Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je zpátky. Jde proti Škodě Kodiaq
9.9.2020 | Petr Prokopec
První pokus dobýt Evropu přes Slovensko skončil fiaskem. Úplný konec to ale neznamenalo, napodruhé zkusí bodovat s vlastní Škodou Kodiaq.
Čínská automobilka Qoros byla jednou z prvních, které naskočily na druhou vlnu útoku asijských značek na evropských trzích. Ač ale přišla s vozy se zajímavým designem, bohatou základní výbavou, výkonnými a zároveň ekologickými motory i dobrou bezpečností, úspěchu se nedočkala. Již její první pořádná prezentace v Evropě byla dosti ostudná, následné prodeje skoro nulové, a tak nevyhnutelně došlo na balení kufrů. Svůj podíl na tom měly i ceny, která možná byly nižší než u konkurence, nicméně stále nebyly natolik nízké, aby měl někdo důvod dát čínskému autu přednost před zavedenou konkurencí. Kupodivu to ale neznamenalo úplný konec.
Momentálně Qoros hlásí znovuzrození značky, se kterým je svázán jak nový designový směr, tak nová filozofie. V souladu s obojím pak bylo vyvinuto nové SUV Qoros 7, které má oslovit především ty, kdo upřednostňují zdravý životní styl a udržitelnost. Z toho ovšem zrovna nevyplývá, že by značka hodlala oslovit publikum nižšími cenami. Naopak se dá počítat spíše se zdražením, neboť pod kapotu se nastěhovaly zcela nové motory 1,6T a 1,8T, které plní nejnovější emisní normy China VI.
O výkonech, jízdní dynamice či spotřebě se značka nezmiňuje, v tiskové zprávě však poukazuje na adopci variabilního zdvihu ventilů Valvetronic. Jak se tedy zdá, agregáty mají kořeny u mnichovského BMW. Spárovány pak budou se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem Getrag, který je jedinou volbou. A jelikož je tento výrobce rovněž dodavatelem bavorské značky, na odkup minimálně některých komponentů zřejmě skutečně došlo.
Novinka dále počítá s předními vzpěrami MacPherson a zadní víceprvkovou nápravou, zatímco o elektrický posilovač řízení se postaral Bosch. Tím jsme se dostali do interiéru, jehož středobodem je 12,3palcový digitální displej a 14,6palcová obrazovka multimediálního systému, který počítá se šestijádrovým procesorem či kompatibilními funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Působivé pak je, že software lze modernizovat online.
Požadavkům dnešní doby pak odpovídá efektivita klimatizace, která se vyznačuje filtrací PM2,5 i CN95. Do kabiny by tedy neměl proniknout žádný nežádoucí pyl, vir či bakterie. Dále přitom cestující mohou počítat s jemnou kůží nebo elektricky stavitelnými předními sedadly, z nichž to řidičovo je osazeno jak vyhříváním, tak masážním strojkem zaměřeným na bederní oblast. Dle automobilky totiž takto dochází k redukci únavy.
Lze už jen dodat, že Qoros 7 měří 4 679 milimetrů na délku, 1 897 mm na šířku a 1 697 mm na výšku. Vůz tak míří přímo proti Škodě Kodiaq, oproti které jen lehce ztrácí rozvorem (2 720 mm versus 2 791 mm). Dá se ovšem předpokládat, že ve srovnání s českým SUV bude to čínsko-izraelské levnější, a tak by to Qorosu napodruhé v Evropě vyjít mohlo. A nebo také ne...
Nový Qoros 7 vypadá velmi dobře, je nadstandardně vybaven a pohání jej motory s kořeny u BMW. Pokud však nebude patřičně levný, úspěchu v Evropě se značka znovu nedočká. Foto: Qoros
Zdroj: Qoros
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva