Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem

Projekt nového nejrychlejšího auta světa není zrovna v nejlepším stavu, i tak si lidé za ním stojící našli čas na ztvárnění simulace, při níž si to jejich Bloodhound LSR rozdává s třemi soupeři.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Přehledy

Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem

27.3.2020 | Mirek Mazal

Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Projekt nového nejrychlejšího auta světa není zrovna v nejlepším stavu, i tak si lidé za ním stojící našli čas na ztvárnění simulace, při níž si to jejich Bloodhound LSR rozdává s třemi soupeři.


Loňské podzimní zprávy o jízdě Bloodhoundu LSR rychlostí 1 011 km/h byly optimistickým předvojem přesně opačných zpráv z kraje letošního roku. Týmu připravujícímu nové nejrychlejší auto světa došly peníze a plánování rekordních jízd přes solnou pláň pouště Kalahari muselo být odsunuto na neurčito. Současná ekonomická situace formovaná koronavirem nevěští nic dobrého, přesto z dílny v britském Berkeley vyšlo zajímavé dílo.

Naměřené údaje jízd proudového Bloodhoundu byly využity k počítačové simulaci sprintu století. Vznešeně pojmenovaný závod ilustruje akceleraci LSR proti monopostu Formule 1, Bugatti Chiron a do čtyřčlenného srovnání se přidalo i blíže nespecifikované normální osobní auto.

Pouštní dostihy jinak nesrovnatelných modelů zprvu ovládla formule s těsným závěsem dotírajícího Chironu. Oba stroje vypálili vpřed a dech jim začal lehce docházet až někde kolem 280 km/h. V okamžiku, kdy F1 dosáhla svého maxima při 327 km/h se Bloodhound už hnal vpřed závratným tempem 427 km/h a okolo vedoucí dvojice prosvištěl mrknutím oka. Bugatti pak předjelo monopost při 391 km/h, zatímco LSR se v daném momentu řítilo rychlostí 750 km/h.

Klasické osobní auto nemělo šanci, po 50 vteřinách od společného startu už řidič vítězný Bloodhound, který minul šachovnici rychlostí 1 011 km/h, ani neviděl. Druhé Bugatti následovalo s teoretickou maximálkou 399 km/h a bronzový speciál F1 propásl dobrý nástup kvůli maximálně omezené zpřevodováním, aerodynamikou a dalšími, pro okruhové závodění podstatnými faktory. Jel tedy „pouze” 327 km/h, standardní osobák se musel smířit s dosažením 177 kilometrů ujetých za jednu hodinu.


Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 1 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 01Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 2 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 02Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 3 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 03Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 4 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 04Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 5 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 05Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 6 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 06Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 7 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 07Virtuální sprint srovnal proudový speciál s Formulí 1, Bugatti Chiron a normálem - 8 - Bloodhound LSR Bugatti Chiron Formule 1 srovnani 08
Proudově poháněný speciál zpočátku nestíhal, ale později nově definoval pojem pozemní rychlosti, Formule 1 i Bugatti Chiron musely jít stranou

Zdroje: Bloodhound LSR@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.