Testujeme Škodu Rapid 1,2 TSI. Věříte, že na tuto dynamiku stačí 105 koní?

 | 79 příspěvků | 3.9.2012 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Jan Kolář

To je prototyp RS, ne? :-).. | 3.9.2012 17:47reagovat
avatar

To je prototyp RS, ne? :-) I ten zvuk... Moje Fabie TSI takhle nejede ani z toho největšího kopce, zdaleka ne. A je sotva slyšet. Příjemný, pokud to takhle vylepšili, však je to nejsilnější verze :-)

Nepřihlášený Sova

Vzhuru na brzdu :) | 3.9.2012 17:48reagovat
avatar

Vzhuru na brzdu :)

Nepřihlášený Peky

Pěkně to jede, jsem moc zv.. | 3.9.2012 17:53reagovat
avatar

Pěkně to jede, jsem moc zvědavý na cenu :) I kdyby to bylo upravený, ten motor to prostě dokáže, co na tom :)

Nepřihlášený RoVi

Kdo ví, jestli to před začát.. | 3.9.2012 17:55reagovat
avatar

Kdo ví, jestli to před začátkem prodeje plní všechny emisní normy a tak. Každopádně dynamika parádní, v anketě jsem ovšem hlasoval pro ne :-)

Nepřihlášený xpert

docela jsem se pobavil, u.. | 3.9.2012 18:04reagovat
avatar

docela jsem se pobavil, u skodovky se zjevne snazi :)

Nepřihlášený HH77

To auto chci :-) | 3.9.2012 18:10reagovat
avatar

To auto chci :-)

Nepřihlášený Snowman000

Zazil som ten motor v Ibiz.. | 3.9.2012 18:23reagovat
avatar

Zazil som ten motor v Ibize, Fobii, Octavii, Yetim a aj v Leone a takto ani jeden nikdy nesiel...myslim, ze aj 1,4 TSI by mal urcite problemy...toto proste smrdi...chce to na brzdu, alebo splasit niekde Fobiu s tym istym motorom...

PS: Som zvedavy ako na tom bude spotrebovo takyto motor...

Nepřihlášený Petrklíč

105 koní to vážně není, al.. | 3.9.2012 18:28reagovat
avatar

105 koní to vážně není, ale ta péče škodovky je mi sympatická. Však se chtějí předvést celému světu.

Nepřihlášený pavproch

bodejď by to takle nejelo,.. | 3.9.2012 18:38reagovat
avatar

bodejď by to takle nejelo, dyž to -pj- má v poruše (ESP)... :-)

Nepřihlášený 8sec

105 koni a akceleruje z 0-.. | 3.9.2012 18:38reagovat
avatar

105 koni a akceleruje z 0-100km/h za 8 sekund? :P

Pre porovnanie Suzuki Swift Sport:

max. rýchlosť (km/h) 195

zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,7

objem (cm3) 1 586

max. výkon (kW/k/ot.) 100 / 136 / 6 900

max. krútiaci moment (Nm/ot.) 160 / 4 400

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Novitec

Reakce na: 105 koni a akceleruje z 0-.. | 3.9.2012 18:41reagovat
avatar

8 to nebude, ale 9 by to byt mohlo. K tomu maximalka pres 200, ale taky je to sedan. Tech 130 koniku by mohlo sedet.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený petr

a proc to nedate na valce,.. | 3.9.2012 18:51reagovat
avatar

a proc to nedate na valce, aby se zmeril vykon? Nebo to je v podminkach novinarske zapujcky zakazano?

Nepřihlášený Stf

1) Proč jste nejel změřit.. | 3.9.2012 19:00reagovat
avatar

1) Proč jste nejel změřit výkon na brzdu?

2) Škodovky (koncern obecně) mají v technických údajích menší uváděný výkon, než je ve skutečnosti (100% záležitost TDI, jak je to u benzínu nevím). Pro zákazníka je to ale příjemný bonus, takže proč nad tím zdvihat obočí. Situace naprosto opačná, než u korejských přidušených bojovníků.

3) 1,2 TSI je opravdu hodně povedený motor.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jouza

Svist je atmosfera .. a n.. | 3.9.2012 19:01reagovat
avatar

Svist je atmosfera .. a nejaka divna .. protoze 100kW by na takhle maly auto melo mit lepsi zrychleni...

Motor u Rapiďa je seriovka ... prevodovka ma narozdil od Fabie o jeden stupen navic, takze je dost mozne ze ty rychlosti jsou kratsi ... porovnejte s 6° prevodovkou v Polu. aerodinamika je take asi lepsi ... jinak souhlasim s tim ze spousta dilu byla vymenena ... ono to auto taky nekdo zajizdi a pak to nechava nasledky v interieru... jinak bych samozrejme radeji testy aut, ktere jsou primo z showroomu urcene zakaznikum a ne auta pripravovana automobilkama primo novinarum spolu s 5*hotelama ...

Nepřihlášený Martin Vitek

Před lety jsem měl vůz Lan.. | 3.9.2012 19:16reagovat
avatar

Před lety jsem měl vůz Lancia Thema, r.v. 1992, bylo to 1250 kg těžké auto s pětikvaltem a 2,8 V6 s dvouventilovým rozvodem, takže žádný divočák. Papírově měl mít 147 HP, 225 Nm a zrychlení z 0 na 100 za 8,4 s... takže nevím.... a) zrychlení, dejme tomu, b) tah na branku i ve vysokých rychlostech... to už je na zamyšlenou... ....ale obě vlastnosti najednou u takového motoru... sakra... nějak mi to nesedí...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vinco

hm, ved takto zrychluje mo.. | 3.9.2012 19:30reagovat
avatar

hm, ved takto zrychluje moja 5stupnova 1,4 CVVT 80kW atmosfera v 1300kg i30 :-)

dokonca by som povedal ze od 140km/h este rychlejsie :-D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kulhánek

Každé TSI (105) má skoro 9.. | 3.9.2012 19:31reagovat
avatar

Každé TSI (105) má skoro 90 kW....tady to ještě vylepšily.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený 8sec

Ibiza 1.2TSI 105k: Poho.. | 3.9.2012 19:37reagovat
avatar

Ibiza 1.2TSI 105k:

Pohot. hmotnosť bez vodiča (kg) 1090

Maximálna rýchlosť (km/h) 190

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9.8

Ten rapid urcite nema 105 koni. Skor 120-130.

vana

Sice nevím jak přesně měří.. | 3.9.2012 21:17reagovat
avatar

Sice nevím jak přesně měří palubní počítač, radeji bych viděl srovnání s GPS ale auto téhle velikosti a tvaru podle mě potřebuje na 210 km/h výkon nejmíň 130 koní, v tomhle s ostatními příspěvky plně souhlasím

Zobrazit reakce..

djuubis

Jezdim A3 1.4TFSI s chipem.. | 3.9.2012 22:08reagovat
avatar

Jezdim A3 1.4TFSI s chipem na 110kW a ten rapid na videu jede cca stejne, ne-li rychlejs...

Nepřihlášený papy

nekto tomu hovori hezka péče.. | 3.9.2012 22:13reagovat
avatar

nekto tomu hovori hezka péče,

ja hovorím hnusný podvodníci, ojebávači sú v tej škode.

Nepřihlášený Vincent

Nevím, těžko říct, ale hla.. | 3.9.2012 22:18reagovat
avatar

Nevím, těžko říct, ale hlasoval jsem ano. V Octavii II TDI 105 PS jsem dal 209 km/h podle GPS. Takže lehčí Rapid....proč ne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vincent

Reakce na: Nevím, těžko říct, ale hla.. | 3.9.2012 22:19reagovat
avatar

....to auto nebylo moje, diesel mi do domu nesmí :)

Nepřihlášený ENiKS

100 konova Octavia RDI (pr.. | 3.9.2012 23:38reagovat
avatar

100 konova Octavia RDI (prvni generace) okolo 210 GPS a ze superbu s ofic. maximalkou 220 jsem vytahl 246 na GPS. takze se radim na stranu tech, co rikaji proc ne :)

Kazdopadne taky se primluvim za vzeti na brzdu, pokud je to mozne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený TDi

Reakce na: 1) Proč jste nejel změřit.. | 3.9.2012 23:52reagovat
avatar

Další z řady mýtů. Naposledy testovanej Yeti v AutoTipu měl po změření 8 kW menší výkon než udávanej. Tak nešiřte fámy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený cestny.pirat

tipnem si, ze tychto '105'.. | 4.9.2012 02:08reagovat
avatar

tipnem si, ze tychto '105' bujnych koni uz na brzde bolo, a nasli sa aj tie zatulane, ktore sa stratili cestu do technickeho preukazu :o)

inac mi bolo podozrive, co za uvod to p.Janda pise, takto otvorene vychvalovat automobilky, myslel som si ze mu preplo a ide si kupit bicykel. Nastastie sa rychlo ukazalo kam tym mieri :D

krysa

1,2 TSI jedině až s novým.. | 4.9.2012 06:41reagovat
avatar

1,2 TSI jedině až s novým motorem (řemen)

Zobrazit reakce..

vana

Reakce na: 100 konova Octavia RDI (pr.. | 4.9.2012 07:03reagovat
avatar

ENiKS a podobní: aby vaše info kolik jste vytáhli maximálně bylo seriózní, museli byste doplnit i údaj o sklonu silnice a síle větru, anebo stejnou rychlost dosáhnout bezprostředně i v opačném směru. Jinak je to jen silně orientační údaj.

Rozdíl 246kmh proti 220kmh znamená za jinak stejných podmínek o 40% větší výkon.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený petous

Reakce na: 1,2 TSI jedině až s novým.. | 4.9.2012 07:09reagovat
avatar

nevím jestli bude řemen lepší než řetěz, za předpokladu, že jim řetěz přeskakuje může řemen klidně praskat, záruka kvality tam není.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Skusal som aj 63kW Fabiu T.. | 4.9.2012 07:21reagovat
avatar

Skusal som aj 63kW Fabiu TSI, aj 77kW. Ta silnejsia takto nesla a to bola lahsia. Skusal som Focus ST natuneny na 305 HP, to bolo samozrejme o inom. 2 a pol roka som jazdil so 100kW Focusom II 2.0TDCI, ani ten takto nesiel. Teraz jazdim so 107 kW FFII 2.0i, ani ten na to nema. Tomu motoru pri vahe auta odhadujem minimalne 130 - 140 koni.

Pisatelovi s i30 1.4 CVVT odkazujem, aby sa zobudil zo sna, nahanal som sa s 92kW i30 so sestkvaltom, utiekol som mu kde som chcel a ako som chcel takym sposobom, ze si chalan myslel ze mam pod kapotou 166kW motor z Focusu ST. Jazdil som aj s i30 1.4CVVT a bola to totalna slabota. Motor ako taky je na papieri super (krutiak 120 Nm od 2500 do obmedzovaca, spicka 137 Nm / 5000 rpm), v realite s autom tazkym skoro 1.3 tony to je ale bieda, stale to treba drzat pod krkom, jedine tak to ako - tak ide.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený miklucho

Reakce na: nevím jestli bude řemen le.. | 4.9.2012 07:30reagovat
avatar

Mám VW Polo 1.2 TSi 77kw kúpený 3.1.2012. Má už nový, zosilnený reťaz? Mal by byť už bez porúch? Len po naštart. studeného motora jemný klepot (po poklese otáčok na 8000) cca po dobu 1-2 min. Potom krásne ticho. Má 6500 km. Ten Rapid...neverím!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Skutby

ono vzit to na brzdu je ta.. | 4.9.2012 07:37reagovat
avatar

ono vzit to na brzdu je take trochu mimo ... na brzde jde zmerit vlastne cokoli, jen podle toho jak se nastavi vstupni parametry ... co vzit nejakyho francouze s 1,2turbinou na stejnou stolici co Rapida? porovnat - at je videt kdo umi motory ;)

karelpipa

v takovych rychlostech uz.. | 4.9.2012 08:29reagovat
avatar

v takovych rychlostech uz na vaze nezalezi, takze pokud se jim povedla aerodynamika tak max speed muze byt vyssi, nez s jinym autem se stejnym vykonem/motorem, ale nemyslim si, ze to az tak lehce klouze vzduchem, ze by to melo jet 210.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Xenob

Jestli to správně chápu, t.. | 4.9.2012 08:48reagovat
avatar

Jestli to správně chápu, tak předváděčky rapidů u dealerů ještě nejsou. Přesto předpokládám, že když tohle p. Jandovi stálo za obsáhlý článek, tak celou věc dotáhne do konce, a až předváděčky rapidů u dealerů budou, auto s touto motorizací vezme na stejné místo, jeho dynamiku změří a porovná s tímhle novinářským kusem. Protože jinak je jak ten článek tak následná diskuse jen takovým tím obvyklým domácím plkáním.

Nepřihlášený matis

neverim tomu ze to takto i.. | 4.9.2012 09:37reagovat
avatar

neverim tomu ze to takto ide,jazdim na fabii 1,2 tsi 77 kw a ta takto urcite nejde a je lahsia,maximalku som z nej dal 195 tachometrovych:)) takze toto bude nejaka blbost. A este jedna pripomienka kamos ma kiu ceed 1,6 CVVT 126 konovu a ide to rovnako ako moja fabca

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan Gutbayer

No asi takhle, moje Astra.. | 4.9.2012 11:44reagovat
avatar

No asi takhle, moje Astra 1,4 T váží 1,5 t a má 140 k. A mám dojem, že by s tímhle Rapidem byla sotva srovnatelná. Schválně natočím stejné video, abych si to porovnal. Ale IMHO už ta maximálka je divná, při téhle hmotnosti a čelní ploše by se 105 k prostě nemělo být možné dát tachometricky 210... a už vůbec ne takto snadno.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Agent

Reakce na: neverim tomu ze to takto i.. | 4.9.2012 11:45reagovat
avatar

Na 195 tachometrových jsem se kdysi dokázal dostat se služební Fabií kombi 1.4i 50kW (na 190 bez problémů, dál z mírného kopce).

Takže s tou maximálkou problém nemám, těch 105+ koní toho schpných je.

vana

Agent: jistě, taky ale neře.. | 4.9.2012 12:11reagovat
avatar

Agent: jistě, taky ale neřešíme rychlost tachometru ale auta. Což v tvém případě byly zjevně zcela odlišné údaje.

Nepřihlášený Tom

Nevěřím... 1. Vypnuté ESP?.. | 4.9.2012 14:20reagovat
avatar

Nevěřím... 1. Vypnuté ESP? 2. 0-100 km/h za 8 s? 3. Plynulá akcelerace i nad 150? 4. 0-200 hm/h za 38 vteřin? - dle mého je auto na válcích ( brzdě?)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ENiKS

vana: Vitr opravdu nejsem.. | 4.9.2012 16:30reagovat
avatar

vana: Vitr opravdu nejsem schopen nijak relevatne zmerit. S tim Superbem bylo 246 z kopce (sklon ti opet nereknu), 235 po rovince a obecne pokud je dobry tlak v pneu (davam 2.4 vzadu a 2.3 ve predu), tak se mi to povedlo dosahnout mnohokrate (vice nez 15x) na ruznych podminkach. Koneckoncu taky nevime, jak foukal vitr nebo jaka byla silnice ve videu v clanku. Ale s tim otocenim na nejblizsim sjezdu a testem v protismeru to schvalne nekdy zkusim.

Nepřihlášený Pete

Yeti ma sice horsi aerodyn.. | 4.9.2012 17:49reagovat
avatar

Yeti ma sice horsi aerodynamiku, ale se stejnym motorem jel max. cca 190. Je mozne, ze na dlouhe rovince by se jeste trochu vic rozjel, ale nechtelo se mu. Takze je mozny, ze lehci Rapid s lepsi aerodynamikou by tech 200 mohl jet... tolik muj soukromy neodborny nazor.

Nepřihlášený Roman Břečka

Proč by nedal, z kopce úpl.. | 4.9.2012 17:51reagovat
avatar

Proč by nedal, z kopce úplně v pohodě. Pane redaktore, kdybyste byl tak laskav a popsal nám místo a podmínky testu. Díky za všechny.

Nepřihlášený Lukas

Taký istý trapas ako Oktav.. | 4.9.2012 18:16reagovat
avatar

Taký istý trapas ako Oktavia RS prvej generaci všetci vieme ča sa stalo v Britanií v 2001 Autocaru. NA BRZDU !!!!!!!!!

Nepřihlášený pepa1

Nevím čemu se divíte. Když.. | 4.9.2012 19:39reagovat
avatar

Nevím čemu se divíte. Když se to auto jmenuje Rapid, tak přece nebude nějak zdechlé a jezdit pomalu, ne?

Nepřihlášený Jezdec

Kolega z práce má VW Polo.. | 4.9.2012 20:23reagovat
avatar

Kolega z práce má VW Polo 1.2TSI 77kW, a shodli jsme se oba, že tento motor v Rapidu má slyšet hvizd turba(zřejmě má vyšší tlak než běžný 1.2TSI 77kW). V Polu neslyšíté žádný hvizd turba.

100-110kW?

Nepřihlášený Shimon

Buď je to len pokus o vtip.. | 4.9.2012 21:04reagovat
avatar

Buď je to len pokus o vtip, na ktorom sa tu niekto dobre baví, alebo sú všetci takí slepí, že nevidia ten tachometer v ľavom hornom rohu. Teraz vážne neviem...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jezdec

Jaký tachometr? GPS ukáz.. | 4.9.2012 21:32reagovat
avatar

Jaký tachometr?

GPS ukázalo max 207km/h... odezva je pomalejší, vis. např. video s M5

Nepřihlášený Engl

105 koní 0-100 za 7,8 /změře.. | 4.9.2012 22:35reagovat
avatar

105 koní 0-100 za 7,8 /změřeno stopky/ dobrý vtip.Už ten zvuk něco naznačuje,takhle nezní sěriovka 1,2.Můj odhad upravená /chipnutá/ řídící jednota s větším tlakem turba.Moje BMW 140 koníků a 1210 kg tohle neudělá .

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mCZ

http://www.youtube.com/wat.. | 5.9.2012 01:07reagovat
avatar

http://www.youtube.com/watch?v=CrYCKMs6sFU

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tom

Kdyz to muze delat ferrari.. | 5.9.2012 18:49reagovat
avatar

Kdyz to muze delat ferrari, tak proc by to nedelala i skodovka. Cim dal vic lidi da na recenzenty. Neni se cemu divit.

Nepřihlášený Pavel

V práci máme 5 ks Fabii 1... | 5.9.2012 21:23reagovat
avatar

V práci máme 5 ks Fabii 1.2 TSI 77 kw a dle tachometru je dynamika sice o něco horší než na videu, ale pozor na velký rozdíl mezi rychlostí tacho a realnou dle GPS. Při porovnání na tachu 150 km/h, to samé svítín na display, ale dle GPS je rychlost 130 -134 km/h dle kusu. Verze Monte Carlo obuté na 16" kolech je nejpřesnější a ukazuje 138 km/h a samozřejmně tak působí nejospaleji, Ale napsat že 77 kw stačí je trošku na pováženou, při každém předjezdu je to naprostá tragedie, jezdit se s tím dá, ale to je tak všechno.

Nepřihlášený Petulin

Reakce na: 105 koní 0-100 za 7,8 /změře.. | 6.9.2012 21:30reagovat
avatar

Celé video je špičková počítačová simulace..:-))

Nepřihlášený MarekP

Když Autocar UK testoval p.. | 13.9.2012 06:27reagovat
avatar

Když Autocar UK testoval první generaci Fabie RS, postěžoval si tehdy redaktor, že auto dodané k testu má zcela jistě vyšší výkon, než udávaných 136 koní. Myslím si, že u Škody je to běžná praxe.

Nepřihlášený nzprx

Reakce na: Buď je to len pokus o vtip.. | 20.9.2012 21:24reagovat
avatar

Tiež som si všimol tachometer v ľavom hornom rohu a ten ukazoval omnoho nižšie rýchlosti. Všimnite si rozdiel PP/údaj vľavo hore. Napr. PP49km/h - tacho 15km/h, alebo 83km/h - 34km/h, 135/101, 162/135 atd.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený NeoCZ

Takže jak Škodovky znám, t.. | 12.10.2012 16:14reagovat
avatar

Takže jak Škodovky znám, tak to bude ne 105, ale 132 koní :D Moje HTP má mít 64 koní a má 82 koní :D

Nepřihlášený Tomáš

Podobně jel manželky Seat.. | 2.12.2012 21:44reagovat
avatar

Podobně jel manželky Seat Leon s tímto motorem. Byla radost ho řídit. Také jsem nemohl uvěřit, že má jen 105 koní. Ale bohužel...vrátil se z opravny a je to línej krám. Nový program motoru!!! Sem v šoku a nemůžeme se s tím smířit. Je rok a něco starý a má najeto 7500 km. Co máme dělat? Starý program nám prý nevrátí...zakazuje jim to VW.

Nepřihlášený titans

To video mi príde divné, a.. | 22.1.2013 18:41reagovat
avatar

To video mi príde divné, ako z valcovej brzdy, ale to je jedno. Ak si odmeriate zrýchlenie zo 100-200, tak zistíte, že to je vlastne slabý podpriemer, no a zrýchlenie 190-200 bolo nekonečné. Nechápem preto, načo toľko vzrušenia.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Andrew

Reakce na: Mám VW Polo 1.2 TSi 77kw k.. | 14.2.2013 18:05reagovat
avatar

Poslední kusy "mizerných" TSI se vyrobily někdy koncem roku 2010, takže auto koupený v roce 2012 by mělo být "v suchu". Každopádně v 6500 km to ještě nezjistíte, tyhle srandy přišly "až" po 15000 km (v mém případě zhruba při 20000 km) a hlásí se občas a jen velice krátce (1 - 3 vteřiny) opravdu výrazným a hrubým zvukem hned po startu, který okamžitě jak mávnutím kouzelného proutku zmizí. Jde jen o okamžik, než hydraulika ten řetěz dopne (ve vypnutém stavu je hydraulika neúčinná, byť po vypnutí motoru ještě nějakou dobu drží) a právě v tomhle krátkém okamžiku hrozí potenciální nebezpečí. Já osobně po výměně ujel dalších cca 15000 km a problém se zatím nevrátil (všude možně Jardové co sežrali planetu vyhrožovali s tím, že se to samozřejmě vrátí). Jinak k tématu, můj motor 1.2 TSI 77 kW v Golfu (+100 kg) takhle nejede, ale podle mě jede na víc než 100 koní (ten můj a jusk pak tenhle). Pamatuju si svoje zážitky z Focusu první generace, 1100 kg a 100 koní, proti tomu je tohle raketa. U svého bych to viděl na víc tak o 10 koní, u tohoto rapidu tak o 20.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Andrew

Reakce na: Poslední kusy "mizerných".. | 14.2.2013 18:10reagovat
avatar

A ještě dodám jednu věc - že mají tyhle jedna-dvojky (slabší i silnější verze) větší výkon než říkají tabulky se ví. O kolik je však individuální. V nějakém jiném periodiku měli Fabii na brzdě a ze 77 kW se vyklubalo 94 kW a to měli auto koupené, nikoliv půjčené na test. Teď už bohužel nikde nemůžu najít odkaz. Čili nepodezíral byach Škodovku z toho, že novinářská auta chipuje. Měli jste štěstí na kus, čas od času se nějaký takový objeví. Lepší než kdyby to bylo opačně a motory by byly slabší než se udává.

Nepřihlášený VHill

Reakce na: 8 to nebude, ale 9 by to b.. | 1.4.2013 20:15reagovat
avatar

Srovnávat 1.6 bez turba s novou 1.2 TSI je jako srovnávat hrušky s jabkama... :)

Když se podíváš pořádně, tak zjistíš, že to není 8 sekund ale 9 (kamera je zboku čili 100 není 100 ale 95 - optický klam, a navíc 95 na tacháči je v reálu 90!

Taky nikdo neví, jestli ta cesta byla z kopce a mohl mít vítr v zádech).

Tyhle silnější 1.2 TSI mají mohutný zátah od spodu, navíc rapid je lehké, malé auto s opoznání lepší aerodynamikou než kombíky a jím podobná auta s velkýma "prdelema", taky je dost známo, že motory od VW mají většinou výrobní výkon a točivý moment větší i skoro o 10 % než je udáváný...

Takže když si to všechno shrnem, prostě to je možné...

Nepřihlášený VHill

Reakce na: Další z řady mýtů. Naposle.. | 1.4.2013 20:39reagovat
avatar

Tak samozřejmě, že nikdy není nic 100%-ní, stát se může ledas co, výrobní vada, chybička při montáží atp.

Tady se prostě natrefilo na dobře zajetý motor, prázdná nádrž, karoserie typu sedan + nízká hmotnost, mohl mít paket green tec, který taký dělá svoje, když umí snížit napětí na alternátoru, čímž ulehčí práci motoru, který pak dává více výkonu na poháněná kola, dále pak pneumatiky s nižším valivým odporem taky pomáhají, cesta mohla být z kopce, vítr v zádech, v nádrži mohl být víceoktanový benzín, taky bylo vidět, že tenhle řidič umí řadit rychle atd atd atd...

Podle mě to auto tak prostě jede, to že vaše auta jedou hůř ještě neznamená že se technika nezlepšuje ba naopak, tak si zvykejte, protože rapid s tímto motorem vydrtí při akceleraci nejednu silnější oktávku!

Nepřihlášený VHill

Reakce na: Před lety jsem měl vůz Lan.. | 1.4.2013 20:47reagovat
avatar

Zvykej si! Rok 92 je už dávno pryč, dnešní moderní maloobjemové turbomotory se 4 ventily na válec ve spojení s dobře postaveným maloodporým, lehkým, malým a aerodynamickým autem dělají divy! :)

Kdyby to nebyla škoda, ale BMW, tak všichni jásají a žasnou nad tou technologickou soufrou, ale protože je to škodovka, tak jsou všichni skeptičtí...

Zamyslete se nad sebou!

Nepřihlášený VHill

Reakce na: hm, ved takto zrychluje mo.. | 1.4.2013 20:51reagovat
avatar

Tak aby ses nedivil, až ti to nějaký rapid natře...

Jsou to jen tvoje dojmy, ale kdybys stál na dráze vedle tohoto rapidu, tak se od prvních sekund budeš dívat jen na jeho zadek... :)

Nepřihlášený VHill

Reakce na: Každé TSI (105) má skoro 9.. | 1.4.2013 20:52reagovat
avatar

Tady někdo zase trošku přehání...

Nepřihlášený VHill

Reakce na: Sice nevím jak přesně měří.. | 1.4.2013 20:59reagovat
avatar

Fajn že myslíš, ale lepší je vědět!

Pochybuju, že víš jaký aerodynamický, valivý a třecí odpor má tento rapid...

Já jsem i starou Octavii Tour s 1.9TDi 74kW rozjel na 215 km/h (dle GPS)...

Nepřihlášený VHill

Reakce na: ENiKS a podobní: aby vaše.. | 1.4.2013 21:10reagovat
avatar

Správně podotýkáš info ohledně skolnu silnice a větru, ale víme snad za jakých podmínek se jelo s tím rapidem? Myslím si, že kdyby to otočil a jel stejný úsek zpět, nedosáhl by ani rychlosti 195 km/h...

Nepřihlášený VHill

Reakce na: Skusal som aj 63kW Fabiu T.. | 1.4.2013 21:23reagovat
avatar

Bohužel ti musím oznámit, že nemůžeš srovnávat turbodiesly s turbobenzínama!

Diesel začíná ztrácet dech už okolo 4 tis. ot., kdež co benzín má přinejmenším ještě další 2 tis. otáček do kterých stoupá s ještě větší ochotou!

Takže když to ty s dieslem vytáčíš na 3, tak ve 110 km/h už musíš řadit 4, jinak ztrácíš na akceleraci, kdežco s benzínem to na trojku se stejnou dynamikou vytáhneš až na 140 a to při akceleraci dělá obrovské rozdíly! A u rapidu akceleraci a maximálce pomáhá i mnoho dalších aspektů (nízká váha, malý aerodynamický odpor, nízký jízdní odpor díky green tecu atd.)

Nepřihlášený VHill

Reakce na: v takovych rychlostech uz.. | 1.4.2013 21:25reagovat
avatar

Lehký vítr v zádech a cesta z mírného kopce dělá divy! tak nesuďte, když nevíte!

Nepřihlášený VHill

Reakce na: No asi takhle, moje Astra.. | 1.4.2013 21:29reagovat
avatar

Hele sorry, ale tvoje astra těžká, velká s širokými gumami, dlouhými převody a na to jaký opel uvádí vysoký výkon, tak má tvůj motor nízký točivý moment...

Kdybys vedle sebe měl novou octavii s 1.4 TSI 103 kW, tak bys viděl jak má jet pořádná 1.4 s turbem!

Nepřihlášený VHill

Reakce na: Nevěřím... 1. Vypnuté ESP?.. | 1.4.2013 21:43reagovat
avatar

Jo a ten zvuk obtékajícího vzduchu taky dodělávali, že?

1) ESP si vypíná každý, kdo se chce rychle rozjet na jedničku, aby ho elektronika nezpomalovala!

2) 0-100 to nebylo za 8 ale něco málo přes 9 (kamera je zboku, takže když ručička opticky protíná 100, tak je ve skutečnosti na 95 a navíc tachometrových 100 je 95...!!!

3) akceleraci ve vyšších rychlostech podporuje 6 stupňová převodovka, TURBO !!!, nízká váha, aerodynamický a jízdní odpor, cesta z kopce, vítr v zádech -> takže proč ne? reálné to je...

Nepřihlášený VHill

Reakce na: http://www.youtube.com/wat.. | 1.4.2013 21:48reagovat
avatar

A nežijeme náhodou v matrixu?

Pánové! To že je tvůj bavorák línej neznamená, že jiné auto nemůže být rychlejší! Přečti si předešlé moje komenty a snad pochopíš...

Nepřihlášený VHill

Reakce na: Tiež som si všimol tachome.. | 1.4.2013 21:56reagovat
avatar

Tady má někdo delší vedení co?

Ten dodaný tacháč vlevo nahoře má zpoždění pár sekund!!!!!!

Srovnání je možné až při dosažení konstantní rychlosti, což tady byla ta maximální kdy byla odchylka cca 5 km, reálně se tedy rapid pohyboval rychlostí 205, tedy jen o 10 km/h rychleji než má uvedeno v papírech! A nejen u škodovek je známo, že auta jsou schopna rozjet se na vyšší rychlost než se udává v papírech!

A nevím, kterému člověku může vadit, že má motor o pár procent více síly než se udává v papírech!

Hrůza jak lidem všechno vadí a všude jen hledají chyby !!!!!!! :(

Nepřihlášený VHill

Reakce na: To video mi príde divné, a.. | 1.4.2013 21:58reagovat
avatar

Plně souhlasím, konečně rozumný člověk :)

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Další z řady mýtů. Naposle.. | 19.11.2013 19:10reagovat
avatar

ma fakt pravdu, VW motory maju vzdy o par koni viac... to iste aj spominane suzuki swift sport...na brzde malo cez 93Kw... staci pobehat fora a tam sa docitate ake auta boli na brzde a kolko im namerali EU auta davaju viac... btw videl som na nete(youtube) plno videjok dokonca aj ako 1.2 TSI Polo trhlo 1.6 THP 307 ci 308... taltiez tam je polo 1.2 TSI ktore tiez takto akceleruje... podla mna je to mozne... ja jazdim na fabii 1.2 HTP 12v a pokial sme mali 60 v mestach, tak som jazdieval styrku, cca 2500ot. a 70 na tachaci, odkedy je 50, tak jazdim 2200ot. a 60 na tachaci a auto je uz citelne lenivsie. najprv som si myslel, ze je to zimnymi gumami, prislo leto a nic, tak ze je to v benizne, nic... aj valce boli pretlakovane a nic... ono je fakt rozdiel ci clovek jazdi na vyzsich alebo na nizsich otackach.... Jasne, vela dielov bolo vymenenych, ale je vsetkym dobre zname, ze novinari ani iny testeri pozicane auta nesetria a preto sa zabiehavaju na vyzsiech otackach a preto je motor aj zivsi... neviem to z technickeho hladiska vysvetlit, ale je to tak... co mi davnejsie viacero ludi hovorilo... taktiez som nechcel verit, no auto ma donutilo :))

Nepřihlášený Raven

Mám tohle auto (i tento mo.. | 10.4.2015 10:34reagovat
avatar

Mám tohle auto (i tento motor) cca 1 rok a naprosto s Jandou souhlasím! Je radost s tím jezdit. Je to sice divný, ale pokořil jsem v Buchlovských kopcích i daleko silnější Audiny a Bavoráky, kteří se pokoušeli se mnou závodit ... Rapid se povedl :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Mám tohle auto (i tento mo.. | 10.4.2015 11:34reagovat
avatar

Jasne nepreháňame :-)

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše