Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mazda 1,5 SkyActiv-D: nový 105koňový diesel prý stlačí spotřebu pod 3,4 litru
11.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová pohonná jednotka slibuje rovněž redukci částic NOx, ochranu před samovznícením či rychlé dosažení optimální provozní teploty.
O příchodu nové generace Mazdy 2 si pomalu již šuškají i vrabci na střeše. Během březnového autosalonu v Ženevě nám přitom japonská automobilka konceptem Hazumi naznačila, jak bude chystaný model vypadat. Stejně tak jsme si ovšem mohli udělat jistý obrázek o technice, neboť pod kapotou červeného exempláře nechyběl ani nový 1,5litrový dieselový motor SkyActiv-D.
Dosud však o této pohonné jednotce nebylo známo mnoho informací. Tento stav ale Mazda nyní napravila, neboť do světa pustila pár základních dat. Víme tedy, že nový čtyřválec vychází z 2,2litrového turbodieselu, ze kterého přebírá hlavně unikátní systém vstřikování. Ten počítá s piezoelektrickými vstřikovači, které mají několik programů a mohou se přizpůsobit studenému i zahřátému motoru.
Vyjma toho ani v novém motoru nechybí keramické vložky či písty ve tvaru vejce, jež mají zabránit kontaktu paliva se stěnou válců. Souběžně s tím byla vyřešena ochrana před nežádoucím samovznícením, kdy k otevření výfukových kanálů dochází během fáze sání. Tím zároveň Mazda zajistila, aby se motor mnohem rychleji dostal do optimální provozní teploty.
Mimo to nechybí variabilní geometrie lopatek turbodmychadla, filtr pevných částic, regenerace brzdové energie, systém start/stop či technologie EGR redukující zejména emise NOx. Jejich přesnou míru sice neznáme, v případě CO2 by však neměla být překročena hodnota 90 gramů na kilometr, tedy ekvivalent nějakých 3,4 l/100 km.
Tím nám ovšem informační tok začíná vysychat, zmínit již můžeme pouze vyšší kompresní poměr nového motoru ve srovnání s tím dárcovským. Zatímco totiž Dva-dvojka disponuje poměrem 14,1:1, 1,5litrový čtyřválec dostal do vínku poměr 14,8:1. A to hlavně díky svému menšímu objemu.
Vzhled nové Mazdy 2 (zde na neoficiálních ilustracích) stále není jasný. Technika pod kapotou se však již začíná rýsovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 10 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva