Elektrické turbodmychadlo BMW: svatý grál downsizingu?

 | 19 příspěvků | 3.11.2011 Miro Mihálik
Reagovat

goes

jaka ze je ta lziva teorie.. | 3.11.2011 16:44reagovat
avatar

jaka ze je ta lziva teorie o oteplovani? Pokud vim, vsechny i vcetne Vaska Klauzu pracuji s tim, ze oteplovani zde je. Vzdy zde bylo a asi jeste dlouho budou etapy oteplovani a ochlazovani. Neni ani sporu o tom, ze lidska cinnost ma na globalni klima negativni vliv. Neni ani sporu, ze dynamika oteplovani je za tu dobu co maji zaznamy nejvetsi. Jedine v cem ten spor je, tak v tom JAK MOC ma clovek na to oteplovani vkliv a tam jedine panuji rozdily od temer nuloveho vlivu, po takovy, ze kdyby nebyl, tak to tempo je nasobne pomalejsi.

Ale chapu, ze MM bude asi nejaky klimaticky guru a jako zrejme jako prvni popre i periodicke zmeny teploty na Zemi. No co uz, pravo na to ma. Jenom jinak povedeny clanek tim naprosto shodi.

Nepřihlášený Honza42

Podstatné je, že automobil.. | 3.11.2011 17:06reagovat
avatar

Podstatné je, že automobily se podílí jen velmi malou částí a možné úspory jsou absolutně nejkomplikovanější a nejdražší. Takže výsledek je jen vyhazování peněz.

Třeba tady elektrárna, která má spotřebu nafty jako celá ČR. A není jedna.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/energetika-paropl ynovy-golem-dk1-/p_ekonomika.asp?c=A111029_211452_p_ekonomik a_wag

Nebo přechod Německa zpět na fosilní paliva......

goes

Honza a co jako? I tak se.. | 3.11.2011 17:40reagovat
avatar

Honza a co jako? I tak se doprava se emisemi podili velmi vyznamne, to, ze je tu rada jinych zdroju znecisteni na tom prece nic nemeni. Nebo budeme resit jen toho nejvetsiho a vsechny mensi ne?

Jeste tu cekam na nekoho,kdo tu picne ten clanek o tech lodich...

proste jakekoli omezeni emisi je dobre. neni duvod vypoustet je nikde nad nutne minimum

jarka

Mě se líbí jak všichni věd.. | 3.11.2011 17:44reagovat
avatar

Mě se líbí jak všichni vědí co mají dělat a jak se má řídit klima. I v dnešní době je takřka nemožný regulovat ideálně teplotu v místnosti, no a všichni klimatologové si klidně troufají na systém o mnoho řádu složitější jako je Země :) .

Nepřihlášený Honza42

Goes: Ano, za co největší.. | 3.11.2011 17:55reagovat
avatar

Goes: Ano, za co největší peníze dosáhnout co nejmenšího, nebo ještě lépe záporného výsledku. Ty jsi přímo adept na nějakou funkci v Bruselu, tam jsou samí tací. Ale spěchej, už to nemají nadlouho.

goes

ale ty resis jenom ony abs.. | 3.11.2011 20:11reagovat
avatar

ale ty resis jenom ony absolutni hodnoty emisi, neresis to s ohledem na to, co temi emisemi ziskas. Pokud 1 kilem CO2 prevezu 1 tunu nakladu a nebo 2 kily CO2 prevezu 10 tun nakladu, tak co je lepsi? Dle tve teorie samozrejme 2 kila, protoze je to prece vice, nez 1 kilo. Na druhou stranu uz neresis, ze kdybys prvni technologii chtel prevest 10 tun nakladu, spalis 5x tolik co u te druhe. Je to na tebe uz prilis slozite na pochopeni, coz je vice nez zrejme.

Kazdopadne co se tyka Bruselu, tak ver, te prezije, takze se moc netes. A to je vec, ktera mne u lidi jako ty docela hreje. Ten pocit, jak te to zere a nic s tim nenadelas a jsi z toho frustrovany. Holt skodolibost je svine, to priznavam.

karelpipa

http://www.bux.cz/knihy/35.. | 3.11.2011 21:10reagovat
avatar

http://www.bux.cz/knihy/35347-rise-strachu.html

krasne je tam popsan ten ''velky'' vliv cloveka na počasí (a vyuzivaní dotací)

karelpipa

jej. tady se vlastne nesmi.. | 3.11.2011 21:14reagovat
avatar

jej. tady se vlastne nesmi odkazovat na jiny stranky..sorry

Nepřihlášený Honza42

Máš pravdu, tvé úvahy jsou.. | 3.11.2011 21:15reagovat
avatar

Máš pravdu, tvé úvahy jsou na mne už příliš složité, skoro bych řekl mimo mé technické chápání :=)

Ale přesto budu uvažovat, jak snížit spotřebu zahradní sekačky použitím elektricky poháněného turba v kombinaci s proměným časováním ventilů a optimalizací otáček v závislosti na výšce a hustotě porostu.

Nepřihlášený V12

Ja by som mal iny napad -.. | 4.11.2011 07:16reagovat
avatar

Ja by som mal iny napad - elektromotor pohana kompresor, ten tlaci vzduch do tlakoveho zasobnika. Na motore je hodne velke turbo s velkym turbolagom, ktory je ale kompenzovany prave stlacenym vzduchom zo zasobnika, Na prevodovke by bol pomocny vyvod pre pohon dalsieho kompresora, ktory by sa cez spojku zapinal pri brzdeni a tak premienal kineticku energiu auta na energiu stlaceneho plynu. Toto je podstatne menej narocne, nic nerotuje prisernymi otackami.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ----- Dobrota ------

Obrovsky to zvyšuje účinno.. | 4.11.2011 09:46reagovat
avatar

Obrovsky to zvyšuje účinnost motoru a proto klesá únik CO2, který je vlastně měřítkem spotřeby, tak jako metr je měřítkem délky. Zdá se, že autor článku nepochopil přínos tohoto patentu, protože nedával pozor ve fyzice při probírání Carnotova cyklu.

Napojení generátoru / elektromotoru na turbodmychadlo místo přímo na motor, umožňuje využívat důkladněji energii spalin mororu, než je tomu u běžného turbodmychadla, které jen pohání kompresor a značná část energie se nevyužije. Zároveň to zvyšuje schopnost akcelerace.

Vývoj by mohl jít dál tak, že by odpadl i motor a míst něj byla také turbína s kompresorem a uprostřed spalovací komora. Ovšem toto řešení bude mít vždy nižší účinnost než spalovací článek, který přímo vyrábí elektrickou enegii na pohon elektromotoru.

Nepřihlášený j

Dobrota: Ale přesně to, co.. | 4.11.2011 11:42reagovat
avatar

Dobrota: Ale přesně to, co popisuješ (jak ten systém vlastně funguje), se v článku objevilo - jak klady, tak i zápory. Autor nezpochybňuje, že to může mít přínosy, ale taky je třeba se zamyslet nad tím, jestli se to vyplatí třeba z hlediska možného snížení spolehlivosti oproti konvenčním řešením (pokud je systém řádově složitější, tak bude taky větší pravděpodobnost, že v něm nějaká část odejde).

Nepřihlášený ExFun

Někdo moudrý kdysi řekl "D.. | 4.11.2011 13:03reagovat
avatar

Někdo moudrý kdysi řekl "Dokonalé není když už není co přidat, ale když už není co ubrat." Samozřejmě při splnění požadavků.

Nepřihlášený petr

me to prijde, ze kdyz uz t.. | 4.11.2011 20:30reagovat
avatar

me to prijde, ze kdyz uz to znamena pruznou reakci motoru, vyssi vykon, nizsi spotrebu (vyuziti odpadni energie zlepsuje ucinnist motoru), tak se musi aspon kritizovat to, ze se to rozbije.

Protoze kdyby turbobijci priznali, ze je to dobry napad, tak by jim asi vyrostl na obliceji ohromny bedar jako trest za odklon od prave viry...

Ach jo.

Zobrazit reakce..

vana

Reakce na: me to prijde, ze kdyz uz t.. | 7.11.2011 06:24reagovat
avatar

máš pravdu jen částečně, v režimu vyššího zatížení turbo spotřebu benzínu výrazně zvyšuje

a to je ten hlavní problém

Nepřihlášený Forest

Reakce na: Ja by som mal iny napad -.. | 24.11.2011 11:49reagovat
avatar

A ted si zkus odpovedet sam - jak velky by byl ten zasobnik, pod jakym tlakem a kolik bys tam toho natlacil a jak by to pomohlo, kdyz si uvedomis, ze motor o objemu 1 litr spotrebuje pri 1000 otackach za minutu 500 m krychlovych za minutu, tedy neco malo pres 8 m3 za sekundu. Jeste mi dovol Ti pripomenout, ze pri stlacovani dochazi k zahrivani, ktere ma negativni vliv na podil kysliku v merne jednotce objemu.

vana

Forest: tos trochu ulít, s.. | 24.11.2011 15:19reagovat
avatar

Forest: tos trochu ulít, spotřeba vzduchu je ve skutečnosti tisíckrát menší než tvrdíš.

8m3 za sekundu je nesmysl už na první pohled, to by vzduch v sání musel několikanásobně překročit rychlost zvuku

vana

A mimochodem při stlačován.. | 24.11.2011 15:22reagovat
avatar

A mimochodem při stlačování podíl kyslíku v měrné jednotce objemu vzduchu roste což mi z hlediska účinnosti motoru nijak negativní nepřijde

Nepřihlášený Bulit

Ano s tím vzduchem to troc.. | 25.12.2015 20:30reagovat
avatar

Ano s tím vzduchem to trochu přehnal 1000 otáček za minutu znamená logicky 1000 litrů za minutu tedy jeden metr krychlový, /60 = 16,667 litrů za sekundu, a taky je potřeba si uvědomit že na jednu otáčku motoru jsou potřeba 2 otáčky kliky tedy výsledek podělíme dvěma a vyjde nám 8,33 litrů za sekundu patrně ti tam někde uletěla desetinná čárka. Na druhou stranu máš pravdu s tím že při stlačování dochází k ohřevu a tím rozpínání molekul kyslíku ale je potřeba přemýšlet i opačně při rozpínání se zase ochlazuje a tím se množství molekul na litr objemu zase zvětšuje, u benzínových motorů tomu pomáhá i benzín protože má vysoké výparné teplo a při vstříknutí do horkého válce se odpaří a tím ochladí okolní prostor, některé karburátorové motory dokonce trpěli na namrazu v sání při vysokých otáčkách

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše