Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Renault Mégane 2012: poprvé za volantem novinky 1,2 TCe
30.4.2012 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Renault s faceliftem vyzbrojil model Mégane menším turbomotorem. Překvapivě ale zůstal i u původního čtyřválce. Vyzkoušeli jsme oba.
Přehled kapitol
Překvapivá druhá tvář 1,2 TCe
Protože mi na závěr zůstalo ještě trochu času, jen tak pro zajímavost jsem se posadil so vozu s tím samým přeplňovaným motorem, jen v provedení Coupé. Co jsem mohl očekávat od dvanáctistovky, mi bylo přibližně jasné, zaujaly mě ale slušné sportovní sedačky, posléze dobrá pozice za kůží potaženým volantem a několik dalších příjemně vyhlížejících detailů. Následující jízda byla ovšem mírně šokující.
Tam, kde motor kombíku postrádal naléhavost, papírově identický čtyřválec s chutí táhl vpřed a tlačil do zad skoro jako čtrnáctistovka TSI od konkurence, se kterou jsem na akci přijel. Nechci tvrdit, že se v jedné flotile objevil obyčejný a „novinářský“ vůz a zrovna jsem na oba narazil, ale pravdou je, že rozdíl byl mnohem citelnější, než byste podle odlišných hmotností kombi a kupé tipovali. Nebylo to jen v lepší pružnosti. I odezva se pocitově zdála být ostřejší, než by mohl způsobit pouhý placebo efekt z třídveřové, sportovnější karoserie. Každopádně ať už to bylo jakkoli, rozhodně bych všem přál, aby jejich Mégany 1,2 TCe táhly tak jako Coupé.
Chováním podvozku se všechny tři karosářské verze překvapivě neliší, nebo liší jen minimálně. Při běžném tempu je Mégane trochu nudný patron. Může za to hlavně asi nastavení posilovače, který dělá řízení lehčím než třeba ve srovnatelných Volkswagenech nebo Fordech, kvalita jízdy je srovnatelná. Čím rychleji ale pojedete, tím více budete mít chuť opřít se do toho. Volant najednou nepatrně procitne, objevíte přesnost a vyváženost ne nepodobnou strojům RS z Dieppe, spoustu přilnavosti a na jednoduchou zadní nápravu s vlečenými rameny působivou jistotu v příčném směru.
I v těch nejnáročnějších situacích máte spoustu trakce, poddajnosti a suverénní lehkonohosti, se kterou se tento vůz dokáže prosmýkat zatáčkami, a přitom cítíte, že Mégane s vámi spolupracuje a je skutečným partnerem a ne jen tupým vykonavatelem povelů. Když už jej zažene na samotnou hranici, od podvozku se sem tam nějaká nekulturní rána ozve, ale stejně se vám chce usmívat.
Nedostatky? Jistě nějaké jsou, za tu chvilku mi ovšem vysloveně překážela pouze jedna věc. Rozložení pedálů není vstřícné k meziplynům, pokud tedy nemáte místo nohou ploutve. Průměrný řidič ale zrovna tohle registrovat nebude.
Cena
Základní cena vozu (Mégane Coupé 1,6 16V Expression): 324 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Mégane Coupé 1,2 TCe Dynamique): 377 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 198 ccm
Největší výkon: 85 kW (116 k) při 4 500 ot./min
Největší točivý moment: 190 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 312 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 280 kg
Užitečná hmotnost: 494 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 991 l
Kompletní fotogalerie
< Předchozí2 / 2
Diskuze 3 příspěvky
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 8 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 10 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry