Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq

První pokus dobýt Evropu přes Slovensko skončil fiaskem. Úplný konec to ale neznamenalo, napodruhé zkusí bodovat s vlastní Škodou Kodiaq.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq

9.9.2020 | Petr Prokopec

Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq

/

Foto: Qoros

První pokus dobýt Evropu přes Slovensko skončil fiaskem. Úplný konec to ale neznamenalo, napodruhé zkusí bodovat s vlastní Škodou Kodiaq.

Čínská automobilka Qoros byla jednou z prvních, které naskočily na druhou vlnu útoku asijských značek na evropských trzích. Ač ale přišla s vozy se zajímavým designem, bohatou základní výbavou, výkonnými a zároveň ekologickými motory i dobrou bezpečností, úspěchu se nedočkala. Již její první pořádná prezentace v Evropě byla dosti ostudná, následné prodeje skoro nulové, a tak nevyhnutelně došlo na balení kufrů. Svůj podíl na tom měly i ceny, která možná byly nižší než u konkurence, nicméně stále nebyly natolik nízké, aby měl někdo důvod dát čínskému autu přednost před zavedenou konkurencí. Kupodivu to ale neznamenalo úplný konec.

Momentálně Qoros hlásí znovuzrození značky, se kterým je svázán jak nový designový směr, tak nová filozofie. V souladu s obojím pak bylo vyvinuto nové SUV Qoros 7, které má oslovit především ty, kdo upřednostňují zdravý životní styl a udržitelnost. Z toho ovšem zrovna nevyplývá, že by značka hodlala oslovit publikum nižšími cenami. Naopak se dá počítat spíše se zdražením, neboť pod kapotu se nastěhovaly zcela nové motory 1,6T a 1,8T, které plní nejnovější emisní normy China VI.

O výkonech, jízdní dynamice či spotřebě se značka nezmiňuje, v tiskové zprávě však poukazuje na adopci variabilního zdvihu ventilů Valvetronic. Jak se tedy zdá, agregáty mají kořeny u mnichovského BMW. Spárovány pak budou se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem Getrag, který je jedinou volbou. A jelikož je tento výrobce rovněž dodavatelem bavorské značky, na odkup minimálně některých komponentů zřejmě skutečně došlo.

Novinka dále počítá s předními vzpěrami MacPherson a zadní víceprvkovou nápravou, zatímco o elektrický posilovač řízení se postaral Bosch. Tím jsme se dostali do interiéru, jehož středobodem je 12,3palcový digitální displej a 14,6palcová obrazovka multimediálního systému, který počítá se šestijádrovým procesorem či kompatibilními funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Působivé pak je, že software lze modernizovat online.

Požadavkům dnešní doby pak odpovídá efektivita klimatizace, která se vyznačuje filtrací PM2,5 i CN95. Do kabiny by tedy neměl proniknout žádný nežádoucí pyl, vir či bakterie. Dále přitom cestující mohou počítat s jemnou kůží nebo elektricky stavitelnými předními sedadly, z nichž to řidičovo je osazeno jak vyhříváním, tak masážním strojkem zaměřeným na bederní oblast. Dle automobilky totiž takto dochází k redukci únavy.

Lze už jen dodat, že Qoros 7 měří 4 679 milimetrů na délku, 1 897 mm na šířku a 1 697 mm na výšku. Vůz tak míří přímo proti Škodě Kodiaq, oproti které jen lehce ztrácí rozvorem (2 720 mm versus 2 791 mm). Dá se ovšem předpokládat, že ve srovnání s českým SUV bude to čínsko-izraelské levnější, a tak by to Qorosu napodruhé v Evropě vyjít mohlo. A nebo také ne...


Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 1 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 01Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 2 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 02Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 3 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 03Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 4 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 04Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 5 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 05Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 6 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 06Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 7 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 07Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 8 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 08Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 9 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 09Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 10 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 10Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 11 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 11Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 12 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 12Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 13 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 13Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 14 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 14Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 15 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 15Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq - 16 - Qoros 7 2020 prvni oficialni sada 16
Nový Qoros 7 vypadá velmi dobře, je nadstandardně vybaven a pohání jej motory s kořeny u BMW. Pokud však nebude patřičně levný, úspěchu v Evropě se značka znovu nedočká. Foto: Qoros

Zdroj: Qoros

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.