Novou Octavii RS jsme vzali i na Nordschleife, plný test už brzy

 | 48 příspěvků | 7.8.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený xpert

sakra, to auto snad bude i.. | 7.8.2013 11:36reagovat
avatar

sakra, to auto snad bude i dobry. jsem zvedavy na test.

Nepřihlášený Petr Ř.

Vypadá to, že jste k tomu.. | 7.8.2013 11:43reagovat
avatar

Vypadá to, že jste k tomu přistoupili velmi odpověďně. Jedině dobře, novou ORS mám v hledáčku.

Nepřihlášený RRC

Moc pěkné, auto i jízda. U.. | 7.8.2013 11:49reagovat
avatar

Moc pěkné, auto i jízda. Už aby tu byl ten test :-)

Nepřihlášený Ali

Kdo je v tom BMW Z4? Náhod.. | 7.8.2013 11:50reagovat
avatar

Kdo je v tom BMW Z4? Náhoda, že jelo před vámi i na dálnici? :)

Jinak nová ORS je fakt super auto. Kdo ho haní, tak je blbej.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Embed

Reakce na: Kdo je v tom BMW Z4? Náhod.. | 7.8.2013 11:54reagovat
avatar

Náhoda to asi nebude, pjanda má dost známých se sporťákama, tak asi nejel sám. Jinak souhlasím, to auto se jeví skvěle a hanit ho od počítače bez zkušenosti je pěkná blbost.

Nepřihlášený Substance242

1:40 - fjú, tak v tomto mi.. | 7.8.2013 13:01reagovat
avatar

1:40 - fjú, tak v tomto mieste by som sa do predbiehania šoféra ktorý ma už dosť dlho ignoroval veru nepúšťal. Ale keď sa poznáte, tak OK. :-)

Nepřihlášený R2D2

Taky o OIII RS uvažuji. Si.. | 7.8.2013 13:08reagovat
avatar

Taky o OIII RS uvažuji. Sice jsem Škodovku už asi 15 let neměl, ale právě takhle mě může přesvědčit o návratu. Jinak ty pochybnosti kolem toho novýho RSa jsou spíš ohledně tý akcelerace na 200, než kolem kvalit. Většina lidí celkem jasně rozumí, že je to převlečený auto s velkým kufrem a že to není přímo okruhový speciál. A ani se to od toho auta nečeká, i když to má nadprůměrný zrychlení. Navíc jen zanedbatelná část čtenářů a komentátorů těchhle diskuzí by v praxi uměla to auto využít až na mez a ještě menší část by byla ochotna to dělat na veřejné komunikaci. Takoví se rekrutují jen z okruhu šílenců :-)

Nicméně testy z okruhu si rád přečtu, i když je mi naprosto jasné, že ty finesy limitního chování budu číst zbytečně, protože to s tím autem v životě nebudu provozovat.

Nepřihlášený Bond007

S tou Z4 jsem tam byl já,.. | 7.8.2013 13:08reagovat
avatar

S tou Z4 jsem tam byl já, náhoda to nebyla, jeli jsme na NS spolu ještě se 130i. Tohle video krásně ukazuje jak moc se mýlili kritici pod prvním videem z německého autobahnu. RS je pekelně rychlá i v zeleném pekle, obzvlášt když pěkně kluzká mokrá trať nahrává nezáludné předokolce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bond007

Já myslím že zrychlení nen.. | 7.8.2013 13:12reagovat
avatar

Já myslím že zrychlení není až tak překvapující. Vždyť to auto má ještě o 100 kg míň než Z4M coupé. A pokud si vedle sebe postavíte 200+ a 300-350 koňové auto, nikdy se Vám nestane že by to silnější v mžiku frnklo tomu slabšímu... vždycky to chvíli trvá a na videu z autobahnu je to jasně vidět

Nepřihlášený Xenob

Reakce na: S tou Z4 jsem tam byl já,.. | 7.8.2013 13:13reagovat
avatar

Otázkou je, jak by to vypadalo, kdyby se řidiči prohodili.

Nepřihlášený Bond007

Nerekl bych ze nejak zasad.. | 7.8.2013 13:18reagovat
avatar

Nerekl bych ze nejak zasadne jinak. K cilovce jsme dojeli na dohled od sebe...

jerry

Za ty peníze bude O III RS.. | 7.8.2013 13:18reagovat
avatar

Za ty peníze bude O III RS dobré auto pro každodenní užití. Jasně že jsou lepší auta, ale za víc peněz. Nebo znáte někdo nějaké lepší s minimálně stejným výkonem za tuhle cenu? Tak sem s ním. Nemluvme o ojetinách, je třeba srovnávat nové s novým a ojeté s ojetým, jinak je to nesmysl.

Nepřihlášený jarka

Z videa je vidět, že v pár.. | 7.8.2013 13:21reagovat
avatar

Z videa je vidět, že v pár místech ani ta elektronická špéra moc nefunguje, asi by to chtělo proper LSD (i když tady je to asi zbytečný, od toho je třeba GTI). Jestli se podařilo aspoň jedno kolo na suchu, tak tipuju čas BTG pro Octu kolem 8:15.

Bond: Ono na mokru je tohle srovnání trochu zavádějící. Jaký máš BTG časy se Z4M na suchu?

Nepřihlášený Bond007

jarka: já to nikdy moc nem.. | 7.8.2013 13:26reagovat
avatar

jarka: já to nikdy moc neměřil. Jednou jsme měřili od nájezdu po konec cílovky 8:40 s pevným startem. Ale to je x let zpět... většinou na to měření zapomenu :o)

A mě dost zpomalilo hned první kolo kdy jsem to mezi Adenau a caruselem lovil ve 150+ mezi svodidlama a dalšíma 5 autama. V dalších kolech už jsem si radši nechtěl hrát na hrdinu, obzvlášť díky nervóznímu vzdychání spolujezdce :o))

Nepřihlášený jarka

Bond: jako já to taky neje.. | 7.8.2013 13:46reagovat
avatar

Bond: jako já to taky nejezdím kvůli času, ale abych měl nějaký reálný srovnání tak to měřím. Většinou gps logger nebo kamera a pak po akci sednu ke kompu. Ono řídit se podle toho co člověk předjede, nebo ne je dost ošidný...

Nepřihlášený Bond007

Kameru v autě nechci, logg.. | 7.8.2013 13:49reagovat
avatar

Kameru v autě nechci, logger nemám :)

Nepřihlášený R.F.

Že to jede stejne jako 130.. | 7.8.2013 13:55reagovat
avatar

Že to jede stejne jako 130i musím potvrdit... Ale na druhou stranu zábavy za volantem se člověku ve 130i dostane překvapivě mnohem více :-) Nicméně za to, co to stojí jde myslím o dobrou volbu.

Nepřihlášený Substance242

... ono na Nordschleife je.. | 7.8.2013 13:56reagovat
avatar

... ono na Nordschleife je dokonca zakázané natáčať video, ale tiež som to porušil. :-)

Nepřihlášený Bond007

Úplně zakázaný to není, je.. | 7.8.2013 14:10reagovat
avatar

Úplně zakázaný to není, jen zpoplatněný...

Nepřihlášený jarka

Bond: srabe :D , takhle si.. | 7.8.2013 14:17reagovat
avatar

Bond: srabe :D , takhle si pouze můžeš myslet jestli jsi rychlý :D .

Nepřihlášený Bond007

Však ono to funguje, dokud.. | 7.8.2013 14:28reagovat
avatar

Však ono to funguje, dokud se na tebe nelepi nejakej blbecek s RS :D

Nepřihlášený osracing

BTG 8:15 nevim nevim. Vidi.. | 7.8.2013 14:48reagovat
avatar

BTG 8:15 nevim nevim. Vidim to tak na 8:30... Nahode schvalne vase casy v ruznych autech :)

Nepřihlášený jarka

Já 8:49 BTG v relativně do.. | 7.8.2013 14:58reagovat
avatar

Já 8:49 BTG v relativně dost upraveném ctr na uhp gumách. Bylo to moje 12.kolo na ringu celkem, takže si troufám odhadnout že mám pořád dost velký rezervy (na uhp tipuju cca 10-15s, na semi-slicku ještě víc). A když kouknu na čas dobrých řidičů s originál CTR na celé kolo, tak to dají za 8:47 :). Tož si myslím, že pJanda to má celkem dost najetý a jestli se bavíme o času BTG a suchým okruhu, tak by se na 8:15 (+-) asi dostat měl.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený osracing

Reakce na: Já 8:49 BTG v relativně do.. | 7.8.2013 15:09reagovat
avatar

Ja mam se 120d 8:39 a verim ze RS bude podstatne rychlejsi na rovnych usecich, kterych je na ringu opravdu hodne....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený osracing

Reakce na: Ja mam se 120d 8:39 a veri.. | 7.8.2013 15:11reagovat
avatar

jinak 8:49 po 12kolech je paradni cas si myslim!

Nepřihlášený Juro

Keby autor poriadne cital.. | 7.8.2013 17:02reagovat
avatar

Keby autor poriadne cital pochybnosti v diskusiach(tyka sa aj testu leon 1.8tfsi), tak by vedel, ze viac ako navstevu Nordschleife by pochybovaci ocenili navstevu motorovej brzdy. Nordschleife nic neriesi, pretoze nikto nespochybnuje dosiahnutu dynamiku.

Spochybnuje sa to, ze dosiahnutu dynamiku dosiahlo auto so seriovym vykonom. Spochybnuje sa to, ze novinarske auto ma skutocny vykon len 220hp ako uvadza vyrobca. Spochybnuje sa to, ze seriovo predavane auta budu mat tiez taky vysoky skutocny vykon a dynamiku aku maju novinarske auta. Jednoducho je tu podozrenie ze mate upravene auto s vyssim vykonom ako je ten papierovy a ze do predaja pojdu auta iba s papierovym vykonom ktore nedosiahnu na dynamiku novinarskeho auta.

Preto by bolo fajn, aby sa novinarske auto odmeralo na brzde a v teste sa uviedlo, ze taketo a taketo namerane dynamicke parametre sa vztahuju k tomuto nameranemu vykonu a hmotnosti auta.

Nepřihlášený Tom

Taky bych s přimlouval pro.. | 7.8.2013 19:39reagovat
avatar

Taky bych s přimlouval pro změření na brzdě......aby se vyvrátily neustále spekulace!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hamounovič

Reakce na: Taky bych s přimlouval pro.. | 7.8.2013 20:38reagovat
avatar

2.0 TSI v testu Autobildu vykázal výkon o 6hp vyšší než udávaný. Stejně dopadl Megane RS, také plus 6hp. MB A 250, BMW 125i, Mazda 3MPS, Focus ST vykázaly na brzdě shodný výkon jako udávaný a propadly Toyota 86, která vykázala mínus 13hp proti papírovým údajům a Volvo V40 T5 mínus 10hp proti papíru.

Nepřihlášený Tonglik

Zdravim všechny,nechapu ja.. | 7.8.2013 21:10reagovat
avatar

Zdravim všechny,nechapu jak někdo muze rict,ze to jede stejne jak BMW 130i,vlastnim 130i a včera jsem jel v novym RS a RS se zdaleka nesaha na paty BMW,je to liny,neohrabany,,proste obycejna Skoda s turbem,do kopce lina jak stara Octavka,nechapu jak to vůbec můžete brat na okruh a srovnávat se Z4 a 130i.

Nepřihlášený Frantisek

Souhlasim, na brzdu s tim.. | 7.8.2013 21:39reagovat
avatar

Souhlasim, na brzdu s tim a taky na vahu! To by byla vyhoda oproti konkurencnim serverum, nehlede na to, ze by to zajimalo hodne lidi. Tento mam jinak nejradsi, testy jsou obsahle a bez klise jako vsude jinde.

Nepřihlášený jarka

Přijde mi, že to tady hroz.. | 7.8.2013 22:05reagovat
avatar

Přijde mi, že to tady hrozně hrotíte, ale musím uznat že autoforum (alias pJanda) velmi dobře umí marketingově využít potenciál testu nové ORS :D (za to rozhodně palec nahoru).

Nepřihlášený PEM

Taky se přimlouvám za hard.. | 7.8.2013 22:42reagovat
avatar

Taky se přimlouvám za hard data - rychle s ní na BRZDU a na VÁHU ! Ukažte mi, že mi Škoda prodá stejně dobré auto, jako půjčí P.Jandovi k testům a já si RS moc rád koupím.

Nepřihlášený Jouza

Ono asi vsechny auta ze st.. | 7.8.2013 23:31reagovat
avatar

Ono asi vsechny auta ze stejneho data vyroby budou stejna ... ale co treba za rok ...

Vzpominam si jak to udelali s 1,6 TDI ... najeli s dvouhmotu a pak za 3/4 roku tam dali obycejnou spojku ... ale to uz vsechny recenze byli napsany ...

Nepřihlášený MartinKKK

Ačkoliv nejsem z Octavie R.. | 7.8.2013 23:39reagovat
avatar

Ačkoliv nejsem z Octavie RS III odvařený ( vzhledem ke koncepci a designu ) musím uznat soudě dle prozatímních poznatků, že se jistě jedná o Škodovku která by si konečně zasloužila lepší xicht. Proboha když za komančů bylo možné postavit kupátko které stálo v sérii sice za hov.., tak proč to nejde dnes, když technikou se jedná o slušné auto ?

Nepřihlášený MiKr

Na Ringu jsem jiz "par" ko.. | 8.8.2013 00:01reagovat
avatar

Na Ringu jsem jiz "par" kol najel a z toho videa je jasne patrne, ze to auto je opravdu rychly :-)) byt je tam znalost trati zasadni. Mam takovy pocit, ze se ty negativni prispevky pod "dynamickym" videem pletou...

Nepřihlášený Vincent

Tak, hezký, ale není toho.. | 8.8.2013 00:12reagovat
avatar

Tak, hezký, ale není toho humbuku okolo RS už trochu moc? Snad jako dík za odblokování účtu na YT? Skoda, simply clever...simply never.

Ale určitě jezdí rychle, nicméně: ani sekundu bych neváhal a bral to Z4M.

Nepřihlášený Tom

Před nedávnem jsem se bavi.. | 8.8.2013 06:32reagovat
avatar

Před nedávnem jsem se bavil s člověkem z dieselpower (známa firma na individuální úpravu řídících jednotek), a ten mi potvrdil, že sériové koncernové VW auta mají po změření na brzdě často i víc než 6 koní navíc než udává výrobce v oficiálních hodnotách.....tak že kdyby mněla jen o 6 koní víc nebylo by až ta nic divného.

Nepřihlášený R2D2

No jenže ono 6 koní by roz.. | 8.8.2013 15:54reagovat
avatar

No jenže ono 6 koní by rozhodně nebylo tak moc vidět na zrychlení. Mít pár koní navrch je dnes běžné. Myslím, že do 20 koníků rozdílu proti techničáku v týhle výkonostní kategorii to není nic zvláštního a taky by se to na reálném výkonu tak neprojevilo. Viz třeba porovnání zrychlení Octavie s 140 hp a 170 hp dieselem. Do 100 se o rozdílu nedá mluvit. Nad 100 to pak teprve začíná být znát. Zkrátka nalít čistého vína by určitě prospělo.

Stejně za pár dnů budou na webu videa se zrychlením seriových kusů, tak ta šaráda s výkonem dostane reálnější obrysy.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif