První test Honda Civic 1,0 a 1,5 VTEC Turbo 2017: chtít budete jen jednu

Nový Civic přepřáhl na turbo, vrátil se však k víceprvkové zadní nápravě a dostal adaptivní tlumiče. Co z toho vzešlo?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Honda Civic 1,0 a 1,5 VTEC Turbo 2017: chtít budete jen jednu

21.2.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

První test Honda Civic 1,0 a 1,5 VTEC Turbo 2017: chtít budete jen jednu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Civic přepřáhl na turbo, vrátil se však k víceprvkové zadní nápravě a dostal adaptivní tlumiče. Co z toho vzešlo?

Zvláštní protipól

Nová Honda Civic je pro mě osobně zvláštní auto a to nejen svou svéráznou karoserií. Nejsem si totiž vůbec jistý, jestli je pro mě její rozpolcená osobnost rozumově uchopitelná. Na jedné straně stojí slabší benzínová varianta, obyčejná a ne zrovna přesvědčivá, zatímco verze s patnáctistovkou není ani tak doplňkem anebo jen něčím lepším, ale doslova jejím protipólem. Ačkoli má také své chyby společné se základním provedením včetně nevypínatelné stabilizace, fantasticky se řídí, komunikuje a umí uspokojit, i když nenosí štítky Type-R.

Chápal bych to, kdyby Honda měla v nabídce připravenou další motorizaci, třeba jedna trojku s turbodmychadlem anebo podladěnou patnáctistovku stojící někde uprostřed a nabízející více zážitků než základní litr, ale zároveň za příznivější částku ve srovnání s 1,5 Turbo začínajícím s velmi odvážnou cenovkou 640 tisíc. Jenže všechno co dostanete, bude už jen diesel zaměřený na poněkud jiný typ klientely a ještě o něco později eRko orientované opět někam jinam.

Je to poněkud škoda, protože by Honda konečně mohla oslovit větší část trhu a posílit své pozice v Evropě nejen v segmentu crossoverů. Schopný produkt na to má. Ne však paušálně. Pořád se nemůžu zbavit myšlenky na to, proč byly mezi oběma vozy takové rozdíly.

Buď jak buď, nový Civic ještě provětráme, tohle si žádá delší a hlubší zkoumání a další odpovědi. Prozatím vám budu tvrdit, že pokud na Hondu pohlížíte jako na alternativu vašeho příštího automobilu a řízení pro vás není to samé jako zmáčknutí tlačítka na mikrovlnce, ručím vám jedině za výkonnější verzi.

První test Honda Civic 1,0 a 1,5 VTEC Turbo 2017: chtít budete jen jednu - 40 - Honda Civic 2017 prvni jizda 12První test Honda Civic 1,0 a 1,5 VTEC Turbo 2017: chtít budete jen jednu - 41 - Honda Civic 2017 prvni jizda 64První test Honda Civic 1,0 a 1,5 VTEC Turbo 2017: chtít budete jen jednu - 42 - Honda Civic 2017 prvni jizda 79

Cena 1. testované verze

Základní cena vozu (1,0 VTEC Turbo S): 469 900 Kč
Cena testovaného provedení (1,0 VTEC Turbo Executive): 639 900 Kč Kč

Cena 2. testované verze

Základní cena vozu (1,5 VTEC Turbo Sport): 639 900 Kč
Cena testovaného provedení (1,5 VTEC Turbo Sport Plus): 689 900 Kč

Technická data Honda Civic X 1,0 VTEC Turbo

Motor

Zážehový, přeplňovaný řadový tříválec uložený vpředu napříč
Objem: 988 ccm
Největší výkon: 95 kW (129 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 200 Nm při 2 250 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 203 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 46 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 518 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 428 mm
Rozvor náprav: 2 697 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 346 kg
Užitečná hmotnost: 429 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 267 l

Technická data Honda Civic X 1,5 VTEC Turbo

Motor

Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 498 ccm
Největší výkon: 134 kW (182 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 900 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 46 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 518 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 428 mm
Rozvor náprav: 2 697 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 357 kg
Užitečná hmotnost: 403 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 267 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.