Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem

Projekt nového nejrychlejšího auta světa není zrovna v nejlepším stavu, i tak si lidé za ním stojící našli čas na ztvárnění simulace, při níž si to jejich Bloodhound LSR rozdává s třemi soupeři.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Přehledy

Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem

27.3.2020 | Mirek Mazal

Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Projekt nového nejrychlejšího auta světa není zrovna v nejlepším stavu, i tak si lidé za ním stojící našli čas na ztvárnění simulace, při níž si to jejich Bloodhound LSR rozdává s třemi soupeři.

Loňské podzimní zprávy o jízdě Bloodhoundu LSR rychlostí 1 011 km/h byly optimistickým předvojem přesně opačných zpráv z kraje letošního roku. Týmu připravujícímu nové nejrychlejší auto světa došly peníze a plánování rekordních jízd přes solnou pláň pouště Kalahari muselo být odsunuto na neurčito. Současná ekonomická situace formovaná koronavirem nevěští nic dobrého, přesto z dílny v britském Berkeley vyšlo zajímavé dílo.

Naměřené údaje jízd proudového Bloodhoundu byly využity k počítačové simulaci sprintu století. Vznešeně pojmenovaný závod ilustruje akceleraci LSR proti monopostu Formule 1, Bugatti Chiron a do čtyřčlenného srovnání se přidalo i blíže nespecifikované normální osobní auto.

Pouštní dostihy jinak nesrovnatelných modelů zprvu ovládla formule s těsným závěsem dotírajícího Chironu. Oba stroje vypálili vpřed a dech jim začal lehce docházet až někde kolem 280 km/h. V okamžiku, kdy F1 dosáhla svého maxima při 327 km/h se Bloodhound už hnal vpřed závratným tempem 427 km/h a okolo vedoucí dvojice prosvištěl mrknutím oka. Bugatti pak předjelo monopost při 391 km/h, zatímco LSR se v daném momentu řítilo rychlostí 750 km/h.

Klasické osobní auto nemělo šanci, po 50 vteřinách od společného startu už řidič vítězný Bloodhound, který minul šachovnici rychlostí 1 011 km/h, ani neviděl. Druhé Bugatti následovalo s teoretickou maximálkou 399 km/h a bronzový speciál F1 propásl dobrý nástup kvůli maximálně omezené zpřevodováním, aerodynamikou a dalšími, pro okruhové závodění podstatnými faktory. Jel tedy „pouze” 327 km/h, standardní osobák se musel smířit s dosažením 177 kilometrů ujetých za jednu hodinu.


Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 1 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 01Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 2 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 02Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 3 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 03Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 4 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 04Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 5 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 05Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 6 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 06Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 7 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 07Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 8 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 08
Proudově poháněný speciál zpočátku nestíhal, ale později nově definoval pojem pozemní rychlosti, Formule 1 i Bugatti Chiron musely jít stranou

Zdroje: Bloodhound LSR@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše