Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu

Legendární diesel má pověst velkého držáku, v autě s nájezdem blížícím se 1 milionu kilometrů koupeném za necelých 6 tisíc korun ale nelze čekat zázraky. Přesto zdaleka nejde o šrot.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu

11.2.2020 | Mirek Mazal

Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Legendární diesel má pověst velkého držáku, v autě s nájezdem blížícím se 1 milionu kilometrů koupeném za necelých 6 tisíc korun ale nelze čekat zázraky. Přesto zdaleka nejde o šrot.

Ceny ojetých aut na britském trhu s postupujícím věkem a najetými kilometry klesají prakticky k nule. Za částky, které u nás chtějí prodejci polorozpadlých Felicií, se na ostrovech dá koupit leccos zajímavého. My jsme se tak díky nadšencům z Car Throttlu, kteří takto levná a současně zajímavá auta rádi kupují, můžeme podívat na to, v jakém stavu opravdu jsou. Posledně takto prošel inspekcí svého druhu nejlevnější Mercedes S v Británii, tentokrát rozpočet stačil jen na laciné Audi. Stříbrná A4 stála jen 200 liber (5 900 Kč), takže mnoho od ní opravdu čekat nešlo.

Symbolická cena byla dílem hlavně enormního nájezdu - vůz zvládl od roku 2003 najet přes 869 tisíc kilometrů. Ujel tak ekvivalent necelých 22 rovníkových cest kolem světa, což se podepsalo hlavně na stavu interiéru. O to zajímavější je, v jakém stavu je po takovém nájezdu mechanika, hlavně pak pohonné ústrojí.

Dražší pneumatiky Michelin hned v úvodu naznačily, že se někdo o A4 staral vcelku poctivě a na servisu nutně nešetřil. Brzdy zůstaly v relativně dobré kondici, i když destičky a kotouče byly samozřejmě mnohokrát vyměněny. Bude potřeba nahradit zadní popraskané pružiny, to po 17 letech a 869 tisících km ani moc nepřekvapí. Auto zkoumající mechanik byl překvapen čistou karoserii prostou rzi nebo jiných známek rychlého stárnutí. Koroze se pustila do výfuku, ovšem opět nic nadstandardního vzhledem k předchozí službě dnes laciné ojetiny.

Inspekce pokračovala pohledem do motorového prostoru dieselového čtyřválce 1,9 TDI, která přinesla největší překvapení. Pohonná jednotka sama se zdá být naprosto fit a i problémů s její příslušenstvím je poskrovnu. Drobné nedostatky nestojí za řeč, jedinou větší komplikací byl po léta nečištěný ventil EGR sloužící k slouží k recirkulování výfukových plynů. Stačilo jej ale vyčistit a bylo po potížích.

Horší to je s druhou podstatnou vadou na příslušenství motoru, kterou identifikovala počítačová diagnostika. Ta upozornila na problém s klimatizací a nemýlila se - děravý chladící oběh by bylo vhodné opravit, cenu technik odhadl na více než 100 liber (3 tisíce Kč). Spolu s detekovanými potížemi předních senzorů airbagů to ale byla jediná dramatičtější výtka.

Spolu s výměnou pružin a několika dalšími drobnostmi by uvedení auta do spolehlivě provozuschopného stavu, ve kterém by prošlo i technickou kontrolou, přišlo na 1 520 liber (45 900 Kč), což na jednu stranu (zvlášť v kontextu cenou vozu) není úplně málo, na tu druhou to ale nejlépe ukazuje, jak kvalitní auta z přelomu tisíciletí byla - už dost moderní na to, aby byla velmi trvanlivá a zároveň nepříliš moderní na to, aby proudění výfukových plynů v každém ze svodů hlídala pětice senzorů, z nichž selhání každého přepne vůz do nouzového režimu. A znovu se ukázal jeden z důvodů popularity motoru 1,9 TDI - stačí mu pravidelný servis a trocha ohledů, aby vydržel fungovat klidně přes 1 milion kilometrů.


Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 1 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 01Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 2 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 02Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 3 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 03Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 4 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 04Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 5 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 05Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 6 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 06Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 7 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 07Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 8 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 08

Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 9 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 01Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 10 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 02Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 11 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 03Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 12 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 04Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 13 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 09Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 14 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 05Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 15 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 06Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 16 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 08Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 17 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 10Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 18 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 09Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 19 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 10Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 20 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 11Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 21 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 12Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 22 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 13Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 23 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 14Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 24 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 12Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 25 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 13Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 26 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 14
Prohlídka extrémně ojetého Audi dopadla nad očekávání, vzhledem ke kupní ceně necelých 6 tisíc korun je auto hlavně technicky v nečekaně dobrém stavu

Zdroj: Car Throttle@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.