Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test BMW M135i: 130i Reloaded
30.7.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Vemte si do rukou 125d M Sport, odčarujte ji naftový motor, runflaty, přidejte ostřejší naladění a 320 koní. Máte? Pak třímáte v pažích M135i, nejlepší ostrý kompakt dneška.
Přehled kapitol
Skvělý motor, se skvělým zvukem
S motorem 35i jsme si kdysi do oka nepadli a trvalo ještě řadu let, než si ve své poslední verzi, nyní nabízené především v 335i F30, řekl o mé sympatie. Udělal to ale velmi důrazně - má charakter, zvuk i rozumnou spotřebu, dříve míval maximálně to poslední zmíněné. Odolat jsem nemohl, o moc více přeplňovaný benzinový třílitr nabídnout nemůže.
Dobrou zprávou je, že u pohonné jednotky M135i bych mohl opakovat slova vyřčená v již odkazovaném testu 335i. Motor je naladěný jinak, ale nepostihla jej žádná drastická změna - má jiný řídící software a dále jen upravené chlazení. Snad i díky tomu se chová prakticky úplně stejně, jen v menším modelu a s 20 koňmi k dobru má ostřejší nástupy a celkově výraznější projev. Pořád si ale odpouští kopance nebo výkonové pády kamsi do propadliště, má dost síly v podstatě v jakýchkoli otáčkách a pokud ji od něj chcete, dodá vám ji s minimálními prodlevami.
Je to zkrátka pořád to turbo s tváří atmosféry a to mám tuze rád. Že se jedná o pouhé divadýlko poznáte jen výjimečně, jinak můžete klidně na volnoběh „zašlápnout červa” a užít si lineárlní růst dodávaného výkonu až k omezovači otáček, jenž zasahuje někde za hranicí 7 200 ot./min. Nepochybujte o tom, že pokud chcete mít pod zadkem tu správnou silniční střelu, setrvání v posledních 2-3 tisících použitelných otáček vás nemine, jestliže jsou ale vaše nároky kdekoli níže, můžete jet klidně pořád na některý z vysokých kvaltů, motor má dost síly i níže.
Pozitivně musím hodnotit i zvukový projev. Je výraznější než u jiných 35i, ale zároveň ne tak výrazný, aby vám trhal uši. Nemáte přitom nutkání se za volantem otáčet směrem k zadním sedadlům, abyste okřikli toho chlápka s trombónem. O atmosféru se nestarají jen výfuky, jak tomu bývá u mnohých přeplňovaných agregátů, ale i motor sám. Je to samozřejmě také věc vkusu, ale mně se mix obou zdrojů líbil, jakkoli pilovitému projevu podobně výkonné atmosféry se „v mých uších” těžko vyrovná. Posuďte sami, některé z přiložených videí vám napoví více.
Připraven do ostré akce
Podstatné je, že motor je evidentně optimalizován proto, abyste jej drásali. A to nejen z hlediska svého charakteru a výkonového projevu vůbec, ale i z hlediska spotřeby. Jezdil jsem s autem povětšinou v režimech, pro které bylo stvořeno a maximálně aktivní (rozumějte rychlá tak, že ji ani většina náročných majitelů praktikovat nebude) okresková jízda znamenala apetit do 21 litrů benzinu na 100 km. Svižné ježdění s častými akceleracemi k metě 200 km/h odválo z nádrže 17 litrů na sto, skromnější kolega se při beztak stále dost dravé jízdě vešel do 14. Tohle nemůže být zásadně lepší, řekl bych, že za více jak za 18 na sto nikdo s M135i dlouhodobě jezdit nebude.
Na vůz s dynamikou, která (bez legrace) odstřelí lecjaká „skutečná M” minulých let jsou to prostě pěkné hodnoty. Je třeba si uvědomit, že pod palcem pravé nohy máte až 320 koní výkonu, který v klíčových otáčkách sotva padne výrazněji pod třísetkoňovou hranici. Dynamiku si můžete sami prohlédnout na přiloženém videu a když si k tomu přidáte všechno, o čem ještě bude řeč, máte před sebou setsakra rychlé auto, žádnou hru na vytuněnou nákupní tašku. A spotřeba se přesto drží ve zmíněných mezích.
I tak by lidé z BMW za jednu věc zasloužili pár facek. Ukazatel průměrné spotřeby už nezobrazí hodnotu vyšší než 29,5 litru na 100 km, to je o 10 litrů méně než u bavoráků předchozích generací (platí to třeba i pro novou M5 F10), ty uměly počítat až do devětatřiceti. Jaký má tohle smysl bych si opravdu někdy rád poslechl - palubní počítač samozřejmě realitu zná (a v servisním menu ji najdete), vám ji ale prostě neřekne. S ohledem na zmíněné to u M135i není taková tragédie (jakkoli předpokládám, že někde na okruhu se spotřeba za hranici 30 litrů podívá snadno), ale jestli podobným limitem budou trpět i silnější a větší modely...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva