Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Porsche dál kouzlí s aerodynamikou. Podívejte se, co si patentovalo pro 911
28.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aktivní aerodynamika se rozmáhá i mezi silničními auty a Porsche je se svým ikonickým modelem též na palubě. Specifika si vyžádala vlastní patent.
Auta od Porsche platí za jedny z aerodynamicky nejvíce efektivních strojů světa. Díky tomu a nízké hmotnosti nikdy nepotřebovala extrémní výkony, aby byly extrémně rychlá, jenže konkurence nespí a pevné aerodynamické prvky už chvíli nestačí k dosažení těch nejlepší výsledků. Z aktivních prvků jsme dosud u Porsche mohli vidět různě výsuvná a nastavitelná křídla na zádi, nyní se ukazuje, že Porsche pracuje na novém aktivním difuzoru pro svůj nejslavnější model, 911.
Odhalují to patentové obrázky, zveřejněné americkým patentovým úřadem. Podle dostupných informací byla žádost o patent podána v září loňského roku. Obrázky byly zveřejněny během včerejška a rychle míří k jádru věci - jakékoliv zařízení v dolní části zadního nárazníku Porsche 911 musí být velmi kompaktní, protože tu kvůli motoru a výfukům opravdu není místa nazbyt.
Nedíváme se tedy na první aktivní difuzor, jak i žádost Porsche přiznává. Existující aktivní difuzory jsou podle Porsche „na instalaci a integraci do podvozku příliš velké”. Proto navrhuje nový design, založený na klapkách s konkávní vnitřní stranou. Ve chvílích, kdy by se nepoužíval, splynul by difuzor s dolní částí nárazníku. V případě vyklopení by efektivně prodloužil záď a tak snížil její odpor vzduchu, resp. přesněji podtlak, který se za zádí auta při jízdě vytváří.
Možností instalace je vícero, podle toho, kde jsou umístěny koncovky výfuků. V případě koncovek v rozích vozu by byla jedna delší klapka uprostřed, jak ukazuje jeden z obrázků. U verzí se středovými koncovkami by záď dostala dvě klapky, které by mohly být ovládány individuálně. Teoreticky by bylo možné rozpůlit i dlouhou klapku uprostřed, ovšem o tom se dostupné informace nezmiňují.
Samozřejmě, žádost o patent ještě neznamená, že se takového zařízení na vozech Porsche dočkáme. Příští generaci 911 by ale něco takového mohlo slušet, a a to jak špičkovým modelům GT, tak třeba i „obyčejným” Carrerám, které by se tak mohla dále vyhýbat velkým křídlům na zádi. Kdy přesně uvidíme klapky v místě difuzoru, ukáže čas, čekejme ale horizont několika let.
Takhle nějak má vypadat aktivní difuzor u Porsche
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch