Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely

Nová pohonná jednotka se 183 + 75 koňmi má být levnější než hybridy konkurence. Zároveň prý bude v reálu stejně úsporná jako diesely.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely

13.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová pohonná jednotka se 183 + 75 koňmi má být levnější než hybridy konkurence. Zároveň prý bude v reálu stejně úsporná jako diesely.

Volvo do donedávna v rámci alternativních pohonných ústrojí spoléhalo pouze na „producenta sazí“. Tento agregát se ve spolupráci s elektrickou jednotkou nastěhoval pod kapotu Volva V60 PHEV, jemuž jsme v rámci testu zrovna pochvalu nevyšvihli - vysoká hmotnost totiž redukovala nejen zábavu za volantem, ale hlavně benefity plynoucí z hybridního ústrojí. Navíc bylo docela drahé.

S příchodem druhé generace Volva XC90 však má značka k dispozici také benzin-elektrické ústrojí známé pod označením T8 Twin Engine. To produkuje 400 koní, což rozhodně není zanedbatelné. Pro potřeby sportovních derivátů S90 a V90 Polestar však automobilka toto hybridní ústrojí ještě dále poladí, výsledkem čehož by mělo být 600 koní, působivá jízdní dynamika a nízká papírová spotřeba.

Vyjma čtyřválce se Volvo chystá také na příchod hybridního tříválce, který dorazí příští rok pod kapotou nového crossoveru XC40. Jeho koncepční verzi jsme si mohli prohlédnout vcelku nedávno, stejně jako jsme utrousili pár slov o samotném agregátu. Nyní jsme již o chloupek chytřejší, pročež lze dodat, že pohonná jednotka T5 Twin Engine dostane 183 benzinových a 75 elektrických koní.

Jaký bude výkon celé soustavy, to prozatím není jisté. Nicméně Volvo hodlá 1,5litrový tříválec a elektromotor spřáhnout s bateriemi o kapacitě 9,7 kWh, které by měly zaručit zhruba 50kilometrový „bezemisní“ dojezd. V rámci emisí bychom se pak měli dostat v laboratorním prostředí pod 95 gramů CO2 na kilometru, v případě spotřeby se Švédové kasají stejnými hodnotami jako u srovnatelných dieselových motorů.

Podstatné přitom je, že nová hybridní jednotka by nízké spotřeby měla dosahovat i v reálu. Šéf vývojového oddělení Peter Mertens pak dále dodává, že agregát je efektivnější než konkurenční motory a především levnější na výrobu. To by přitom nemělo jen srazit koncovou cenu zmiňovaného Volva XC40, ale zároveň stát u zrodu revoluce, na jejímž konci by Švédové rádi s diesely definitivně skončili.

Daný názor již před pár týdny zmínil šéf automobilky Håkan Samuelsson, i když zároveň dodal, že vše záleží na zákaznících. Jsme tedy vskutku zvědavi, zda se Volvu jeho záměr o konci „naftožroutů“ povede naplnit či nikoliv. Aktuálně tak jen dodáme, že hybridní ústrojí T5 Twin Engine bude k dispozici nejen „čtyřicítkové“, ale také „šedesátkové“ rodině. Tu „devadesátkovou“ ale bude pohánět jen T8.


Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 1 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 dalsi 01Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 2 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 dalsi 02Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 3 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 dalsi 03Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 4 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 01Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 5 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 02Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 6 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 03Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 7 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 04Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 8 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 05Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 9 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 06Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 10 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 07Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 11 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 08Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 12 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 dalsi 09Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 13 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 dalsi 10Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 14 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 18Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 15 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 19Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 16 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 20Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 17 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 21Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 18 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 22Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely - 19 - Volvo XC40 a V40 koncepty 2016 prvni sada 23
Produkční verze konceptu XC40 jako první představí novou modulární platformu CMA i 1,5litrový hybridní tříválec, který má dle Volva vést ke konci dieselů

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše