Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test BMW 3 GT F34: grande compromesso
28.3.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
BMW tomuto autu říká gran turismo, měl by to tedy být velký cesťák. Jde ale spíše o velký kompromis mezi několika vozy rozličných tříd.
Přehled kapitol
Má svůj půvab, je ale třeba jej hledat
BMW 3 GT je bez nejmenších pochyb komplikovaná osobnost, která zřejmě nedokáže zazářit hned po svém vstupu na trh. Vůz byl postaven kolem hodnot, které tradiční a ani většina novější zákazníků bavorské značky nectí, navíc je nenechává vyjevit úplně snadno.
Tohle auto není tím obvyklým BMW, které může „vzít u huby” a pak se začít ptát, k čemu je to všechno kolem. Minimálně zkušenost s vrcholným provedením ukazuje, že na této pyramidě hodnot charakter 3 GT nestojí. Musíte si zkrátka vážit neoddiskutovatelných praktických přednosti trojkového GT a pak si k nim připárovat adekvátní techniku.
Pro tohle auto nakonec označení jako „bavorská Octavie” není urážkou. Je to auto stavící na podobných hodnotách něco trochu lepšího, luxusnějšího, značkovějšího. Je ale třeba mít na paměti, co je základem tohoto auta a nechtít spojit praktičnost Octavie s výkony M135i. To rázem mnichovský stroječek přestane poslouchat.
Zkrátka uznávám, že tohle auto má svůj půvab a věřím, že nejsem jediný, kdo jej uvidí. Sám sice nespatřuji jediný důvod k zamávání sedanu, pro mě osobně zůstává jasnou volbou čtyřdvéřová koncepce, pokud bych ale musel svůj život více přizpůsobit jakýmsi rodinným či podobným preferencím a zároveň chtěl zůstat věrný trojce, dokážu si coby odpůrce kombi i takové auto představit v garáži. Jen bych se musel předem smířit s tím, že typických hodnot sedanu v něm zůstaly jen střípky a navrch zde mají hodnoty docela odlišné.
BMW 3 GT vážně není velký cesťák, je to velký kompromis. Je to tak trochu sedan, tak trochu kombi, tak trochu SUV a tak trochu liftback. Jestli máte rádi univerzální auta, není důvod 3 GT v některé z motoricky rozumných verzí (mou preferenci znáte - 320i) odmítat. Snad jen ta bezrámová okna si v Mnichově mohli odpustit - je to prostá show, která autu v praktických ohledech pouze škodí...
Cena
Základní cena vozu (318d GT F34): 925 000 Kč
Základní cena vozu s první testovanou motorizací (335i GT F34): 1 215 000 Kč
Základní cena vozu s druhou testovanou motorizací (320d GT F34): 995 000 Kč
Technické údaje BMW 335í GT F34
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 979 ccm
Největší výkon: 225 kW (306 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 200 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,8 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 7,7 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 824 mm
Šířka: 1 828 mm
Výška: 1 508 mm
Rozvor náprav: 2 920 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 650/1 725 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Technické údaje BMW 320d GT F34
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 57 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 824 mm
Šířka: 1 828 mm
Výška: 1 508 mm
Rozvor náprav: 2 920 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 575/1 650 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva