Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Experti rozebrali akumulátor nové Tesly Model 3. Podívejte se, co objevili
7.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tesla Model 3 už se dostává do rukou relativně běžných zákazníků už několik měsíců, její akumulátor ale dosud nikdo pořádně neprozkoumal. Teď se to stalo a celá rozborka je velmi poučná.
Srdcem jakéhokoliv elektrického zařízení je baterie. Pro elektromobil je akumulátor nejdůležitější část, protože poskytuje energii na pohyb vozu mezi dobíjecími stanicemi. Faktický dojezd je kvalitativně určující faktor sledovaný každým potenciálním zákazníkem. Zásoba energie tedy musí vydržet co nejdéle, po vybití je žádoucí co nejrychlejší nabíjení a tento cyklus musí baterie bez ztrát absolvovat co nejvícekrát.
Vyvinout dobrou baterii a hlavně elektroniku, která se stará o její zdraví, je složitý proces. Vyžaduje know-how a zkušenosti, které jsou v dnešním automobilovém průmyslu ceněny zlatem. Podle videa expertů z EVTV Motor Verks je tohle přesně to, co Tesla má a co je její největší devizou. Zdrojem baterie byl nabouraný Model 3 a podle autora videa připomínalo jeho zkoumání pitvu ztroskotané kosmické lodě z jiné galaxie.
Z videa vyplývá několik klíčových faktorů. Zásadní informací je, že obslužná elektronika je součástí baterie. Obsahuje DC-DC měnič, nabíječku, regulátor systému řízení baterie, rozvodovou skříň a ochranný hardware. Vše je umístěno u sebe pod velkým krytem, na rozdíl od Modelu S, kde jsou tyto díly rozmístěny po celém autě. Naznačuje to velký pokrok v konstrukci nejnovější Tesly. Kromě pohonných jednotek a elektroniky palubního systému má vše podstatné umístěné jako součást baterie, která je zcela odlišná od Modelu S.
Samotný akumulátor jako takový je proti běžným lithiovým bateriím na vysoké úrovni. Jack Rickard z EVTV Motor Verks si myslí, že je na nejpokrokovější úrovni vůbec. Model 3 používá větší moduly než ostatní Tesly. Samotnou baterii tvoří čtveřice dlouhých pásů s elektrickými články - dva vnější mají 23 článků a dva vnitřní o 25. Menší moduly váží 86,6 kg, větší 93,9 kg.
Detailní rozborka ukázala, že kontrola systému správy baterií používá vlastní mikročipy vyrobené výhradně pro Model 3. Okolo těchto komponentů není mnoho dostupných informací, ale americký výrobce elektromobilů tvrdí, že si čipy vyrábí svými silami.
Integrace součástek k baterii do kompaktního balení by mohlo Tesle posloužit jako univerzální platforma pro další modely. Jestli tento základ bude využit k vývoji dalších vozidel, zatím není jasné, ale je to možná cesta do budoucna. Každopádně je vidět, že u Tesly se na věcech pro elektromobily nejpodstatnějších stále pracuje a výsledky dokáží zaujmout i lidi, kteří už viděli kde co. Jen škoda, že firma nemá kapacitu na podobné piplání jiných aspektů svých aut - zejména potíže s kvalitou ji dokola škodí...
Nejdůležitější část elektromobilu rozebrali pánové z EVTV Motor Verks. Nezapomněli se u toho natáčet na kameru
Zdroj: Jack Rickard@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 37 minutami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva