22.11.2023 | Petr Prokopec
Japonci musí sami nejlépe vidět, kam se zejména v Evropě dostali sázkou na hybridní a bateriový pohon. Nyní si tak začínají hrát se sice pořád elektri...
21.11.2023 | Petr Prokopec
Britové dokončují vývoj jednotky, která dokáže vyprodukovat výkon odpovídající 580 motorům sloužícím k pohonu Škody Octavia. Turbodmychadlový motor sl...
24.10.2023 | Petr Miler
Letošní Velká cena USA byla emocionální horskou dráhou, a to i když v ní vlastně o nic nešlo. Z očekávaného jasného vítězství Verstappena se stalo vel...
16.10.2023 | Petr Prokopec
A teď nemyslíme výrobce nápojů, ale aktuálně nejúspěšnější stáj Formule 1. Nový motor je sice bezemisní stejně jako elektromobily, ale to by přinejmen...
22.9.2023 | Petr Prokopec
Na papíře působí jako velmi efektivní řešení a stále častěji po něm sahají i automobilky. Takže ideál? Ani ne, u moderních aut sice dobře vyhoví labor...
22.9.2023 | Petr Prokopec
Nová studie jen připomíná, jak složitý život s elektrickými auty je. A co všechno musíte dělat nebo nedělat, abyste zabránili jejich rychlé devastaci....
13.9.2023 | Petr Prokopec
Není obvyklé, aby nám automobilka dovolila až takto nahlédnout pod sukně konstrukce tak delikátního kusu techniky, značka z Molsheimu to ale udělala. ...
13.9.2023 | Petr Prokopec
V jednoduchosti je krása, na toto heslo automobilový průmysl v posledních letech rychle zapomněl. Pro některé to může být smutné zjištění, ale několik...
8.9.2023 | Petr Prokopec
Je pošetilé sázet vše na elektrický pohon v momentě, kdy spalovací auta mohou jen změnou paliva snížit celkové emise CO2 spojené se svou existencí o 7...
5.9.2023 | Petr Prokopec
To, na co se díváte, je skutečně úplně obyčejný VW Polo, žádný exotický elektromobil. I takovým vozům může nakonec pomoci nápad vědců z Fraunhoferova ...
2.9.2023 | Petr Prokopec
A není to žádné plácnutí do vody, studie zkoumala degradaci baterií více než 12 500 Tesel. Výsledky jsou pro majitele elektrických aut smutné - po 8 a...
31.8.2023 | Petr Miler
Automobilky dělají všechno pro to, abyste si od nich koupili elektromobil, stále intenzivněji prosakující informace o ekonomické obhajitelnosti jejich...
28.8.2023 | Petr Prokopec
Vysokou cenu, omezený počet dobíjecích cyklů a z toho pramenící ruinující provozní náklady. Tyto nedostatky baterií může vyřešit nápad známý z autíček...
28.8.2023 | Petr Prokopec
Kdekdo by si mohl myslet, že s tlakem na rozmach výlučně elektrických aut tento nápad zapadl, ve skutečnosti ale může udělat trhlinu právě v elektrick...
18.8.2023 | Petr Prokopec
Někteří mají obavy, že syntetická paliva zaručující minimální až nulové emise CO2 nebudou pro moderní auta vhodná, popř. budou při delším používání zp...
14.8.2023 | Petr Prokopec
Po dieselovém skandálu se Němci upnuli nejen k elektromobilitě, ale také k benzinovým jednotkám TSI. V první oblasti selhávají, v druhé pak čelí nejen...
8.8.2023 | Petr Prokopec
Jestli jsou bateriová elektrická auta pochybná, pak bateriové tahače a velké náklaďáky jsou absolutní nesmysl. Němcům trvalo 6 let, než na to přišli, ...
5.8.2023 | Petr Miler
Je to jeden z mnoha moderních pseudoúsporných nesmyslů, na který se ve stínu mnohem větších absurdit zapomnělo jako na banalitu. Teď se připomíná dosl...
3.8.2023 | Petr Prokopec
Američané se zjevně mohli snažit víc, elektrické motory mají obecně pověst skoro nezničitelných strojů. Tesla se ale rozhodla šetřit a minimálně v pří...
3.8.2023 | Petr Prokopec
Ze slova „udržitelnost” se stalo vyprázdněné moderní zaklínadlo a jako takové ho nemáme rádi. Pokud bychom se jej ale měli držet, pak spojovat ho s el...