BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou

BMW o víkendu představilo novou M6. Svou technikou nepřekvapila, v zásadě jde o dvoudveřovou M5. Jednu, pro BMW revoluční novinku ale přináší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou

13.2.2012 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW o víkendu představilo novou M6. Svou technikou nepřekvapila, v zásadě jde o dvoudveřovou M5. Jednu, pro BMW revoluční novinku ale přináší.

Měly hlasy upozorňující BMW na nedostatečně dimenzované brzdy jejich modelů divize M pravdu? No, pár lidí si na vadnutí účinku skutečně stěžovalo a pravdou také je, že u Audi a Mercedesu tento problém nepodceňovali a už dávno vyřešili karbon-keramickými brzdami. V Mnichově tuto technologii léta bojkotovali. Až doteď.

Nové BMW M6, které jsme podrobně představili už včera, dostalo ve standardu odvrtávané ocelové kotouče s hliníkovými náboji a vnitřním chlazením. Přední mají průměr 400 milimetrů, šířku 36 mm a jsou svírány šestipístkovými třmeny. Zadní kotouče mají průměr 396 mm, jsou široké 24 mm a mnohem jednodušší brzdiče jsou jednopístkové.

Zatím není známo, na kolik vyjdou, ale za příplatek bude vůbec poprvé k mání také karbon-keramika. Pravděpodobně i proto, že vůz je o plných 140 kilogramů těžší než jeho dosavadní provedení a ubrzdit 1 850 kilogramů „suché” pohotovostní hmotnosti (s běžnou posádkou a pár zavazadly to bude bezpečně přes 2 tuny) hnaných bezmála šesti stovkami koní už může být při opravdu náročné jízdě pro konvenční brzdy neřešitelný úkol.

Rozměry zadních kotoučů se až na použitý materiál v takovém případě nezmění, vpředu ale naroste průměr kotoučů na 410 milimetrů. Neméně důležité je kromě odolnosti vůči vadnutí také snížení neodpružené hmoty - objednávkou položky vedené v katalogu pod kódem 2NK ji zredukujete o nezanedbatelných 19,4 kilogramu.

Třmeny, respektive počet pístků na brzdiče se při použití karbon-keramických kotoučů nemění, jejich aplikaci ale snadno poznáte i zdálky. Sériové brzdy mají třmeny lakované tradiční modrou barvou, pokročilejší technika je zvýrazněná zlatou barvou. Jestli se příplatkové brzdy nějakým způsobem projeví také na schopnosti M6 zastavit na kratší dráze, BMW zatím neuvádí, od toho jsou ale praktické testy, aby to potvrdily nebo vyvrátily.

A ještě jedna dobrá zpráva - od července by měly být nové brzdy na přání také pro nové BMW M5 (F10).

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou - 1 - BMW M6 2012 14BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou - 2 - BMW M6 2012 15BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou - 3 - BMW M6 2012 24
Vše, co bude mít zlaté brzdiče, bude doplněné karbon-keramickými kotouči...
BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou - 4 - BMW M6 2012 39BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou - 5 - BMW M6 2012 22BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou - 6 - BMW M6 2012 38BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou - 7 - BMW M6 2012 36
...modrá bude vyhrazena pro standardní ocelové

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše