Honda Sport Hybrid: nové systémy slibují nízkou spotřebu i sportovní zážitky

Vedle Toyoty hybridy významněji prodává i konkurenční Honda. Ta ohlásila již třetí generaci hybridní ústrojí - míří do Civicu, Insightu, Jazzu a CR-Z.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Honda Sport Hybrid: nové systémy slibují nízkou spotřebu i sportovní zážitky

13.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Sport Hybrid: nové systémy slibují nízkou spotřebu i sportovní zážitky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vedle Toyoty hybridy významněji prodává i konkurenční Honda. Ta ohlásila již třetí generaci hybridní ústrojí - míří do Civicu, Insightu, Jazzu a CR-Z.

Pokud přijde řeč na hybridní souboj mezi Hondou a Toyotou, pak vítězství půjde vždy na účet druhé jmenované značky. Stačí ostatně jen pohledět na prodloužený elektrický dojezd Priusu Plug-In nebo výkony nové generace Lexusu GS 450h, vedle nichž se malý sporťáček CR-Z může jen červenat, přestože mu letošní facelift navýšil počet koní pod kapotou. Honda si je toho ale vědoma, díky čemuž chystá hned tři nové hybridní systémy, které mají do jednoho zajistit nejen efektivnější provoz, ale i více zábavy za volantem. Od toho se ostatně odvíjí i jejich společný název.

Prvním z nich je technologie zvaná Sport Hybrid i-DCD (Intelligent Dual Clutch Drive), která u modelů Civic, Insight, Jazz a CR-Z nahradí stávající systém IMA (Integrated Motor Assist). Honda v něm sice opět hodlá skloubit elektromotor s 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem fungujícím na bázi Atkinsonova cyklu, má však jít o mnohem úspornější hnací systém. Elektromotor bude pochopitelně fungovat i jako generátor, přičemž s ústrojím japonská automobilka spřáhne dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku.

Podle Hondy by elektromotor vestavěný do převodovky v kombinaci s lithium-iontovými bateriemi měl přinést zhruba třicetiprocentní úsporu paliva ve srovnání s ostatními konvenčními hybridními systémy, jež používají jen jednu elektrickou pohonnou jednotku. Na druhou stranu, prototyp této technologie zasazený pod kapotu Jazzu zatím dosáhl jen pětikilometrového dojezdu při nejvyšší rychlosti 70 km/h. Což není mnoho ani na papíře.

Pro japonskou automobilku se ovšem jedná o nepopiratelné zlepšení, neboť až doposud technologie IMA sloužila jen k navýšení výkonu benzinového motoru a jízdu čistě na elektřinu neumožňovala vůbec. Systém Sport Hybrid i-DCD ale není jediným systémem, který Honda letos představila.

Již velmi brzy se pod kapotou Accordu Plug-In objeví technologie Sport Hybrid i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive), která kombinuje lithium-iontové baterie, nově vyvinutý benzinový motor a dva elektromotory spřažené s automatem CVT. Schopna přitom bude jízdy v několika režimech.

To samé pak umožní systém Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling - All Wheel Drive), který se objeví v příští generaci Acury RL a především pod kapotou dlouho očekávané supersportovní Hondy NSX. Ta dorazí v roce 2015, přičemž nabídne spolupráci tří elektromotorů a 3,5litrového šestiválce.


Honda Sport Hybrid: nové systémy slibují nízkou spotřebu i sportovní zážitky - 1 - Honda nove hybridy
Honda chystá rozsáhlou hybridní ofenzivu, která počítá se specifickým ústrojím pro malé, větší i sportovní modely

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.