Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu

Legendární diesel má pověst velkého držáku, v autě s nájezdem blížícím se 1 milionu kilometrů koupeném za necelých 6 tisíc korun ale nelze čekat zázraky. Přesto zdaleka nejde o šrot.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu

11.2.2020 | Mirek Mazal

Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Legendární diesel má pověst velkého držáku, v autě s nájezdem blížícím se 1 milionu kilometrů koupeném za necelých 6 tisíc korun ale nelze čekat zázraky. Přesto zdaleka nejde o šrot.

Ceny ojetých aut na britském trhu s postupujícím věkem a najetými kilometry klesají prakticky k nule. Za částky, které u nás chtějí prodejci polorozpadlých Felicií, se na ostrovech dá koupit leccos zajímavého. My jsme se tak díky nadšencům z Car Throttlu, kteří takto levná a současně zajímavá auta rádi kupují, můžeme podívat na to, v jakém stavu opravdu jsou. Posledně takto prošel inspekcí svého druhu nejlevnější Mercedes S v Británii, tentokrát rozpočet stačil jen na laciné Audi. Stříbrná A4 stála jen 200 liber (5 900 Kč), takže mnoho od ní opravdu čekat nešlo.

Symbolická cena byla dílem hlavně enormního nájezdu - vůz zvládl od roku 2003 najet přes 869 tisíc kilometrů. Ujel tak ekvivalent necelých 22 rovníkových cest kolem světa, což se podepsalo hlavně na stavu interiéru. O to zajímavější je, v jakém stavu je po takovém nájezdu mechanika, hlavně pak pohonné ústrojí.

Dražší pneumatiky Michelin hned v úvodu naznačily, že se někdo o A4 staral vcelku poctivě a na servisu nutně nešetřil. Brzdy zůstaly v relativně dobré kondici, i když destičky a kotouče byly samozřejmě mnohokrát vyměněny. Bude potřeba nahradit zadní popraskané pružiny, to po 17 letech a 869 tisících km ani moc nepřekvapí. Auto zkoumající mechanik byl překvapen čistou karoserii prostou rzi nebo jiných známek rychlého stárnutí. Koroze se pustila do výfuku, ovšem opět nic nadstandardního vzhledem k předchozí službě dnes laciné ojetiny.

Inspekce pokračovala pohledem do motorového prostoru dieselového čtyřválce 1,9 TDI, která přinesla největší překvapení. Pohonná jednotka sama se zdá být naprosto fit a i problémů s její příslušenstvím je poskrovnu. Drobné nedostatky nestojí za řeč, jedinou větší komplikací byl po léta nečištěný ventil EGR sloužící k slouží k recirkulování výfukových plynů. Stačilo jej ale vyčistit a bylo po potížích.

Horší to je s druhou podstatnou vadou na příslušenství motoru, kterou identifikovala počítačová diagnostika. Ta upozornila na problém s klimatizací a nemýlila se - děravý chladící oběh by bylo vhodné opravit, cenu technik odhadl na více než 100 liber (3 tisíce Kč). Spolu s detekovanými potížemi předních senzorů airbagů to ale byla jediná dramatičtější výtka.

Spolu s výměnou pružin a několika dalšími drobnostmi by uvedení auta do spolehlivě provozuschopného stavu, ve kterém by prošlo i technickou kontrolou, přišlo na 1 520 liber (45 900 Kč), což na jednu stranu (zvlášť v kontextu cenou vozu) není úplně málo, na tu druhou to ale nejlépe ukazuje, jak kvalitní auta z přelomu tisíciletí byla - už dost moderní na to, aby byla velmi trvanlivá a zároveň nepříliš moderní na to, aby proudění výfukových plynů v každém ze svodů hlídala pětice senzorů, z nichž selhání každého přepne vůz do nouzového režimu. A znovu se ukázal jeden z důvodů popularity motoru 1,9 TDI - stačí mu pravidelný servis a trocha ohledů, aby vydržel fungovat klidně přes 1 milion kilometrů.


Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 1 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 01Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 2 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 02Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 3 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 03Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 4 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 04Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 5 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 05Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 6 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 06Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 7 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 07Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 8 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 08

Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 9 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 01Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 10 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 02Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 11 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 03Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 12 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 04Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 13 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 09Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 14 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 05Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 15 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 06Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 16 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 08Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 17 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 10Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 18 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 09Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 19 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 10Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 20 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 11Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 21 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 12Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 22 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 13Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 23 - Audi A4 19 TDI 2003 869 tisic km stav 14Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 24 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 12Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 25 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 13Nadšenci koupili auto s motorem 1,9 TDI s 869 tisíci km a ukázali, v jakém je stavu - 26 - Audi A4 2003 s najezdem 869 tisic km 14
Prohlídka extrémně ojetého Audi dopadla nad očekávání, vzhledem ke kupní ceně necelých 6 tisíc korun je auto hlavně technicky v nečekaně dobrém stavu

Zdroj: Car Throttle@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše