První test Audi SQ7 TDI 2016: jak jezdí elektro-turbo-diesel?

(+ video) Revolučně sycený V8 a další technická výzbroj daly naftovému „nej SUV“ schopnosti zajímavé tak, že pro nadšené řidiče mohou být i minusem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Audi SQ7 TDI 2016: jak jezdí elektro-turbo-diesel?

19.5.2016 | Adam Šrámek | 24 příspěvků

První test Audi SQ7 TDI 2016: jak jezdí elektro-turbo-diesel?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Revolučně sycený V8 a další technická výzbroj daly naftovému „nej SUV“ schopnosti zajímavé tak, že pro nadšené řidiče mohou být i minusem.

Vážně pozitivní, i s výhledem do budoucna

Ať už na to máte jakkoliv názor, pokud nějaké Audi dostává frázi „Náskok díky technice“, je to v mých očích právě SQ7 TDI. Netvrdím, že by mě položilo na lopatky tím, jak jezdí, ostatně to se dosud podařilo jen málokterému SUV. Můj obdiv si však získat dokázalo už revolučním turbodieselem, který do budoucna slibuje minimálně efektivnější spalovací motory i bez nutnosti plug-in hybridní techniky, tedy efektivnější motory prakticky a nejen na papírech. Jen si ještě bude třeba pohrát s charakterem, který je v této podobě pro s řidičsky zajímavějšími auty v mých očích nekompatibilní.

Ono 4,0 BiTDI s elektrickým kompresorem sice táhne jako lokomotiva v celém rozmezí otáček, ale právě vlivem toho je ve svém projevu naprosto ploché. Jede jako V12 TDI a nežádá za to ani tolik, co z hlediska spolehlivosti ne příliš zdařilé 4,2 TDI z minulosti. Tedy na jednu stranu je drtivě rychlé a současně střídmé, na tu druhou nikterak vzrušující. Vzrušující je jeho akcelerace a pružnost, tím to ale hasne. Oblíbenou okresku si s ním střihnout nepůjdete a nepopírám tím, že na to tenhle model nebyl stavěn. Jen se snažím popsat, jakou stopu ve mně zanechal.

Stejně tak s výjimkou konstruktérů zatím nikdo netuší, nakolik bude spolehlivý, neexistuje však pádný důvod, proč by neměl být. Nicméně i tak musím dát čtyřem kruhům za tenhle počin a přístup jednoznačně palec nahoru. SQ7 TDI bude mít potíž snad jen v tom, že na něj nebudou alespoň hned zpočátku nejkratší čekací lhůty, které se 3-4 měsíci poukazují na to, že první kusy zamíří k českým zákazníkům až v srpnu. České zastoupení však i pro údajně dost vysoký zájem rozhodně usiluje o jejich zkrácení na minimum. Dříve na český trh dorazí i plug-in hybridní Q7 e-tron, ale pokud po SQ7 alespoň pokukujete, dejte na naši radu a rozhodně si počkejte právě na něj...

První test Audi SQ7 TDI 2016: jak jezdí elektro-turbo-diesel? - 40 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 03První test Audi SQ7 TDI 2016: jak jezdí elektro-turbo-diesel? - 41 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 41První test Audi SQ7 TDI 2016: jak jezdí elektro-turbo-diesel? - 42 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 78

Cena

Základní cena vozu (Audi Q7 3.0 TDI/160 kW): 1 588 900 Kč
Základní cena test. verze (SQ7 TDI/320 kW): 2 430 000 Kč (přepočet z EUR)

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvěma výfukovými turbodmychadly a elektrickým kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 3 956 ccm
Největší výkon: 320 kW (435 k) při 3 750 - 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 900 Nm při 1 000 - 3 250 ot./min
Palivo: nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s/4,9 s (7místná verze)
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 7,2 l (20palcová kola)
Objem palivové nádrže: 85 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 069 mm
Šířka: 1 968 mm
Výška: 1 741 mm
Rozvor náprav: 2 996 mm
Rozchod kol: 1 679 mm/1 679 mm (vpředu/vzadu)
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 345 kg/2 405 kg (7místná verze)
Užitečná hmotnost: 685 kg/795 kg (7místná verze)
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu: 3 500 kg/750 kg

Vnitřní rozměry (5místná/7místná verze)

Objem zavazadlového prostoru (za 3. řadou sedadel): - /235 l
Základní objem zavazadlového prostoru: 805 l/705 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 990 l/1 890 l

Diskuze 24 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše