Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody

 | 110 příspěvků | 17.10.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Backmen

Tak jesem si přečetl část.. | 17.10.2017 19:28reagovat
avatar

Tak jesem si přečetl část článku po:tříválec nemá stálý výkon od volnoběhu do maximálních otáček a větší blábol jsem ještě nečetl!!!

Mám motocykl s tříválcovým motorem a jeho křivka výkonu je lineární po celou dobu od volnoběhu po maximum.

I odborníci tvrdí,že každý dvou nebo čtyřválec MÁ někde výkonovou díru!!!!Tříválec nikoli.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ani seneptej

Reakce na: Tak jesem si přečetl část.. | 17.10.2017 19:35reagovat
avatar

Jak můžeš motorku srovnávat s autem? :-)))

Nepřihlášený Imrich

Já,nejsem nejlepší odborník.. | 17.10.2017 19:56reagovat
avatar

Já,nejsem nejlepší odborník na motory ale větší blbosti jsem snad nečetl.Ten člověk co tohle napíše promiňte,Vy jste,ale hloupý člověk.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jarda56

Reakce na: Já,nejsem nejlepší odborník.. | 17.10.2017 20:02reagovat
avatar

A nechtěl bys to své tvrzení, Imrichu, zdůvodnit? Proč jsou to blbosti? Proč je autor hloupý člověk? V čem nemá pravdu? Mně se naopak článek zdá logický a správný.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ..

Pokud mám na výběr ,ta.. | 17.10.2017 20:06reagovat
avatar

Pokud mám na výběr ,tak to nekoupím.

Nepřihlášený Jan

Opět hloupá reklama Škodov.. | 17.10.2017 20:06reagovat
avatar

Opět hloupá reklama Škodovky........

Tento hloupý článek je jen reklama na super motor Škodovky. Já se jen divím, že existují i jiné auta než Škodovky a potažmo celý koncern, když jsou to ve všech testech nejlepší auta. Tak si říkám, co jsou to za hlupáci ti, co kupují auta jiných značek. Autoforum = automobilová žumpa.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kanár

Když je méně válců lépe, t.. | 17.10.2017 20:12reagovat
avatar

Když je méně válců lépe, tak proč kurňa nedávají dvouválce a nebo jednoválec ....hehehehehehe

A je po rozumech, že? Když slyším, jak šlape 6 válců v mém Sharanu, tak mi nikdo nějaký tříhrnkový pamotor neprodá, ani kdybych měl chodit pěšky !!!

Nepřihlášený Matěj

No a opět se autor otírá o.. | 17.10.2017 20:14reagovat
avatar

No a opět se autor otírá o motor 0,9 Tce od Renaultu. Jsem majitele uvedeného motoru v Dacii a po " zatím " ujetých 30.000 km na něm nevidím žádné chyby. Motor pracuje svižně, bezporuchově a musím říct, že se za něj vůbec nestydím ( zrychlení víc než super ) . Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 5,7 l a to opravdu nejezdím pomalu. Místo řečí je dobré si tento motor vyzkoušet v praxi ( né ho jen nastartovat a psát bláboly) .

No ještě , že má rád autor škodovky protože 3 válec 1,0 TSI je povedený , ale oproti 0,9 Tce doposud neodzkoušený, tak držím palce

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Reakce na: Tak jesem si přečetl část.. | 17.10.2017 20:22reagovat
avatar

Nemas nahodou Triumph? Nedavno tu byla diskuze jak je mozny, ze jejich 3 valce jsou naprosto paradni, nevibruji, tahnou skoro jak dvouvalce a vytaci se skoro jak ctyrvalce a do auta nejsou schopni vyrobit poradny trihrnek.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Nackmen

Reakce na: Nemas nahodou Triumph? Ned.. | 17.10.2017 20:33reagovat
avatar

Jo mám Triumph tiger ročník 2004 a lepší motor jsem pod sebou neměl.

A autorovi článku chci vzkázat:Motor je pořád moror.Ať je v autě nebo v motorce!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PavelG

Pořád nemohu spočítat, jak.. | 17.10.2017 20:34reagovat
avatar

Pořád nemohu spočítat, jak jsou u 3 válcového motoru rozloženy čtyři takty.Přitom jen jeden takt je pracovní. Ať dělím jak chci, nejde mi to. U Wartburgu to šlo, ale to byl 2 takt...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Mě také vůbec nejde do hla.. | 17.10.2017 21:18reagovat
avatar

Mě také vůbec nejde do hlavy, jak se můžou rozdělit 4 takty do 3válcového motoru. Ať raději vymyslí dvouválcový 4taktní motor. Ten musí jet klidněji, než 3válec. Mimochodem, kultivátory jsou 4taktní jednoválce a také jezdí. Nebo moped auta. To jsou dokonce naftové dvouválce, ale souběžné ! Ty se ale už třepou, jak ratlík. Opravdu bych zkusil 4taktní 2 válec. To musí fungovat určitě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fabi

Reakce na: Pořád nemohu spočítat, jak.. | 17.10.2017 21:24reagovat
avatar

Pavle motor sice mám 4 doby ale funguje to i na 3 válci stačí se jen trochu zamyslet. Jinak to co tu autor píše možná na tom něco bude ale většina věcí co jsem tu četl není tak úplně pravda aspoň u mého japonského motoru výkonu má dost na 1.0 43kW rozjezdy plynulé až do 120 km /h pak to začne trochu ztrácet jel jsem sním i 180 na 12 let staré auto mi to přijde slušné 0-120 za 15 sekund vibrace žádné a plynule to jede tak neví že je Renault sra#ka se ví nemluvě o vw a dalších jiných vozech

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Imrich

Já vám to zdůvodním úplně.. | 17.10.2017 21:29reagovat
avatar

Já vám to zdůvodním úplně jednoduše, dnes už je úroveň motoru stavěná na úplně jiném vývoji nemůžeme se vůbec bavit o nějaké vybracni spirále,kdy tři válcový motor má zvlášť vyváženou vačkovou hřídel a poměrne časování ventilů.Samotne dochlazování turba po ujetí několika kilometrů vyjma je

a dořešení rozvodu kdy se používá gumový řemen v olejové lázni.Nejlepe přiblížen u motoru Purtech.Motory TSI koncernu trochu zaspali ,ale zdá se že i jejich litrový motor který je montován do Octavie a rapidu se teď velmi povedl snižuje se co 2 a narostl výkon a na úkor spotřeby.

Nepřihlášený Jarda

Dobrý den všem, v roce 201.. | 17.10.2017 21:29reagovat
avatar

Dobrý den všem, v roce 2016 jsem měl možnost koupit za velmi výhodných podmínek BMW 318i, rok výroby 2016, právě s 3-válcovým motorem (1499 cm3)

a automatickou převodovkou. Rozhodoval jsem se mezi Škoda Superb 1.6 a tímto vozem, chtěl jsem ale na české reálie něco menšího než Superb a stále pohledného. Cena byla pro mě kupodivu velmi srovnatelná, BMW 318i je velmi povedený a hezký vůz a po testovací jízdě jsme se pro něho nadchl a pro tento koncept. Věděl jsem o novém 3-válcovém motoru, se kterým ani dnes nejsou dlouhodobé zkušenosti a velmi jsem váhal. Vedl jsem dlouhé diskuse s pracovníky BMW, studoval na internetu, ale jízdní vlastnosti mě mile překvapily. Dnes mám najeto kolem 22 000 tisíc km a musím říci, že volba byla opravdu dobrá. A mohu srovnávat se služebním Superbem 1.8 automat, což je také velmi dobrý vůz a mé BMW v ničem nezaostává, spíše naopak - pružnost motoru (ověřeno v Pyrenejích), nízká spotřeba (kolem 6 l dlouhodobě). Ano, není to závodní vůz, ale pro výborný pocit z jízdy normálním řidičům opravdu stačí. Domnívám, že na hodnocení těchto motorů je ještě trochu brzy, i když v mnohém možná s autorem článku souhlasím, nicméně nic není dokonalé.

Nepřihlášený CZ869

Volte KSČM a nebudete čeka.. | 17.10.2017 21:32reagovat
avatar

Volte KSČM a nebudete čekajic ve fronte před Mototechnou řešit chujoviny!!!

Nepřihlášený Michal

Uz na stredni skole uci, z.. | 17.10.2017 22:03reagovat
avatar

Uz na stredni skole uci, ze to co se pohybuje je pist a ne valec..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Díval jsem se na to video.. | 17.10.2017 22:16reagovat
avatar

Díval jsem se na to video u článku a má to takovej ten pěknej ryčnej wartburgovskej zvuk. Akorát s sebou ten super hyper moderní strojek na volnoběh pod kapotou tak švihácky nemrská ze strany na stranu. Jóó k úplné dokonalosti tomu chybí ty náhodné výbuchy.

Koneckonců s tím 1.2 htp se taky dalo jezdit, tak proč by to nemělo jít s litrovým motorem s turbem. Je to jenom základní motor, takže očekávání by tomu měla odpovídat.

Nepřihlášený Zdeněk

Srovnání motorů 1.2 TSI/TF.. | 17.10.2017 22:46reagovat
avatar

Srovnání motorů 1.2 TSI/TFSI a 1.0 TSFI v provozu: Zkušenosti: Audi A1,1.2 TFSI 63 kW 5 rychlostí v 15000 km - klepání rozvodového řetězu. Golf 7,1.2 TSI 63 kW, 5 rychlostí ve 4000 km bylo nutno dolít 1 litr oleje a při každých dalších 7000 km nutno dolít další 1 litr oleje /dle výrobce vše v normě/. Golf 7, 1.2 TSI 81 kW, 6 rychlostí, najel jsem jen 8000 km, oproti předchozím - dobrý motor. Audi Q2, 1,0 TFSI, 85 kW,6 rychlostí, s tímto autem jsem zatím najezdil 11000 km a ve srovnání s motory TSI se mi jeví výrazně lepší. - nižší spotřeba / na dálnici při dodržování jízdních limitů cca o půl litru na 100 km, na ostatních komunikacích a ve městě cca o 1 litr nižší spotřeba/ Motor je tichý, výkonovou díru nepozoruji, žádné vibrace, pouze lehké při vypínání motoru. Jedná se ve všech případech o nový vůz. Neztotožňuji se s autorem tohoto článku, kde srovnává přímo motory 4 válce a 3 válce v koncernu VW

Nepřihlášený Dvouvalec

Reakce na: Mě také vůbec nejde do hla.. | 17.10.2017 22:57reagovat
avatar

Dyť benzínový dvouvalce jsou tu s námi dlouho ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Reakce na: No a opět se autor otírá o.. | 18.10.2017 06:07reagovat
avatar

Jsem též majitelem 0.9 tce v cliu. Motor je naprosto v pořádku. To co jsem od něho očekával mi dává naprosto s přehledem. Spotřeba podle stylu jízdy, většinou 5.2-5.7 ale není problém na dálku jet za 4.5-5. Když se s tím motorem naučí člověk jezdit tak se odmění slušnou dynamikou, pružnosti i spotřebou. Co se týče hluku a vibrací tak doporučuji autorovi textu si dojít na ušní a nebýt zakomplexovaný škodofil k tomu! Měnil jsem toto Clio za Superba 1.9 TDI PD a tam bylo vibrací a hluku.

Nepřihlášený Skeptik

Mám obavu, že důvod montov.. | 18.10.2017 06:37reagovat
avatar

Mám obavu, že důvod montování tříválců do aut nejsou limity emisí (na ty se automobilky jen vymlouvají), ale peníze. Výroba malého motůrku je levnější a lze vyrábět jen jeden motor pro všechny typy aut, vybaví se jen jiným turbem.

Nepřihlášený petr tichý

mám tříválec ve fabii 1,4p.. | 18.10.2017 06:44reagovat
avatar

mám tříválec ve fabii 1,4pdi anemužu si ho vynachválit je sice hlučný ale i rychlý, spotřeba 5l a už najeto220000 aten článek je blábol pa.

Nepřihlášený Petr

Dekuji nechci, radsi zusta.. | 18.10.2017 07:46reagovat
avatar

Dekuji nechci, radsi zustanu u sveho BMW M3, prubeh motoru krasny a vykonu na rozdavani, s timhle si nedokazu predstavit jezdit. Cela situace s downsizingem je smutna. Ti co chvali motor 1.0 nebo 0.9 by se meli probrat a koupit neco poradneho. Kdyz nebude odbyt, nebudou tyhle orezavatka vyrabet.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ram

Dvouválec používá Fiat a j.. | 18.10.2017 07:53reagovat
avatar

Dvouválec používá Fiat a je to teda mazec to musel vymyslet idiot.Jinak spotřeba phm u těchto motorů není nic zázračného stejně tak jízdní výkon.A životnost???Stačí se podívat na konstrukci kde je vše minimalizováno kvůli tření což přinese větší měrný tlak na na ojniční a kliková ložiska,zvihátka ventilů a podobně.Materiály už zas takový pokrok neudělaly a vše se šidí aby se ušetřilo.A navíc tyto motory se nedají generálkovat pouze výměna kus za kus.

Nepřihlášený Radmen

Reakce na: Jo mám Triumph tiger ročník.. | 18.10.2017 08:09reagovat
avatar

Přesně tak, mám Triumph Tiger 1050 (2007). Když jsem se na něm poprvé svezl, okamžitě si mě ten motor získal a musel jsem ho prostě mít!

Nepřihlášený Antonín

To by mne zajímalo, kam EU.. | 18.10.2017 08:17reagovat
avatar

To by mne zajímalo, kam EU utápí ty eura z pokut automobilek.

Nepřihlášený Karborundum

Hm, Bednář... Chce se mi z.. | 18.10.2017 08:38reagovat
avatar

Hm, Bednář... Chce se mi zvracet

Nepřihlášený blue.sun

Pisálek Bednář míchá hrušk.. | 18.10.2017 09:06reagovat
avatar

Pisálek Bednář míchá hrušky s jablky, zejména co se týká výkonových charakteristik a projevu motoru. To, že oproti o chloupek objemnějším čtyřválcům působí litrové motory mdle a nevyrovnaně, vážně není třemi válci. Je to jen a pouze tím, že objem motoru už je pod rozumnou hranicí pro danou výkonovou kategorii. Dokud totiž nezačne foukat turbo, má člověk k dispozici jen litrový motor. Ten už z principu prostě nemůže v těžším autě jet, takže je nutné ho držet trošku pod plynem, aby turbo mělo trvale dostatečný tlak.

Jak už totiž výše psali majitelé Triumpů, ve třech válcích opravu není problém. Kdyby ten tříválec v Octavii byl třeba šestnáctistovka, taky by to nebyl problém.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Miroslav

A co životnost?Počítám ,že.. | 18.10.2017 10:03reagovat
avatar

A co životnost?Počítám ,že při takovém vytáčení jak je na videu se ten nadupaný tříválec nedožije ani výměny oleje

Nepřihlášený míra

Reakce na: Jo mám Triumph tiger ročník.. | 18.10.2017 10:56reagovat
avatar

Mám taky tříválec , ale od Yamahy. Jezdil jsem jednoválce, dvouválce, čtyřválce ale tehle motor mě uchvátil. Jak píšou výše - dole táhne od spoda jako dvouvál a nahoře točí jako čtyřvál. Yamaha se chlubí , že to jeden z jejich nejlepších motorů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vojta

Vlstním mimo jiné i Fiat P.. | 18.10.2017 11:03reagovat
avatar

Vlstním mimo jiné i Fiat Punto 1.2.Jezdily jsme s ním služebně,plně naložený do Mnichova přes Rakousko.Nebyl problém s ním jed přes 170 km,spotřeba do 6 litrů.Pak jednou kamarád vzal téměř novou Fábii s 3válcem.Když jsme jeli větší rychlostí po dálnici (asi tak 140,max.150),ukazovalo mu to spotřebu až 16 litrů.V Rakousku jsme museli dotankovat,protože by jsme domu už nedojeli!!!!Zajímala by mě spotřeba u tý Octávie nahoře!!!Typnul bych si min. 14 litrů +!!!!Tyhle motory jsou úsporný jenom v laboratorních podmínkách!!Do města dobrý,ale jinak šrot!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený arnošt

Nevím, ale mám sice motor.. | 18.10.2017 11:03reagovat
avatar

Nevím, ale mám sice motor 1,4 čtyř válec, jezdím také škodou 1,2 tříválec, ale kdo vychvaluje 3 válce, nejezdil snad nikdy v 2,0 litru, či vyšším obsahu. Jízda se nedá srovnat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený 883ccm

Reakce na: Mám taky tříválec , ale od.. | 18.10.2017 11:09reagovat
avatar

Tak to asi půjdu trochu proti proudu - mám Irona, tedy 2-vál, otřásá se a řve jako kráva a jízda na něm je jako na kovadlině. Ale přesto je to nádherný zážitek. Nicméně přiznávám, v autě bych ho pro denní ježdění nedal :-))

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Dyť benzínový dvouvalce js.. | 18.10.2017 11:16reagovat
avatar

Jsou, ale jen dvoutakty. Nebo se mýlím? Co byl zač Oltcit netuším, musel bych googlit. Každopádně dvouválce jsou většinou chlazené vzduchem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený míra

Reakce na: Nevím, ale mám sice motor.. | 18.10.2017 11:22reagovat
avatar

Tady přece není řeč o objemu, ale o počtu válců. Kdyby udělali 3 válec o objemu 2 nebo 3 litrů pak by to teprve šlo srovnávat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený M.C.

Nějak se mi nechce věřit,.. | 18.10.2017 13:23reagovat
avatar

Nějak se mi nechce věřit, že v tak těžkém autě jako je ochcávka může stačit motor s tak malým obsahem na to, aby to dobře jezdilo ve všech podmínkách.

Dostatečný tah motoru a zrychlení je i otázka bezpečnosti, člověku někdy z problému pomůže brzda, někdy plyn. Pokud mám auto, které moc netáhne tak po rovině to zas tak nevadí, ale jakmile se dostanu do kopcovitého terénu tak mám problémy a musím jet hodně defenzivně, abych neměl ještě větší.

V menším autě, které jezdí spíše po městě nebo na kratší vzdálenosti není velký motor potřeba.

Jeden můj známý má twingo, které už deset let nevyjelo z města. Na takové ježdění je to v pohodě a ještě ušetří na povinném ručení.

Nepřihlášený Pavel

Bože, bože, to se tu zase.. | 18.10.2017 14:01reagovat
avatar

Bože, bože, to se tu zase sešlo nesmyslů. Průběh výkonu nezáleží na na počtu válců, ale na tom, jak se podařilo sladit sání, výfuk, dodávku paliva v závislosti na otáčkách. Počet válců má minimální vliv, pulzace v sání i výfuku se dají řešit. Vyvážení pohyblivých částí, zejména písty, ojnice, klika je problém, který nelze nikdy dokonale vyřešit. Je to popsáno v řadě technických publikací jíž před mnoha lety. Vždy jde o kompromis, potlačit vibrace vhodnou konstrukcí tak, aby byly nejměnší v otáčkách ve kterých bude motor nejčastěji běhat. Čím větší počet válců a menší objem válce (nižší setrvačné hmoty pístů, ojnic atd.), tím lepší výsledky. To je jeden z důvodů, proč se u motorů do aut a motocyklů nedělá většinou větší objem válce něž 600 ccm. Ani čtyčválec není žádná sláva, pokud jde o vyvážení. O kultuře chodu z hlediska vibrací se dá mluvit až u řadových šestiválců. Tříválec nikdy v tomto ohledu nemůže být lepší než víceválcové motory. V tom má článek pravdu. Všichni, kdo mají dobré zkušenosti s moderními tříválci, tak buď vibrace nevnímají z důvodu jiných vjemů (na motorce) nebo se konstruktérům podařilo zamezit jejich přenosu dál do karosérie. To ale neznamená, že nejsou. Vibrace zvyšují mechanické namáhání, takže společně s vysokými výkony downsizing motorů lze očekávat sníženou životnost. Rovněž je pravda, že tyto nové konstrukce jsou opradu jenom kvůli hloupě postavené normě a pro praktické použití je to slepá vývojová větev. Normě by totiž nejlépe vyhovoval hodně přepňovaný jednoválec o objemu cca 500 ccm. Nejmenší vnitřní tření, i výkon by měl plynulý a dostatečný. Vibrace a hrozný zvuk by šly určitě speciálním uložením, izolacemi dostatečně utlumit. Zcela určitě by taková konstrukce z dílny VW vyhrávala všechny testy českých a německých motoristických novinářů a byla vychvalována do nebe. Doufám, že se ničeho takového nedožiju.

Nepřihlášený Dvouvalec

Reakce na: Jsou, ale jen dvoutakty. N.. | 18.10.2017 15:41reagovat
avatar

Tak třeba suzuki sv 1000ccm je dvouvalec chlazeny kapalinou.

A jak jiz někdo říkal, motor je prostě motor :D

Nepřihlášený Ondra

TAK NEVÍM, ALE RENAULT 0.9.. | 18.10.2017 19:39reagovat
avatar

TAK NEVÍM, ALE RENAULT 0.9TCE JE VELMI SLUŠNÝ MOTOR.DNES NAJETO PŘES 200.TIS KM BEZ JEDINÉHO PROBLÉMU!NELŽETE UŽ DO MEDIÍ A MLUVTE PRAVDU.VÍM, ŽE ŠKODA AUTO MÁ OBROVSKÉ PROBLÉMI S KVALITOU, ALE UMÍ TO PĚKNĚ UPLATIT......MÉDIA, LŽETE

Nepřihlášený Překvapený

Nedávno jsem se vezl ve Fe.. | 18.10.2017 19:44reagovat
avatar

Nedávno jsem se vezl ve Felícii 1.4 MPi (to je tuším nějakých 50 či 55 kW, a auto staré 21 let)... No a sám jsem nechápal, ale to auto jelo dobře a zvukově (jako celek) bylo tiché a kultivované.

Hovoří se sice o nerovnoměrném chodu, což má být asi narážka právě na tříválec, ale já jsem nic disharmonického nezaznamenal.

Když otevřete kapotu, nádherný jednoduchý auto. Díly pro servis za hubičku. Škoda jen, že tyto auta se prostě rozpadnou rezem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pořád nemohu spočítat, jak.. | 18.10.2017 20:05reagovat
avatar

Nevím jestli si děláš legraci, nebo se vážně ptáš?

Počet válců nemá naprosto žádný vliv na to, jestli je motor dvoutakt, nebo čtyřtakt.

Dvoutakt je motor, u kterého je každý pohyb pístu směrem dolů pracovní.

U čtyřtaktu je pracovní jen každý druhý pohyb pístu směrem dolů.

Zkus si najít video na Youtube, je jich tam dost.

takže čtyřtakt může být jedno, dvou........dvanáctiválec, to samé dvoutakt, ale ten snad kromě Sergeje nebývá víc než troj, maximálně čtyřválec.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pořád nemohu spočítat, jak.. | 18.10.2017 20:06reagovat
avatar

Nadpis článku by měl znít:

Proč koncernový tříválec nemůže být opravdu dobrý motor.

Kupříkladu Japonci dělají tříválce naprosto skvělé

Nepřihlášený KubaK

Reakce na: Opět hloupá reklama Škodov.. | 18.10.2017 20:24reagovat
avatar

Tak proč sem lezeš, chytráku?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PavelG

Reakce na: Nevím jestli si děláš legr.. | 18.10.2017 20:42reagovat
avatar

Tak jste se tu "odborníci" předvedli jak vám 3 válce jezdí,

ale nikdo mi nevysvětlil, jak se sudý počet taktů (sání, komprese, expanze, výfuk) rozdělí mezi 3 válce. Zkuste mi odpovědět, ale konkrétně.Tedy co v danou dobu který válec dělá!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PavelG

P.S. Samozřejmě, že u moto.. | 18.10.2017 20:47reagovat
avatar

P.S. Samozřejmě, že u motorů se sudým počtem válců není problém rozdělit 4 takty. Ale, je-li válců lichý počet (tři nebo pět) ???Ať jsou současné motory jakkoliv v jiném moderní, tak jsou 4-taktní. Šmytec.

Nepřihlášený Rad

Reakce na: Tak jste se tu "odborníci".. | 18.10.2017 21:00reagovat
avatar

Ta otázka je sranda ne ?

4 takt jednoválec potřebuje k jednomu celému cyklu 2 otáčky, to je 720 stupňů. Když to vydělím 3, dostanu fázový posun každého válce 240 stupňů, takže to, co začne dělat první válec v poloze nula, začne druhý válec dělat v poloze 240 stupňů a třetí po jedné otáčce a 120 stupních. Je to jakobych poskládal 3 jednoválce vedle sebe, udělal si na všech rysku nulové polohy a při napojení vždycky ten další pootočil o 240 stupňů.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: A nechtěl bys to své tvrze.. | 18.10.2017 21:01reagovat
avatar

Výkonová díra není o počtu válců, ale o naladění motoru, tedy otevření vačky, zdvihu ventilů, délky sacího a výfukového potrubí. Motory se vyvíjejí pomocí jednoválců, aby se eliminovaly chyby, vznikající nepřesnostmi výroby několika válcového motoru. Tedy použije se jednoválcová jednotka, na které se zkouší různá provedení hlavy, sklonu ventilů, jejich umístění a velikost, délka, průměr a tvar sacího a výfukového potrubí atd. Pak se toto vše přenese na víceválcový motor s tím, že se jen doladí společné části, jako vývažky na klice nebo vyvažovací hřídel/e, mazací rozvod a chladící okruh - a hlavně konstrukce bloku. Ano, u tříválce se špatně kombinují jednotlivé větve výfuku, jelikož tam není těch "180°", proto je lepší je buď nechat každý zvlášť nebo je prostě v nějaké vzdálenosti spojit do jedné trubky. Výfuk každý zvlášť přináší výkon ve vysokých otáčkách a horší moment v otáčkách nízkých, když se spojí dva výfuky válců s takty po 360°, je lepší průběh momentu v nízkých otáčkách. Pokud tam fláknu turbo, mohu hodně věcí správnou konstrukcí a velikostí turba eliminovat.

Osobně si myslím, že pro automobil je minimální počet válců 4. Automobilem myslím normální evropské auto, ne nějaké indické a podobné pokusy s auty za 45 000 Kč... Pokud tři válce, tak pro 2T, na Warťasy si nikdo nestěžoval... :-)

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Mě také vůbec nejde do hla.. | 18.10.2017 21:07reagovat
avatar

4T dvouválce se používaly hodně u motocyklů, ovšem jde vlastně o falešný dvouválec, protože se písty pohybují souhlasně, jen se posunou takty. Vibrace zůstávaly téměř stejné jako u jednoválců, ale zmenšila se válcová jednotka a motor se dal více točit při menším namáhání - a hlavně tam nebyla ta hrozná doba tří taktů, kdy motor nedával moment. Obrovské setrvačníky jednoválce zhoršovaly akceleraci...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Vlstním mimo jiné i Fiat P.. | 18.10.2017 21:10reagovat
avatar

Dovol, abych se těm spotřebám obou aut usmál, resp. vysmál... :-)

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Nedávno jsem se vezl ve Fe.. | 18.10.2017 21:16reagovat
avatar

Ve Felicii nikdy motor 1,4 MPI nebyl, ten dávali až do Fabií a proti původním 1,3 MPI byl docela silně přepracován - ačkoli vizuálně vypadá téměř shodně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: 4T dvouválce se používaly.. | 18.10.2017 21:23reagovat
avatar

Jirka_1: Dvouválce se stále hojně používají u motorek. Ale povětšinou do V, občas boxer. Ty máš na mysli asi ČS. klasiku...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Tak jste se tu "odborníci".. | 18.10.2017 21:28reagovat
avatar

Nic se mezi válce nedělí ! Jak jste lidi na takovou kravinu přišli.

Každý válec,( u čtyřtaktního motoru ) respektive píst ve válci udělá čtyři takty : sání-píst jde dolů a nasává směs, popř. vzduch, komprese - píst jde nahoru a stlačuje směs popř vzduch, expanze - zapalovací svíčka zapálí směs, popřípadě vstřik vstříkne naftu do stlačeného vzduchu a hořící plyn tlačí píst dolů a konečně výfuk - píst vytlačuje zplodiny ven....

Toto se děje v každém válci samostatně, bez ohledu, kolik válců má motor. děje se to postupně, podle posunu klikového hřídele.Takže JE ÚPLNĚ JEDNO, KOLIK VÁLCŮ MOTOR MÁ !

Pokud to nechápete, neřešte to.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Pisálek Bednář míchá hrušk.. | 18.10.2017 21:33reagovat
avatar

BlueSun: Přesně tak. Ale přeci jen jeden rozdíl tam je. Zvýšením počtu válců při podobném objemu motoru lze zmenšit zdvih a tedy buď snížit pístovou rychlost nebo naopak zvýšit otáčky při zachování pístové rychlosti.

Nepřihlášený Překvapený

Reakce na: Ve Felicii nikdy motor 1,4.. | 18.10.2017 21:38reagovat
avatar

Tak to pak byla 1.3 MPI. Říkám, že jsem se jen vezl, nebylo to moje auto, a většinou kolem sebe člověk vidí objemy 1.2 či 1.4, ten 1.3 mi nepřipadá příliš běžný.

P.S.

Dodatek. Zcela jistě to byla 1.3. Měnili jsme olej a filtr a já našel uložený web s vyzkoušenými oleji a filtry co píše jeden fanda.

Nepřihlášený Michal

Reakce na: No a opět se autor otírá o.. | 18.10.2017 21:43reagovat
avatar

Mě tedy 0,9tce v Dácii moc neoslovil. Má prostě malý objem a díky němu se s ním nedá rychle vyrazit z křižovatky. Pak už docela jede, ale odspoda je to lenoch.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan Fišera

Reakce na: Dekuji nechci, radsi zusta.. | 19.10.2017 06:11reagovat
avatar

Tak to jste fakt dobrej! Bavíme se o novém autě za 300 tis. Kolik stojí nové BMW M3 ? Kolik stojí garanční prohlídka, gumy, pojištění atd..? Omlouvám se nemyslím to ve zlém ale živím rodinu a jsem státní zaměstnanec, takže nevydělávám 50 tis měsíčně.

Nepřihlášený Milan Fišera

Reakce na: Nevím, ale mám sice motor.. | 19.10.2017 06:16reagovat
avatar

Jezdil jsem přes rok 2.0 benzín Lagunu a vážně se to nedá srovnat, hlavně co se týkalo spotřeby. + 3 litry navíc, což znamenalo při mém měsíčním nájezdu 45 litrů benzínu navíc

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jirka_1: Dvouválce se stál.. | 19.10.2017 07:16reagovat
avatar

Jawa 500 OHC byl "falešný" dvouválec... :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jsou, ale jen dvoutakty. N.. | 19.10.2017 07:22reagovat
avatar

"Ovocit" měl klasický čtyřválec.

Nepřihlášený Jan

Reakce na: Tak proč sem lezeš, chytrák.. | 19.10.2017 07:49reagovat
avatar

Sklidni hormony...................

Až budeš mít v oboru kontrukce a vývoje automobilů to vzdělání co já, tak budeš vědět, že článek je účelový. Porovnává rozdílné motory co do kontrukce (vstřikování) a měl by tedy motor Škodovky porovnávat spíš s motory od Forda. Takže nejdřív se něco o kontrukci motorů přiuč a pak mi říkej chytráku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Durus

To tu pises co za kraviny?.. | 19.10.2017 08:07reagovat
avatar

To tu pises co za kraviny? A vobec, vies ty vobec nieco o spalovacich motoroch?

Nepřihlášený Jan

Reakce na: Nevím, ale mám sice motor.. | 19.10.2017 09:33reagovat
avatar

Máš plnou pravdu !!!

Nepřihlášený proč jej chtít spíše než srovnateln

"Naopak VW 1,0 TSI patří k.. | 19.10.2017 09:59reagovat
avatar

"Naopak VW 1,0 TSI patří k povedeným tříválcům. ...proč jej chtít spíše než srovnatelný čtyřválec"

Protoze 4 valec 1.2TSI uz neni. Proto.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Proc?

Otazka. Kdyz downsizing fu.. | 19.10.2017 10:01reagovat
avatar

Otazka. Kdyz downsizing funguje jenom u starych normovanych testu NEDC, kde se obrazne receno stoji 10 minut v kolone. Proc v novem WLTP a RDE uz tyto motory neprohravaji a automobilky neprechazi od 3 valcu zpatky ke 4 valcum????????????

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Marek

Reakce na: Mě tedy 0,9tce v Dácii moc.. | 19.10.2017 18:45reagovat
avatar

Tak to nevím co zde píšeš o 0,9 tce, protože právě za rychlí start z křižovatky se tenhle motor opravdu stydět nemusí

Nepřihlášený jiri

Jak muze nekdo napsat a my.. | 19.10.2017 19:20reagovat
avatar

Jak muze nekdo napsat a myslet,ze 3valce jsou super. To jsou motory na hovno!! Je to hnus a za cas budou jeste 2valce?? A turba po 30litrech jsou tam 2 nebo 3 ?? Co je to za sracku? Panove takhle kdyz obcas vytahnu z garaze AUDI 80 2,3 5 valec tak to je porno poslechnout si motor pri rozjeezdu a samotne jizde a ten zvuk!! Vyserte se na ty 3 valce se zvukem zahradniho traktoru . Dnes se delaji sračky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jiri

abych to upřesnil ta Audin.. | 19.10.2017 19:21reagovat
avatar

abych to upřesnil ta Audina je v cabriu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: abych to upřesnil ta Audin.. | 19.10.2017 19:25reagovat
avatar

Takže taky sračka

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jiri

Reakce na: Takže taky sračka | 19.10.2017 19:30reagovat
avatar

Jsi hloupy clovek a nevis o cem pisu tak se jdi vyčurat vezmi si leky a jdi spat

Nepřihlášený KubaK

Reakce na: Sklidni hormony............. | 19.10.2017 19:54reagovat
avatar

Milý Jane.

Nemám vzdělání v oboru konstrukce motorů, nestydím se za to. I proto pročítám většinu webů, které se autům věnují. Sbírám informace, dávám si je dohromady atd. Jsem prostě laik, kterého toto baví...

Avšak vadí mi lidé, kteří odsoudí server, aniž by vznesli jediný věcný argument...

A ještě bych Ti doporučil, aby sis před vložením příspěvku pustil třeba Word a nanečisto si ho tam napsal. Nebo si zopakoval ČJ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený blue.sun

Reakce na: Otazka. Kdyz downsizing fu.. | 19.10.2017 21:07reagovat
avatar

Proč automobilky nepřechází zpět na čtyřválce? Jednoduché - musí vydělat zpět prachy, které investovaly do vývoje tříválců. Takže se tu s nimi zkrátka pár let budeme potkávat. Kdo chce, může je ignorovat. Kdo chce, může si je užívat, nejsou jen tragické. Jako každý trend taky za chvíli zmizí...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan

Reakce na: Milý Jane. Nemám vzdělání.. | 20.10.2017 08:37reagovat
avatar

Je mi líto těch......................

Proto zde občas něco napíšu, ať se někteří zamyslí nad tendenčností článků, který nikomu technický přehled v oblasti aut nepřinesou. Článek byl o tom, že není zřejmě dobrá kontrukce tříválcových motorů a sdělení proč. Zde si autor protiřečí, protože nakonec napíše, že Škodovce to funguje např. oproti Renaultu. Takže jak je to s těmi tříválci, jsou vlastně nanic, ale Škodovka ho má super. Navíc zde porovnává tříválec s nepřímým vstřikováním - Renault a s přímým Škodovka, což se samozřejmě odráží v projevu motoru. Dle mého je tříválec vhodný tak pro provoz do města, ale to je lepší nepřímovstřikový Renault, který bude mít výhledově méně problémů a pravděpodobně i menší náklady v dlouhodobém provozu.(karbonování apod.)

Nech si těch urážek ohledně češtiny ty hlupáku. Já měl vždy za jedna, a to jak z diktátů, tak i ze slohovek. Dal bych si s tebou hned diktát. Nikdy jsem nepoužíval žádný opravovač. Pokud se uklepnu, tak to beru jako normální. Navíc jsi na technickém fóru. Za mě jsi chudák, který zřejmě hájí své oblíbené fórum, ale tady relevantní technické vědomosti nenačerpáš, je mi tě upřímně líto.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vydelat

Reakce na: Proč automobilky nepřecház.. | 20.10.2017 10:09reagovat
avatar

Treba Ford uz musel davno vydelat na statisicich trivalcu a dalsi generace planovana uz pro WLTP bude mit taky 3 valec.

Nepřihlášený Petr 62

Za mě celkem dobrý článek,.. | 20.10.2017 11:06reagovat
avatar

Za mě celkem dobrý článek, konečně někdo poodhalil , jak úředníci bez technického vzdělání nás rádoby ekologickými předpisy tlačí do nesmyslných konstrukcí na snižování emisí. Krásně řečeno odejmutí 1/4 motoru sníží hmotnost o 5 kg, je to vůbec zajímavé ? Za ty komplikace, vždyť i čtyřválec by měl mít správně pomocný vyvažovací hřídel pro kultivovanější chod a také v luxusních autech ho aspoň mívaly. Chraňte nás před ekologickými úředníky z Bruselu , nebo spíše chraňme se , protože určitě vymyslí zase nějakou chytrost. Víte je zajímavé , že emise měří na ujetý km , který je daný nějakým režimem jízdy ale vůbec se nevztahuje k celkovému výkonu dodávaném v celém rozsahu otáček , takže ani ty tříválce nemusí plnit emisní limity v rozsahu výkonu mimo test. Je to jenom jak z automobilek vytáhnout peníze na další přerozdělení.

Nepřihlášený KubaK

Reakce na: Je mi líto těch............. | 20.10.2017 11:45reagovat
avatar

Děkuji Ti za vysvětlení ohledně motorů...

A zbytek? Nemá smysl řešit. Na Tvou úroveň rozhodně klesat nechci a ani nebudu...

Nepřihlášený Pro Jirku 1

Reakce na: Jawa 500 OHC byl "falešný".. | 20.10.2017 17:47reagovat
avatar

Zajímavý pojem " falešný dvouválec"

PodleTvojí logiky bude drtivá většina čtyřválců také falešná, protože v prvním se čtvrtým a v druhém současně se třetím běhají písty také stejně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Zajímavý pojem " falešný d.. | 21.10.2017 10:40reagovat
avatar

Tento pojem vymyslel někdo jiný a dlouho se používal - tedy po dobu, kdy se tento typ motorů vyráběl. Ve své podstatě šlo o rozdělení jednoho válce na dva s polovičním objemem a posunutí taktů o polovinu, aby se rovnoměrněji rozdělilo namáhání kliky a nemusel být tak velký setrvák.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Tento pojem vymyslel někdo.. | 21.10.2017 10:59reagovat
avatar

Myslím že falešný dvouválec se používal u dvoutaktů které samozřejmě zapalují každou otáčku.

Normální dvouválec měl ojniční čepy přesazené o 180° a motor zapaloval tedy každou půlotáčku. U falešného ale písty běhaly souběžně tj jako jeden píst v jednoválci a motor zapaloval v obou válcích současně každou celou otáčku. Oproti normálnímu dvouválci mělo takové uspořádání odlišnou charakteristiku podobnou jednoválcům, motor nebyl tak ostrý

Nepřihlášený sysel

Reakce na: Mě také vůbec nejde do hla.. | 3.11.2017 12:53reagovat
avatar

Jak to s tím souvisí ? 2T nebo 4T přece nemá s počtem válců nic společného. Doba jednoho cyklu u 4T motoru je 720 stupnu na klice. U tříválce tak tlakové špičky od hoření jdou po 240 stupních na klice, u čtyřválce po 180 stupních na klice. Uhel přesazení klik je u tříválce 120 stupnu a čtyřválce 180 stupnu

Nepřihlášený Pavel

Možná by bylo nejlepší vid.. | 3.11.2017 17:46reagovat
avatar

Možná by bylo nejlepší vidět animaci chodu 3válcového 4T motoru. Tam je právě zvláštní to, že při jedné otáčce není tlak od výbuchu v žádném válci a to pak způsobuje nerovnoměrnost chodu celého motoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Možná by bylo nejlepší vid.. | 3.11.2017 18:47reagovat
avatar

Jestli jsi už opravdu viděl nějakou animaci čtyřdobého tříválce u které po jednu celou otáčku skutečně nedošlo k žádnému zapálení směsi tak sem s ní, dej link.

Takovou pitomost bych fakt chtěl vidět

Nepřihlášený Pavel

Právě že neviděl, proto píšu.. | 3.11.2017 19:49reagovat
avatar

Právě že neviděl, proto píšu asi blbosti. Pokud má SYSEL pravdu, tak máš pravdu i ty. Když tedy 3 válcový 4T pálí po 240 stupních kliky. 4válec pálí v každé půl otáčce, pokud správně chápu SYSLa. Otáčka má 360 stupňů.

Nepřihlášený BEN

Reakce na: Mě tedy 0,9tce v Dácii moc.. | 6.11.2017 14:13reagovat
avatar

S 0,9 tce se na volnoběh rozjedete opravdu pomalu musíte mu dát 2000 až 2500 a pak to lítá. Ale kdo má mindráky z malých motorů ten to stejně nepochopí.

Nepřihlášený ben

Reakce na: "Naopak VW 1,0 TSI patří k.. | 6.11.2017 14:17reagovat
avatar

Motory škodovek mají neustálé problémy a začalo to 3válcem ve fábii a pokračuje to dodnes. A nyní milí škodofilové domě ale skutečnost a fakta prostě ovlivnit nemůžete.

Nepřihlášený CerV

Mám třetím rokem Fiestu, 1.. | 8.11.2017 10:37reagovat
avatar

Mám třetím rokem Fiestu, 1,0 s turbem, 75 kW, jezdím za 5,5 litru (hodně po městě). Při delší jizdě mimo město spotřeba klesá na 5,0 litru. A nejedu úzkostlivě na spotřebu. Uvažoval jsem o Focusu, ale mám to na důchod a Fiesta postačí (třeba mně za 5 let doktor nedá prohlídku ... kdo ví). Motor chrochtá, ve Focusu je lépe odhlučněný. Ale sluch mám slabší, takže měně to nevadí. Auto je dostatečně svižné, ale samozřejmě není do levého pruhu dálnic. A ohledně životnosti turba? Při ročním nájezdu 10 tis.km a odpovídající péči mě jako řidiče určitě přežije. To je pohled uživatele, technické věci nechám jiným.

Nepřihlášený RR

Ahoj. Měl jsem fabii 1,4MP.. | 18.12.2017 07:18reagovat
avatar

Ahoj. Měl jsem fabii 1,4MPI, Teď mám octávi 1,9TD.

Určitě si nikdy nekoupím auto jen se třemi válci :-)

to už můžu jezdit na vysavači :-) Do budoucna diesel také asi ne. Tak vůbec nevím :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ahoj. Měl jsem fabii 1,4MP.. | 18.12.2017 07:53reagovat
avatar

Však co jiného koupit než Octavii 1.9 TDI? Nic lepšího neni na trhu přeci.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Ahoj. Měl jsem fabii 1,4MP.. | 16.1.2018 12:00reagovat
avatar

Zkus se projet v novém Suzuki Swift 1.0 hybrid tříválec a budeš překvapený. Kupuji

Nepřihlášený Vlasta

Reakce na: Vlstním mimo jiné i Fiat P.. | 8.2.2018 18:36reagovat
avatar

Vlastním Fabii combi 1.0 TSI 81 kw, 200 nm, tří válec. Při rychlosti 130 km/h průměrná spotřeba kolem 5,4 při 2/3 zatížení. Vlastnil jsem čtyřkolku 2.0 TDI 103 kw a mohu mimo zimu napsat, že Fábka se chová skvěle v mnohém lépe, než uvedený diesel. Pochopitelně v hluku motoru, v pružnosti motoru, maximální rychlosti. Tento motor je skutečně povedený, jen životnost zatím nikdo nemůže objektivně posoudit.Každopádně při automatu po dálnici jezdím většinou na 6-7 rychlostní stupeň, pouze na horách je to pochopitelně úměrné terénu. Toto autíčko je ideální pro dvě osoby a nacpaný kufr k prasknutí.Je kultivované, má dobrý podvozek i brzdy.Je to moje osmé auto a jezdím od roku 1968, tak mám co porovnávat.

Nepřihlášený nikdo

Reakce na: Pavle motor sice mám 4 dob.. | 20.5.2018 09:38reagovat
avatar

To by mě zajímalo jak. At přemýšlím jak přemýšlím, furt mi tam chybí jedna pracovní doba. Motor má sice tři válce pootočeny po 120 stupních a jinak ani mít nemůže, protože by motor vyskočil z pod kapoty. Ale pracovní cyklus jednoho válce je pořad Horní/dolní úvrať 0-180-360-540-720 stupňů (sání,stlačení výbuch,výfuk). A ta jedna chybějící doba se vykrývá z rotační energie setrvačníku +poslední 3.válec prý dostane větší "kopanec". Nebo snad u koncernu vymysleli nějaký revoluční klikový mechanizmus??

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Elstrom

Spomínam si na 12 valcové.. | 21.5.2018 14:12reagovat
avatar

Spomínam si na 12 valcové Ferrari vo Formule 1. To by bolo delo, keby to malo 3, najlepšie len 1 valec...

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Dekuji nechci, radsi zusta.. | 20.8.2018 16:09reagovat
avatar

Pro běžnou jízdu dle zákona netřeba BMW M3. To je tak na okruh. A navíc nehorázné plýtvání.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Jak muze nekdo napsat a my.. | 20.8.2018 16:12reagovat
avatar

Po Praze cabrio mají pouze 4% řidičů.

Nepřihlášený miguel

Môžete tu podskakovať a nád.. | 29.11.2018 21:21reagovat
avatar

Môžete tu podskakovať a nádavať si ako chcete ale trojvalce tu stále budú a postupne do objemu 1,6 vytlačia všetky štvorvalce. Fyzika nepustí. Nechajte to na študovaných inžinierov v automobilkách a nehrajte sa tu vy laici na superexpertov. Už i Ford nahradzuje štvorvalcove 1,5-ťky trojvalcovými. Asi sú podľa vás nahlavu nie?

Nepřihlášený

Reakce na: To by mě zajímalo jak. At.. | 29.11.2018 23:32reagovat
avatar

A jednoválec má jeden takt...čili dle tvého vzorce nemůže fungovat

Nepřihlášený siky

Reakce na: Uz na stredni skole uci, z.. | 11.12.2018 14:45reagovat
avatar

To jsi ještě neslyšel o hvězdicových rotačních motorech z letadel. Byly 2 koncepty - točící se klikovka nebo pevná klika a obíhající válce. :-D

Nepřihlášený siky

Reakce na: Tady přece není řeč o obje.. | 11.12.2018 15:07reagovat
avatar

Nešlo. Ideální objem na válec je 0,5l kvůli výplachu a prohoření směsi. Takže 3 válec 3,0 je stejná blbost jako 6 vál 1,0. Proto se, když ještě auta stavěli nomezováni debily z Bruselu a spol dělaly4vál. dvoulitry, 6vál třílitry atd. Zbytek je jen o kompromisu.

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: Mě také vůbec nejde do hla.. | 14.3.2020 13:45reagovat
avatar

jak toto mužeš kurwa vubc napsat ? ty jsi motor neviděl snad ani z vlaku ... 4taktni motor muže mit valcu kolik chce ....tak samo jako 2takt .... se divím že tu vubec pieš když tvoje nazory stoji za status padajiciho hovna

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: No a opět se autor otírá o.. | 14.3.2020 13:46reagovat
avatar

a to že maš najetych 30tisic to vydrži každy motor ... když neviš nekomentuj prosím tě - tahni do hajzlu

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: No a opět se autor otírá o.. | 14.3.2020 13:49reagovat
avatar

3valcová mrdka od škody už tu byla v HTP .. a stala za piču tak jako ty dnešní 1.0 tsi :D co jako čekate od přeturbovaneho motoru ? že vam bue držet 200tisic ? tak to ani omylem :) přeji štastnou vyměnu u 150K :) :D jen si kupujde nekultivovane mrdky :) 3valec neni motor ... nikdy nemuže mit kultivovany chod :)

Nepřihlášený Bunka20

Reakce na: To by mě zajímalo jak. At.. | 23.10.2020 10:23reagovat
avatar

2x 360 =720° na prcni valec. 720/3 = 240° kliky mezi prvnim a dalsim ktery pali. Bud 2 nebo3. A dalsich 240° k zbyvajicimu 3 nebo2. Tim se lisi klika geometrie klikovky. Oproti 4valcum byva ve vyssich otackach 3500 az 6000 , tim vyssi hrubost motoru, cim je vyssi zatizeni motoru. Naopak v nizkych a strednich nelinearne bezkorelacne opacny jev.. ale to je teorie a zalezi na preanosti vyvazovani podke najetych km motoru. Po 12000 a ve 25000buse rozdil hrubosti projevu pri zatizeni. Na www je na to Bakalarska prace.

Nepřihlášený K

Když volite zelenou verbež,.. | 5.11.2020 07:41reagovat
avatar

Když volite zelenou verbež,tak jezdíte ve sračkách.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše