Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Honda Sport Hybrid: nové systémy slibují nízkou spotřebu i sportovní zážitky
13.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vedle Toyoty hybridy významněji prodává i konkurenční Honda. Ta ohlásila již třetí generaci hybridní ústrojí - míří do Civicu, Insightu, Jazzu a CR-Z.
Pokud přijde řeč na hybridní souboj mezi Hondou a Toyotou, pak vítězství půjde vždy na účet druhé jmenované značky. Stačí ostatně jen pohledět na prodloužený elektrický dojezd Priusu Plug-In nebo výkony nové generace Lexusu GS 450h, vedle nichž se malý sporťáček CR-Z může jen červenat, přestože mu letošní facelift navýšil počet koní pod kapotou. Honda si je toho ale vědoma, díky čemuž chystá hned tři nové hybridní systémy, které mají do jednoho zajistit nejen efektivnější provoz, ale i více zábavy za volantem. Od toho se ostatně odvíjí i jejich společný název.
Prvním z nich je technologie zvaná Sport Hybrid i-DCD (Intelligent Dual Clutch Drive), která u modelů Civic, Insight, Jazz a CR-Z nahradí stávající systém IMA (Integrated Motor Assist). Honda v něm sice opět hodlá skloubit elektromotor s 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem fungujícím na bázi Atkinsonova cyklu, má však jít o mnohem úspornější hnací systém. Elektromotor bude pochopitelně fungovat i jako generátor, přičemž s ústrojím japonská automobilka spřáhne dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku.
Podle Hondy by elektromotor vestavěný do převodovky v kombinaci s lithium-iontovými bateriemi měl přinést zhruba třicetiprocentní úsporu paliva ve srovnání s ostatními konvenčními hybridními systémy, jež používají jen jednu elektrickou pohonnou jednotku. Na druhou stranu, prototyp této technologie zasazený pod kapotu Jazzu zatím dosáhl jen pětikilometrového dojezdu při nejvyšší rychlosti 70 km/h. Což není mnoho ani na papíře.
Pro japonskou automobilku se ovšem jedná o nepopiratelné zlepšení, neboť až doposud technologie IMA sloužila jen k navýšení výkonu benzinového motoru a jízdu čistě na elektřinu neumožňovala vůbec. Systém Sport Hybrid i-DCD ale není jediným systémem, který Honda letos představila.
Již velmi brzy se pod kapotou Accordu Plug-In objeví technologie Sport Hybrid i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive), která kombinuje lithium-iontové baterie, nově vyvinutý benzinový motor a dva elektromotory spřažené s automatem CVT. Schopna přitom bude jízdy v několika režimech.
To samé pak umožní systém Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling - All Wheel Drive), který se objeví v příští generaci Acury RL a především pod kapotou dlouho očekávané supersportovní Hondy NSX. Ta dorazí v roce 2015, přičemž nabídne spolupráci tří elektromotorů a 3,5litrového šestiválce.
Honda chystá rozsáhlou hybridní ofenzivu, která počítá se specifickým ústrojím pro malé, větší i sportovní modely
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva