Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Audi A4 2015 3,0 TDI quattro: špička i bez charakteru
18.10.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jde nová generace A4 ve šlépějích svých menších sester a nabízí více vzrušení řidičům? Nejen o tom vám můžeme povědět po prvním testu.
Přehled kapitol
V hlavní roli kompromis
Nová generace Audi A4 zůstává věrna odkazu těch předešlých. Stále je to auto, u kterého nelze vypíchnout jednu vlastnost a říct, že ta ji charakterizuje. O A4 ani nelze říci, že by vůbec nějaký charakter měla, současně se ale zdá, že nemá žádné opravdu slabé místo, za které by ji bylo možné ji „odsoudit”. Můžete zkoumat jízdní vlastnosti, prostor, výbavu, materiály či design a ve všem se bude A4 pohybovat blízko vrcholu. Vyrovnanost mixu jejích vlastností je tak vlastně její největší předností - v ničem nezáří a přesto se pohybuje na špici. Však na Tour de France také nemusíte vyhrát jedinou etapu, abyste na Champs-Élysées mohli vystoupat na nejvyšší stupínek a mávat davům kyticemi.
Tím neříkám, že A4 je vrcholem v rámci své třídy, mezi to nejlepší ale jistě patří a ze srovnání se špičkovými konkurenty vychází se vztyčenou hlavou. Bývala-li dříve kritizována za nedotáčivost za limitu, v tomto ohledu dnes není pozadu ani za BMW řady 3, současně ho přitom poráží kvalitou jízdy. Dnešní Mercedes C třídy si zase až příliš hraje na malé S a svou orientací se vlastně vrátil o pár desetiletí zpět, kdy se o něm hovořilo jako o autě německých penzistů. Vedle něj se A4 téměř jeví jako sportovec. Tím ale úplně není, zde nestačí na Jaguar XE. O jeho slabostech už ale byla řeč, takže on sám pozici A4 vlastně příliš ohrožovat nebude.
Velkým soupeřem bude i Passat. Ten, pokud se nebudeme bavit o nejsilnější naftové variantě, paradoxně dostal lepší podvozek. Pro A4 samozřejmě bude hrát prestižnější značka, plnohodnotný systém pohonu všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen, rozsáhlejší nabídka výbavových prvků či dostupnost naftového šestiválce. Pokud ale zůstaneme u předokolek se čtyřválci, tam už mají akcie Passatu značně vyšší hodnotu a z racionálního hlediska nadřazenost A4 mizí.
A4 bude vhodnou volbou pro všechny, kdo nevyhledávají jednu specifickou vlastnost a pro ni jsou ochotni k ústupkům jinde. Nechci ale předčasně dělat účet, to si budeme moci dovolit až po úplném testu, ovšem troufám si tvrdit, že novou A4 budeme na silnici vídat minimálně stejně často, jako to bylo dříve, spíše však častěji. Hlavní roli v tom bude hrát design karoserie a kabiny, což jsou vlastně její hlavní trumfy...
Cena
Základní cena testovaného provedení (A4 sport 3.0 TDI quattro): 1 451 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 2 967 ccm
Největší výkon: 200 kW (272 k) při 3 250 - 4 250 ot./min
Největší točivý moment: 600 Nm při 1 500 - 3 000 ot./min
Palivo: nafta motorová
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3
Město: 5,4 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 58 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 730 mm
Šířka: 1 840 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 820 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 735 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nejnovější články
Úpadek VW pokračuje, začal zavírat továrny v Číně, kde vyrábí i Škody. Děje se tak poprvé v historii
před hodinouMercedes vážně umí potěšit zákazníky. Po sérii požárů poslal desítky tisíc vozů do servisů, lidem vrací podstatně horší auta
před 3 hodinamiHyundai zaměstnává v Evropě slušné mimoně. Tento říká, že manuály „nikdo nechce” a spalovací sporťáky jsou vedle elektromobilů „zklamání”
včeraRenault udělal z Dacie další vlastní model. Stvořil tak hezčí, výkonnější a vybavenější auto, které bude pořád levné
včeraTo už dnes ani prestižní evropské automobilky neumí nabídnout lákavé auto? Na novinkách devastují vše, včetně designu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva