Home > Rubriky a sekce > Přehledy > Článek
Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem
27.3.2020 | Mirek Mazal
Projekt nového nejrychlejšího auta světa není zrovna v nejlepším stavu, i tak si lidé za ním stojící našli čas na ztvárnění simulace, při níž si to jejich Bloodhound LSR rozdává s třemi soupeři.
Loňské podzimní zprávy o jízdě Bloodhoundu LSR rychlostí 1 011 km/h byly optimistickým předvojem přesně opačných zpráv z kraje letošního roku. Týmu připravujícímu nové nejrychlejší auto světa došly peníze a plánování rekordních jízd přes solnou pláň pouště Kalahari muselo být odsunuto na neurčito. Současná ekonomická situace formovaná koronavirem nevěští nic dobrého, přesto z dílny v britském Berkeley vyšlo zajímavé dílo.
Naměřené údaje jízd proudového Bloodhoundu byly využity k počítačové simulaci sprintu století. Vznešeně pojmenovaný závod ilustruje akceleraci LSR proti monopostu Formule 1, Bugatti Chiron a do čtyřčlenného srovnání se přidalo i blíže nespecifikované normální osobní auto.
Pouštní dostihy jinak nesrovnatelných modelů zprvu ovládla formule s těsným závěsem dotírajícího Chironu. Oba stroje vypálili vpřed a dech jim začal lehce docházet až někde kolem 280 km/h. V okamžiku, kdy F1 dosáhla svého maxima při 327 km/h se Bloodhound už hnal vpřed závratným tempem 427 km/h a okolo vedoucí dvojice prosvištěl mrknutím oka. Bugatti pak předjelo monopost při 391 km/h, zatímco LSR se v daném momentu řítilo rychlostí 750 km/h.
Klasické osobní auto nemělo šanci, po 50 vteřinách od společného startu už řidič vítězný Bloodhound, který minul šachovnici rychlostí 1 011 km/h, ani neviděl. Druhé Bugatti následovalo s teoretickou maximálkou 399 km/h a bronzový speciál F1 propásl dobrý nástup kvůli maximálně omezené zpřevodováním, aerodynamikou a dalšími, pro okruhové závodění podstatnými faktory. Jel tedy „pouze” 327 km/h, standardní osobák se musel smířit s dosažením 177 kilometrů ujetých za jednu hodinu.
Proudově poháněný speciál zpočátku nestíhal, ale později nově definoval pojem pozemní rychlosti, Formule 1 i Bugatti Chiron musely jít stranou
Zdroje: Bloodhound LSR@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch