Nafta a mrtvá? Mazda s novým, v podstatě obřím šestiválcovým dieselem válcuje prodeje, chce ho skoro polovina lidí
21.ledna | Petr Miler
Tento stav jen připomíná, jak dalece jsou vzdáleny představy zákazníků zejména některých aut od toho, co se traduje, co automobilky preferují. Auto mainstreamové značky s objemným dieselovým motorem by dnes mělo být něco jako pojízdná mrtvola. Není. více zde
Mercedes už nepočítá, že by dál prodával tolik aut. Chce se zbavit svých dealerství s 8 000 zaměstnanci, pro ty je to „facka do tváře”
21.ledna | Petr Miler
Třícípá hvězda samozřejmě dobře ví, že její dnešní přístup k vlastnímu podnikání nevyhnutelně povede k postupné deterioraci prodejů. Tak proč by u toho byla „osobně”, že? Chce tak prodat svou vlastní dealerskou síť, zaměstnancům se to ani trochu nelíbí. více zde
85,4 procenta aut loni prodaných v EU mělo spalovací motor, navzdory všem nařízením, dotacím, pokutám i mohutné propagandě
21.ledna | Petr Miler
Z toho, co se člověk v posledních letech dočte v médiích, co vidí za reklamy, co hlásají automobilky a co se nám pokouší namluvit politici, se snadno může zdát, že elektromobily vládnou automobilovému trhu. Realita je úplně jiná. více zde
BMW potichu trumflo Teslu, nechalo si vyvinout vlastní roboty, které nahradí dělníky, už si uvaří i kafe
20.ledna | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka se v automobilové branži profiluje v poslední době poměrně konzervativně, přesto je to právě ona, která se spojila s americkou firmou s cílem nahradit i dnes nenahraditelnou lidskou práci humanoidními roboty. více zde
Firma dělající na motorech F1 Red Bullu ukázala v akci svůj spalovací agregát s nulovými emisemi, je to budoucnost?
20.ledna | Petr Miler
Pokud si někdo nechal namluvit, že jedinou cestou k nulovým emisím CO2 vznikajícím přímo během provozu aut je bateriový pohon, toto je další důkaz, že tomu tak být nemusí. Aktivity firmy AVL přitom nelze bagatelizovat, ve svém oboru je špičkou. více zde
Legendární Porsche má dokonale skrytý úložný prostor, ve kterém by šlo leccos pašovat, skoro nikdo o něm neví
20.ledna | Petr Miler
Tohle auto je tak „profláklé”, že by člověk čekal, že o něm přinejmenším automobiloví fandové budou vědět všechno. I když ale existuje skoro dvě dekády, skoro všem unikla existence tohoto skrytého úložného prostoru v něm. Tak moc dobře je schovaný. více zde
Číňané chystají evropským automobilkám další lekci. Spalovací motory podrží do roku 2060 technologií, která bude legální i v EU
19.ledna | Petr Prokopec
Širší veřejnost po letech varování lidí z oboru začíná chápat, že tlak na rozmach elektromobilů otevírá dveře Číňanům, kteří jsou najednou konkurenceschopní. Tím ale celý příběh nekončí, neboť oni jako by jen čekali, až místní výrobci na elektřinu vsadí vše. A pak je dorazili spalovacími motory na syntetická paliva. více zde
Odvážné elektrické plány Maserati se hroutí. Dva modely byly odloženy, vývoj třetího zastaven, dodáno nebylo jediné auto
19.ledna | Petr Prokopec
Podle svých vlastních plánů měla italská automobilka již loni nabízet hned čtyři elektrické modely a další měl být na cestě. Nakonec si ale od ní neodvezl nikdo ani jedno takové auto, letos se má začít prodávat jeden model a vývoj elektrického Quattroporte byl zastaven. více zde