Home > Rubriky a sekce > Technika > Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody > Diskuzní fórum
Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody
| 110 příspěvků | 17.10.2017 Marek Bednář
Reagovat
Nepřihlášený Backmen | Tak jesem si přečetl část.. | 17.10.2017 19:28 | reagovat |
![]() | Tak jesem si přečetl část článku po:tříválec nemá stálý výkon od volnoběhu do maximálních otáček a větší blábol jsem ještě nečetl!!! Mám motocykl s tříválcovým motorem a jeho křivka výkonu je lineární po celou dobu od volnoběhu po maximum. I odborníci tvrdí,že každý dvou nebo čtyřválec MÁ někde výkonovou díru!!!!Tříválec nikoli. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Ani seneptej | Reakce na: Tak jesem si přečetl část.. | 17.10.2017 19:35 | reagovat |
![]() | Jak můžeš motorku srovnávat s autem? :-))) | |
Nepřihlášený Imrich | Já,nejsem nejlepší odborník.. | 17.10.2017 19:56 | reagovat |
![]() | Já,nejsem nejlepší odborník na motory ale větší blbosti jsem snad nečetl.Ten člověk co tohle napíše promiňte,Vy jste,ale hloupý člověk. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jarda56 | Reakce na: Já,nejsem nejlepší odborník.. | 17.10.2017 20:02 | reagovat |
![]() | A nechtěl bys to své tvrzení, Imrichu, zdůvodnit? Proč jsou to blbosti? Proč je autor hloupý člověk? V čem nemá pravdu? Mně se naopak článek zdá logický a správný. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený .. | Pokud mám na výběr ,ta.. | 17.10.2017 20:06 | reagovat |
![]() | Pokud mám na výběr ,tak to nekoupím. | |
Nepřihlášený Jan | Opět hloupá reklama Škodov.. | 17.10.2017 20:06 | reagovat |
![]() | Opět hloupá reklama Škodovky........ Tento hloupý článek je jen reklama na super motor Škodovky. Já se jen divím, že existují i jiné auta než Škodovky a potažmo celý koncern, když jsou to ve všech testech nejlepší auta. Tak si říkám, co jsou to za hlupáci ti, co kupují auta jiných značek. Autoforum = automobilová žumpa. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Kanár | Když je méně válců lépe, t.. | 17.10.2017 20:12 | reagovat |
![]() | Když je méně válců lépe, tak proč kurňa nedávají dvouválce a nebo jednoválec ....hehehehehehe A je po rozumech, že? Když slyším, jak šlape 6 válců v mém Sharanu, tak mi nikdo nějaký tříhrnkový pamotor neprodá, ani kdybych měl chodit pěšky !!! | |
Nepřihlášený Matěj | No a opět se autor otírá o.. | 17.10.2017 20:14 | reagovat |
![]() | No a opět se autor otírá o motor 0,9 Tce od Renaultu. Jsem majitele uvedeného motoru v Dacii a po " zatím " ujetých 30.000 km na něm nevidím žádné chyby. Motor pracuje svižně, bezporuchově a musím říct, že se za něj vůbec nestydím ( zrychlení víc než super ) . Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 5,7 l a to opravdu nejezdím pomalu. Místo řečí je dobré si tento motor vyzkoušet v praxi ( né ho jen nastartovat a psát bláboly) .
No ještě , že má rád autor škodovky protože 3 válec 1,0 TSI je povedený , ale oproti 0,9 Tce doposud neodzkoušený, tak držím palce | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Karel | Reakce na: Tak jesem si přečetl část.. | 17.10.2017 20:22 | reagovat |
![]() | Nemas nahodou Triumph? Nedavno tu byla diskuze jak je mozny, ze jejich 3 valce jsou naprosto paradni, nevibruji, tahnou skoro jak dvouvalce a vytaci se skoro jak ctyrvalce a do auta nejsou schopni vyrobit poradny trihrnek. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Nackmen | Reakce na: Nemas nahodou Triumph? Ned.. | 17.10.2017 20:33 | reagovat |
![]() | Jo mám Triumph tiger ročník 2004 a lepší motor jsem pod sebou neměl. A autorovi článku chci vzkázat:Motor je pořád moror.Ať je v autě nebo v motorce!!! | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený PavelG | Pořád nemohu spočítat, jak.. | 17.10.2017 20:34 | reagovat |
![]() | Pořád nemohu spočítat, jak jsou u 3 válcového motoru rozloženy čtyři takty.Přitom jen jeden takt je pracovní. Ať dělím jak chci, nejde mi to. U Wartburgu to šlo, ale to byl 2 takt... | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Pavel | Mě také vůbec nejde do hla.. | 17.10.2017 21:18 | reagovat |
![]() | Mě také vůbec nejde do hlavy, jak se můžou rozdělit 4 takty do 3válcového motoru. Ať raději vymyslí dvouválcový 4taktní motor. Ten musí jet klidněji, než 3válec. Mimochodem, kultivátory jsou 4taktní jednoválce a také jezdí. Nebo moped auta. To jsou dokonce naftové dvouválce, ale souběžné ! Ty se ale už třepou, jak ratlík. Opravdu bych zkusil 4taktní 2 válec. To musí fungovat určitě. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Fabi | Reakce na: Pořád nemohu spočítat, jak.. | 17.10.2017 21:24 | reagovat |
![]() | Pavle motor sice mám 4 doby ale funguje to i na 3 válci stačí se jen trochu zamyslet. Jinak to co tu autor píše možná na tom něco bude ale většina věcí co jsem tu četl není tak úplně pravda aspoň u mého japonského motoru výkonu má dost na 1.0 43kW rozjezdy plynulé až do 120 km /h pak to začne trochu ztrácet jel jsem sním i 180 na 12 let staré auto mi to přijde slušné 0-120 za 15 sekund vibrace žádné a plynule to jede tak neví že je Renault sra#ka se ví nemluvě o vw a dalších jiných vozech | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Imrich | Já vám to zdůvodním úplně.. | 17.10.2017 21:29 | reagovat |
![]() | Já vám to zdůvodním úplně jednoduše, dnes už je úroveň motoru stavěná na úplně jiném vývoji nemůžeme se vůbec bavit o nějaké vybracni spirále,kdy tři válcový motor má zvlášť vyváženou vačkovou hřídel a poměrne časování ventilů.Samotne dochlazování turba po ujetí několika kilometrů vyjma je a dořešení rozvodu kdy se používá gumový řemen v olejové lázni.Nejlepe přiblížen u motoru Purtech.Motory TSI koncernu trochu zaspali ,ale zdá se že i jejich litrový motor který je montován do Octavie a rapidu se teď velmi povedl snižuje se co 2 a narostl výkon a na úkor spotřeby. | |
Nepřihlášený Jarda | Dobrý den všem, v roce 201.. | 17.10.2017 21:29 | reagovat |
![]() | Dobrý den všem, v roce 2016 jsem měl možnost koupit za velmi výhodných podmínek BMW 318i, rok výroby 2016, právě s 3-válcovým motorem (1499 cm3) a automatickou převodovkou. Rozhodoval jsem se mezi Škoda Superb 1.6 a tímto vozem, chtěl jsem ale na české reálie něco menšího než Superb a stále pohledného. Cena byla pro mě kupodivu velmi srovnatelná, BMW 318i je velmi povedený a hezký vůz a po testovací jízdě jsme se pro něho nadchl a pro tento koncept. Věděl jsem o novém 3-válcovém motoru, se kterým ani dnes nejsou dlouhodobé zkušenosti a velmi jsem váhal. Vedl jsem dlouhé diskuse s pracovníky BMW, studoval na internetu, ale jízdní vlastnosti mě mile překvapily. Dnes mám najeto kolem 22 000 tisíc km a musím říci, že volba byla opravdu dobrá. A mohu srovnávat se služebním Superbem 1.8 automat, což je také velmi dobrý vůz a mé BMW v ničem nezaostává, spíše naopak - pružnost motoru (ověřeno v Pyrenejích), nízká spotřeba (kolem 6 l dlouhodobě). Ano, není to závodní vůz, ale pro výborný pocit z jízdy normálním řidičům opravdu stačí. Domnívám, že na hodnocení těchto motorů je ještě trochu brzy, i když v mnohém možná s autorem článku souhlasím, nicméně nic není dokonalé. | |
Nepřihlášený CZ869 | Volte KSČM a nebudete čeka.. | 17.10.2017 21:32 | reagovat |
![]() | Volte KSČM a nebudete čekajic ve fronte před Mototechnou řešit chujoviny!!!
| |
Nepřihlášený Michal | Uz na stredni skole uci, z.. | 17.10.2017 22:03 | reagovat |
![]() | Uz na stredni skole uci, ze to co se pohybuje je pist a ne valec.. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Rad | Díval jsem se na to video.. | 17.10.2017 22:16 | reagovat |
![]() | Díval jsem se na to video u článku a má to takovej ten pěknej ryčnej wartburgovskej zvuk. Akorát s sebou ten super hyper moderní strojek na volnoběh pod kapotou tak švihácky nemrská ze strany na stranu. Jóó k úplné dokonalosti tomu chybí ty náhodné výbuchy. Koneckonců s tím 1.2 htp se taky dalo jezdit, tak proč by to nemělo jít s litrovým motorem s turbem. Je to jenom základní motor, takže očekávání by tomu měla odpovídat. | |
Nepřihlášený Zdeněk | Srovnání motorů 1.2 TSI/TF.. | 17.10.2017 22:46 | reagovat |
![]() | Srovnání motorů 1.2 TSI/TFSI a 1.0 TSFI v provozu: Zkušenosti: Audi A1,1.2 TFSI 63 kW 5 rychlostí v 15000 km - klepání rozvodového řetězu. Golf 7,1.2 TSI 63 kW, 5 rychlostí ve 4000 km bylo nutno dolít 1 litr oleje a při každých dalších 7000 km nutno dolít další 1 litr oleje /dle výrobce vše v normě/. Golf 7, 1.2 TSI 81 kW, 6 rychlostí, najel jsem jen 8000 km, oproti předchozím - dobrý motor. Audi Q2, 1,0 TFSI, 85 kW,6 rychlostí, s tímto autem jsem zatím najezdil 11000 km a ve srovnání s motory TSI se mi jeví výrazně lepší. - nižší spotřeba / na dálnici při dodržování jízdních limitů cca o půl litru na 100 km, na ostatních komunikacích a ve městě cca o 1 litr nižší spotřeba/ Motor je tichý, výkonovou díru nepozoruji, žádné vibrace, pouze lehké při vypínání motoru. Jedná se ve všech případech o nový vůz. Neztotožňuji se s autorem tohoto článku, kde srovnává přímo motory 4 válce a 3 válce v koncernu VW | |
Nepřihlášený Dvouvalec | Reakce na: Mě také vůbec nejde do hla.. | 17.10.2017 22:57 | reagovat |
![]() | Dyť benzínový dvouvalce jsou tu s námi dlouho ? | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Milan | Reakce na: No a opět se autor otírá o.. | 18.10.2017 06:07 | reagovat |
![]() | Jsem též majitelem 0.9 tce v cliu. Motor je naprosto v pořádku. To co jsem od něho očekával mi dává naprosto s přehledem. Spotřeba podle stylu jízdy, většinou 5.2-5.7 ale není problém na dálku jet za 4.5-5. Když se s tím motorem naučí člověk jezdit tak se odmění slušnou dynamikou, pružnosti i spotřebou. Co se týče hluku a vibrací tak doporučuji autorovi textu si dojít na ušní a nebýt zakomplexovaný škodofil k tomu! Měnil jsem toto Clio za Superba 1.9 TDI PD a tam bylo vibrací a hluku. | |
Nepřihlášený Skeptik | Mám obavu, že důvod montov.. | 18.10.2017 06:37 | reagovat |
![]() | Mám obavu, že důvod montování tříválců do aut nejsou limity emisí (na ty se automobilky jen vymlouvají), ale peníze. Výroba malého motůrku je levnější a lze vyrábět jen jeden motor pro všechny typy aut, vybaví se jen jiným turbem. | |
Nepřihlášený petr tichý | mám tříválec ve fabii 1,4p.. | 18.10.2017 06:44 | reagovat |
![]() | mám tříválec ve fabii 1,4pdi anemužu si ho vynachválit je sice hlučný ale i rychlý, spotřeba 5l a už najeto220000 aten článek je blábol pa. | |
Nepřihlášený Petr | Dekuji nechci, radsi zusta.. | 18.10.2017 07:46 | reagovat |
![]() | Dekuji nechci, radsi zustanu u sveho BMW M3, prubeh motoru krasny a vykonu na rozdavani, s timhle si nedokazu predstavit jezdit. Cela situace s downsizingem je smutna. Ti co chvali motor 1.0 nebo 0.9 by se meli probrat a koupit neco poradneho. Kdyz nebude odbyt, nebudou tyhle orezavatka vyrabet. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Ram | Dvouválec používá Fiat a j.. | 18.10.2017 07:53 | reagovat |
![]() | Dvouválec používá Fiat a je to teda mazec to musel vymyslet idiot.Jinak spotřeba phm u těchto motorů není nic zázračného stejně tak jízdní výkon.A životnost???Stačí se podívat na konstrukci kde je vše minimalizováno kvůli tření což přinese větší měrný tlak na na ojniční a kliková ložiska,zvihátka ventilů a podobně.Materiály už zas takový pokrok neudělaly a vše se šidí aby se ušetřilo.A navíc tyto motory se nedají generálkovat pouze výměna kus za kus. | |
Nepřihlášený Radmen | Reakce na: Jo mám Triumph tiger ročník.. | 18.10.2017 08:09 | reagovat |
![]() | Přesně tak, mám Triumph Tiger 1050 (2007). Když jsem se na něm poprvé svezl, okamžitě si mě ten motor získal a musel jsem ho prostě mít! | |
Nepřihlášený Antonín | To by mne zajímalo, kam EU.. | 18.10.2017 08:17 | reagovat |
![]() | To by mne zajímalo, kam EU utápí ty eura z pokut automobilek. | |
Nepřihlášený Karborundum | Hm, Bednář... Chce se mi z.. | 18.10.2017 08:38 | reagovat |
![]() | Hm, Bednář... Chce se mi zvracet | |
Nepřihlášený blue.sun | Pisálek Bednář míchá hrušk.. | 18.10.2017 09:06 | reagovat |
![]() | Pisálek Bednář míchá hrušky s jablky, zejména co se týká výkonových charakteristik a projevu motoru. To, že oproti o chloupek objemnějším čtyřválcům působí litrové motory mdle a nevyrovnaně, vážně není třemi válci. Je to jen a pouze tím, že objem motoru už je pod rozumnou hranicí pro danou výkonovou kategorii. Dokud totiž nezačne foukat turbo, má člověk k dispozici jen litrový motor. Ten už z principu prostě nemůže v těžším autě jet, takže je nutné ho držet trošku pod plynem, aby turbo mělo trvale dostatečný tlak. Jak už totiž výše psali majitelé Triumpů, ve třech válcích opravu není problém. Kdyby ten tříválec v Octavii byl třeba šestnáctistovka, taky by to nebyl problém. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Miroslav | A co životnost?Počítám ,že.. | 18.10.2017 10:03 | reagovat |
![]() | A co životnost?Počítám ,že při takovém vytáčení jak je na videu se ten nadupaný tříválec nedožije ani výměny oleje | |
Nepřihlášený míra | Reakce na: Jo mám Triumph tiger ročník.. | 18.10.2017 10:56 | reagovat |
![]() | Mám taky tříválec , ale od Yamahy. Jezdil jsem jednoválce, dvouválce, čtyřválce ale tehle motor mě uchvátil. Jak píšou výše - dole táhne od spoda jako dvouvál a nahoře točí jako čtyřvál. Yamaha se chlubí , že to jeden z jejich nejlepších motorů. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Vojta | Vlstním mimo jiné i Fiat P.. | 18.10.2017 11:03 | reagovat |
![]() | Vlstním mimo jiné i Fiat Punto 1.2.Jezdily jsme s ním služebně,plně naložený do Mnichova přes Rakousko.Nebyl problém s ním jed přes 170 km,spotřeba do 6 litrů.Pak jednou kamarád vzal téměř novou Fábii s 3válcem.Když jsme jeli větší rychlostí po dálnici (asi tak 140,max.150),ukazovalo mu to spotřebu až 16 litrů.V Rakousku jsme museli dotankovat,protože by jsme domu už nedojeli!!!!Zajímala by mě spotřeba u tý Octávie nahoře!!!Typnul bych si min. 14 litrů +!!!!Tyhle motory jsou úsporný jenom v laboratorních podmínkách!!Do města dobrý,ale jinak šrot!!! | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený arnošt | Nevím, ale mám sice motor.. | 18.10.2017 11:03 | reagovat |
![]() | Nevím, ale mám sice motor 1,4 čtyř válec, jezdím také škodou 1,2 tříválec, ale kdo vychvaluje 3 válce, nejezdil snad nikdy v 2,0 litru, či vyšším obsahu. Jízda se nedá srovnat. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený 883ccm | Reakce na: Mám taky tříválec , ale od.. | 18.10.2017 11:09 | reagovat |
![]() | Tak to asi půjdu trochu proti proudu - mám Irona, tedy 2-vál, otřásá se a řve jako kráva a jízda na něm je jako na kovadlině. Ale přesto je to nádherný zážitek. Nicméně přiznávám, v autě bych ho pro denní ježdění nedal :-)) | |
Nepřihlášený Pavel | Reakce na: Dyť benzínový dvouvalce js.. | 18.10.2017 11:16 | reagovat |
![]() | Jsou, ale jen dvoutakty. Nebo se mýlím? Co byl zač Oltcit netuším, musel bych googlit. Každopádně dvouválce jsou většinou chlazené vzduchem. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený míra | Reakce na: Nevím, ale mám sice motor.. | 18.10.2017 11:22 | reagovat |
![]() | Tady přece není řeč o objemu, ale o počtu válců. Kdyby udělali 3 válec o objemu 2 nebo 3 litrů pak by to teprve šlo srovnávat. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený M.C. | Nějak se mi nechce věřit,.. | 18.10.2017 13:23 | reagovat |
![]() | Nějak se mi nechce věřit, že v tak těžkém autě jako je ochcávka může stačit motor s tak malým obsahem na to, aby to dobře jezdilo ve všech podmínkách. Dostatečný tah motoru a zrychlení je i otázka bezpečnosti, člověku někdy z problému pomůže brzda, někdy plyn. Pokud mám auto, které moc netáhne tak po rovině to zas tak nevadí, ale jakmile se dostanu do kopcovitého terénu tak mám problémy a musím jet hodně defenzivně, abych neměl ještě větší. V menším autě, které jezdí spíše po městě nebo na kratší vzdálenosti není velký motor potřeba. Jeden můj známý má twingo, které už deset let nevyjelo z města. Na takové ježdění je to v pohodě a ještě ušetří na povinném ručení. | |
Nepřihlášený Pavel | Bože, bože, to se tu zase.. | 18.10.2017 14:01 | reagovat |
![]() | Bože, bože, to se tu zase sešlo nesmyslů. Průběh výkonu nezáleží na na počtu válců, ale na tom, jak se podařilo sladit sání, výfuk, dodávku paliva v závislosti na otáčkách. Počet válců má minimální vliv, pulzace v sání i výfuku se dají řešit. Vyvážení pohyblivých částí, zejména písty, ojnice, klika je problém, který nelze nikdy dokonale vyřešit. Je to popsáno v řadě technických publikací jíž před mnoha lety. Vždy jde o kompromis, potlačit vibrace vhodnou konstrukcí tak, aby byly nejměnší v otáčkách ve kterých bude motor nejčastěji běhat. Čím větší počet válců a menší objem válce (nižší setrvačné hmoty pístů, ojnic atd.), tím lepší výsledky. To je jeden z důvodů, proč se u motorů do aut a motocyklů nedělá většinou větší objem válce něž 600 ccm. Ani čtyčválec není žádná sláva, pokud jde o vyvážení. O kultuře chodu z hlediska vibrací se dá mluvit až u řadových šestiválců. Tříválec nikdy v tomto ohledu nemůže být lepší než víceválcové motory. V tom má článek pravdu. Všichni, kdo mají dobré zkušenosti s moderními tříválci, tak buď vibrace nevnímají z důvodu jiných vjemů (na motorce) nebo se konstruktérům podařilo zamezit jejich přenosu dál do karosérie. To ale neznamená, že nejsou. Vibrace zvyšují mechanické namáhání, takže společně s vysokými výkony downsizing motorů lze očekávat sníženou životnost. Rovněž je pravda, že tyto nové konstrukce jsou opradu jenom kvůli hloupě postavené normě a pro praktické použití je to slepá vývojová větev. Normě by totiž nejlépe vyhovoval hodně přepňovaný jednoválec o objemu cca 500 ccm. Nejmenší vnitřní tření, i výkon by měl plynulý a dostatečný. Vibrace a hrozný zvuk by šly určitě speciálním uložením, izolacemi dostatečně utlumit. Zcela určitě by taková konstrukce z dílny VW vyhrávala všechny testy českých a německých motoristických novinářů a byla vychvalována do nebe. Doufám, že se ničeho takového nedožiju. | |
Nepřihlášený Dvouvalec | Reakce na: Jsou, ale jen dvoutakty. N.. | 18.10.2017 15:41 | reagovat |
![]() | Tak třeba suzuki sv 1000ccm je dvouvalec chlazeny kapalinou. A jak jiz někdo říkal, motor je prostě motor :D | |
Nepřihlášený Ondra | TAK NEVÍM, ALE RENAULT 0.9.. | 18.10.2017 19:39 | reagovat |
![]() | TAK NEVÍM, ALE RENAULT 0.9TCE JE VELMI SLUŠNÝ MOTOR.DNES NAJETO PŘES 200.TIS KM BEZ JEDINÉHO PROBLÉMU!NELŽETE UŽ DO MEDIÍ A MLUVTE PRAVDU.VÍM, ŽE ŠKODA AUTO MÁ OBROVSKÉ PROBLÉMI S KVALITOU, ALE UMÍ TO PĚKNĚ UPLATIT......MÉDIA, LŽETE | |
Nepřihlášený Překvapený | Nedávno jsem se vezl ve Fe.. | 18.10.2017 19:44 | reagovat |
![]() | Nedávno jsem se vezl ve Felícii 1.4 MPi (to je tuším nějakých 50 či 55 kW, a auto staré 21 let)... No a sám jsem nechápal, ale to auto jelo dobře a zvukově (jako celek) bylo tiché a kultivované.
Hovoří se sice o nerovnoměrném chodu, což má být asi narážka právě na tříválec, ale já jsem nic disharmonického nezaznamenal.
Když otevřete kapotu, nádherný jednoduchý auto. Díly pro servis za hubičku. Škoda jen, že tyto auta se prostě rozpadnou rezem. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený | Reakce na: Pořád nemohu spočítat, jak.. | 18.10.2017 20:05 | reagovat |
![]() | Nevím jestli si děláš legraci, nebo se vážně ptáš? Počet válců nemá naprosto žádný vliv na to, jestli je motor dvoutakt, nebo čtyřtakt. Dvoutakt je motor, u kterého je každý pohyb pístu směrem dolů pracovní. U čtyřtaktu je pracovní jen každý druhý pohyb pístu směrem dolů. Zkus si najít video na Youtube, je jich tam dost. takže čtyřtakt může být jedno, dvou........dvanáctiválec, to samé dvoutakt, ale ten snad kromě Sergeje nebývá víc než troj, maximálně čtyřválec. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený | Reakce na: Pořád nemohu spočítat, jak.. | 18.10.2017 20:06 | reagovat |
![]() | Nadpis článku by měl znít: Proč koncernový tříválec nemůže být opravdu dobrý motor.
Kupříkladu Japonci dělají tříválce naprosto skvělé | |
Nepřihlášený KubaK | Reakce na: Opět hloupá reklama Škodov.. | 18.10.2017 20:24 | reagovat |
![]() | Tak proč sem lezeš, chytráku? | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený PavelG | Reakce na: Nevím jestli si děláš legr.. | 18.10.2017 20:42 | reagovat |
![]() | Tak jste se tu "odborníci" předvedli jak vám 3 válce jezdí, ale nikdo mi nevysvětlil, jak se sudý počet taktů (sání, komprese, expanze, výfuk) rozdělí mezi 3 válce. Zkuste mi odpovědět, ale konkrétně.Tedy co v danou dobu který válec dělá! | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený PavelG | P.S. Samozřejmě, že u moto.. | 18.10.2017 20:47 | reagovat |
![]() | P.S. Samozřejmě, že u motorů se sudým počtem válců není problém rozdělit 4 takty. Ale, je-li válců lichý počet (tři nebo pět) ???Ať jsou současné motory jakkoliv v jiném moderní, tak jsou 4-taktní. Šmytec. | |
Nepřihlášený Rad | Reakce na: Tak jste se tu "odborníci".. | 18.10.2017 21:00 | reagovat |
![]() | Ta otázka je sranda ne ? 4 takt jednoválec potřebuje k jednomu celému cyklu 2 otáčky, to je 720 stupňů. Když to vydělím 3, dostanu fázový posun každého válce 240 stupňů, takže to, co začne dělat první válec v poloze nula, začne druhý válec dělat v poloze 240 stupňů a třetí po jedné otáčce a 120 stupních. Je to jakobych poskládal 3 jednoválce vedle sebe, udělal si na všech rysku nulové polohy a při napojení vždycky ten další pootočil o 240 stupňů. | |
Nepřihlášený Jirka_1 | Reakce na: A nechtěl bys to své tvrze.. | 18.10.2017 21:01 | reagovat |
![]() | Výkonová díra není o počtu válců, ale o naladění motoru, tedy otevření vačky, zdvihu ventilů, délky sacího a výfukového potrubí. Motory se vyvíjejí pomocí jednoválců, aby se eliminovaly chyby, vznikající nepřesnostmi výroby několika válcového motoru. Tedy použije se jednoválcová jednotka, na které se zkouší různá provedení hlavy, sklonu ventilů, jejich umístění a velikost, délka, průměr a tvar sacího a výfukového potrubí atd. Pak se toto vše přenese na víceválcový motor s tím, že se jen doladí společné části, jako vývažky na klice nebo vyvažovací hřídel/e, mazací rozvod a chladící okruh - a hlavně konstrukce bloku. Ano, u tříválce se špatně kombinují jednotlivé větve výfuku, jelikož tam není těch "180°", proto je lepší je buď nechat každý zvlášť nebo je prostě v nějaké vzdálenosti spojit do jedné trubky. Výfuk každý zvlášť přináší výkon ve vysokých otáčkách a horší moment v otáčkách nízkých, když se spojí dva výfuky válců s takty po 360°, je lepší průběh momentu v nízkých otáčkách. Pokud tam fláknu turbo, mohu hodně věcí správnou konstrukcí a velikostí turba eliminovat. Osobně si myslím, že pro automobil je minimální počet válců 4. Automobilem myslím normální evropské auto, ne nějaké indické a podobné pokusy s auty za 45 000 Kč... Pokud tři válce, tak pro 2T, na Warťasy si nikdo nestěžoval... :-) | |
Nepřihlášený Jirka_1 | Reakce na: Mě také vůbec nejde do hla.. | 18.10.2017 21:07 | reagovat |
![]() | 4T dvouválce se používaly hodně u motocyklů, ovšem jde vlastně o falešný dvouválec, protože se písty pohybují souhlasně, jen se posunou takty. Vibrace zůstávaly téměř stejné jako u jednoválců, ale zmenšila se válcová jednotka a motor se dal více točit při menším namáhání - a hlavně tam nebyla ta hrozná doba tří taktů, kdy motor nedával moment. Obrovské setrvačníky jednoválce zhoršovaly akceleraci... | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jirka_1 | Reakce na: Vlstním mimo jiné i Fiat P.. | 18.10.2017 21:10 | reagovat |
![]() | Dovol, abych se těm spotřebám obou aut usmál, resp. vysmál... :-) | |
Nepřihlášený Jirka_1 | Reakce na: Nedávno jsem se vezl ve Fe.. | 18.10.2017 21:16 | reagovat |
![]() | Ve Felicii nikdy motor 1,4 MPI nebyl, ten dávali až do Fabií a proti původním 1,3 MPI byl docela silně přepracován - ačkoli vizuálně vypadá téměř shodně. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený honza | Reakce na: 4T dvouválce se používaly.. | 18.10.2017 21:23 | reagovat |
![]() | Jirka_1: Dvouválce se stále hojně používají u motorek. Ale povětšinou do V, občas boxer. Ty máš na mysli asi ČS. klasiku... | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený | Reakce na: Tak jste se tu "odborníci".. | 18.10.2017 21:28 | reagovat |
![]() | Nic se mezi válce nedělí ! Jak jste lidi na takovou kravinu přišli. Každý válec,( u čtyřtaktního motoru ) respektive píst ve válci udělá čtyři takty : sání-píst jde dolů a nasává směs, popř. vzduch, komprese - píst jde nahoru a stlačuje směs popř vzduch, expanze - zapalovací svíčka zapálí směs, popřípadě vstřik vstříkne naftu do stlačeného vzduchu a hořící plyn tlačí píst dolů a konečně výfuk - píst vytlačuje zplodiny ven.... Toto se děje v každém válci samostatně, bez ohledu, kolik válců má motor. děje se to postupně, podle posunu klikového hřídele.Takže JE ÚPLNĚ JEDNO, KOLIK VÁLCŮ MOTOR MÁ ! Pokud to nechápete, neřešte to. | |
Nepřihlášený honza | Reakce na: Pisálek Bednář míchá hrušk.. | 18.10.2017 21:33 | reagovat |
![]() | BlueSun: Přesně tak. Ale přeci jen jeden rozdíl tam je. Zvýšením počtu válců při podobném objemu motoru lze zmenšit zdvih a tedy buď snížit pístovou rychlost nebo naopak zvýšit otáčky při zachování pístové rychlosti. | |
Nepřihlášený Překvapený | Reakce na: Ve Felicii nikdy motor 1,4.. | 18.10.2017 21:38 | reagovat |
![]() | Tak to pak byla 1.3 MPI. Říkám, že jsem se jen vezl, nebylo to moje auto, a většinou kolem sebe člověk vidí objemy 1.2 či 1.4, ten 1.3 mi nepřipadá příliš běžný.
P.S. Dodatek. Zcela jistě to byla 1.3. Měnili jsme olej a filtr a já našel uložený web s vyzkoušenými oleji a filtry co píše jeden fanda. | |
Nepřihlášený Michal | Reakce na: No a opět se autor otírá o.. | 18.10.2017 21:43 | reagovat |
![]() | Mě tedy 0,9tce v Dácii moc neoslovil. Má prostě malý objem a díky němu se s ním nedá rychle vyrazit z křižovatky. Pak už docela jede, ale odspoda je to lenoch. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Milan Fišera | Reakce na: Dekuji nechci, radsi zusta.. | 19.10.2017 06:11 | reagovat |
![]() | Tak to jste fakt dobrej! Bavíme se o novém autě za 300 tis. Kolik stojí nové BMW M3 ? Kolik stojí garanční prohlídka, gumy, pojištění atd..? Omlouvám se nemyslím to ve zlém ale živím rodinu a jsem státní zaměstnanec, takže nevydělávám 50 tis měsíčně. | |
Nepřihlášený Milan Fišera | Reakce na: Nevím, ale mám sice motor.. | 19.10.2017 06:16 | reagovat |
![]() | Jezdil jsem přes rok 2.0 benzín Lagunu a vážně se to nedá srovnat, hlavně co se týkalo spotřeby. + 3 litry navíc, což znamenalo při mém měsíčním nájezdu 45 litrů benzínu navíc | |
Nepřihlášený Jirka_1 | Reakce na: Jirka_1: Dvouválce se stál.. | 19.10.2017 07:16 | reagovat |
![]() | Jawa 500 OHC byl "falešný" dvouválec... :-) | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jirka_1 | Reakce na: Jsou, ale jen dvoutakty. N.. | 19.10.2017 07:22 | reagovat |
![]() | "Ovocit" měl klasický čtyřválec. | |
Nepřihlášený Jan | Reakce na: Tak proč sem lezeš, chytrák.. | 19.10.2017 07:49 | reagovat |
![]() | Sklidni hormony................... Až budeš mít v oboru kontrukce a vývoje automobilů to vzdělání co já, tak budeš vědět, že článek je účelový. Porovnává rozdílné motory co do kontrukce (vstřikování) a měl by tedy motor Škodovky porovnávat spíš s motory od Forda. Takže nejdřív se něco o kontrukci motorů přiuč a pak mi říkej chytráku. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Durus | To tu pises co za kraviny?.. | 19.10.2017 08:07 | reagovat |
![]() | To tu pises co za kraviny? A vobec, vies ty vobec nieco o spalovacich motoroch? | |
Nepřihlášený Jan | Reakce na: Nevím, ale mám sice motor.. | 19.10.2017 09:33 | reagovat |
![]() | Máš plnou pravdu !!! | |
Nepřihlášený proč jej chtít spíše než srovnateln | "Naopak VW 1,0 TSI patří k.. | 19.10.2017 09:59 | reagovat |
![]() | "Naopak VW 1,0 TSI patří k povedeným tříválcům. ...proč jej chtít spíše než srovnatelný čtyřválec" Protoze 4 valec 1.2TSI uz neni. Proto. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Proc? | Otazka. Kdyz downsizing fu.. | 19.10.2017 10:01 | reagovat |
![]() | Otazka. Kdyz downsizing funguje jenom u starych normovanych testu NEDC, kde se obrazne receno stoji 10 minut v kolone. Proc v novem WLTP a RDE uz tyto motory neprohravaji a automobilky neprechazi od 3 valcu zpatky ke 4 valcum???????????? | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Marek | Reakce na: Mě tedy 0,9tce v Dácii moc.. | 19.10.2017 18:45 | reagovat |
![]() | Tak to nevím co zde píšeš o 0,9 tce, protože právě za rychlí start z křižovatky se tenhle motor opravdu stydět nemusí | |
Nepřihlášený jiri | Jak muze nekdo napsat a my.. | 19.10.2017 19:20 | reagovat |
![]() | Jak muze nekdo napsat a myslet,ze 3valce jsou super. To jsou motory na hovno!! Je to hnus a za cas budou jeste 2valce?? A turba po 30litrech jsou tam 2 nebo 3 ?? Co je to za sracku? Panove takhle kdyz obcas vytahnu z garaze AUDI 80 2,3 5 valec tak to je porno poslechnout si motor pri rozjeezdu a samotne jizde a ten zvuk!! Vyserte se na ty 3 valce se zvukem zahradniho traktoru . Dnes se delaji sračky | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený jiri | abych to upřesnil ta Audin.. | 19.10.2017 19:21 | reagovat |
![]() | abych to upřesnil ta Audina je v cabriu | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Pavel | Reakce na: abych to upřesnil ta Audin.. | 19.10.2017 19:25 | reagovat |
![]() | Takže taky sračka | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený jiri | Reakce na: Takže taky sračka | 19.10.2017 19:30 | reagovat |
![]() | Jsi hloupy clovek a nevis o cem pisu tak se jdi vyčurat vezmi si leky a jdi spat | |
Nepřihlášený KubaK | Reakce na: Sklidni hormony............. | 19.10.2017 19:54 | reagovat |
![]() | Milý Jane. Nemám vzdělání v oboru konstrukce motorů, nestydím se za to. I proto pročítám většinu webů, které se autům věnují. Sbírám informace, dávám si je dohromady atd. Jsem prostě laik, kterého toto baví... Avšak vadí mi lidé, kteří odsoudí server, aniž by vznesli jediný věcný argument... A ještě bych Ti doporučil, aby sis před vložením příspěvku pustil třeba Word a nanečisto si ho tam napsal. Nebo si zopakoval ČJ... | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený blue.sun | Reakce na: Otazka. Kdyz downsizing fu.. | 19.10.2017 21:07 | reagovat |
![]() | Proč automobilky nepřechází zpět na čtyřválce? Jednoduché - musí vydělat zpět prachy, které investovaly do vývoje tříválců. Takže se tu s nimi zkrátka pár let budeme potkávat. Kdo chce, může je ignorovat. Kdo chce, může si je užívat, nejsou jen tragické. Jako každý trend taky za chvíli zmizí... | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jan | Reakce na: Milý Jane. Nemám vzdělání.. | 20.10.2017 08:37 | reagovat |
![]() | Je mi líto těch...................... Proto zde občas něco napíšu, ať se někteří zamyslí nad tendenčností článků, který nikomu technický přehled v oblasti aut nepřinesou. Článek byl o tom, že není zřejmě dobrá kontrukce tříválcových motorů a sdělení proč. Zde si autor protiřečí, protože nakonec napíše, že Škodovce to funguje např. oproti Renaultu. Takže jak je to s těmi tříválci, jsou vlastně nanic, ale Škodovka ho má super. Navíc zde porovnává tříválec s nepřímým vstřikováním - Renault a s přímým Škodovka, což se samozřejmě odráží v projevu motoru. Dle mého je tříválec vhodný tak pro provoz do města, ale to je lepší nepřímovstřikový Renault, který bude mít výhledově méně problémů a pravděpodobně i menší náklady v dlouhodobém provozu.(karbonování apod.) Nech si těch urážek ohledně češtiny ty hlupáku. Já měl vždy za jedna, a to jak z diktátů, tak i ze slohovek. Dal bych si s tebou hned diktát. Nikdy jsem nepoužíval žádný opravovač. Pokud se uklepnu, tak to beru jako normální. Navíc jsi na technickém fóru. Za mě jsi chudák, který zřejmě hájí své oblíbené fórum, ale tady relevantní technické vědomosti nenačerpáš, je mi tě upřímně líto. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Vydelat | Reakce na: Proč automobilky nepřecház.. | 20.10.2017 10:09 | reagovat |
![]() | Treba Ford uz musel davno vydelat na statisicich trivalcu a dalsi generace planovana uz pro WLTP bude mit taky 3 valec. | |
Nepřihlášený Petr 62 | Za mě celkem dobrý článek,.. | 20.10.2017 11:06 | reagovat |
![]() | Za mě celkem dobrý článek, konečně někdo poodhalil , jak úředníci bez technického vzdělání nás rádoby ekologickými předpisy tlačí do nesmyslných konstrukcí na snižování emisí. Krásně řečeno odejmutí 1/4 motoru sníží hmotnost o 5 kg, je to vůbec zajímavé ? Za ty komplikace, vždyť i čtyřválec by měl mít správně pomocný vyvažovací hřídel pro kultivovanější chod a také v luxusních autech ho aspoň mívaly. Chraňte nás před ekologickými úředníky z Bruselu , nebo spíše chraňme se , protože určitě vymyslí zase nějakou chytrost. Víte je zajímavé , že emise měří na ujetý km , který je daný nějakým režimem jízdy ale vůbec se nevztahuje k celkovému výkonu dodávaném v celém rozsahu otáček , takže ani ty tříválce nemusí plnit emisní limity v rozsahu výkonu mimo test. Je to jenom jak z automobilek vytáhnout peníze na další přerozdělení.
| |
Nepřihlášený KubaK | Reakce na: Je mi líto těch............. | 20.10.2017 11:45 | reagovat |
![]() | Děkuji Ti za vysvětlení ohledně motorů... A zbytek? Nemá smysl řešit. Na Tvou úroveň rozhodně klesat nechci a ani nebudu... | |
Nepřihlášený Pro Jirku 1 | Reakce na: Jawa 500 OHC byl "falešný".. | 20.10.2017 17:47 | reagovat |
![]() | Zajímavý pojem " falešný dvouválec" PodleTvojí logiky bude drtivá většina čtyřválců také falešná, protože v prvním se čtvrtým a v druhém současně se třetím běhají písty také stejně. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jirka_1 | Reakce na: Zajímavý pojem " falešný d.. | 21.10.2017 10:40 | reagovat |
![]() | Tento pojem vymyslel někdo jiný a dlouho se používal - tedy po dobu, kdy se tento typ motorů vyráběl. Ve své podstatě šlo o rozdělení jednoho válce na dva s polovičním objemem a posunutí taktů o polovinu, aby se rovnoměrněji rozdělilo namáhání kliky a nemusel být tak velký setrvák. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený vana | Reakce na: Tento pojem vymyslel někdo.. | 21.10.2017 10:59 | reagovat |
![]() | Myslím že falešný dvouválec se používal u dvoutaktů které samozřejmě zapalují každou otáčku.
Normální dvouválec měl ojniční čepy přesazené o 180° a motor zapaloval tedy každou půlotáčku. U falešného ale písty běhaly souběžně tj jako jeden píst v jednoválci a motor zapaloval v obou válcích současně každou celou otáčku. Oproti normálnímu dvouválci mělo takové uspořádání odlišnou charakteristiku podobnou jednoválcům, motor nebyl tak ostrý | |
Nepřihlášený sysel | Reakce na: Mě také vůbec nejde do hla.. | 3.11.2017 12:53 | reagovat |
![]() | Jak to s tím souvisí ? 2T nebo 4T přece nemá s počtem válců nic společného. Doba jednoho cyklu u 4T motoru je 720 stupnu na klice. U tříválce tak tlakové špičky od hoření jdou po 240 stupních na klice, u čtyřválce po 180 stupních na klice. Uhel přesazení klik je u tříválce 120 stupnu a čtyřválce 180 stupnu | |
Nepřihlášený Pavel | Možná by bylo nejlepší vid.. | 3.11.2017 17:46 | reagovat |
![]() | Možná by bylo nejlepší vidět animaci chodu 3válcového 4T motoru. Tam je právě zvláštní to, že při jedné otáčce není tlak od výbuchu v žádném válci a to pak způsobuje nerovnoměrnost chodu celého motoru. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený vana | Reakce na: Možná by bylo nejlepší vid.. | 3.11.2017 18:47 | reagovat |
![]() | Jestli jsi už opravdu viděl nějakou animaci čtyřdobého tříválce u které po jednu celou otáčku skutečně nedošlo k žádnému zapálení směsi tak sem s ní, dej link. Takovou pitomost bych fakt chtěl vidět | |
Nepřihlášený Pavel | Právě že neviděl, proto píšu.. | 3.11.2017 19:49 | reagovat |
![]() | Právě že neviděl, proto píšu asi blbosti. Pokud má SYSEL pravdu, tak máš pravdu i ty. Když tedy 3 válcový 4T pálí po 240 stupních kliky. 4válec pálí v každé půl otáčce, pokud správně chápu SYSLa. Otáčka má 360 stupňů. | |
Nepřihlášený BEN | Reakce na: Mě tedy 0,9tce v Dácii moc.. | 6.11.2017 14:13 | reagovat |
![]() | S 0,9 tce se na volnoběh rozjedete opravdu pomalu musíte mu dát 2000 až 2500 a pak to lítá. Ale kdo má mindráky z malých motorů ten to stejně nepochopí. | |
Nepřihlášený ben | Reakce na: "Naopak VW 1,0 TSI patří k.. | 6.11.2017 14:17 | reagovat |
![]() | Motory škodovek mají neustálé problémy a začalo to 3válcem ve fábii a pokračuje to dodnes. A nyní milí škodofilové domě ale skutečnost a fakta prostě ovlivnit nemůžete. | |
Nepřihlášený CerV | Mám třetím rokem Fiestu, 1.. | 8.11.2017 10:37 | reagovat |
![]() | Mám třetím rokem Fiestu, 1,0 s turbem, 75 kW, jezdím za 5,5 litru (hodně po městě). Při delší jizdě mimo město spotřeba klesá na 5,0 litru. A nejedu úzkostlivě na spotřebu. Uvažoval jsem o Focusu, ale mám to na důchod a Fiesta postačí (třeba mně za 5 let doktor nedá prohlídku ... kdo ví). Motor chrochtá, ve Focusu je lépe odhlučněný. Ale sluch mám slabší, takže měně to nevadí. Auto je dostatečně svižné, ale samozřejmě není do levého pruhu dálnic. A ohledně životnosti turba? Při ročním nájezdu 10 tis.km a odpovídající péči mě jako řidiče určitě přežije. To je pohled uživatele, technické věci nechám jiným. | |
Nepřihlášený RR | Ahoj. Měl jsem fabii 1,4MP.. | 18.12.2017 07:18 | reagovat |
![]() | Ahoj. Měl jsem fabii 1,4MPI, Teď mám octávi 1,9TD. Určitě si nikdy nekoupím auto jen se třemi válci :-) to už můžu jezdit na vysavači :-) Do budoucna diesel také asi ne. Tak vůbec nevím :-) | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený | Reakce na: Ahoj. Měl jsem fabii 1,4MP.. | 18.12.2017 07:53 | reagovat |
![]() | Však co jiného koupit než Octavii 1.9 TDI? Nic lepšího neni na trhu přeci. | |
Nepřihlášený Martin | Reakce na: Ahoj. Měl jsem fabii 1,4MP.. | 16.1.2018 12:00 | reagovat |
![]() | Zkus se projet v novém Suzuki Swift 1.0 hybrid tříválec a budeš překvapený. Kupuji | |
Nepřihlášený Vlasta | Reakce na: Vlstním mimo jiné i Fiat P.. | 8.2.2018 18:36 | reagovat |
![]() | Vlastním Fabii combi 1.0 TSI 81 kw, 200 nm, tří válec. Při rychlosti 130 km/h průměrná spotřeba kolem 5,4 při 2/3 zatížení. Vlastnil jsem čtyřkolku 2.0 TDI 103 kw a mohu mimo zimu napsat, že Fábka se chová skvěle v mnohém lépe, než uvedený diesel. Pochopitelně v hluku motoru, v pružnosti motoru, maximální rychlosti. Tento motor je skutečně povedený, jen životnost zatím nikdo nemůže objektivně posoudit.Každopádně při automatu po dálnici jezdím většinou na 6-7 rychlostní stupeň, pouze na horách je to pochopitelně úměrné terénu. Toto autíčko je ideální pro dvě osoby a nacpaný kufr k prasknutí.Je kultivované, má dobrý podvozek i brzdy.Je to moje osmé auto a jezdím od roku 1968, tak mám co porovnávat. | |
Nepřihlášený nikdo | Reakce na: Pavle motor sice mám 4 dob.. | 20.5.2018 09:38 | reagovat |
![]() | To by mě zajímalo jak. At přemýšlím jak přemýšlím, furt mi tam chybí jedna pracovní doba. Motor má sice tři válce pootočeny po 120 stupních a jinak ani mít nemůže, protože by motor vyskočil z pod kapoty. Ale pracovní cyklus jednoho válce je pořad Horní/dolní úvrať 0-180-360-540-720 stupňů (sání,stlačení výbuch,výfuk). A ta jedna chybějící doba se vykrývá z rotační energie setrvačníku +poslední 3.válec prý dostane větší "kopanec". Nebo snad u koncernu vymysleli nějaký revoluční klikový mechanizmus?? | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Elstrom | Spomínam si na 12 valcové.. | 21.5.2018 14:12 | reagovat |
![]() | Spomínam si na 12 valcové Ferrari vo Formule 1. To by bolo delo, keby to malo 3, najlepšie len 1 valec... | |
Nepřihlášený Martin | Reakce na: Dekuji nechci, radsi zusta.. | 20.8.2018 16:09 | reagovat |
![]() | Pro běžnou jízdu dle zákona netřeba BMW M3. To je tak na okruh. A navíc nehorázné plýtvání. | |
Nepřihlášený Martin | Reakce na: Jak muze nekdo napsat a my.. | 20.8.2018 16:12 | reagovat |
![]() | Po Praze cabrio mají pouze 4% řidičů. | |
Nepřihlášený miguel | Môžete tu podskakovať a nád.. | 29.11.2018 21:21 | reagovat |
![]() | Môžete tu podskakovať a nádavať si ako chcete ale trojvalce tu stále budú a postupne do objemu 1,6 vytlačia všetky štvorvalce. Fyzika nepustí. Nechajte to na študovaných inžinierov v automobilkách a nehrajte sa tu vy laici na superexpertov. Už i Ford nahradzuje štvorvalcove 1,5-ťky trojvalcovými. Asi sú podľa vás nahlavu nie? | |
Nepřihlášený | Reakce na: To by mě zajímalo jak. At.. | 29.11.2018 23:32 | reagovat |
![]() | A jednoválec má jeden takt...čili dle tvého vzorce nemůže fungovat | |
Nepřihlášený siky | Reakce na: Uz na stredni skole uci, z.. | 11.12.2018 14:45 | reagovat |
![]() | To jsi ještě neslyšel o hvězdicových rotačních motorech z letadel. Byly 2 koncepty - točící se klikovka nebo pevná klika a obíhající válce. :-D | |
Nepřihlášený siky | Reakce na: Tady přece není řeč o obje.. | 11.12.2018 15:07 | reagovat |
![]() | Nešlo. Ideální objem na válec je 0,5l kvůli výplachu a prohoření směsi. Takže 3 válec 3,0 je stejná blbost jako 6 vál 1,0. Proto se, když ještě auta stavěli nomezováni debily z Bruselu a spol dělaly4vál. dvoulitry, 6vál třílitry atd. Zbytek je jen o kompromisu. | |
Nepřihlášený Tomáš | Reakce na: Mě také vůbec nejde do hla.. | 14.3.2020 13:45 | reagovat |
![]() | jak toto mužeš kurwa vubc napsat ? ty jsi motor neviděl snad ani z vlaku ... 4taktni motor muže mit valcu kolik chce ....tak samo jako 2takt .... se divím že tu vubec pieš když tvoje nazory stoji za status padajiciho hovna | |
Nepřihlášený Tomáš | Reakce na: No a opět se autor otírá o.. | 14.3.2020 13:46 | reagovat |
![]() | a to že maš najetych 30tisic to vydrži každy motor ... když neviš nekomentuj prosím tě - tahni do hajzlu | |
Nepřihlášený Tomáš | Reakce na: No a opět se autor otírá o.. | 14.3.2020 13:49 | reagovat |
![]() | 3valcová mrdka od škody už tu byla v HTP .. a stala za piču tak jako ty dnešní 1.0 tsi :D co jako čekate od přeturbovaneho motoru ? že vam bue držet 200tisic ? tak to ani omylem :) přeji štastnou vyměnu u 150K :) :D jen si kupujde nekultivovane mrdky :) 3valec neni motor ... nikdy nemuže mit kultivovany chod :) | |
Nepřihlášený Bunka20 | Reakce na: To by mě zajímalo jak. At.. | 23.10.2020 10:23 | reagovat |
![]() | 2x 360 =720° na prcni valec. 720/3 = 240° kliky mezi prvnim a dalsim ktery pali. Bud 2 nebo3. A dalsich 240° k zbyvajicimu 3 nebo2. Tim se lisi klika geometrie klikovky. Oproti 4valcum byva ve vyssich otackach 3500 az 6000 , tim vyssi hrubost motoru, cim je vyssi zatizeni motoru. Naopak v nizkych a strednich nelinearne bezkorelacne opacny jev.. ale to je teorie a zalezi na preanosti vyvazovani podke najetych km motoru. Po 12000 a ve 25000buse rozdil hrubosti projevu pri zatizeni. Na www je na to Bakalarska prace. | |
Nepřihlášený K | Když volite zelenou verbež,.. | 5.11.2020 07:41 | reagovat |
![]() | Když volite zelenou verbež,tak jezdíte ve sračkách. |

Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123