Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
První jízda s VW Touareg 2015: diesel nezklamal, hybrid nenadchnul
5.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV rozhodně není vozem pro masy, spíše luxusní záležitostí. To jen potvrzuje facelift přinášející více chromu i koní pro V6 TDI.
Přehled kapitol
Hybrid dokáže otrávit zvukem
Níže než dieselový šestiválec ovšem v rámci spotřeby i emisí CO2 kupodivu nemíří hybridní provedení, které je de facto jediným benzinovým Volkswagenem Touareg. Pod svou kapotou přitom zaměstnává nejen benzinový šestiválec produkující 333 koní, ale také elektromotor dodávající koní 46. Celkem tak dokáže na všechna čtyři kola poslat 380 koní a 580 Nm točivého momentu, což stačí na stovku za 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost 240 km/h, průměrnou spotřebu 8,2 l/100 km a díky nikl-metal-hydridovým bateriím o kapacitě 1,7 kWh také na dva kilometry „bezemisní” jízdy. Během ní jste ovšem limitováni tempem 50 km/h, přičemž na plynový pedál musíte vyvíjet maximálně tlak motýlích křídel, jinak okamžitě dochází k připojení spalovacího agregátu.
V praxi to tedy znamená, že čistě na elektřinu víceméně jen nastartujete, respektive zapnete elektrické okruhy, a odlepíte se z parkovacího místa. Poté však již přichází ke slovu klasický pohon, u kterého lze spotřebu snižovat především funkcí „dálniční plavby“. Ta přichází ke slovu při rychlostech do 160 km/h v těch chvílích, kdy řidič vyšlápne plynový pedál a nechá pohyb vozu na setrvačnosti. Průměr lehce nad 10 litrů pak naznačuje, že jakmile se vyřádíte, a tempo, jehož lze dosahovat v Německu, adaptujete na české silnice, bude nějakých 9 l/100 km realitou.
Jakmile ovšem je třeba znovu přidat do kroku, měl by si majitel vozu pořídit špunty do uší. Přestože je hybridní provedení osazeno rovněž osmistupňovým automatem, jeho software doznal jiného nastavení. Po stránce zvukové tak máte při přidání plynu pocit, že jedete s vozem osazeným bezestupňovou převodovkou CVT, neboť pohonná jednotka vydává nepříjemně vytočený zvuk. V tomto směru mám dokonce pocit, že méně nepříjemný je vám i šestiválcový diesel (o osmiválci ani nemluvě), u kterého se dočkáte zvýšeného chrapotu pouze ve chvílích, kdy zkoušíte co nejrychleji vycucnout obsah 85litrové palivové nádrže. Samotná změna rychlostních stupňů je však již příjemná, což ostatně platí také o dieselových verzích.
Silnější šestiválec TDI jako volba z rozumu
Dostáváme se k závěrečnému zúčtování, během kterého bych měl v ideálním případě vybrat jednu verzi, kterou bych vám následně doporučil. Pokud by přitom všechno mělo být tak jednoduché, pak by to byl onen osmiválec, jehož emise CO2 ve výši 239 g/km nejsou prozatím v České republice nějakým vážnějším problémem. A jak jsme si řekli v předchozích kapitolách, samotná spotřeba není až tak vysoká oproti méně potentnímu šestiválci. Jenže zároveň jsem uvedl, že při řízení Volkswagenu Touareg mnou neprojížděl žádný elektrizující pocit, kvůli kterému bych chtěl upsat svou duši třeba ďáblovi, jen abych za V8 TDI mohl ony dva miliony korun utratit. Ve výsledku bych tak spíše třeba ještě prodal ledvinu a namísto německého showroomu zamířil do toho britského, kde bych obsah svých kapes proměnil za Range Rover Sport.
Pokud vám ovšem off-road dvojitého „R“ přijde příliš krabicovitý a málo okázalý a pokud spíše než na emoce sázíte na spolehlivost a nenucenost, se kterými dorazí papírově nízká spotřeba, pak spíše než osmiválec nebo hybridní provedení vyzkoušejte nový šestiválec v jeho výkonnější formě. Stovku s ním zvládnete za 7,3 sekundy (respektive za 7,6 sekundy při volbě verze osazené paketem Terrain Tech), přičemž v rámci spotřeby se bez nesnází budete pohybovat pod deseti litry. Ušetřené peníze pak můžete věnovat na konto příplatkové výbavy, díky které by na finální faktuře měla jakákoliv zmínka o „lidovém vozu“ chybět.
Jak jsem ovšem zmínil hned na začátku, u Volkswagenu mi podobné porušování tradic nevadí na rozdíl třeba od takového BMW. Není to způsobeno závistí či averzí, ale pouhým názorem, že pokud mnichovská automobilka chce i nadále vyrábět auta pro skutečné řidiče, pak ona hybridní pohonná jednotka pod kapotou modelu i8 nebo třeba zvukový generátor, jímž se chlubí M550d, nejsou tím správným směrem. VW se také odklání od toho, čím býval, ale je to cesta výše, snaha nabídnout něco lepšího za větší peníze. Přesně tuto strategii ctí i faceliftovaný Touareg a chce ještě lépe oslovit lid s naditou peněženkou. A ať už se vám to líbí nebo ne, po drobných vylepšeních dorazivších s mezigenerační modernizací bude v naplňování tohoto cíle velmi pravděpodobně ještě úspěšnější...
Cena
Základní cena 1. testovaného vozu (Volkswagen Touareg 2015 V8 TDI): od 74 725 Eur/2 055 000 Kč
Základní cena 2. testovaného vozu (Volkswagen Touareg 2015 V6 TDI): od 52 125 Eur/1 433 500 Kč
Základní cena 3. testovaného vozu (Volkswagen Touareg 2015 Hybrid): od 77 525 EUR/2 132 000 Kč
Technické údaje VW Touareg 2015 V8 TDI
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 4 134 ccm
Největší výkon: 250 kW (340 k) v 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 800 Nm při 1 750-2 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 242 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 9,1 l
Objem palivové nádrže: 85 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 801 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 709 mm
Rozvor náprav: 2 893 mm
Provozní hmotnost (EU): 2 297 kg
Užitečná hmotnost: 738 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 697 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l
Technické údaje VW Touareg 2015 Hybrid
Motor
Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou + elektromotor
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon motoru V6: 245 kW (333 k) v 5 500-6 500 ot./min
Největší točivý moment motoru V6: 440 Nm při 3 000-5 250 ot./min
Největší výkon elektromotoru: 34,3 kW (46 k) v 1 500-3 200 ot./min
Největší výkon hybridní soustavy: 279 kW (380 k)
Největší točivý moment hybridní soustavy: 580
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 85 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 801 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 709 mm
Rozvor náprav: 2 893 mm
Provozní hmotnost (EU): 2 315 kg
Užitečná hmotnost: 670 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 697 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l
Technické údaje VW Touareg 2015 V6 TDI Terrain Tech
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 2 967 ccm
Největší výkon: 193 kW (262 k) v 3 800-4 400 ot./min
Největší točivý moment: 580 Nm při 1 750-2 500 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 85 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 801 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 709 mm
Rozvor náprav: 2 893 mm
Provozní hmotnost (EU): 2 251 kg
Užitečná hmotnost: 724 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 697 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva