První test BMW 3 GT F34: grande compromesso

BMW tomuto autu říká gran turismo, měl by to tedy být velký cesťák. Jde ale spíše o velký kompromis mezi několika vozy rozličných tříd.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test BMW 3 GT F34: grande compromesso

28.3.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

První test BMW 3 GT F34: grande compromesso

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW tomuto autu říká gran turismo, měl by to tedy být velký cesťák. Jde ale spíše o velký kompromis mezi několika vozy rozličných tříd.

Má svůj půvab, je ale třeba jej hledat

BMW 3 GT je bez nejmenších pochyb komplikovaná osobnost, která zřejmě nedokáže zazářit hned po svém vstupu na trh. Vůz byl postaven kolem hodnot, které tradiční a ani většina novější zákazníků bavorské značky nectí, navíc je nenechává vyjevit úplně snadno.

Tohle auto není tím obvyklým BMW, které může „vzít u huby” a pak se začít ptát, k čemu je to všechno kolem. Minimálně zkušenost s vrcholným provedením ukazuje, že na této pyramidě hodnot charakter 3 GT nestojí. Musíte si zkrátka vážit neoddiskutovatelných praktických přednosti trojkového GT a pak si k nim připárovat adekvátní techniku.

Pro tohle auto nakonec označení jako „bavorská Octavie” není urážkou. Je to auto stavící na podobných hodnotách něco trochu lepšího, luxusnějšího, značkovějšího. Je ale třeba mít na paměti, co je základem tohoto auta a nechtít spojit praktičnost Octavie s výkony M135i. To rázem mnichovský stroječek přestane poslouchat.

Zkrátka uznávám, že tohle auto má svůj půvab a věřím, že nejsem jediný, kdo jej uvidí. Sám sice nespatřuji jediný důvod k zamávání sedanu, pro mě osobně zůstává jasnou volbou čtyřdvéřová koncepce, pokud bych ale musel svůj život více přizpůsobit jakýmsi rodinným či podobným preferencím a zároveň chtěl zůstat věrný trojce, dokážu si coby odpůrce kombi i takové auto představit v garáži. Jen bych se musel předem smířit s tím, že typických hodnot sedanu v něm zůstaly jen střípky a navrch zde mají hodnoty docela odlišné.

BMW 3 GT vážně není velký cesťák, je to velký kompromis. Je to tak trochu sedan, tak trochu kombi, tak trochu SUV a tak trochu liftback. Jestli máte rádi univerzální auta, není důvod 3 GT v některé z motoricky rozumných verzí (mou preferenci znáte - 320i) odmítat. Snad jen ta bezrámová okna si v Mnichově mohli odpustit - je to prostá show, která autu v praktických ohledech pouze škodí...

První test BMW 3 GT F34: grande compromesso - 43 - BMW 320d GT F34 2013 test prvni 13První test BMW 3 GT F34: grande compromesso - 44 - BMW 320d GT F34 2013 test prvni 37První test BMW 3 GT F34: grande compromesso - 45 - BMW 320d GT F34 2013 test prvni 85První test BMW 3 GT F34: grande compromesso - 46 - BMW 335i GT F34 2013 test prvni 07První test BMW 3 GT F34: grande compromesso - 47 - BMW 335i GT F34 2013 test prvni 24První test BMW 3 GT F34: grande compromesso - 48 - BMW 335i GT F34 2013 test prvni 72

Cena

Základní cena vozu (318d GT F34): 925 000 Kč

Základní cena vozu s první testovanou motorizací (335i GT F34): 1 215 000 Kč

Základní cena vozu s druhou testovanou motorizací (320d GT F34): 995 000 Kč

Technické údaje BMW 335í GT F34

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 979 ccm
Největší výkon: 225 kW (306 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 200 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,8 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 7,7 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 824 mm
Šířka: 1 828 mm
Výška: 1 508 mm
Rozvor náprav: 2 920 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 650/1 725 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Technické údaje BMW 320d GT F34

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 995 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 57 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 824 mm
Šířka: 1 828 mm
Výška: 1 508 mm
Rozvor náprav: 2 920 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 575/1 650 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.