Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.?

(97 živých foto) Novou A4 jsme si prvně osahali a srovnali ji s BMW, Mercedesem, Jaguarem i Alfou. Výsledky vás možná nepřekvapí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.?

1.7.2015 | Jiří Kaloč, Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(97 živých foto) Novou A4 jsme si prvně osahali a srovnali ji s BMW, Mercedesem, Jaguarem i Alfou. Výsledky vás možná nepřekvapí.

Potkali jsem v Ingolstadtu jednu novou A4 v provozu a chvíli nám trvalo, než jsme si uvědomili, že je to nová A4, přestože jsme na ni předtím v rámci oficiálního představení dvě hodiny zírali. Věřím, že poslední dvě generace vozu jsou na jednu stranu zcela jiná auta, na tu druhou stranu jsou ale vlastně stejná. A jistě ne náhodou - Audi je přesvědčeno, že jeho zákazníci (ti spokojení) o žádné velké změny nestojí. A tak design automobilu programově dělají podle tohoto receptu: vezměte novou platformu, nacpěte tam všechny aktuální technologie, které jsou na skladě, dohoňte respektive lehce předhoňte konkurenci a nakonec to obalte tak, aby to maximálním způsobem připomínalo předchůdce. A v případě nové generace řady A4 to dotáhli asi nejdál.

Nová A4 opravdu příliš nově nevypadá, přesto jsou tu jasné poznávací znaky: zbrusu nové přední světlomety a mezi nimi plošší a hranatější maska singleframe. Na rozdíl od modelů Q7 a Q3 kolem něj tentokrát není široký chromovaný rámeček, který singleframe spojuje se světlomety. Ty mají nový světelný „podpis“ a za příplatek mohou disponovat i technologií LED Matrix. Podobně jako u modelu TT zaujme velice široká přední kapota, jejíž boční hrana pokračuje prolisem na boku karoserie až k „ledkovým“ zadním světlům. Ty pak zadní partie cíleně rozšiřují. Český čtenář nejspíš dodá, že je v Ingolstadtu okopírovali od nového Superbu včetně škodováckého C v zadním světleném „podpisu“, ale tvůrci nové A4 si to samozřejmě nemyslí, ostatně právě takto tvarovaná zadní část aspoň trochu odlišuje novinku od svého předchůdce i ostatním modelových řad Audi.

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 14 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 09Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 15 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 10Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 16 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 13

Ve své době (1982) bylo Audi 100 rekordmanem z hlediska součinitele odporu vzduchu (cx), který u tohoto sedanu vyšší střední třídy dosahoval hodnoty 0,30. Nové Audi ve verzi sedan přichází s hodnotou 0,23. Méně má jen menší Mercedes CLA BlueEfficiency (0,22), nicméně ve verzi Avant je A4 s hodnotou 0,26 v kategorii kombi nejlepší. Kromě toho, že vzduchem projíždí jako nůž máslem, prošlo nové Audi díky platformě MLB také doslova redukční dietou. Zhubly samozřejmě oba modely, více ale (až o 120 kg) varianta kombi. Například základní sedan s motorem 1.4 TFSI by měl vážit pouze 1 320 kg, což je o 110 kg méně, než vážil jeho stejně výkonný předchůdce s motorem 1,8 TFSI. Způsobilo to zejména rozsáhlé využití hliníku (např. celá střecha) a vysokopevnostní oceli.

Důsledky této změny na místě pochopitelně nepoznáme, související změnu rozměrů ale ano. Přestože se celkové dimenze změnily jen minimálně (délka narostla o 2,5 cm, šířka o 1,6 cm a výška zůstala stejná), v interiéru sedanu je více místa a postavy do výšky 185 cm se celkem pohodlně usadí i na zadním sedadle. Ještě lépe je na tom pochopitelně Avant. Ten nyní nabízí objem zavazadlového prostoru v pětimístném uspořádání 505 litru a po sklopení sedadel až 1510. To je samozřejmě na Passat nebo Octavii málo, ale v prémiovém segmentu se stále jedná o nadprůměrnou hodnotu, jak jsme ostatně uvedli v předchozí kapitole.

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 17 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 16Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 18 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 18Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 19 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 19

Jak je to dnes zvykem, diskuze se nakonec stočila k multimediálnímu systému, jehož popis našemu průvodci zabral více než 50 procent času z celé přednášky. Úhlopříčka displeje je pevně stanovena na 5 palců a stejně jako v řadě A6 se celé zařízení podobá tabletu. Novinkou je možnost nabíjet telefon pomocí indukce v odkládacím boxu mezi předními sedadly, dále byla rozšířena možnost hlasového ovládání multimediálního systému, který by měl reagovat třeba i na otázku: „Kde mohu natankovat...“ V menu si také můžete vybrat barvu ambivalentního osvětlení interiéru z více než 30 barev. Stačí plynule otáčet konflíkem systému MMI u zvolené funkce v nastavení a systém v podstatě nabídne celé barevné spektrum. Výbava je jinak v podstatě bez hranic, za zmínku stojí vylepšený „high-endový“ audiosystém Bang&Olufsen, který má celkem 19 reproduktorů a celkový výkon přes 700 W. Nový (samozřejmě výkonnější a zároveň úspornější) systém ventilace zase umožňuje ve své nejvyšší verzi regulovat vzduch ve třech zónách vnitřního prostoru automobilu, k hliníkovým tlačítkům pro ovládání klimatizace se pak stačí jen přiblížit a okamžitě reagují.

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 20 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 24Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 21 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 32Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 22 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 34

Redukce hmotnosti, lepší aerodynamika a nové motory by měly snížit spotřebu novinky mezigeneračně až o 21 procent. Nejekonomičtější verze 2.0 TDI ultra (150 k) si má například v kombinovaném cyklu vystačit s 3,7 litry na 100 km. V reálu to asi bude o něco více, přesto lze očekávat, že hospodárnost této varianty bude úctyhodná. Na opačném pólu stojí šestiválcový turbodiesel 3,0 litru o výkonu 272 k dodávaný výhradně s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou, který dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,3 s. Mezi zážehovými motory již šestiválce nenajdete, zato se v nabídce objeví čtyřválec 1,4 litru TFSI o výkonu 150 k. Provozním rekordmanem však bude dvoulitr TFSI ve verzi Ultra o výkonu 190 k, který by si měl vystačit s 4,8 litry na 100 km. Zážehový dvoulitr (170 k) se bude vyrábět i ve verzi na CNG (A4 g-tron) a zároveň bude existovat i verze s výkonem 252 k. Než přijdou na trh modely S4 (2016) a RS4 (2017), bude to nejsilnější zážehový motor v nabídce této řady.

Jestli chcete opravdu odhalit v tomto vozidle nové Audi, musíte ho nejdříve podrobně a do detailu prozkoumat a teprve potom vyřknout ortel jako teď my po svém prvním setkání: Ano, tohle je zbrusu nové Audi. I když se jím na první pohled být nezdá...

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 23 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 53Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 24 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 55Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 25 - Audi A4 2016 nove B9 zive Avant kombi 56

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.