Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Audi SQ7 TDI 2016: jak jezdí elektro-turbo-diesel?
19.5.2016 | Adam Šrámek | 24 příspěvků
(+ video) Revolučně sycený V8 a další technická výzbroj daly naftovému „nej SUV“ schopnosti zajímavé tak, že pro nadšené řidiče mohou být i minusem.
Přehled kapitol
Vážně pozitivní, i s výhledem do budoucna
Ať už na to máte jakkoliv názor, pokud nějaké Audi dostává frázi „Náskok díky technice“, je to v mých očích právě SQ7 TDI. Netvrdím, že by mě položilo na lopatky tím, jak jezdí, ostatně to se dosud podařilo jen málokterému SUV. Můj obdiv si však získat dokázalo už revolučním turbodieselem, který do budoucna slibuje minimálně efektivnější spalovací motory i bez nutnosti plug-in hybridní techniky, tedy efektivnější motory prakticky a nejen na papírech. Jen si ještě bude třeba pohrát s charakterem, který je v této podobě pro s řidičsky zajímavějšími auty v mých očích nekompatibilní.
Ono 4,0 BiTDI s elektrickým kompresorem sice táhne jako lokomotiva v celém rozmezí otáček, ale právě vlivem toho je ve svém projevu naprosto ploché. Jede jako V12 TDI a nežádá za to ani tolik, co z hlediska spolehlivosti ne příliš zdařilé 4,2 TDI z minulosti. Tedy na jednu stranu je drtivě rychlé a současně střídmé, na tu druhou nikterak vzrušující. Vzrušující je jeho akcelerace a pružnost, tím to ale hasne. Oblíbenou okresku si s ním střihnout nepůjdete a nepopírám tím, že na to tenhle model nebyl stavěn. Jen se snažím popsat, jakou stopu ve mně zanechal.
Stejně tak s výjimkou konstruktérů zatím nikdo netuší, nakolik bude spolehlivý, neexistuje však pádný důvod, proč by neměl být. Nicméně i tak musím dát čtyřem kruhům za tenhle počin a přístup jednoznačně palec nahoru. SQ7 TDI bude mít potíž snad jen v tom, že na něj nebudou alespoň hned zpočátku nejkratší čekací lhůty, které se 3-4 měsíci poukazují na to, že první kusy zamíří k českým zákazníkům až v srpnu. České zastoupení však i pro údajně dost vysoký zájem rozhodně usiluje o jejich zkrácení na minimum. Dříve na český trh dorazí i plug-in hybridní Q7 e-tron, ale pokud po SQ7 alespoň pokukujete, dejte na naši radu a rozhodně si počkejte právě na něj...
Cena
Základní cena vozu (Audi Q7 3.0 TDI/160 kW): 1 588 900 Kč
Základní cena test. verze (SQ7 TDI/320 kW): 2 430 000 Kč (přepočet z EUR)
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvěma výfukovými turbodmychadly a elektrickým kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 3 956 ccm
Největší výkon: 320 kW (435 k) při 3 750 - 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 900 Nm při 1 000 - 3 250 ot./min
Palivo: nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s/4,9 s (7místná verze)
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 7,2 l (20palcová kola)
Objem palivové nádrže: 85 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 069 mm
Šířka: 1 968 mm
Výška: 1 741 mm
Rozvor náprav: 2 996 mm
Rozchod kol: 1 679 mm/1 679 mm (vpředu/vzadu)
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 345 kg/2 405 kg (7místná verze)
Užitečná hmotnost: 685 kg/795 kg (7místná verze)
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu: 3 500 kg/750 kg
Vnitřní rozměry (5místná/7místná verze)
Objem zavazadlového prostoru (za 3. řadou sedadel): - /235 l
Základní objem zavazadlového prostoru: 805 l/705 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 990 l/1 890 l
Diskuze 24 příspěvků
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
před hodinou - Snahy Němců prodávat auta formou předplatného končí jako totální propadák
před 3 hodinami - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 4 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 6 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 7 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 9 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 10 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
dnes - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
dnes - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
dnes
Živá témata na fóru
- Zabavne kabrio kolem 300tis 21:53 - BillyRay
- Chlubítko univerzální 21:02 - HondaMan
- BMW Divize 19:46 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss