Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km

(+ videa) Accord se v USA prodával jako Acura TSX i s motorem Honda K24. Majitel ujel už více než 800 tkm, teď ji vzal test výkonu a komprese.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km

8.8.2016 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Accord se v USA prodával jako Acura TSX i s motorem Honda K24. Majitel ujel už více než 800 tkm, teď ji vzal test výkonu a komprese.

Řada lidí při koupi ojetého auta vyžaduje co nejnižší kilometrový proběh, na což trh samozřejmě reaguje a auta s nízkým číslem na tachometru nabízí. Jestli jsou kilometry na displeji pravdivé či nikoliv, je vždy otázka, a také proto se tomuto tématu často věnujeme - ukazujeme auta s až neuvěřitelným proběhem obvykle v podobně neuvěřitelném stavu.

Dnes tu máme něco trochu jiného. Nejde o auto na prodej a vlastně ani o mimořádně ojeté auto jako takové, jádro pudla je tentokrát jinde - ve stavu motoru. Základním předpokladem správného běhu spalovacího motoru je komprese ve válcích. Její pokles se projevuje sníženým výkonem, popř. úplným selháním motoru. Důležité také je, aby nebyly velké výkyvy v úrovni komprese mezi jednotlivými válci. Důsledkem nevyrovnanosti je nepravidelný chod, což vede ke zvýšenému mechanickému namáhání a prohlubování problémů. Řadu motorů ve starších autech se v takovém případě už nevyplatí zachraňovat.

Americký majitel Acury TSX z roku 2005, vozu prakticky shodného s Hondou Accord v Evropě, s ní najel 505 248 mil, tedy 813 117 kilometrů, a to údajně s původním motorem a převodovkou. V 800 tisících km ji vzal na měření komprese ve válcích a výkonu na brzdě, aby zjistil, v jaké kondici motor je. Své auto měl od novoty, což znamená 12 let konstantně kvalitní údržby a zhruba 68 tisíc najetých kilometrů ročně.

Podle servisního manuálu je minimální tlak ve válci při kompresi je 0,93 MPa a maximální dovolený rozdíl mezi válci je 0,2 MPa. Naměřeno bylo 1207 kPa na prvních dvou válcích a 1,24 MPa na druhých dvou, což je s velkou rezervou v pořádku.

Měření výkonu také dopadlo velmi dobře. 2,4l čtyřválec K24A2 má podle výrobce jako nový 153 kW (205 k) a 231 Nm, ovšem tenhle výkon platí před ztrátami v pohonném ústrojí, tedy na klice. Na kolech bylo nyní naměřeno 123 kW (164 k) a 170,3 Nm. To vypadá jako dost velká ztráta, ale ztráta v pohonném ústrojí kolem 20 % a naměřený výkon na kolech okolo 118 kW (160 k) pro tyhle motory běžný i za mnohem menšího kilometrového proběhu. Takže tenhle motor bude ve velmi dobré kondici i z tohoto pohledu.

Máte-li tedy Accord téhle generace s 2,4l čtyřválcem K24, je možné, že pokud se o něj budete starat, vydrží opravdu dlouho. Verze v evropském Accordu je navíc naladěná na nižší výkon, i když má kompresní poměr stejných 10,5:1, takže potenciál pro vysoký kilometrový proběh tu určitě je. Ale pochopitelně, dobrá údržba znamená opravdu hodně...


Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 1 - Honda Accord 800 000 km dalsi 01Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 2 - Honda Accord 800 000 km dalsi 02Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 3 - Honda Accord 800 000 km dalsi 03
Vůz těsně před měřením tlaků a výkonu

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 4 - acura tsx motor 800k km 03Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 5 - acura tsx motor 800k km 04Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 6 - Honda Accord 800 000 km dalsi 04
Tlaky ve válcích jsou naprosto v pořádku, výkon na kolech zůstává na obvyklých úrovních

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 7 - Honda Accord 800 000 km dalsi 05Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 8 - Honda Accord 800 000 km dalsi 06Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 9 - Honda Accord 800 000 km dalsi 07Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 10 - Honda Accord 800 000 km dalsi 08Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 11 - Honda Accord 800 000 km dalsi 09Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 12 - Honda Accord 800 000 km dalsi 11Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 13 - Honda Accord 800 000 km dalsi 10
Tohle auto vozí svého majitele už opravdu dlouho

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 14 - Honda Accord 800 000 km dalsi 12Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 15 - Honda Accord 800 000 km dalsi 13Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 16 - Honda Accord 800 000 km dalsi 14Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 17 - Honda Accord 800 000 km dalsi 15Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 18 - Honda Accord 800 000 km dalsi 16Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 19 - Honda Accord 800 000 km dalsi 17
Stav vozu po 800 tisících km dokonalý není, ale... také s ním nebylo a není zacházeno jako s primadonou

Zdroj: TSX travels přes Jalopnik

Marek Bednář

Diskuze 16 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše