První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda

Na pobřeží Středozemního moře jsme poprvé vyzkoušeli inovovaný Conti GTC. Novinek nabízí více, než se na první pohled může zdát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda

17.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na pobřeží Středozemního moře jsme poprvé vyzkoušeli inovovaný Conti GTC. Novinek nabízí více, než se na první pohled může zdát.

V jistých vrstvách nepochopený

Jakýkoliv projev nesouhlasu proti takovému chování ale naznačuje, že nebyl pochopen smysl existence Continentalu GTC. Stejná námitka adresovaná kupé by možná byla i oprávněná, ačkoli filosofie Bentley stojí na poněkud jiných základech než Porsche, jenže u kabrioletu není na místě. Conti vypadá a jezdí prostě tak, jak od luxusního otevřeného auta za čtyři a půl milionu očekáváte. Tedy až na tu převodovku. A ve svém velmi úzce vymezeném segmentu to dělá natolik dobře, že nic lepšího asi neseženete.

Jeho skutečným problémem je to, že je nejen drahé, ale také draze vypadá a tím přitahuje nežádoucí pozornost. A to může být v dnešním ekonomicky nestabilním světě plném hloupých ideologických -ismů považováno za pořádnou sociální facku.

První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 22 - Bentley Continental GTC 12První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 23 - Bentley Continental GTC 25První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 24 - Bentley Continental GTC 21

Základní cena vozu (Continental GTC): 4 217 500,- Kč
Cena základního testovaného provedení (Continental GTC): 4 217 500,- Kč
Cena testovaného provedení (Continental GTC + příplatková výbava): 4 564 300,- Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, uspořádání do W, dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec uložený vpředu podél nad přední nápravou
Objem: 5 998 ccm
Největší výkon: 423 kW (575 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 700 Nm při 1 700 ot./min
Palivo: Natural 98 (95)
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 314 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 25,4 l
Mimo město: 11,4 l
Kombinovaná: 16,5 l
Objem palivové nádrže: 90 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 806 mm
Šířka: 1 943 mm
Výška: 1 403 mm
Rozvor náprav: 2 746 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 485 kg
Užitečná hmotnost: 405 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 260 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.