PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme

(+ video) Automobilka Peugeot-Citroën představila vlastní verzi platformy MQB. Jmenuje se EMP2 a se zadní nápravou si těžkou hlavu nedělá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme

23.1.2013 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Automobilka Peugeot-Citroën představila vlastní verzi platformy MQB. Jmenuje se EMP2 a se zadní nápravou si těžkou hlavu nedělá.

Nejvíce povyku kolem svých platforem dokáže nadělat nesporně Volkswagen, ačkoli sdílení podlahových plošin či jejich modularita je běžnou praxí v prakticky každé větší, ale i spoustě menších automobilek. Současnou „hvězdou“ největšího německého koncernu je MQB pod novým VW Golf, Seatem Leon 2012 či třetí generací Škody Octavia, své mediálně známé šasi však chce nově mít také francouzský konglomerát PSA.

Nová platforma určená pro vozy nižší střední a střední třídy dostala označení EMP2 (Efficient Modular Platform 2) a společně s technologií Hybrid Air byla představena na firemní konferenci Innovation Day. Jak relativně snadno bude možné upravovat třeba její délku rozvoru, nejlépe vysvětlí přiložené video pod článkem, my k tomu můžeme dodat následující.

Konstruktérům se pomocí použití kombinace vysokopevnostních ocelí, hliníku a kompozitových materiálů podařilo snížit hmotnost platformy o 70 kg. Z dlouhodobého hlediska se počítá, že na jejich základech bude v příštích letech stát až polovina produkce značek Peugeot a Citroën a již v této chvíli se ví, že bude využita při stavbě hatchbacků, sedanů, kupé, dostane se pod kabriolety kombíky a dá vzniknout také SUV a MPV.

PSA tvrdí, že během jejího vývoje si nechalo zaregistrovat 116 patentů a nezapomnělo také připomenout, že podlahová plošina vznikala s ohledem na technologie jako jsou stop-start, motory EU6, aktivní aerodynamické prvky a spousta další techniky ke snížení spotřeby, a to vše dohromady má zredukovat emise oxidu uhličitého nových aut o 22 procent.

Mezi prvními vozy adaptovanými na EMP2 budou nástupci Peugeotu 308 a Citroënu C4 Picasso a jak si můžete všimnout, s víceprvkovým zadním zavěšením si Francouzi své hlavy nelámali. Podobně jako u MQB se objeví pouze ve vybraných vozech.


PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme - 1 - PSA Peugeot Citroën EMP2 01PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme - 2 - PSA Peugeot Citroën EMP2 02PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme - 3 - PSA Peugeot Citroën EMP2 03PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme - 4 - PSA Peugeot Citroën EMP2 04PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme - 5 - PSA Peugeot Citroën EMP2 05PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme - 6 - PSA Peugeot Citroën EMP2 06PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme - 7 - PSA Peugeot Citroën EMP2 07PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme - 8 - PSA Peugeot Citroën EMP2 08PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme - 9 - PSA Peugeot Citroën EMP2 09
EMP2 má ve srovnání s předchozí platformou určenou pro Peuget 308 nebo Citroën C4 o 70 kg nižší hmotnost

Miro Mihálik

Diskuze 8 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše