Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km

(+ videa) Accord se v USA prodával jako Acura TSX i s motorem Honda K24. Majitel ujel už více než 800 tkm, teď ji vzal test výkonu a komprese.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km

8.8.2016 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Accord se v USA prodával jako Acura TSX i s motorem Honda K24. Majitel ujel už více než 800 tkm, teď ji vzal test výkonu a komprese.

Řada lidí při koupi ojetého auta vyžaduje co nejnižší kilometrový proběh, na což trh samozřejmě reaguje a auta s nízkým číslem na tachometru nabízí. Jestli jsou kilometry na displeji pravdivé či nikoliv, je vždy otázka, a také proto se tomuto tématu často věnujeme - ukazujeme auta s až neuvěřitelným proběhem obvykle v podobně neuvěřitelném stavu.

Dnes tu máme něco trochu jiného. Nejde o auto na prodej a vlastně ani o mimořádně ojeté auto jako takové, jádro pudla je tentokrát jinde - ve stavu motoru. Základním předpokladem správného běhu spalovacího motoru je komprese ve válcích. Její pokles se projevuje sníženým výkonem, popř. úplným selháním motoru. Důležité také je, aby nebyly velké výkyvy v úrovni komprese mezi jednotlivými válci. Důsledkem nevyrovnanosti je nepravidelný chod, což vede ke zvýšenému mechanickému namáhání a prohlubování problémů. Řadu motorů ve starších autech se v takovém případě už nevyplatí zachraňovat.

Americký majitel Acury TSX z roku 2005, vozu prakticky shodného s Hondou Accord v Evropě, s ní najel 505 248 mil, tedy 813 117 kilometrů, a to údajně s původním motorem a převodovkou. V 800 tisících km ji vzal na měření komprese ve válcích a výkonu na brzdě, aby zjistil, v jaké kondici motor je. Své auto měl od novoty, což znamená 12 let konstantně kvalitní údržby a zhruba 68 tisíc najetých kilometrů ročně.

Podle servisního manuálu je minimální tlak ve válci při kompresi je 0,93 MPa a maximální dovolený rozdíl mezi válci je 0,2 MPa. Naměřeno bylo 1207 kPa na prvních dvou válcích a 1,24 MPa na druhých dvou, což je s velkou rezervou v pořádku.

Měření výkonu také dopadlo velmi dobře. 2,4l čtyřválec K24A2 má podle výrobce jako nový 153 kW (205 k) a 231 Nm, ovšem tenhle výkon platí před ztrátami v pohonném ústrojí, tedy na klice. Na kolech bylo nyní naměřeno 123 kW (164 k) a 170,3 Nm. To vypadá jako dost velká ztráta, ale ztráta v pohonném ústrojí kolem 20 % a naměřený výkon na kolech okolo 118 kW (160 k) pro tyhle motory běžný i za mnohem menšího kilometrového proběhu. Takže tenhle motor bude ve velmi dobré kondici i z tohoto pohledu.

Máte-li tedy Accord téhle generace s 2,4l čtyřválcem K24, je možné, že pokud se o něj budete starat, vydrží opravdu dlouho. Verze v evropském Accordu je navíc naladěná na nižší výkon, i když má kompresní poměr stejných 10,5:1, takže potenciál pro vysoký kilometrový proběh tu určitě je. Ale pochopitelně, dobrá údržba znamená opravdu hodně...


Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 1 - Honda Accord 800 000 km dalsi 01Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 2 - Honda Accord 800 000 km dalsi 02Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 3 - Honda Accord 800 000 km dalsi 03
Vůz těsně před měřením tlaků a výkonu

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 4 - acura tsx motor 800k km 03Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 5 - acura tsx motor 800k km 04Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 6 - Honda Accord 800 000 km dalsi 04
Tlaky ve válcích jsou naprosto v pořádku, výkon na kolech zůstává na obvyklých úrovních

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 7 - Honda Accord 800 000 km dalsi 05Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 8 - Honda Accord 800 000 km dalsi 06Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 9 - Honda Accord 800 000 km dalsi 07Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 10 - Honda Accord 800 000 km dalsi 08Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 11 - Honda Accord 800 000 km dalsi 09Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 12 - Honda Accord 800 000 km dalsi 11Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 13 - Honda Accord 800 000 km dalsi 10
Tohle auto vozí svého majitele už opravdu dlouho

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 14 - Honda Accord 800 000 km dalsi 12Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 15 - Honda Accord 800 000 km dalsi 13Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 16 - Honda Accord 800 000 km dalsi 14Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 17 - Honda Accord 800 000 km dalsi 15Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 18 - Honda Accord 800 000 km dalsi 16Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km - 19 - Honda Accord 800 000 km dalsi 17
Stav vozu po 800 tisících km dokonalý není, ale... také s ním nebylo a není zacházeno jako s primadonou

Zdroj: TSX travels přes Jalopnik

Marek Bednář

Diskuze 16 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.