Audi RS6: první test z českých silnic

Pětilitrový desetiválec z Lamborghini, doplněný o dvojici turbodmychadel, napěchovaný do civilně vyhlížejícího kombíku vyšší střední třídy? To není projekt šíleného tunera, ale sériový model RS6 z dílen německého Audi. Stvořili ingolstadtští technici dokonalý vůz, spojující přednosti několika různých aut, nebo to už zkrátka přehnali? Po prvních českých stovkách km víme vše podstatné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Audi RS6: první test z českých silnic

11.8.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Audi RS6: první test z českých silnic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pětilitrový desetiválec z Lamborghini, doplněný o dvojici turbodmychadel, napěchovaný do civilně vyhlížejícího kombíku vyšší střední třídy? To není projekt šíleného tunera, ale sériový model RS6 z dílen německého Audi. Stvořili ingolstadtští technici dokonalý vůz, spojující přednosti několika různých aut, nebo to už zkrátka přehnali? Po prvních českých stovkách km víme vše podstatné.

Miláček pumpařů?

Na světě existují vozy, které vám zaručí, že vám dříve či později postaví u vaší oblíbené čerpací stanice pomník. Řekněme takový Range Rover Sport 4,2 SC. Jistě fascinující vůz, pro který ale není problém spotřebovat každých 100 kilometrů kolem 75 litrů paliva. A taková spotřeba rychle pocuchá sebevědomí i stolitrové nádrži...

Akcie RS6 jsou v tomto směru rovněž hodně vysoko. Hmotnost není o mnoho jiná a pětilitr s dvěma turby působí vedle čtyřlitru s kompresorem snad ještě hůře. Jenže u Audi se snažili mnohem více a výsledek je daleko příjemnější.

Bohužel se za jeden den ostrého ježdění nedaly vyzkoušet všechny v úvahu připadající režimy využití, ale minimálně dva jsem zkusil - při „kombinované rychlé jízdě” se spotřeba držela pod úrovní 40 litrů na sto kilometrů a při klidnějším využití s občasnou intenzivní akcelerací okolo 20. Může se vám to i tak zdát dost, ale od takřka šestisetkoňové dvoutunky nelze čekat ani o trochu méně, ba právě naopak. Na pomník tedy zapomeňte, tohle na bronzovou sochu stačit nebude.

Vrchol univerzality

Ačkoli to možná někteří neuslyší rádi, je holým faktem, že Audi obecně oslňují především svou univerzalitou. Je jedno, zda vezmeme A4 2,0 TFSI Quattro, A6 3,0 TDI Quattro nebo jiný model v některé z alespoň průměrných konfigurací, vždy dojdeme k závěru, že vůz velmi dobře zvládá vždy několik od sebe dosti vzdálených využití. V ničem sice není excelentní, v máločem je ovšem špatný.

A přesně v tomto duchu se nese naladění RS6. Je sice velmi pravděpodobné, že by jej na okruhu roztrhal skutečný sporťák s výrazně nižším výkonem, že by vás na nekvalitní okresce lépe pohoupala skutečně komforní limuzína, nebo vás na dálnici ještě více hýčkal skutečně cestovní automobil. Nicméně museli byste si koupit všechna tato tři auta, abyste měli něco více než RS6. A přesně o tom RS6 je - dokáže v sobě skloubit značně protichúdné vlastnosti, aniž by kompromis zcela pohřbil kteroukoli z nich. Pokud vás něco takového uchvacuje, připravte si minimálně 2 629 200 Kč. Ke všemu zmíněnému vám za tuto cenu Audi přibalí i 1 660 litrů zavazadlového prostoru...

Audi RS6: první test z českých silnic - 17 - Prvni test Audi RS6 02Audi RS6: první test z českých silnic - 18 - Prvni test Audi RS6 13Audi RS6: první test z českých silnic - 19 - Prvni test Audi RS6 21

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.