Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme
23.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Automobilka Peugeot-Citroën představila vlastní verzi platformy MQB. Jmenuje se EMP2 a se zadní nápravou si těžkou hlavu nedělá.
Nejvíce povyku kolem svých platforem dokáže nadělat nesporně Volkswagen, ačkoli sdílení podlahových plošin či jejich modularita je běžnou praxí v prakticky každé větší, ale i spoustě menších automobilek. Současnou „hvězdou“ největšího německého koncernu je MQB pod novým VW Golf, Seatem Leon 2012 či třetí generací Škody Octavia, své mediálně známé šasi však chce nově mít také francouzský konglomerát PSA.
Nová platforma určená pro vozy nižší střední a střední třídy dostala označení EMP2 (Efficient Modular Platform 2) a společně s technologií Hybrid Air byla představena na firemní konferenci Innovation Day. Jak relativně snadno bude možné upravovat třeba její délku rozvoru, nejlépe vysvětlí přiložené video pod článkem, my k tomu můžeme dodat následující.
Konstruktérům se pomocí použití kombinace vysokopevnostních ocelí, hliníku a kompozitových materiálů podařilo snížit hmotnost platformy o 70 kg. Z dlouhodobého hlediska se počítá, že na jejich základech bude v příštích letech stát až polovina produkce značek Peugeot a Citroën a již v této chvíli se ví, že bude využita při stavbě hatchbacků, sedanů, kupé, dostane se pod kabriolety kombíky a dá vzniknout také SUV a MPV.
PSA tvrdí, že během jejího vývoje si nechalo zaregistrovat 116 patentů a nezapomnělo také připomenout, že podlahová plošina vznikala s ohledem na technologie jako jsou stop-start, motory EU6, aktivní aerodynamické prvky a spousta další techniky ke snížení spotřeby, a to vše dohromady má zredukovat emise oxidu uhličitého nových aut o 22 procent.
Mezi prvními vozy adaptovanými na EMP2 budou nástupci Peugeotu 308 a Citroënu C4 Picasso a jak si můžete všimnout, s víceprvkovým zadním zavěšením si Francouzi své hlavy nelámali. Podobně jako u MQB se objeví pouze ve vybraných vozech.
EMP2 má ve srovnání s předchozí platformou určenou pro Peuget 308 nebo Citroën C4 o 70 kg nižší hmotnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 5 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 8 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva