, hlavně díky výhodám, jenž nabízí v rámci tažné kapacity. Mimo to jsou tu výhody v oblasti dojezdu, který je nepopiratelně vyšší než u elektromobilů, které jsou na obou kontinentech tlačeny do popředí.

Moro ovšem nechce na americkém trhu jen diesely, rád by se dočkal také návratu Mazdy RX-7. A to znamená také návrat Wankelu. Svou novou vlajkovou loď by ostatně ráda měla i samotná automobilka, zvláště poté, co konkurenční Toyota vyrukovala s pátou generací kultovního sporťáku Supra. Je tu ovšem jeden zásadní problém - Mazda nemá k dispozici takové zázemí jako největší japonská automobilka. To ale nakonec není jediný zádrhel.

Je totiž třeba si uvědomit, že i přes nemalé kapacity Toyoty nová Supra přišla na svět jen díky spolupráci s BMW. A co víc, mnichovskou techniku používá i pod kapotou. Pokud by ale Mazda znovu vyrukovala s modelem RX-7, mělo by se jednat o vůz, který nebude zatížen jedinou kontroverzí. Jinými slovy, veškeré použité komponenty by musely být ryze japonské. A co více, onen Wankel pod kapotou by musel posloužit pouze k roztáčení kol.

Mazda ovšem počítá s tím, že rotační motor během jeho návratu na světlo světa použije pouze jako generátor energie pro elektrické jednotky. A právě ty poslouží k samotnému pohonu. Bez elektřiny však automobilka musí počítat s nemalou spotřebou a emisemi, což návrat na trh znesnadňuje.

Pravověrný Wankel, stejně jako návrat RX-7, tak nejspíše zůstanou jen Morovými sny. Je to škoda, nicméně realita je taková, že Mazda se musí soustředit především na svůj klíčový byznys. Tím je i „diesel na benzin“, který samozřejmě neskončí jen pod kapotou trojky, ale zamíří i do dalších modelů. Kdy se tak ovšem stane, o jaké vozy půjde a jaké budou jeho specifikace, ukáže teprve čas.


Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 1 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 01Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 2 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 02Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 3 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 03Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 4 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 04Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 5 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 05Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 6 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 06Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 7 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 07Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 8 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 08Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 9 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 09Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 10 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 10Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 11 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 11Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 12 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 12Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 13 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 13Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 14 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 14Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 15 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 15Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 16 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 16Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 17 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 17Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 18 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 18Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 19 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 19Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 20 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 20Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 21 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 21Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 22 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 22Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 23 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 23Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 24 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 24Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 25 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 25Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 26 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 26Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 27 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 27Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 28 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 28Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 29 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 29Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 30 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 30Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 31 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 31Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 32 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 32Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 33 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 33Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 34 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 34Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 35 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 35Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 36 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 36Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 37 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 37Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 38 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 38Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 39 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 39Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 40 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 40Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 41 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 41Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 42 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 42Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 43 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 43Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 44 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 44Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 45 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 45Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 46 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 46Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 47 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 47Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 48 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 48Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 49 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 49Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 50 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 50Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 51 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 51Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 52 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 52Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 53 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 53Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 54 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 54Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 55 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 55Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 56 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 56Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 57 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 57Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 58 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 58Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 59 - Mazda 3 2019 prvni oficialni sada 59
Nová Mazda 3 dorazí na trh již na jaře...

Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 60 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 01Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 61 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 02Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 62 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 03Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 63 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 04Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 64 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 05Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 65 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 06Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 66 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 07Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 67 - mazda spcci jizdni prototyp prezentace 04Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 68 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 09Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 69 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 10Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 70 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 11Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 71 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 12Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 72 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 13Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 73 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 14Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 74 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 15Nové detaily k revolučnímu „dieselu na benzin“ od Mazdy: Nabídne toho ještě víc - 75 - Mazda SkyActiv-X SPCCI prvni dojmy 16
...na revoluční SkyActiv-X však bude třeba vyčkat, možná i déle než do léta. Automobilka totiž po ponížení spotřeby hodlá ještě více navýšit výkon

Zdroj: Jalopnik

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.