Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Moskvič odhalil svůj druhý moderní model, je to přímý konkurent Škody Octavia
6.4.2023 | Petr Prokopec
Minimálně po stránce příchodů nových modelů a zahajování jejich výroby Rusové plní to, co slíbili. Jestli ale jejich nový liftback bude někoho zajímat, je otázkou. Zvlášť když bude nejspíš stát víc než čínský originál.
Bude zajímavé sledovat, jak si povede znovuzrozený Moskvič. Zatím to s ruskou značkou moc valně nevypadá, za leden a únor nemá na kontě ani 100 prodaných aut. Do konce března přitom mělo být vyrobeno 7 tisíc aut, které vznikají tak, že jsou v moskevské továrně smontovány moduly dovezené z Číny a dojde na nalepení odlišných znaků. Mnoho práce tedy Rusové s produkcí nemají, přesto je Moskvič 3 k mání za vyšší částku než originální importovaný JAC JS4.
Nedá se navíc předpokládat, že by třeba po vzoru Turků Rusko přistoupilo ke zvýšení cel na čínská auta. Obě země spolu totiž velmi úzce spolupracují, a pokud by vláda k takovému kroku přistoupila, čínský prezident Si 'Ťin-pching by nejspíše již Vladimíra Putina nepovažoval za přítele. A takový stav by ve finále vyzněl jen ve prospěch Číny.
Znovuzrozená automobilka na každý pád počítá, že zatímco v letošním roce smontuje z došlých modulů 50 tisíc aut, příští rok k takto vyrobeným autům přibude dalších 50 tisíc vozů, u nichž bude použito mnohem větší množství lokálních komponentů, a bude tak mluvit o skutečné domácí výrobě. Že ovšem v prvním případě připadne 10 tisíc aut na elektromobily a ve druhém dokonce 20 tisíc, nám skutečně přijde jen jako fantazie.
Stoprocentní realitou je ale dnes příchod druhého modelu, kterým se stal Moskvič 6. Pětidveřový liftback, v Číně i kdekoli jinde přímý konkurent Škody Octavia, má stejně jako již montované SUV základ v čínském voze, konkrétně jde o JAC A5 Plus. Znovu se přitom měnilo pouze logo na přídi, zádi a nejspíše i volantu, pohled dovnitř nám ale ruská automobilka prozatím odepřela. Uvedla však, že prodej odstartuje v druhé půli roku.
Šestka má 4 780 milimetrů na délku, 1 820 mm na šířku, 1 492 mm na výšku a počítá s rozvorem 2 770 mm. Pohon pak má na starosti stejná přeplňovaná jedna-pětka se 150 koňmi, která pohání i Moskvič 3. V případě elektrické varianty se pro změnu počítá s bateriemi o kapacitě 64,5 kWh, udávaným dojezdem 530 km a výkonem 193 koní. To sice nejsou špatná data, nicméně cena jistě zamíří nad 2 035 000 rublů (cca 548 tisíc korun), na kterých startuje spalovací SUV.
Čínský originál se přitom v Rusku prodává již třetím rokem, a zatímco před invazí startoval na 959 000 RUB (cca 258 tisíc Kč), nyní je k mání od 1 899 000 RUB (asi 512 tisíc Kč). To pro Moskvič moc dobře nevypadá, i když je třeba dodat, že Rusové budou již montovat provedení po faceliftu, zatímco v showroomech značky JAC najdou zákazníci původní provedení s odlišnou maskou či světly. Jelikož však i ta nevypadá zle, snadno může rozhodovat hlavně cena.
Druhým vozem znovuzrozené ruské značky se stane JAC A5 Plus opatřený odlišným logem. Do prodeje má vstoupit ve druhé půli roku, ceny zatím neznáme. Foto: Moskvič
Zdroj: Moskvič
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera