Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
První test Audi A3 sedan 2014: jak jezdí malá A4?
15.7.2013 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(+ česká cena) Vypadá jako A4, jízdně ale má stále blíže k mrštné A3. Nejen to jsme o novém sedanu zjistili při prvních jízdách v Maďarsku.
Přehled kapitol
Kufr přidal A3 hlavně na prostoru a vážnosti
Svezení v novém sedanu řady A3 teoreticky mohlo nabídnout i zásadně nová zjištění, neboť se nejedná jen o „hatchback s přilepeným batohem“. Prodloužený rozvor a pozměněná velká část karoserie mohly jízdní projev vozu podstatně změnit, ale nestalo se to. I přes větší rozměry se stále jedná o lehký a mrštný vůz, který se minimálně v tomto ohledu stále nejvíce podobá kompaktu. V případě vnitřního prostoru se snaží blížit koncernovému premiantovi, nové Škodě Octavia a i když se se tak daleko nedostal, oproti hatchbacku je v tomto ohledu citelné dále - ten je nejvíce autem koncepce 2+2, sedan dokáže obsloužit i čtveřici nepřerostlých dospělých.
Jak moc se vám zamlouvá vnější design vozu, budete nejlépe vědět sami, osobně jej ale považuji za další plus. A3 se tříprostorovou karoserií zbavila tak trochu dětské tváře a někteří dost možná budou mít problém odlišit ji od větší A4. A to v tomto případě autě hraje do karet.
Můj celkový dojem z nové modelové řady značky se čtyřmi kruhy je veskrze pozitivní a otázkou je spíše to, s jakou odezvou se jeho samotná koncepce setká na tom či onom trhu. O úspěch v Číně, Rusku nebo USA nepochybuji, v Evropě zamilované v kompaktní třídě do hatchbacků a kombíků to bude to ale bude mít citelně těžší. Pokud byste ale patřili mezi ty, kterým menší sedan jde pod vousy, naše doporučení v případě A3 máte.
Cena
Základní cena vozu (A3 sedan 1,4 TFSI Attraction): 613 900 Kč
Technické údaje Audi A3 sedan 1,4 TFSI
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 395 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500-3 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 217 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,1 l
Kombinovaná: 4,7 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 456 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1416 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 325 / 1 250 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 425 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 880 l
Technické údaje Audi A3 sedan 1,8 TFSI
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250-5 00 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
(podrobné technické údaje verze s pohonem všech kol zatím nebyly zveřejněny)
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,0 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 456 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1416 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 370 / 1 295 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 425 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 880 l
Technické údaje Audi A3 sedan 2,0 TDI
Vznětový turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500-4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 500-3500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
(podrobné technické údaje verze s pohonem všech kol zatím nebyly zveřejněny)
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 3,5 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 456 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1416 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 390 / 1 315 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 425 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 880 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před hodinou - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 5 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 16:41 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis