První test Audi A4 2015 3,0 TDI quattro: špička i bez charakteru

Jde nová generace A4 ve šlépějích svých menších sester a nabízí více vzrušení řidičům? Nejen o tom vám můžeme povědět po prvním testu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Audi A4 2015 3,0 TDI quattro: špička i bez charakteru

18.10.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

První test Audi A4 2015 3,0 TDI quattro: špička i bez charakteru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jde nová generace A4 ve šlépějích svých menších sester a nabízí více vzrušení řidičům? Nejen o tom vám můžeme povědět po prvním testu.

V hlavní roli kompromis

Nová generace Audi A4 zůstává věrna odkazu těch předešlých. Stále je to auto, u kterého nelze vypíchnout jednu vlastnost a říct, že ta ji charakterizuje. O A4 ani nelze říci, že by vůbec nějaký charakter měla, současně se ale zdá, že nemá žádné opravdu slabé místo, za které by ji bylo možné ji „odsoudit”. Můžete zkoumat jízdní vlastnosti, prostor, výbavu, materiály či design a ve všem se bude A4 pohybovat blízko vrcholu. Vyrovnanost mixu jejích vlastností je tak vlastně její největší předností - v ničem nezáří a přesto se pohybuje na špici. Však na Tour de France také nemusíte vyhrát jedinou etapu, abyste na Champs-Élysées mohli vystoupat na nejvyšší stupínek a mávat davům kyticemi.

Tím neříkám, že A4 je vrcholem v rámci své třídy, mezi to nejlepší ale jistě patří a ze srovnání se špičkovými konkurenty vychází se vztyčenou hlavou. Bývala-li dříve kritizována za nedotáčivost za limitu, v tomto ohledu dnes není pozadu ani za BMW řady 3, současně ho přitom poráží kvalitou jízdy. Dnešní Mercedes C třídy si zase až příliš hraje na malé S a svou orientací se vlastně vrátil o pár desetiletí zpět, kdy se o něm hovořilo jako o autě německých penzistů. Vedle něj se A4 téměř jeví jako sportovec. Tím ale úplně není, zde nestačí na Jaguar XE. O jeho slabostech už ale byla řeč, takže on sám pozici A4 vlastně příliš ohrožovat nebude.

Velkým soupeřem bude i Passat. Ten, pokud se nebudeme bavit o nejsilnější naftové variantě, paradoxně dostal lepší podvozek. Pro A4 samozřejmě bude hrát prestižnější značka, plnohodnotný systém pohonu všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen, rozsáhlejší nabídka výbavových prvků či dostupnost naftového šestiválce. Pokud ale zůstaneme u předokolek se čtyřválci, tam už mají akcie Passatu značně vyšší hodnotu a z racionálního hlediska nadřazenost A4 mizí.

A4 bude vhodnou volbou pro všechny, kdo nevyhledávají jednu specifickou vlastnost a pro ni jsou ochotni k ústupkům jinde. Nechci ale předčasně dělat účet, to si budeme moci dovolit až po úplném testu, ovšem troufám si tvrdit, že novou A4 budeme na silnici vídat minimálně stejně často, jako to bylo dříve, spíše však častěji. Hlavní roli v tom bude hrát design karoserie a kabiny, což jsou vlastně její hlavní trumfy...

První test Audi A4 2015 3,0 TDI quattro: špička i bez charakteru - 32 - Audi A4 sport 3.0 TDI quattro prvni test 2015 exterier 01První test Audi A4 2015 3,0 TDI quattro: špička i bez charakteru - 33 - Audi A4 sport 3.0 TDI quattro prvni test 2015 interier 03První test Audi A4 2015 3,0 TDI quattro: špička i bez charakteru - 34 - Audi A4 sport 3.0 TDI quattro prvni test 2015 exterier 37

Cena

Základní cena testovaného provedení (A4 sport 3.0 TDI quattro): 1 451 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 2 967 ccm
Největší výkon: 200 kW (272 k) při 3 250 - 4 250 ot./min
Největší točivý moment: 600 Nm při 1 500 - 3 000 ot./min
Palivo: nafta motorová
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3
Město: 5,4 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 58 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 730 mm
Šířka: 1 840 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 820 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 735 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše