Škoda Rapid 1,2 TSI: tuhle dynamiku můžete mít za 320 tisíc Kč

 | 81 příspěvků | 22.9.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený RoVi

Já to říkám pořád, že na t.. | 22.9.2013 19:29reagovat
avatar

Já to říkám pořád, že na turba je třeba brát jiný metr, tohle prostě není 1.6 MPI. Jinak to jede velmi solidně, proč ne.

Nepřihlášený Rocky Marciano

Sám jsem s tím nejel, ale.. | 22.9.2013 19:36reagovat
avatar

Sám jsem s tím nejel, ale kdo mi o TSI říkal, byl vždycky příjemně překvapený. Takže nemám důvod nevěřit ten výkon na 1,1 tuny je vážně dost.

Nepřihlášený Honza Vogel

To by mohlo být zajímavý i.. | 22.9.2013 19:41reagovat
avatar

To by mohlo být zajímavý i vedle Swiftu Sport, zvlášť když pan Janda říkal, že se s tím nejezdí špatně ani jinak. Nechcete srovnat? :) Trochu zvláštní, ale zajímalo by mě to, stačilo by nějaký video se srovnáním zrychlení a nějaké technické jízdy...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený bt

Musím říci, že to jede pěk.. | 22.9.2013 19:45reagovat
avatar

Musím říci, že to jede pěkně. Škoda jen, že je Spaceback v přijatelné výbavě tak naceněný, dalo by se o tom uvažovat.

Nepřihlášený Gearhead

Myslím, že máloco za 320 t.. | 22.9.2013 19:49reagovat
avatar

Myslím, že máloco za 320 tisíc pojede takhle. Neblíž asi bude vážně ten swišť, ten by měl být lepší, ale to je dost jednúčelový auto.

Docela mě překvapuje, že když mi někdo o rapidu říká, tak že je drahý. Bral bych leccos, jen ne to. Koukám, že slabší TSI je ještě o 50 tisíc levnější a dochipovat to na 100+ koní půjde taky :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vlasta B.

Ten motor se povedl a kdo.. | 22.9.2013 19:53reagovat
avatar

Ten motor se povedl a kdo říká něco jiného, nejel s ním. I v Golfu Plus je dobrý a s Rapidem musí lítat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Jestli se ten motor povedl.. | 22.9.2013 20:01reagovat
avatar

Jestli se ten motor povedl se pozná po 250.000 km a sečtení celkových nákladů na ujetí těchto kilometrů.

Zobrazit reakce..

zajda

Reakce na: Myslím, že máloco za 320 t.. | 22.9.2013 20:14reagovat
avatar

Gearhead - O 50tisíc je levnější jedině s tragickým 1.2 MPI. Slabší TSI dochipovat jistě půjde, jelikož podle Cimbu je ten motor stejný v obou variantách. Rozdíl TSI 86 a 105 koní je 20 tis., nicméně slabší verze má jen 5kvalt.

Nepřihlášený ZoomZoom

Doufam ze p. Janda dostane.. | 22.9.2013 20:32reagovat
avatar

Doufam ze p. Janda dostane do rukou novou Mazdu 3 s tim 2.0 benzinem 88kw. Na to jsem opravdu zvedavy a ne na tyhle turbokosacky na travnik...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ZoomZoom

Reakce na: Doufam ze p. Janda dostane.. | 22.9.2013 20:35reagovat
avatar

Tu Mazdu 3 si koupim i kdybych to mel mit zaparkovany jenom v garazi. Proste tyhle daunsajzovane turbokosacky nebudu podporovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Reakce na: Tu Mazdu 3 si koupim i kdy.. | 22.9.2013 20:46reagovat
avatar

Na zaparkovani do garaze si kupte radeji MX-5. Ta nadela vic parady. ;-)

Nepřihlášený TrippleS

Reakce na: Jestli se ten motor povedl.. | 22.9.2013 21:04reagovat
avatar

Přesně tak!

Tady se všichni (včetně autora článku) ohánějí údaji o výkonu, který je možné vydolovat díky přeplňování i z dvanáctistovky. Je potřeba si ale uvědomit, co to vlastně je ten výkon - pro neznalé v podstatě jakási syntetická veličina, která je dána kroutícím momentem motoru dosahovaným při konkrétních provozních otáčkách (pro techniky - výkon je součin kr. momentu a úhlové rychlosti otáčení kl. hřídele). No a krouticí moment produkovaný motorem je z principu dán silou, která tlačí shora na píst při expanzi směsi. Pokud chci ve válci malého objemu docílit takové síly, musím tedy zvyšovat provozní tlaky, což se logicky musí více či méně projevit na životnosti a spolehlivosti. Vzhledem k celkové subtilnosti malého motoru, se však vysoké namáhání bude týkat i ostatních mechanických částí motoru jako jsou například ložiska, ojniční šrouby, pístní kroužky, atd... zvýší se i nároky na kvalitu mazání.

Mimo to samotný princip fungování turbodmychadla, (v podstatě vysokootáčkový "ventilátor") s sebou přináší další potenciální hrozbu nespolehlivosti.

Vyšší objem a atmosférické plnění prostě má svůj nepopiratelný smysl, a stará pravda říká, že v jednoduchosti je krása - v tomto případě technického řešení...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený HeyGuys

Prej do toho schade stále.. | 22.9.2013 21:10reagovat
avatar

Prej do toho schade stále montuje tu slavnou bezůdržbovou sérii motorů od lidovejch vozítek, za jak dlouho němci počítaj že se podělá tentokrát ?

Nepřihlášený Cuco

K zivotnosti 1,2 TSI by so.. | 22.9.2013 21:21reagovat
avatar

K zivotnosti 1,2 TSI by som pridal otazku vykonu pri 100 tkm (kazdy low cost turbo padol slusne dole napr. THP tusim o 15 koni) a zaujimavy fakt, ze pri dlhodobej rychlosti 140 km/h na dialnici Autobildu skakala spotreba na 14 litroch (chladenie asi vsetkeho mozneho - vstreky, katalyzator ). Takze ano, na 1000 km test je to vyborny motor.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený matej

ty prevody jsou stejne zby.. | 22.9.2013 21:23reagovat
avatar

ty prevody jsou stejne zbytecne dlouhe. to neni auto na to, abych to drandil 200

Nepřihlášený Vincent

Reakce na: Přesně tak! Tady se všich.. | 22.9.2013 22:39reagovat
avatar

Přesně tak! Snad se ta doba vrátí, když se ukazuje, že Země se vlastně ochlazuje....

Nepřihlášený Karel

Opět chvála TSI motorů až.. | 22.9.2013 22:51reagovat
avatar

Opět chvála TSI motorů až do nebe, nikdo jinej na světě takový vynikající motory neumí .... prostě blá, blá, blá ......

Nepřihlášený vd

Reakce na: K zivotnosti 1,2 TSI by so.. | 22.9.2013 23:54reagovat
avatar

Problem snad kazdyho cloveka je, ze neumi cist. To neni test na 1000km.

Tohle je dlouhodoby test...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený David S.

A koho to zajímá.Mě by zro.. | 22.9.2013 23:59reagovat
avatar

A koho to zajímá.Mě by zrovna taky zajímalo pár článků o nových Mazdách.Proč tu jsou pořád propagované tady ty popelnice Boleslavské.

zajda

To je snad jasné - protože.. | 23.9.2013 00:26reagovat
avatar

To je snad jasné - protože to zajistí největší čtenost. A těžko jim to mít za zlé. Automobilovou analogií i Porsche musí vyrábět Cayenne a Panameru, aby mohlo vklidu vyvíjet 911.

Nepřihlášený Radon

to neustálé vyzdvihování s.. | 23.9.2013 00:44reagovat
avatar

to neustálé vyzdvihování starých dobrých velkoobjemových atmosfér má sice bezpochyby svou logiku, ale trochu mně evokuje všechny ty debaty důchodců nad koncem dobrých časů. Přece ve všech oblastech dochází k vývoji, novinky nejsou nikdy bezchybné, jsou komplikovanější a prosazují se dlouho, ale to je normální stav. První vysokotlaké diesely přece také nebyly příkladem spolehlivosti a zabalily to snad automobilky? Já jsem optimista a doufám, že auta budou za pár let ještě lehčí, motory lehčí a výkonnější a spotřeba také klesne. A atmosféru už jaksi moc odlehčovat nejde...

P.S. není nad teplo z pořádného krbu narvaného metrovými poleny, ale novostavby bych už dnes doporučoval stavět raději nízkoenergetické :-)

Zobrazit reakce..

hamounoviÄŤ

Jo kdo si zvykne na modern.. | 23.9.2013 01:35reagovat
avatar

Jo kdo si zvykne na moderní turbomotor do běžné atmosféry už ho nedostanou.

Nepřihlášený

Malé turbomotory čeká dle.. | 23.9.2013 07:37reagovat
avatar

Malé turbomotory čeká dle mého to, co CR diesely. Jako ojetiny je nikdo nebude chtít. Jsou konstrukčně stejně složité, snad jen mají o něco spolehlivější vstřikování. Jako ojetina pokladnička. Ojetý diesel je po 150.000km taky levnější než stejná benzinová atmosféra. Trhu to ovšem chvíli trvalo, než prozřel.

Takže nadupaná turba ano, ale jen jako novotu a být si vědom rychlého poklesu hodnoty.

Kdyby VW byl zárukou kvality, bylo by to něco jiného. Když ovšem pustil do světa TSI, je to ukázkou toho jak ten vývoj u nich probíhá. Však mechanici taky říkají, že poslední spolehlivý byl Golf III a Transporter IV.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Cuco

Reakce na: Problem snad kazdyho clove.. | 23.9.2013 08:09reagovat
avatar

to vd:

Ten dlouhodobej test je na kolko km, kto s tym bude jazdit, bude kazdy zapek regostrovany atd ... nie je to nahodou prvy dlhodoby test na tejto stranke ? A ze prave Rapid TSI.

Ale kvitujem, ze aspon nieco.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený k22

Reakce na: Problem snad kazdyho clove.. | 23.9.2013 09:24reagovat
avatar

Takže se zde dočkáme měření výkonu a krouťaku po 100000km? To by bylo teprve vypovídající!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Atomas

Tak už jsem trochu pochopi.. | 23.9.2013 09:26reagovat
avatar

Tak už jsem trochu pochopil, jak to s Rapidem je. Říkal jsem si, že je ostudné u vozidla nižší střední (kam ho cpe výrobce), použít tvrdé plasty všude v interiéru. Nebo nemít zamykací víčko nádrže. Nebo nemít u Spacebacka oplastované okno u 5tých dveří a místo krycího plastu tam dát jenom filcový tapec. A nyní už je mi to jasné - vše se děje z důvodu odlehčení ve prospěch dynamiky vozidla a nejedná se tak o žádnou úsporu na výrobních nákladech. PS: všimněte si, jak výrobce vyřešil uchycení okenního krytu B-sloupku estetickými šrouby, které na vás vykouknou po otevření dveří. Proč to má i Citigo vyřešeno estetičtěji a hodnotněji?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Volvo S60

Reakce na: Jestli se ten motor povedl.. | 23.9.2013 11:03reagovat
avatar

To nemyslíš vážně!? To už je totálně mimo realitu, jinak tak v případě 3 motoru a u každého předešlého vždy každých 30t km rozvody!

Nepřihlášený Cuco

Reakce na: to neustálé vyzdvihování s.. | 23.9.2013 11:08reagovat
avatar

Co to meles Radeon, Turbo motor (seria v aute) uz ma 50 rokov. Priamy vstrek benalu 30 rokov. Ale nie vo forme low costu, ze ...

Nepřihlášený Kubis

Reakce na: to vd: Ten dlouhodobej te.. | 23.9.2013 12:09reagovat
avatar

A co jsi čekal do prvního dlouhodobého testu. Citroen C3, nebo Kiu Optimu? Auta co si koupí pár desítek lidí? Tohle je auto co se prodává stabilně v top 3 na trhu v ČR, tak takový test alespoň osloví X desítek tisíc zvažujících kupců.

BTW, viděl jsem ten interier po faceliftu pro MY 2014 a není to už taková hrůza...

Nepřihlášený Kubis

Reakce na: Tak už jsem trochu pochopi.. | 23.9.2013 12:35reagovat
avatar

Protože Citigo v podstatě není Škodovka, je to přebrandovaný UP který se vyrábí v fabrice VW v Bratislavě.

Jsem ale zvědavý, co provedou s novou Fabii, protože ta současná, je po příchodu Rapidu liftback/Spaceback v podstatě v hatchbacku neprodejná pokud už někdo nemusí mít kombi.

Já bych řekl že mají dvě možnosti jak si nekonkurovat modely navzájem. 1. udělat akorát Fabii kombi na platformě současného/budoucího pola za ceny 250t Kč+ (čímž lehce podříznou Rapid). Nebo 2. představit nějaký levný kočkopes na staré platformě současné Fabie/Rapidu za cenu 200t Kč+ ještě více low cost prvky, a ze škodovky od Octavky dolů potom udělají takovou koncernovou Dacii... Že tím Škodovka podstatě zařízne Citigo je nemusí trápit, protože ho stejně nevyrábějí a je jenom do počtu. No uvidíme, ale sedí mi tam bohužel verze č. 2.

Nepřihlášený Ondra

Reakce na: Ten motor se povedl a kdo.. | 23.9.2013 13:24reagovat
avatar

Mám ho 4 roky, verzi 77 kW. Znovu bych si ho už nekoupil. Je tichý (dokud vám kuny neroztrhají zvukovou izolaci pod kapotou, což udělají asi tak 2 dny po zakoupení auta), jezdí relativně za málo a dynamika je velmi slušná. To je ale asi tak všechno, co je na tom motoru pozitivní. Kromě zvukového projevu je kultivovanost mizerná. Turboefekt tu vždycky byl a po svolávací akci, kde se turbo upravovalo a nahrávala se nová elektronika, je ještě větší a na můj vkus už opravdu velký. Vyhnout se mu můžete tím, že nespadnete pod 2k otáček, pak ale škrtněte tu slušnou spotřebu a ticho. Během 40k km bylo auto 3x neplánovaně v servisu (jednou výměna rozvodového řetězu, jednou přehryzané zapalovací kabely od kun, jednou mě nechalo stát na krajnici kvůli roztrženému řemenu od alternátoru). Ovladatelnost motoru je ale vážně mizerná, to považuji za jeho největší zápor. Elektronika přiškrcuje první rychlostní stupeň a díky "inteligentnímu" rozpoznávání právě zařazeného stupně dělá z každého rychlejšího rozjetí cukačku (prostě vám to sebere část výkonu v průběhu rozjíždění). Dávkování plynového pedálu je dost necitlivé, odezva na něj je poměrně nepříjemně dlouhá (a tady neplést s prodlevou turba, to jsou dvě různé věci). Hladké řazení díky monstróznímu množství rozdílových otáček mezi jednotlivými dlouhatánskými převody není snadné. Když se cukání pokusíte zamezit meziplynem, je to zase díky zmíněné prodlevě plynu spíše "zkusím dát meziplyn" než "použiju meziplyn". Pokud se jezdí dálkové trasy většina výtek moc nevadí, při ježdění po městě je to ale celkem hrůza (moje původní 13 let staré auto s litrovou atmosférou bych do města bral zpět hned a bez přemýšlení, co se do projevu motoru a jeho ovladatelnosti týče). Většinu výtek by asi přemostil automat. S ním však zkušenosti poskytnout nemohu. Doporučení pro zájemce: dojednejte si pořádnou předváděcí jízdu, těch pár kilometrů na předem vytyčené trase vám o motoru neřekne nic. Když vám v autosalonu odmítnou, běžte jinam. Aspoň tím předem poznáte jak se k v..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Atomas

Reakce na: Mám ho 4 roky, verzi 77 kW.. | 23.9.2013 13:54reagovat
avatar

Chápu, co jste napsal. Měl jsem tu čest stejný motor vyzkoušet v Octavii, kterou jsem měl zapůjčenou na týden. Domnívám se, že týden je na seznámení se s motorem tak akorát. Jsa zvyklý na atmosféru jsem zpočátku byl unesen turboakcelerací, ale dle tacho se spíše jednalo pouze o pocit. Po týdnu ježdění mne projev těchto turborozjezdů již příliš nebavil. Se spotřebou ve městě jsem na tom byl stejně jako s mojí atmosférou (1.6 l, 99 kW)...

Nepřihlášený vd

Reakce na: Takže se zde dočkáme měřen.. | 23.9.2013 14:14reagovat
avatar

Tak opravdu do redakce nevidim, abych mohl toto rict. Ale moje narazka byla pouze na ten kilometrovy testovaci najezd. Nevim jak dlouho v redakci zustane, pouze si jenom preju to co vy. Namereni hodnot ke konci dlouhodobeho testu. Myslim, ze i to je davno v planu, neb je videt, ze se tu k testovani pristupuje diametralne jinak.

Hezky den :)

Nepřihlášený treke

Nebudem reagovat na auto,.. | 23.9.2013 15:22reagovat
avatar

Nebudem reagovat na auto, lebo skoda nosit drevo do lesa :)

Ide mi o ine.

Viem ze o skodovke bude vela clankov lebo je to citane.

Add 1. p. Janda ma prestava bavit svojou nekritickostou k tejto znacke.

Add 2. Co vam skodovka plati ze v titulnom boxe mate z 5 clankov 3 skodovky ?

Uz dlhsie to sledujem. Napriklad ta Oktavka z 8.augusta nie a nie odist.

To mi chcete nahovorit, ze 60% citatelov sem prijde vylucne kvoli znacke Skoda ?

Nedajte sa vysmiat.

Ale pre objektivnost musim povedat ze toto nie je iba vlastnost autofora, ale u vas som to cakal najmenej. Aj ked posledny polrok uz necakam nic.

Citatel s vyhradou (clanky p Jandu su stale este nadpriemer)

Nepřihlášený fajadefil

Reakce na: K zivotnosti 1,2 TSI by so.. | 23.9.2013 16:23reagovat
avatar

Mierny pokles vykonu na TB je bezna zalezitost. Rovnako aj u turbodieseloch. Ak vsak mzistili pokles 15 koni po 100 tisic km, tak by som hadal, ze na tom dotycni chodili ako barani- vytacanie za studena a vypinanie motora po nakladacke je zariceny recept na rychle zoslahanie turboduichadla.

K03 BW v THP motoroch je jedno z najlepsich turboduchadiel na trhu, mechanicky je mimoriadne odolne. Trosku normalny uzivatel na tom za 100 tisic km vela skody nenaroby. Ani po 200 tisic km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Řidič

Fascinuje mne pan Vosicky.. | 23.9.2013 17:38reagovat
avatar

Fascinuje mne pan Vosicky resp. Ondra, který dojemně píse v duchu-překousany vodič kunou či zlikvidovana tepelně hlukova izolace motoru kunou je chyba Škody...:-) haha broučku,nedělej ze sebe troubu,kuny lezou a zerou jakákoliv auta a výrobce s tím nic nenadela, pokud by motorov. prostor nebyl hermeticky uzavřen což, jaksi opravdu nejde. A pokud by šlo, žerou běžně napr brzdové hadicky,vodič u lambda sondy vč pancerovani atd...Kecy o nespolehlivost motoru a řeči o rozvodech, no, na par motorech se v zaruce měnil řetěz neb dodavatel použil opotřebeny lisovací nástroj na výrobu článků,věc je daaaaavno vyřešena, stejny problem byl i napr u BMW a nikoho to tu nerajcuje....takže z minulého času dělat přítomny či budoucí je dělat ze sebe vola, asi jako když dnes někdo srab teto země 24 let po cinkani svádí na komunisty, stejná blbost. Jinak motor je velmi podařeny a kdo s tím ma problém,ať to nekupuje, tady to nečte a onanuje na hjundaj klubu, v čem je zase problém?Nemam škodu, ale zcela jiné auto s fantastickým podvozkem, ale tyto blbosti co píšeš jsou fakt sila, neb o tom cosi docela hodně vím.Nelzi Vosicky :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tomek

Reakce na: Doufam ze p. Janda dostane.. | 23.9.2013 18:17reagovat
avatar

mazda 3 je nádherné auto, to ale neznamená kórkdyž jste s tsi nejel, že musí být nutně špatné

Nepřihlášený atom631

Reakce na: Mám ho 4 roky, verzi 77 kW.. | 23.9.2013 19:06reagovat
avatar

trochu OT: Superb II combi, 1.8 tsi.. to s tou kunou se mi stalo taky, svině jedna rozhryzala izolaci asi po 14 dnech :D. Tak alespoň v tom nejsem sám.

Nepřihlášený Kubis

Reakce na: Fascinuje mne pan Vosicky.. | 23.9.2013 20:02reagovat
avatar

Přesně, tak. Ondra nám tuto recenzi už publikoval na několika webech už před rokem. Na to že ho to 1,2TSI tak štve tak ho pořád má :-)

Zajímavé, že u každé recenze Škodovky se vyrojí v diskuzi skupina pomlouvačů a druhá spokojených Hyundajářů. Vzhledem dnes už nabízeným PR službám, mi to přijde až moc podezřelé. Zajímavé, že třeba u diskuzí testů Huyndaje třeba zarytí kritičtí Škodovkáři nějak většinou chybí. Asi chyba PR Škodovky...

Jinak 1,2 TSI 77kw jsem měl přes půl roku v Octavii. Že by skákal po křižovatce se mi nestalo ani jednou (ani manželce), snížený výkon na 1. stupeň má dneska omezený (bohužel) většina motorů i jiných výrobců mimo VW. Kuně chutná i Kia/ Hyundai i jiné jako se stalo v mém okolí. Turbodíra tam holt je, vadilo mi to, ale je to prostě turbomotor. Co mám zkušenost, tak jede líp než předchozí 1,8 atmosféra Fordu, průměrná spotřeba byla 6,2l za 26 000 Km v kombinaci Praha a okolí (jízda rozhodně bez klobouku), což je prostě super. Ty rozvody u prvních ročníků, už doufám pořešili, což společně s turbodírou vidím jako jediný problém TSI.

Prostě, že by jenom TSI bylo prostě jízdně hodně povedené...

Fráze Automase: "Jsa zvyklý na atmosféru jsem zpočátku byl unesen turboakcelerací, ale dle tacho se spíše jednalo pouze o pocit." bych nechal zalít do zlata frází PR Hyundaie. Znám podvozky co můžou maskovat skutečnou rychlost auta, ale motor, který pocitově vypadá že táhne, ale v reálu nejede je perla na konec!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ajrton

to co je za demagogicky na.. | 23.9.2013 20:06reagovat
avatar

to co je za demagogicky nazov clanku ? bezny motor v starej kraksni a uz je to auto hodne 320tis ?

keby ten motor dali do starej 800kg feldy, dynamika by bola este lepsia, avsak znamena to snad ze by stala za 320 tis. ?

rapid je preca kus technologicky zastaraleho, jednoducheho auta, to ze do neho dali najslabsi motor z oktavie a vdaka setreniu nizkej vahe ma dynamiku neznamena ze je to super sportiak alebo super auto

Nepřihlášený

Tak že rozjezd s tím je st.. | 23.9.2013 21:18reagovat
avatar

Tak že rozjezd s tím je stejný jako rozjezd s jakoukoliv jinou 1,2 atmosférou je snad jasné, pokud nechcete týrat spojku. Na volnoběh a těsně nad turbo prostě neturbí.

Což může někomu pochopitelně vadit.

Nepřihlášený Cuco

Reakce na: Fascinuje mne pan Vosicky.. | 23.9.2013 22:11reagovat
avatar

Kubis:

Ano kuna zere vsetko bez rozdielu znacky, stacilo by obalit hadicky alebo zmenit zmes.

Ty rozvody prvnich rocniku ... jojo poriesli, vykadili sa na to. Zvolavacka ziadna. V Nemecku hrozila hromadna zaloba.

Normalny vyrobca pouzije retaz na rozvody, aby nebol problem ... VW si z toho proplem vyrobi ... a zacalo to v 1992 VR6 ...

Motor pocitovo tiahne ale v realu nejede - zeby sme nechapali vykonovu krivku a reakcie motora v nejakom pasme ?

Nepřihlášený Petr

panove "Ridic" a Kubis..... | 23.9.2013 22:28reagovat
avatar

panove "Ridic" a Kubis... muzete mi vylozit osud? Pac ja jsem z prispevku Ondry nenasel jedinou zminku o Hyundai ci o exotu Vosickym.... ale Vy mate jasno jak v lete slunecna obloha.

s 1,2 TSI jsem nejel, nemuzu posoudit jak jede.. ale 1,4 TSI mainko znam a to je moc prijemny motor.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Skusal som Rapid s 1.4TSI.. | 24.9.2013 08:28reagovat
avatar

Skusal som Rapid s 1.4TSI 90kW. Vdaka nizkej hmotnosti, velkemu krutiaku v sirokom rozsahu otacok to slo lepsie, ako moj Focus II 2.0i. Po vsetkych strankach. A je jedno, ci bola cesta rovna, alebo zakrutova, Rapid bol vzdy rychlejsi. Opat ukazka toho, ze ked sa jednoduchy podvozok dobre vyladi, auto je rovnako rychle ako konkurent s multilinkom. Toto auto ma zacina zaujimat, hlavne prevedenie SpaceBack.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Tak jak uz zaznelo jsem zv.. | 24.9.2013 08:48reagovat
avatar

Tak jak uz zaznelo jsem zvedav jak se bude motor chovat po cca 100-150tis/km

Pro mnohe uzivatele vychladnuti turba nic nerika / nevedi ze tam nejake je .....

A stara dobra pravda je OBJEM NICIM NENAHRADIS !!

Tak ze vyrobci pro CZ ideal motor s objemem fichtla ale co nejvetsi kufr ....

Myslim ze tady je jeste prostor.

A k testum zrychleni - uz to ani nepoustim az bude videt okolni teren prosim ale jen video na palubku :)

I S1000MB z prudsiho kopce udela "dobre" zrychleni :)

Nepřihlášený Kubis

Reakce na: panove "Ridic" a Kubis..... | 24.9.2013 09:33reagovat
avatar

Psal jsem že nejdříve jeden pomluví (Ondra) a potom hned druhý spokojený majitel Hyndaje (Automas), protože když budeš hledat kdo má ten zázračný motor 1,6 99 Kw tak skončíš u Hyundaie. Samozřejmě, že nenapíšou rovnou kupte si Hyundai, výborná kvalita, cena a nyní v akci atd.

Jinak TSI v 1.2 je taky jízdně velmi příjemné. Nemá charakter, má turbodíru, takže do sporťáku to není, ale na běžný život velmi příjemné ježdění. Nebudu tady nedůstojně s přít s ostatními, že ten motor tahá, ale dle tachometru nejede. Panebože díval se někdo na to video z článku k této diskuzi? Končím s reakcemi, jdu pracovat, bohužel PR diskuze mne neživí.

Nepřihlášený ja

No tak podle videa je rozd.. | 24.9.2013 09:46reagovat
avatar

No tak podle videa je rozdil ve zrychleni mezi timhle a autem z podzimu dost vyrazny. Tohle by mohlo pulsminus odpovidat autu 105+ koni z papiru :). To podzimni bylo ocividne kruta neseriovka, k tomu jste se pane J. mohl vyjadrit trochu vic. Davat na test silne potunene auto je podvod.

Ale na druhou stranu bychom se meli zamyslet a skode prat. Tolik pracovnich mist co primo i neprimo produkuje bysme si zvlast v tehle dobe meli vazit. Nicmene ta medializace je uz neunosna. Na to, ze za posledni rok vyjely dva modley, z toho jeden slepenec z vic nez generace starych dilu, je toho humbuku opravdu moc. No, prodeje nejdou tak dobre, tak se musi propagovat jak to jen jde, ze.. Skoda. Kdo ma blize k MB tak vi o cem mluvim.

Nepřihlášený Cuco

Reakce na: Mierny pokles vykonu na TB.. | 24.9.2013 10:17reagovat
avatar

fajadefil

Neviem ako jazdili, ale rovnako jazdia vsetky auta a ta THP ja vysypala dost slusne (ci ma kvalitne turbo neviem) Najdi si dlhodoby test 5008.

Ja som zachytil, ze trpi na cidla a potom je ECU z toho v ...

Kubis

Spajat turbo dieru s prijemnym jazdenim fakt nechapem. Dost pokriveny pohlad ... takze niet sa co divit.

Ked vybehli 1,9 TDI, tak to tahalo ako prasa, kym sa to s niecim neporovnalo co malo viac koni aj ked z benalu a bez turba.

Nepřihlášený Martin

Udelejte stejny test s aut.. | 24.9.2013 10:38reagovat
avatar

Udelejte stejny test s autem porizenym nyni. Je smutnym pravidlem, ze prvni auta, ktera prochazeji homolagaceni, narazovymi testy a vubec novinarskymi testy jsou na toto pripravena o mnoho lepe. Je to oblibena praktika celeho koncernu. Nejdrive se vyrobi prvni serie s nadprumernou bezpecnostni vybavou a ceka se az si auto poridi EURONCAP pro sve testy. Podobne je to s motory a spotrebou. Kdyz je otestovano a homologovano prijimaji se usporna opatreni a cena vozu muze jit dolu. Novy zakladni model, na rozdil od toho, ktery teastoval euroncap uz nedisponuje takovou bezpecnostni vybavou a motory, ktere byly v prvnich vozech uz jsou take osazeny zcela jinymi komponenty. Legendarni pribeh je pribeh vyskakovacich kapot setrnych pro chodce pri narazu, ktere pak byly ze zakladnich modelu odstraneny.

Nepřihlášený Marek

Reakce na: Fascinuje mne pan Vosicky.. | 24.9.2013 10:46reagovat
avatar

I s kunami musi vyrobce pocitat. Motor musi byt zadeklovany a materialy voilene tak aby "nechutnaly" Kuny nejsou zadny novy objev. Muj Superb kunam chutnal velmi. Vedle stojici Espace nikoli. V cem to je ?

Nepřihlášený

Tak se konečně provalilo,.. | 24.9.2013 13:46reagovat
avatar

Tak se konečně provalilo, že VW používá místo kvalitního plastového granulátu pro výrobu svých komponent granule psí.

Ale podle vyjádření odborníků VW se nejedná v žádném případě o vadu. Posuzují to jen jako ukvapenou recyklaci vozu hlodavcem.

Nepřihlášený Kuban

nějak nerozumím článku...... | 24.9.2013 14:35reagovat
avatar

nějak nerozumím článku....

- Autor říká, že tuhle "dynamiku" mohu mít za xxxx a láká mě obrázkem brutálního TOP-SPEED.....

asi nepatřím do motoristického světa když umím počítat a vím, že TOPspeed je ryzí protiklad dynamiky.... A kdo pochybuje asi nikdy nejezdil na kole :-)

Nepřihlášený Kuban

Jen tak na okraj, ona konk.. | 24.9.2013 14:37reagovat
avatar

Jen tak na okraj, ona konkurence vůbec nemá Turbo motory.... vůbec nejsou obdobné (netroufám si teď tvrdit lepší horší) ... to je jen jízlivá reákce na komentáře typu, asi jen máloco pojede jako tohleto.

Nepřihlášený miro

za tu cenu nikdy taku krab.. | 24.9.2013 14:41reagovat
avatar

za tu cenu nikdy taku krabicu hnusnú...

Nepřihlášený Competizione

To někdo objevil Ameriku -.. | 24.9.2013 15:24reagovat
avatar

To někdo objevil Ameriku - 20 let poté. Ti, kdo sledovali vývoj motorů již v polovině 80. let samozřejmě očekávali, že atmosférické motory nepřežijí rok 2000. Kupodivu se tak nestalo, ač téměř nelze najít důvod, proč tomu tak je.

Staré heslo "objem ničím nenahradíš" totiž platí naprosto přesně. Motor zdvihového objemu 1,2 litru umí nasát objem směsi odpovídající dvoulitru a proto je schopen také dvoulitru konkurovat - jeli přeplňován. Pokud mechanicky, seřere mechanika část výkonu plnicího systému, je-li to řešeno turbodmychadlem, je to naopak zužitkování odpadu a zahozené práce. V čem je ale výhoda turba je 1. objem směsi není závislý na podtlaku v sání, a tak může být onen objem 2 litrů do válců "napumpován" i v nízkém a středním pásmu otáček (což u toho atmosféráku nelze, i když je jeho fyzický zdvihový objem oněch 2 litrů, protože v sání jsou pulzy a odpory, které v režimu nízkých a středních otáček hrají rozhodující roli) a 2. objem "napumpovaný" do válců motoru je přímo závislý na zatížení motoru; když motor pracuje bez zátěže, turbo se točí volně a motor je 1,2 litru s kompresním poměrem 9,5 : 1, čemuž odpovídá i spotřeba paliva (dálnice, dlouhé cesty bez využívání výkonu). V okamžiku, kdy řidič podá informaci "jeď", zvýší se objem spalin, turbo se roztočí a bez ohledu na konkrétní otáčky motoru "napumpuje" do válců patřičný objem směsi, jehož spálení vyvolá požadovaný výkon. Geniální, samoregulační, jednoduché. Pravda, pouze na první pohled, protože na ten druhý máme u zážehového motoru obrovský problém s odvodem tepla z malého objemu v krátkém čase, máme vyšší nároky na dimenzování motorových dílů (není problém, všimněte si, že v rally vykazují větší úmrtnost motorů atmosféráky než výkonnější turbomotory) a turbomotory vyžadují trochu specifické zacházení (delší dobu ohřevu, dochlazení, nároky na olej).

Po 20 letechzkušeností s turbomotory, zejména Fiat/Lancia musím konstatovat, že právě jižní Evropa dokázala dotlačit vývoj turbomotorů do ta..

Nepřihlášený Trapid

Reakce na: Ten motor se povedl a kdo.. | 24.9.2013 16:56reagovat
avatar

Ano, letí až do nebe - ale do toho motorovýho, když se potkaj ventily.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený chrochtávka

Reakce na: Přesně, tak. Ondra nám tut.. | 24.9.2013 17:13reagovat
avatar

Ty máš dobře zmasírovanej mozek - škodovka, škodovka a zase škodovka - sundej si ty klapky z očí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lopuch

Reakce na: Ano, letí až do nebe - ale.. | 24.9.2013 17:17reagovat
avatar

Tak to máš pravdu, TSI motory konkrétně v Trapidu jsou stále zastaralý - "nesmrtelný" řetězy

Nepřihlášený Tučňák

Reakce na: Ty máš dobře zmasírovanej.. | 24.9.2013 17:22reagovat
avatar

To je fakt, nejhorší jsou zaslepený fanatici z VW a jejich velemotory TSI, ale je pravda, že už je dělají několik let, koupilo si jich dost pokusných králíků, takže v nový Ochcávce a Golfu 7 jsou už TSI motory jiný, mají už řemen (proč asi?)

Nepřihlášený Competizione

Reakce na: Skusal som Rapid s 1.4TSI.. | 24.9.2013 17:55reagovat
avatar

To je nesmysl. Pokud nemáte Focuse rozbitého, je podvozkově mnohem lepší, než Rapid.

Spíš to bude tak, že vyskákané pružiny, prázdné tlumiče a vůle v uložení srovnaly lepší konstrukci s novým nevylítaným, byť kinematicky horším podvozkem Rapidu. Stačí Focuse uvést do původního stavu a bude zase dobře.

To, co Vás vždy převálcovalo, byl hlavně motor. Prostě "objem ničím nenahradíš" funguje 100% a turbo natlačilo větší objem směsi do válců menšího zdvihového objemu, než zvládne podtlak do válců o větším zdvihovém objemu. To je prachsprostá fyzika.

Vyzkoušejte si udržovaného Focuse s turbem a zjistíte, že se mýlíte.

Nepřihlášený Medvedik

No neviem ci remen je leps.. | 24.9.2013 18:21reagovat
avatar

No neviem ci remen je lepsi ako retaz. Co takto pevny prevod, ked tie nemecke retiazky nic nevydrzia...;-)

Nepřihlášený

To Competizione: Ano, prim.. | 24.9.2013 18:45reagovat
avatar

To Competizione: Ano, primitivní 2 litr atmo s nepřímým vstřikem a maximálně tak stavitelnou vačkou nahradíš objemem 1,2 turbo s přímým vstřikem, turbem, regulací turba, dochlazovacím čerpadlem, dvojitým termostatem, dvojitým vodním okruhem, desítkami snímačů pro regulaci toho všeho...... Budeš jezdit v průměru o litr úsporněji a pak to všechno 2x zaplatíš na opravách.

Turba se neujala proto, že je do doby blbnutí EU s CO2 nikdo reálně nepotřeboval.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Antesdeabrir

Reakce na: To by mohlo být zajímavý i.. | 24.9.2013 21:52reagovat
avatar

Až mě nějaký Rapid předjede tak o tom napíšu do novin...:D..

Nepřihlášený Cuco

Reakce na: To Competizione: Ano, prim.. | 24.9.2013 23:11reagovat
avatar

Presne tak, Competizione nam toho vela zamlcal, napr. turbo dieru (alebo potrebujes twin turbo, VGT ma len Porsche, tam uz je cena inde), slabu deceleraciu zapricinenu malym objemom a kompresnym tlakom, spalovanie chudobnej zmesi, problemy vstreku (palivo) a dalsie zabavky.

Tak teraz zacni tu rozpravku ako za cenu atmo niekto produkuje turbo so vstrekom pre masy.

Rozdiel spotreby turbo vs atmo v zatazi je na tejto stranke slusne rozobraty. Hadaj kam az zaslo 1,4 TSI.

Myslim, ze si nejazdil modernu atmosferu Valve, SKyG, ci CGI.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: To Competizione: Ano, prim.. | 25.9.2013 09:00reagovat
avatar

stejně tak jakože nikdo nepotřeboval atmosferické dvoulitry a vystačili si s HTP nebo 1.3MPi či BMM...... takže si sáhni do svědomí a už si uvědom, že turbo by chtěl tehdá každý, jen o tom nikdo nic nevěděl protože nikdy v ničem podobném nejezdil...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Cuco

Reakce na: stejně tak jakože nikdo ne.. | 25.9.2013 09:38reagovat
avatar

to Kuban

v casoch 1,3 MPI (Felda) a HTP (cca dodnes) boli tiez turbo motory, ale boli drahe (odladene mechanicky avsak neboli az take vykonne ECU) a aj tak ich malokto potreboval (lahsie auta) na ukor spotreby a ceny. (Atmo v rovnakom vykone pri zatazi zerie menej ci chces alebo nie.)

Fiat Uno Turbo, Corolla TS (kompresor), Volvo 2,5T

Audi 80 S2, Lancia Delta HF, Porsche 911 Turbo az po Lancer EVO, Impreza WRX ...TSI, Ecoboost

Nepřihlášený Competizione

Reakce na: Malé turbomotory čeká dle.. | 25.9.2013 10:33reagovat
avatar

To je pěkná blbost. kupuju již leta ojeté turbomotory, dokonce ještě ke všemu Italské, takže jsem v očích českého hlupáka dvojnásobný blázen - a světe div se, ono to funguje naprosto bez problémů. A 150 000 km není nic, pokud se do toho fiatícho motoru podíváte, tak pořád vidíte honování válců z fabriky.

Největším problémem přeplňování je teplo - tedy vyžadují poněkud odlišné zacházení a hlavně jejich životnost stojí a padá s olejem. Pokud laik uvěří reklamním kecem o prodloužených intervalech výměny oleje po 30 000 km, tak ten motor odepíše kolem 100 000 km.

Z toho vyplývá, že ten turbomotor máte kupovat u profíků. Jak je poznat?

Když je v servisu přejímací technik v kvádru, tak utíkejte, co Vám síly stačí...

Nepřihlášený Competizione

Reakce na: To Competizione: Ano, prim.. | 25.9.2013 10:46reagovat
avatar

nepřihlášený: ty obavy negativní. Opakuji - nehovořím o VW, který neumí udělat jakýkoli dobrý motor, ale o ostatních výrobcích, tedy Fiatích 1.4 T-Jet a TBi a PSA/BMW 1.6 THP. Zvýšené náklady na provoz turbomotoru představují pouze lepší a častěji měněný olej (atmosféra kolem 20 000 Selenia Star, turbo kolem 15 000 selenai Racing), což je po propočtu se spotřebou nula z nuly, a z hlediska životnosti osobně opravdu doporučuji na 150 000 km vzít to originál turbo, normálně ho zahodit a koupit nový (stojí cca 15-20 000 Kč podle druhu). je to stejný náklad, jako když u ropáka měníte častěji přední ramena. To't vše.

Žádná vyšší nespolehlivost turbomotorů se rozhodně nekoná, pokud to srovnám s vysokotlakovými přímovstřikovými atmosférami, ty jsou vždy mnohem nespolehlivější (motormanagement, vstřikovače, čerpadla). nejspolehlivější a nejméně náročné jsou staré klasické nepřímovstřikové zážehové MPI, i když taky záleží na konkrétním provedení (od Euro3 nahoru už ten motormanagement taky rád kolabuje). Ostatně pokud se podíváte do rally, tak zjistíte, že i tam nepřímovstřikový atmosféricky plněný dvoulitry mají vyšší poruchovost, než 1.6 turbo.

Mé 20leté zkušenosti s turbomotory Fiat/Lancia Vám rozhodně za pravdu nedávají, skoro je tomu naopak.

Nepřihlášený m3

ta pruznost je hodne slaba.. | 25.9.2013 11:17reagovat
avatar

ta pruznost je hodne slaba.. jestli to nebylo mereno v opacnem smeru jako zrychleni.. :))

Nepřihlášený m3

myslim to maximalni zrychl.. | 25.9.2013 11:18reagovat
avatar

myslim to maximalni zrychleni

Nepřihlášený Competizione

Reakce na: Presne tak, Competizione n.. | 25.9.2013 11:21reagovat
avatar

Cuco: ty pohádky o turbodírách jsou záležitost megaturbodmychadel počátku 80. let. Dneska má turbomotor mnohem menší prodlevu než vysokootáčková atmosféra, u který není do 4000/min. skoro nic, zatímco turbo maká od 1500 otáček v podstatě u jakéhokoli režimu. Turbodíru řeší BOV ventily celkem bez problémů a i když je samozřejmě nepopiratelné, že vždycky nějaká doba mezi pohybem plynového pedálu a dostatkem výfukových plynů bude, vychází od Euro3 vejš ty turbomotory výhodněji než atmosféry, které jsou na spodku kvůli emisím a spotřebě úplně jalové.

Je to dáno malými turbodmychadly s minimálním momentem setrvačnosti, jejichž uložení bývá i ve valivých ložiskách, tudíž je roztočíte pouhým fouknutím, což bylo ještě v 80. letech nemyslitelné. Zase to na 8000/min. (motoru) nefachá vůbec, ta ložiska by se rozletěla (tam byl tehdy maximální výkon).

Opět ale opakuji - hovořím o turbomotorech T-Jet, TBi a THP, tedy NE VW!!! Tam jsou specifické problémy, které jsou prostě typicky VW. Ne, že by ty motory byly konstrukčně špatné (1.4 TSI a 2.0 TS), ale Německý ekonom je prostě prachsprostý chamtivec, který nahradí konstruktérem navržené komponenty levnějšími, ať to stojí, co to stojí.

VTG je spíš zdroj problému a u benzinu to není zatím vůbec dobrý nápad, protože u benzinu máte - na rozdíl od ropáka - velké problémy s teplem. Proto jsou turba pro benziňáky náročnější a dražší, než na ropáky (lepší materiály, přesnější výroba) a proto nemívají VTG (zase rozsah pásma benziňáku si VTG ani nevyžaduje, k regulaci stačí WG). Spalování chudé směsi se nekoná, to byl právě největší průšvih vysokotlakých atmosfér, kde byly i vysoké teploty a ty motory moc nevydržely a pokud se motormanagement jen trochu vychýlil z nomimálních hodnot, byl ten motor nepoužitelný. On ani ten přímý vstřik není u turba nijakým přínosem. Ty dobré parametry na maloobjemovém turbu nahoníte proto, že mimo zatážení je to prostě 1.4 s kompr. poměrem 9-9,5 : 1 místo 2.0 s kompr. poměrem 10,5-12 : 1. To je celé kouzlo. Turbomotor začíná chlast..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Cuco

Reakce na: Cuco: ty pohádky o turbodír.. | 25.9.2013 14:16reagovat
avatar

Competizione, to myslis vazne ? Asi fakt jazdis len stare "obohrate" turba, kde ten zaber uz nie co byval !

Konkretne OPEL 1,4 T 140 PS ma turbo dieru ako statna pokladna a 1,2 TSI to iste - citaj Kubis 23.9.2013 20:02.

Ten vykon (zmes) tam musis proste nejako dostat a pri turbe daneho objemu mas 2 moznosti - velkost turba alebo vysokymi otackami. Inak tam ten objem vzduchu nenatlacis.

A takisto turba zabija ekonorma - prevodovka nastavena tak, aby to pri EU norme zralo malo, teda najlepsie este daleko pred plnym zaberom turba (alebo mimo). Popripade sa po urcity prevodvy stupen skrti motor.

A atmo ? Napr. Valvematic ma pri 1500 ot 80% momentu a ten neklesne az do 7000. Kvoli ekonormam je vsak tazky prevod a ...

Ale v jednom mas pravdu, radsej by som bral T-JET (este ten bez vstreku nie 1,6 SIDI) ako TSI.

To ti pisem ako byvaly majitel FIAT Coupe ... :-)

A 20 VT bola pecka, na ktoru dodnes nema VW odpoved (v danej cene). A to je uz pekne davno ...

Nepřihlášený LOL2000TSI

Možná by stálo zauvahu nap.. | 25.9.2013 14:19reagovat
avatar

Možná by stálo zauvahu napsat jaký typ TSI (EA) v tom daném autě vždy je.Ono jsou totiž dva druhy a jsou znač..

Nepřihlášený Biblbrox

Dotaz na rádio Jerevan:".. | 29.9.2013 09:36reagovat
avatar

Dotaz na rádio Jerevan:" Může dosáhnout Žiguli rychlosti 250km/hod?" "Ano, snadno. Stačí s ním sjíždět s Elbrusu".

Nepřihlášený Qoros

Děkuji redakci za poučný čl.. | 29.9.2013 09:42reagovat
avatar

Děkuji redakci za poučný článek. Rapida si po přečtení článku nikdy nekoupím. Nepotřebuji auto, které je stavěné a má vyladěnou převodovku na rychlosti přes 200km/hod. Mně stačí spolehlivých 150km/hod. a to i po rovině nebo do kopce. Z kopce zase tak moc často nejezdím, abych mohl využívat přrdnosti Rapida.

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Přesně tak! Tady se všich.. | 2.10.2013 14:04reagovat
avatar

Konečně tady někdo napsal co si myslím taky. Nás vždycky učili, že zvyšováním tlaku ve spalovacím prostoru si odrovnáme motor. Všichni se chlubí, jak to táhne od 1000ot/min, ale to je cesta do pekel. Turbo je navíc další ku.vítko, které při špatném zacházení rychle odejde.

Nepřihlášený Petr Balog

ale jo proč ne není to špa.. | 14.8.2017 02:11reagovat
avatar

ale jo proč ne není to špatné ale i tak je to na mně moc slabý. No a když přeplňovaní tak jedině kompresor ten je na klice a zabírá ihned oproti turbu. :-)

Nepřihlášený eFeFeF

Reakce na: Přesně tak! Tady se všich.. | 10.7.2018 00:45reagovat
avatar

Blbosť. Najväčšie tlaky sú v turbodieslových motoroch (kompresný pomer viac ako 15:1 + tlak turba + otvorené sanie) a tie majú jednu z najväčších životností! Všetko je to len o dimenzovaní a to ako u veľkoobjemových atmosfér, turbodieslov, tak aj u downsizingových turbomotorov!

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše