První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul

Německé SUV rozhodně není vozem pro masy, spíše luxusní záležitostí. To jen potvrzuje facelift přinášející více chromu i koní pro V6 TDI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul

5.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německé SUV rozhodně není vozem pro masy, spíše luxusní záležitostí. To jen potvrzuje facelift přinášející více chromu i koní pro V6 TDI.

Hybrid dokáže otrávit zvukem

Níže než dieselový šestiválec ovšem v rámci spotřeby i emisí CO2 kupodivu nemíří hybridní provedení, které je de facto jediným benzinovým Volkswagenem Touareg. Pod svou kapotou přitom zaměstnává nejen benzinový šestiválec produkující 333 koní, ale také elektromotor dodávající koní 46. Celkem tak dokáže na všechna čtyři kola poslat 380 koní a 580 Nm točivého momentu, což stačí na stovku za 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost 240 km/h, průměrnou spotřebu 8,2 l/100 km a díky nikl-metal-hydridovým bateriím o kapacitě 1,7 kWh také na dva kilometry „bezemisní” jízdy. Během ní jste ovšem limitováni tempem 50 km/h, přičemž na plynový pedál musíte vyvíjet maximálně tlak motýlích křídel, jinak okamžitě dochází k připojení spalovacího agregátu.

V praxi to tedy znamená, že čistě na elektřinu víceméně jen nastartujete, respektive zapnete elektrické okruhy, a odlepíte se z parkovacího místa. Poté však již přichází ke slovu klasický pohon, u kterého lze spotřebu snižovat především funkcí „dálniční plavby“. Ta přichází ke slovu při rychlostech do 160 km/h v těch chvílích, kdy řidič vyšlápne plynový pedál a nechá pohyb vozu na setrvačnosti. Průměr lehce nad 10 litrů pak naznačuje, že jakmile se vyřádíte, a tempo, jehož lze dosahovat v Německu, adaptujete na české silnice, bude nějakých 9 l/100 km realitou.

Jakmile ovšem je třeba znovu přidat do kroku, měl by si majitel vozu pořídit špunty do uší. Přestože je hybridní provedení osazeno rovněž osmistupňovým automatem, jeho software doznal jiného nastavení. Po stránce zvukové tak máte při přidání plynu pocit, že jedete s vozem osazeným bezestupňovou převodovkou CVT, neboť pohonná jednotka vydává nepříjemně vytočený zvuk. V tomto směru mám dokonce pocit, že méně nepříjemný je vám i šestiválcový diesel (o osmiválci ani nemluvě), u kterého se dočkáte zvýšeného chrapotu pouze ve chvílích, kdy zkoušíte co nejrychleji vycucnout obsah 85litrové palivové nádrže. Samotná změna rychlostních stupňů je však již příjemná, což ostatně platí také o dieselových verzích.

První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul - 28 - VW Touareg 2015 V6 TDI prvni test off-road 32První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul - 29 - VW Touareg 2015 V6 TDI prvni test off-road 11První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul - 30 - VW Touareg 2015 V6 TDI prvni test off-road 28

Silnější šestiválec TDI jako volba z rozumu

Dostáváme se k závěrečnému zúčtování, během kterého bych měl v ideálním případě vybrat jednu verzi, kterou bych vám následně doporučil. Pokud by přitom všechno mělo být tak jednoduché, pak by to byl onen osmiválec, jehož emise CO2 ve výši 239 g/km nejsou prozatím v České republice nějakým vážnějším problémem. A jak jsme si řekli v předchozích kapitolách, samotná spotřeba není až tak vysoká oproti méně potentnímu šestiválci. Jenže zároveň jsem uvedl, že při řízení Volkswagenu Touareg mnou neprojížděl žádný elektrizující pocit, kvůli kterému bych chtěl upsat svou duši třeba ďáblovi, jen abych za V8 TDI mohl ony dva miliony korun utratit. Ve výsledku bych tak spíše třeba ještě prodal ledvinu a namísto německého showroomu zamířil do toho britského, kde bych obsah svých kapes proměnil za Range Rover Sport.

Pokud vám ovšem off-road dvojitého „R“ přijde příliš krabicovitý a málo okázalý a pokud spíše než na emoce sázíte na spolehlivost a nenucenost, se kterými dorazí papírově nízká spotřeba, pak spíše než osmiválec nebo hybridní provedení vyzkoušejte nový šestiválec v jeho výkonnější formě. Stovku s ním zvládnete za 7,3 sekundy (respektive za 7,6 sekundy při volbě verze osazené paketem Terrain Tech), přičemž v rámci spotřeby se bez nesnází budete pohybovat pod deseti litry. Ušetřené peníze pak můžete věnovat na konto příplatkové výbavy, díky které by na finální faktuře měla jakákoliv zmínka o „lidovém vozu“ chybět.

Jak jsem ovšem zmínil hned na začátku, u Volkswagenu mi podobné porušování tradic nevadí na rozdíl třeba od takového BMW. Není to způsobeno závistí či averzí, ale pouhým názorem, že pokud mnichovská automobilka chce i nadále vyrábět auta pro skutečné řidiče, pak ona hybridní pohonná jednotka pod kapotou modelu i8 nebo třeba zvukový generátor, jímž se chlubí M550d, nejsou tím správným směrem. VW se také odklání od toho, čím býval, ale je to cesta výše, snaha nabídnout něco lepšího za větší peníze. Přesně tuto strategii ctí i faceliftovaný Touareg a chce ještě lépe oslovit lid s naditou peněženkou. A ať už se vám to líbí nebo ne, po drobných vylepšeních dorazivších s mezigenerační modernizací bude v naplňování tohoto cíle velmi pravděpodobně ještě úspěšnější...

První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul - 31 - VW Touareg 2015 V8 TDI prvni test onroad 30První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul - 32 - VW Touareg 2015 V8 TDI prvni test onroad 40První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul - 33 - VW Touareg 2015 V8 TDI prvni test onroad 37

Cena

Základní cena 1. testovaného vozu (Volkswagen Touareg 2015 V8 TDI): od 74 725 Eur/2 055 000 Kč
Základní cena 2. testovaného vozu (Volkswagen Touareg 2015 V6 TDI): od 52 125 Eur/1 433 500 Kč
Základní cena 3. testovaného vozu (Volkswagen Touareg 2015 Hybrid): od 77 525 EUR/2 132 000 Kč

Technické údaje VW Touareg 2015 V8 TDI

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 4 134 ccm
Největší výkon: 250 kW (340 k) v 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 800 Nm při 1 750-2 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 242 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 9,1 l
Objem palivové nádrže: 85 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 801 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 709 mm
Rozvor náprav: 2 893 mm
Provozní hmotnost (EU): 2 297 kg
Užitečná hmotnost: 738 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 697 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l

Technické údaje VW Touareg 2015 Hybrid

Motor

Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou + elektromotor
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon motoru V6: 245 kW (333 k) v 5 500-6 500 ot./min
Největší točivý moment motoru V6: 440 Nm při 3 000-5 250 ot./min
Největší výkon elektromotoru: 34,3 kW (46 k) v 1 500-3 200 ot./min
Největší výkon hybridní soustavy: 279 kW (380 k)
Největší točivý moment hybridní soustavy: 580
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 85 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 801 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 709 mm
Rozvor náprav: 2 893 mm
Provozní hmotnost (EU): 2 315 kg
Užitečná hmotnost: 670 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 697 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l

Technické údaje VW Touareg 2015 V6 TDI Terrain Tech

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 2 967 ccm
Největší výkon: 193 kW (262 k) v 3 800-4 400 ot./min
Největší točivý moment: 580 Nm při 1 750-2 500 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 85 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 801 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 709 mm
Rozvor náprav: 2 893 mm
Provozní hmotnost (EU): 2 251 kg
Užitečná hmotnost: 724 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 697 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.